Pjotr 105 Skrevet 6. Oktober, 2014 (edited) Det är när de två första punkterna i Dr X sammanfattning sätts i relation till huruvida prostitution ska tillåtas eller ej som många verkar bli låsta i sin argumentation. Då bagatelliseras nämligen dessa obekväma sanningar. Men nog går det väl att både argumentera för laglig prostitution (så länge den är reglerad, bygger på frivillighet och förenas med sociala och andra insatser till dem som påverkas negativt - piger och kunder) och samtidigt kraftigt ta avstånd från allt utnyttjande av piger i utsatt situation (narkotikamissbruk, trafficking osv). Mycket om diskussionen kan påminna om hur man kan förhålla sig till alkohol- eller spelmissbruk, men prostitution innebär att två parter inbegrips direkt, och då kompliceras saken. När jag för ett drygt år sedan började köpa sex i Köpenhamn upplevde jag ett par situationer (där jag gick ifrån pigerna utan att ha haft sex med dem) som gav en mycket stark olustkänsla, ja illamående. Det var helt tydligt att pigerna inte sålde sex av egen vilja och att de inte ville vara där de befann sig. Jag kände mig helt hjälplös eftersom jag inte visste hur jag skulle agera. Att jag var svensk potentiell sexköpare -och därmed enligt svensk lagstiftning kriminell - gjorde inte saken enklare. Precis som Dr X säger och Starson45 antyder kan den sidan av prostitution aldrig accepteras. Redigeret 6. Oktober, 2014 af Pjotr 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg