Frej af Asgaard 847 Skrevet 10. Oktober, 2014 Morabito, Frej af Asgaard, Kausten: Kønssygdomme, lynnedslag, trafikuheld, brand, hjemmerøveri og listeria er muligvis pt. større bekymringer, men det er også bekymringer som de fleste af os forholder os til og tager vores forholdsregler, for at undgå. Men hvad med Ebola, hvordan forholder vi os til det, hvilke forholdsregler tager vi for at undgå det. Ja og i denne tråd, har de forholdsregler som vi vælger, indflydelse på vores brug af købe sex? Stopper vi i en periode eller vælger vi anderledes, i håb om at minimere risikoen? Og så lige en opfordring til de skønne GP om at komme på banen også. Tænker i på at holde pause hvis det eskalerer eller tænker i på hvordan i kan minimere risikoen? For lige at svare på hvordan jeg ser det: 1) Vi forholder os bedst og rationelt til "faren" for Ebola ved at ignorere den så længe der ikke har været multiple smittetilfælde i Danmark. Indtil videre er den irrelevant. 2) Det er noget ævl at begynde at blande sex og GP'er ind i Ebola. Sygdommen kan jo smitte på så mange andre måder end ved sex. Ved et Ebola udbrud handler det jo ikke om bare at undgå seksuel kontakt - det handler om at undgå alle former for fysisk kontakt. Skulle der komme flere tilfælde af Ebola smitte i Danmark ændrer situationen sig naturligvis. Indtil videre er det eneste sted jeg kan forestille mig en (meget langt ude) teoretisk smitterisiko er Københavns Lufthavn - hvis Ebola skulle komme til Danmark bliver det via en flypassager. Men stort set alle eksperter som har udtalt sig kan ikke forestille sig en epidemi i de vestlige lande - vi har meget lidt fysisk kontakt, sveder ikke meget i vores temperaturer og vil generelt være hurtige til at sætte smittede i karantæne. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 10. Oktober, 2014 Nu har jeg dårligt styr på hvor længe Ebola har hærget denne gang. Men mener det var igår de nævnte at ca 4500 var døde af det. Det er folkerige stater i Afrika, med et ikke eksisterende sygehusvæsen og for at sætte prikken over iét en finurlig måde at gribe sygdomme an på. 4500 er altså ikke mange på så stort et område!!! Der er formentlig flere dødsulykker i trafikken i selvsamme område Kan godt forstå de Danske eksperter på området maner til besindighed! Der er vildt blæst op i Medierne, tænkt sig man sidder her og udtaler " Jeg skal ikke sidde ved side af en sort i Metroen, hvis den kommer ude fra Lufthavnen" Frygten og risikoen hænger jo slet ikke sammen. Der er større chance for den Sorte har en Kniv eller Pistol og overfalder dig, end vedkommende smitter dig med Ebola. Rolig Folkens, det går nok 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Louie De Palma 2317 Skrevet 10. Oktober, 2014 Her er en fin beretning om, hvordan det er at arbejde dernede: http://jyllands-posten.dk/international/Afrika/ECE7100110/Dansk-sygeplejerske-i-Liberia-Det-var-det-v%C3%A6rste-jeg-har-nogensinde-har-oplevet/ Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bogh 9 Skrevet 11. Oktober, 2014 Bogh: "reklameindslag", ja det er det da helt sikkert, jeg er pimp for alle de Danske piger i branchen... hold kæft jeg har travlt! Hvis nu du undersøgte lidt inden du skrev "reklameindslag", så vil du se at jeg har lavet positive anmeldelser af både danske og udenlandske piger i branchen. Jeg er Advanced Member herinde og har skrevet 167 beskeder... du har derimod kun skrevet 2 beskeder... hey måske er det dig der er pimp for nogle udenlandske piger og nu er du bange for, at mit debat indlæg vil ødelægge din forretning - i så fald bare surt. Hør din frække awekat, du kan sagtens have en agenda om at det udenlandske er farligt og dårligt for at tjene en eller flere danske piger eller fordi du er paranoid. Det er set før. og igen, du aner ikke hvad de danske har lavet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 11. Oktober, 2014 Men stort set alle eksperter som har udtalt sig kan ikke forestille sig en epidemi i de vestlige lande - vi har meget lidt fysisk kontakt, sveder ikke meget i vores temperaturer og vil generelt være hurtige til at sætte smittede i karantæne. Jamen, du kan jo godt have ret. KAN. Det er ikke mange år siden man troede det kun - eller næsten kun - var muligt at blive smittet ved meget tæt fysisk kontakt til nogle der var blevet syge ved at spise selv-døde menneske-aber. Den holdt selvsagt ikke i byretten..... Så selv eksperterne bliver klogere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg