Hop til indhold
LilleSkutt

Skrappere sexkøbslov i Sverige

Recommended Posts

Jeg tænker også, at det må blive svært at håndhæve sådan en lov. Men de kan naturligvis tjekke koordinaterne på ens mobil og sammenligne med de store FKK-er i Tyskland f.eks. Så må man enten bruge taletidskort eller huske at slå flyfunktionen til.

Bruger  brugerne af dette forum sporbare mobiler, når de går på bordel?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bruger  brugerne af dette forum sporbare mobiler, når de går på bordel?

Alle Smartphones med indbygget GPS kan spores, også selv om man slår funktionen fra.

Myndighederne går til teleselskaberne for at få din lokation, det gør de ved grove sager som voldtægt og drab...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mon ikke også tyske myndigheder ser sig frabedt svenske undercover agenter på tyske klubber, for at efterforske handlinger der er fuldt ud lovlige i Tyskland.

Förslaget ska nog ses i ljuset av diskussionen om trafficking och sexturism till ett land som Thailand. Tilläggas kan att prostitution tydligen är mycket utbredd i Sverige. Den är dock osynlig eftersom den - precis som ofta i Danmark - förekommer i lägenheter. Det är sällan man läser om att polisen jagar kunder eller om att någon åker fast.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle Smartphones med indbygget GPS kan spores, også selv om man slår funktionen fra.

Myndighederne går til teleselskaberne for at få din lokation, det gør de ved grove sager som voldtægt og drab...

Det er sandt. Men jeg bruger ikke en telefon, der kan spores tilbage til mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Förslaget ska nog ses i ljuset av diskussionen om trafficking och sexturism till ett land som Thailand. Tilläggas kan att prostitution tydligen är mycket utbredd i Sverige. Den är dock osynlig eftersom den - precis som ofta i Danmark - förekommer i lägenheter. Det är sällan man läser om att polisen jagar kunder eller om att någon åker fast.

Politiet koncentrerer sig på menneskehandel. Sommetider føler de også, at de er nødt til at gribe ind mod gadehandeln.

Forresten er der så mange uopklarede forbrydelser i Sverige, så jeg tvivler på politiet har ressourcer til at efterforske sexkøb i udlandet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg synes faktisk at det giver fin mening, når de nu har valgt som de har. Jeg håber da også at danskere på ferie i udlandet kan straffes efter gældende dansk lovgivning, hvis de render rundt og dyrker sex med børn og lignende.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg håber da også at danskere på ferie i udlandet kan straffes efter gældende dansk lovgivning, hvis de render rundt og dyrker sex med børn og lignende.

Der er mig bekendt ikke noget land i verden, hvor det er tilladt at have sex med børn. Så danskere kan fint straffes efter lokal lovgivning. På Filippinerne, hvor det er forekommet meget, er aldersgrænsen endda 18 år, mod 15 herhjemme. Og der er der strammet meget op, med særlige indsatsgrupper som tager sig af den slags.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Bortset fra meget alvorlige forbrydelser, der vel også helt overordnet udgør kriminelle handlinger i almindelighed, nærmest uanset hvor i verden, og skulle det forekomme ekstreme lokalt lovlige afvigelser i henhold til lokal sædvane, eksempelvis religiøse, bør man i mine øjne naturligvis ikke straffes for handlinger der i landet hvor man begår dem er fuldt og helt lovlige, men ikke er det i ens eget land.

En var inde på at så skulle svenskerne medvirke til strafforfølgelse af polske kvinder der rejser til Sverige for at kunne få abort, samme irske kvinder der rejser til England for samme.

Eller hvad med anti homolovgivningen i Rusland og andre østeuropæiske lande, Afrikanske lande med og alt den forfølgelse af homoseksuelle disse love har ført med sig?

Skulle Sverige eller Danmark så medvirke til at disse landes borgere straffes for deres fuldt lovlige handlinger i vores lande, men som er strafbare i deres hjemlande, endsige billige at de straffes hjemkommet til egne lande - naturligvis ikke.

Eller hvad med noget så banalt som forskel i trafiklove, fri hastighed eller ikke på motorveje i Tyskland og Danmark - vogt jer Nille og Frej Asgaard, hvis Danmark kommer efter jer for jeres kørsel på de tyske motorveje :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Der er mig bekendt ikke noget land i verden, hvor det er tilladt at have sex med børn. Så danskere kan fint straffes efter lokal lovgivning. På Filippinerne, hvor det er forekommet meget, er aldersgrænsen endda 18 år, mod 15 herhjemme. Og der er der strammet meget op, med særlige indsatsgrupper som tager sig af den slags.

Vertikanet måske ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Eller hvad med noget så banalt som forskel i trafiklove, fri hastighed eller ikke på motorveje i Tyskland og Danmark - vogt jer Nille og Frej Asgaard, hvis Danmark kommer efter jer for jeres kørsel på de tyske motorveje :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Så må vi bare betale ved kasse 1, bryder man loven må man også tage konsekvenserne, i stedet for at pive :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lyder som om at det blot er i regeringsgrundlaget at man har skrevet sine intentioner om at "straffe de fæle mænd sexkøbere, som kan finde på at bevæge sig udenfor totalstatens kontrol Sverige".

Nu skal det jo lige siges at det er en mindretalsregering, og de kan ikke engang få flertal sammen med "Vänsterpartiet" (svarer til SF/enhedslisten).  Så det er jo spørgsmålet om den borgerlige fløj vil stemme for sådanne lovforlag - og SverigeDemokraterne, som har stor opbakning blandt mænd i Skåne vil næppe.

Hvis loven skulle blive indført vil det formentlig kun kunne lade sig gøre at dømme nogen for sexkøb i udlandet, hvis de selv indrømmer det. Jeg kan dog forestille mig at en lidt for pralende e-mail, hvor man beskriver sine bedrifter kunne opfattes som netop sådan en indrømmelse.

Man skal huske, at så vidt jeg ved, har både den danske efterretningstjeneste og den svenske efterretningstjeneste lov til at tage en kopi af hver en e-mail som passerer en landegrænse - hvilket den jo meget nemt gør. Derudover har NSA sikkert allerede taget en kopi af alle vores e-mails uden at få tilladelse fra andre end dem selv.  I realiteten har jeg dog svært ved at forestille mig at Säpo og da slet ikke PET vil ødelægge deres egne muligheder for at indsamle efterretninger ved at sprede info til det almindelige Politi om sådanne småforbrydelser.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Citat Nille

Så må vi bare betale ved kasse 1, bryder man loven må man også tage konsekvenserne, i stedet for at pive :P

Ja Nille det er bare at betale ved kasse 1 uden at  pive, når der dels er tale om en proportionel sanktion for en proportionel overtrædelse, så som for eksempel en trafikforseelse.

Men her om er der jo ikke tale - Sverige er et samfund der forfølger, intimiderer og udstøder mennesker der er i opposition til den herskende Folkhems ideologi :evil:

Der er mennesker der i Sverige er blevet fyret fra deres job for at stemme på og være medlem af Sverige demokraterne, der er blevet ekskluderet af deres fagforening for samme, kaldt til samtale for at skulle stå til regnskab herfor.

Og dem som årtiers social kontrol og socialt pres i uskøn forening af en følgagtig presse, politiske partier og interesseorganisationer ikke har formået at få til at bøje nakken og gå i takt til elitens taktstok, prøver man direkte juridisk at fratage helt grundlæggende personlige rettigheder for mennesker i myndig alder, så som retten til at købe sex af en der af egen fri vilje aktivt sælger sex - sidstnævnte gøres samtidig pr definition til et offer for en forbrydelse.

Men ok Nille - prøv du at opsøge købesex i Sverige, der er eksempler på at Politiet ligger på lur og du får en rockeragtig dummebøde på 12000 kr, som mændene betaler på stedet af frygt for videre konsekvenser.

I Sverige ville du næppe efterfølgende fortsat have den gode stilling du har i Danmark, kom din brøde din arbejdsgiver for øre - så det er i en svensk kontekst alt sammen alvorligere  end som så Nille :(

Svensk demokrati skal gås efter i sømmene
14. september. 2014
------------------------------------------
DDR arvingen det svenske Folkhem tør ikke en gang at holde hemmelige afstemninger - turde de, mon så ikke Sverigedemokraterne havde fået endnu flere stemmer, jeg tror det.

Men ånden er sluppet ud af flasken og kan ikke lukkes tilbage igen - uanset hvor meget partei zeitungen for den herskende ideologi Folkhemmet, den såkaldte avis Exspressen, og resten af en parodi på frie medier, flertallet af svenske mainstream medie de prøver - de er til at brække sig over :mad:

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men ok Nille - prøv du at opsøge købesex i Sverige, der er eksempler på at Politiet ligger på lur og du får en rockeragtig dummebøde på 12000 kr, som mændene betaler på stedet af frygt for videre konsekvenser.

Rejse hvorfor skulle jeg købe sex i Sverige når det er forbudt ?

Og hvis jeg købte kender jeg på forhånd konsekvenserne og risikoen.

Så enten har jeg 12K klar til at betale bøden eller mere logisk bruge dem andetsteds (fx. Tyskland).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille - det må skyldes dit altid lyse sind, din høje intelligens kan dit seneste udsagn ikke bero på.

Det er jo det som svenskerne allerede gør, køber sex i Danmark og Tyskland fordi det er forbudt i Sverige, og vel også derfor du fornuftigt ikke selv køber sex i Sverige.

Penge er kun penge, og har man nok af dem, betaler man sig bare fra at køre for stærkt, og så meget andet der ikke har anden konsekvens end at du betaler bøden.

Hvad skal svenskerne gøre, hvis de ikke længere kan rejse ud for at købe sex lovligt, men hvis de gør det, så kan de i princippet straffes for det hjemme i Sverige?

Du er så vant til at være en fri borger i et frit land, og rejse i frie lande hvor du kan dyrke din hobby legalt og uden frygt for loven.

Dit kække skråsikre udsagn oser af mangel på forståelse for hvilket regime svenske mænd der køber sex er underlagt, i kraft af en politisk korrekthed der influerer på alle sider af tilværelsen som borger, og alt hvad samme kan få af konsekvenser for dig, socialt, arbejdsmæssigt og dit familieliv.

Nogensinde hørt om ordet Samizdat, det burde høre fortiden til - det gør det imidlertid ikke i det svenske Folkhem:

http://en.wikipedia.org/wiki/Samizdat

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak Rejse for at sige jeg er dum på godt dansk :D

Mit udsagn var for at sætte tingene lidt på spidsen, vil du have skal have medlidenhed og jeg sige det er synd og skam for svenskerne ?

Rejse jeg hører ingen svensker protesterer offentligt eller demonstrerer over disse sexkøbelove, jeg ville sige svenskerne ligger som de har redt ved stilsigende ikke gøre noget. Har de ikke selv valgt deres politikere og kender politikernes holdninger ?

Hvis vi skal snakke regimer, så er mange andre brandpunkter i verden som kræver mere opmærksomhed end svenskere som ikke må købe sex, det dør de ikke af...

Som andre har sagt er det signallovgivning, som myndighederne ikke kan praktisere alligevel.

Det samme gælder de nye lovforslag omkring GB i Tyskland, det er også signallovgivning, folk jeg talte med i Berlin fornylig var optimistiske fordi er der smutveje.

Rejse Norge har lignede love som kan straffe deres købesex-borgere hvis de bliver taget på fersk gerning i udlandet, nordmændene overlever endnu :P

Så jeg synes sagen er en storm i et glas vand. Og svenskerne er ikke rigtige mænd, som ikke tør stå ved og kæmpe for deres frihed :P

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her er forøvrigt et aktuelt link til hvordan "Polisens operation Ernst mot sexhandeln" forløber i Malmø

http://www.sydsvenskan.se/malmo/operation-ernst-mot-sexhandeln/

De kommer dog til at sige at de reelt er næsten magtesløse overfor den prostitution, som foregår via internetannoncer.

Så de koncentrerer sig om gade sex pigerne/handelen.

Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor hulen, der er nogen, som køber sex af gadepiger i Malmø, med risiko for seriøse repressalier, når de kan tage tog eller bil over Øresundsbroen og være i København på en 30-40 minutters tid.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor hulen, der er nogen, som køber sex af gadepiger i Malmø, med risiko for seriøse repressalier, når de kan tage tog eller bil over Øresundsbroen og være i København på en 30-40 minutters tid.

Nogle mænd har et akut behov og kan ikke styre sig :lol:

Eller de tænder på spændingen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Her er forøvrigt et aktuelt link til hvordan "Polisens operation Ernst mot sexhandeln" forløber i Malmø

http://www.sydsvenskan.se/malmo/operation-ernst-mot-sexhandeln/

De kommer dog til at sige at de reelt er næsten magtesløse overfor den prostitution, som foregår via internetannoncer.

Interessant, at man har nedlagt indsatsgruppen mod prostitution i Malmö for 8 år siden. Der er åbenbart visse ting, der er for fjollede at spilde skatteydernes penge på.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogle mænd har et akut behov og kan ikke styre sig :lol:

Eller de tænder på spændingen.

Man skulle ellers tro at svenske mænd bare kunne nøjes med de talrige piger fra de mange svenske internetannoncer, men gade-prostitution gøres åbenbart ikke mindre spændende og interessant af, at der både er politi i bil, på motorcykel og trædecykel till att peka ut sexköpare  ;) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mycket märklig kommentar och med flera likes dessutom. Men om bilden av Sverige inte bygger på några egna erfarenheter och reflektioner utan istället utgår från det mest extrema som skrivs om landet i Berlingske och Jyllandsposten så kanske det ser ut så. Motsvarande okritiska läsning av det ofta extrema och okunniga som ibland sägs om Danmark i en del svenska medier ger en bild som jag av artighet här inte vill återge, men den är precis lika felaktig, fördomsfull och okunnig.

Men Pjotr, visst ligger det väl något i det T L säger ...

Med öppet fängelse avses det mentala (ex.vis debatt-) klimatet här i Sverige.

Visst är det lågt i tak jämfört med Danmark?!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Men Pjotr, visst ligger det väl något i det T L säger ...

Med öppet fängelse avses det mentala (ex.vis debatt-) klimatet här i Sverige.

Visst är det lågt i tak jämfört med Danmark?!

Eftersom jag regelbundet läser olika danska tidningar och idetidskrifter samt följer det som skrivs om Danmark i svenska tidningar, var min poäng att det som ofta betonas är det särartade och extrema, ungefär som om EU försöker reglera hur de bananer ska se ut som säljs i handeln. Exemplen är ofta på den nivån, och det som påstås bygger därför också på rena felaktigheter (i bägge riktningar).

Men vad menas med lågt i tak? Jo, det kan finnas en tendens till politisk korrekthet i vissa frågor, t.ex. invandringspolitiken, men den positiva sidan av den saken är att det finns en större medvetenhet om vikten av ett vårdat språkbruk. I den danska diskussionen ser jag snarare en tendens till att var och en i yttrandefrihetens namn ska ha rätt att kränka andra människor och säga vad som helst. Muhammedbilderna i Jyllandsposten och den efterföljande diskussionen är ett exempel. Ett annat exempe|: se hur ordet "neger" används på EG eller i danska tidningar. I Danmark har en föraktfull och nedlåtande ton om om "den andre" normaliserats och accepterats. Jag har flera danska vänner som menar att så har skett och de finner det djupt beklagligt. Internationella attitydundersökningar (t.ex. Pews och European values survey) visar att svenskar har en mera positiv inställning till främmande människor jämfört med de flesta andra nationaliteter, inklusive danskar. Det danska samhället är mera nationalistiskt inåtblickande jämfört med det svenska. Sverigedemokraterna till trots betraktas i Sverige det mångkulturella oftare som något naturligt och positivt, inte som ett hot. Nu hamnar även jag i ett slags generaliseringar som jag helst vill undvika men ...

Om man i danska media oftare rapporterade vad som sägs i seriösa media som Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet - och inte Aftonbladet och Expressen - skulle man i Danmark få en bredare och mera nyanserad bild av hur den svenska debatten faktiskt förs och att det givetvis är både naturligt och viktigt att olika åsikter bryts mot varandra.

Så får vi också skilja mellan media och politiken och svenskar. Jag arbetar på en stor arbetsplats där åsikter bryts mot varandra och där ingen är rädd för att framföra olika åsikter, även obekväma sådana.

Redigeret af Pjotr

Del dette indlæg

Link til indlæg

Gällande sexköp så bör det återigen betonas att den svenska diskussionen - i den mån den förekommer i media (man kan oftare läsa om prostitution i danska tidningar än i svenska) - i första hand handlar om sexuellt utnyttjande av kvinnor i utsatt situation (trafficking) eller i utvecklingsländer (sexturism), och detta betraktas också med all rätt som problem i Danmark. Jag kan inte påminna mig om att läst något om svenska mäns köp av sex i Danmark eller Tyskland.

Redigeret af Pjotr

Del dette indlæg

Link til indlæg

Eftersom jag regelbundet läser olika danska tidningar och idetidskrifter samt följer det som skrivs om Danmark i svenska tidningar, var min poäng att det som ofta betonas är det särartade och extrema, ungefär som om EU försöker reglera hur de bananer ska se ut som säljs i handeln. Exemplen är ofta på den nivån, och det som påstås bygger därför också på rena felaktigheter (i bägge riktningar).

Men vad menas med lågt i tak? Jo, det kan finnas en tendens till politisk korrekthet i vissa frågor, t.ex. invandringspolitiken, men den positiva sidan av den saken är att det finns en större medvetenhet om vikten av ett vårdat språkbruk. I den danska diskussionen ser jag snarare en tendens till att var och en i yttrandefrihetens namn ska ha rätt att kränka andra människor och säga vad som helst. Muhammedbilderna i Jyllandsposten och den efterföljande diskussionen är ett exempel. Ett annat exempe|: se hur ordet "neger" används på EG eller i danska tidningar. I Danmark har en föraktfull och nedlåtande ton om om "den andre" normaliserats och accepterats. Jag har flera danska vänner som menar att så har skett och de finner det djupt beklagligt. Internationella attitydundersökningar (t.ex. Pews och European values survey) visar att svenskar har en mera positiv inställning till främmande människor jämfört med de flesta andra nationaliteter, inklusive danskar. Det danska samhället är mera nationalistiskt inåtblickande jämfört med det svenska. Sverigedemokraterna till trots betraktas i Sverige det mångkulturella oftare som något naturligt och positivt, inte som ett hot. Nu hamnar även jag i ett slags generaliseringar som jag helst vill undvika men ...

Om man i danska media oftare rapporterade vad som sägs i seriösa media som Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet - och inte Aftonbladet och Expressen - skulle man i Danmark få en bredare och mera nyanserad bild av hur den svenska debatten faktiskt förs och att det givetvis är både naturligt och viktigt att olika åsikter bryts mot varandra.

Så får vi också skilja mellan media och politiken och svenskar. Jag arbetar på en stor arbetsplats där åsikter bryts mot varandra och där ingen är rädd för att framföra olika åsikter, även obekväma sådana.

Jeg følger også med på begge sider af sundet.

Problemet består især i den svenske presse, som har ment at man bør øve selvcensur, og er endt med i praksis at udøve censur overfor meninger, som ikke passer ind i hvad den gældende majoritet opfatter som kollektivets "rigtige" mening.

Mest skræmmende eksempel var Julian Assange sagen - mange af de større svenske medier nævnte den simpelthen ikke overhovedet - sagen havde rullet i flere uger med kæmpe overskrifter i fx. engelske og danske medier, før end der dukkede en mindre notits op i Sydsvenskan, og man kunne i læsernes kommentarer nedenunder, læse at de synes at det var godt og modigt af Sydsvenskan at de turde nævne sagen......

På den danske side er debatten ganske rigtigt helt "fri" - men alt hvad det indebærer af vrisne skribenter, skøre tosser og tilsvinende indlæg - men det står samtidigt enhver frit at ignorere tosserne, og det er som oftest det som sker. Igennem kaoset ender det som regel med at den ægte virkelighed toner frem.

Der var jo også et Dansk nynastisk parti: Danmarks NationalSocialistiske Bevægelse (DNSB)

http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_Nationalsocialistiske_Bev%C3%A6gelse

Ledt af den "knapt" så folkeforførende Jonni Hansen:

http://da.wikipedia.org/wiki/Jonni_Hansen

De fik ytringsfrihed til at ævle løs og endda starte deres egen radiostation - nu er de ved at være glemt og vil formentlig aldrig blive huske for meget andet end Jonni Hansens i retten komisk selverklærede mangler med hensyn til at kunne styre sin Volvo - det var jo et "rent uheld" at han kom til at køre ind over fortovet og køre nogen venstreorienterede aktivister ned som var ved at save i hans plankeværk.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...