kajbigpakaj 257 Skrevet 12. September, 2014 kan en glædspige havde forsørgerpligten, over hendes kæreste/mand uden han kommer i klammeri med rufferilovgivningen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tywin Lannister Skrevet 12. September, 2014 Det vil jeg da bestemt mene. Forsørgerpligten burde vel kun afhænge af, at der er en indkomst - ikke hvordan den er tjent. Forholder det sig modsat, så er alle der får del i en glædspiges penge vel i princippet i fare; inklusiv købmanden. Jeg er dog ikke ekspert, det skal siges. kan en glædspige havde forsørgerpligten, over hendes kæreste/mand uden han kommer i klammeri med rufferilovgivningen? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 12. September, 2014 kan en glædspige havde forsørgerpligten, over hendes kæreste/mand uden han kommer i klammeri med rufferilovgivningen? Om den gamle § 229, stk. 1, der er videreført i den nye § 233 siger Straffelovrådet følgende: "Det vil imidlertid fortsat, når der ikke foreligger tvang, svig eller anden utilbørlig påvirkning, være lovligt fra en prostitueret at modtage underhold, som den prostituerede er retligt forpligtet til at yde (ægtefælle og børn), eller hvor der dog efter almindelig opfattelse foreligger en naturlig pligt (f.eks. samlever, forældre eller søskende afhængig af de nærmere omstændigheder). Når der ikke foreligger tvang, svig eller anden utilbørlig påvirkning, vil det således f.eks. fortsat være lovligt, at en samlever til en prostitueret forsørges af denne, eller at en ikke-samlevende kæreste til en prostitueret modtager sædvanlige gaver." Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Mydarling 146 Skrevet 12. September, 2014 Åhh et genialt spørgsmål alligevel Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Zanderveld 42 Skrevet 12. September, 2014 Så man må med andre ord gerne sende sin hustru ud og trække, uden at komme i karambolage med loven og være hjem falden til straf. Den juridiske lov i hvert fald. Hvordan det forholder sig med "karma-loven", må den enkelte jo gøre op med sig selv 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Tywin Lannister Skrevet 12. September, 2014 Så man må med andre ord gerne sende sin hustru ud og trække, uden at komme i karambolage med loven og være hjem falden til straf. Den juridiske lov i hvert fald. Hvordan det forholder sig med "karma-loven", må den enkelte jo gøre op med sig selv Tvang er jo stadigvæk, fornuftigt nok, forbudt. Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen med det moralske opstød...? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Zanderveld 42 Skrevet 12. September, 2014 Jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen med det moralske opstød...? Ingen steder specielt. Bare en personlig kommentar afledt af tanken om, at min hustru forsørgede os gennem prostitution. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
tiger 1809 Skrevet 12. September, 2014 Jeg har længe tænkt på om ikke der er nogen uheldige bivirkninger ved den her lovgivning med gensidig forsørgerpligt. Jeg er single og vil egentligt gerne have en kæreste indenfor overskuelig fremtid. Da jeg har et arbejde vil jeg da klart foretrække og lede efter en pige med et job. Det ville være en kæmpe økonomisk belastning for mig at skulle forsørge en anden person. Hvis der er mange der tænker ligesom mig vil de fleste par være to personer i arbejde eller to personer der er arbejdsløse. Det vil give et meget polariseret samfund med et a-hold og et b-hold. Jeg er måske meget kynisk at jeg tænker på denne måde. Det kan være andre er ligeglade og ikke i samme grad tænker med pengepungen.. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 12. September, 2014 Du er ikke alene om den betragtning tiger. At have forsørgerpligt overfor en partner kan måske nok virke rimeligt efter mange års forhold og sammenhold, men ifht en ny kæreste der dukker op inden for dørene, så er det en klar overvejelse man bør have med. Der er ikke noget som økonomi og det at være den der trækker læsset samtidig med at partneren kører frihjul der i den grad kan ødelægge et forhold. Både den lediges dårlige samvittighed over reelt at være til økonomisk byrde samt den forsørgende parts ærgelse over at et hvert økonomisk råderum forsvinder uanset hvor meget der arbejdes. Personligt ville jeg aldrig påbegynde et forhold med en der ikke er på arbejdsmarkedet i samme omfang som jeg selv af den simple årsag at jeg finder at lige børn leger bedre og jeg forventer at en partner bidrager mindst lige så meget til et forhold som jeg selv gør på alle måder. Det mener jeg ikke er et urimeligt forlangende. Kynisk måske. Men det er noget sjovere at græde på bagsædet af af en Audi end på bagsædet af bus 600S Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 13. September, 2014 Hellere smile på bagsædet af bus 600A med én indtægt, end at græde på bagsædet af en Audi med to indtægter. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 13. September, 2014 Hellere smile på bagsædet af bus 600A med én indtægt, end at græde på bagsædet af en Audi med to indtægter. Ja der er meget godt sagt om at være single Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Peterpedal 164 Skrevet 13. September, 2014 Glover Og hvad så hvis man nu finder en kæreste som er på SU og man selv har 15-25000 på kontoen om måneden? Ville det være iorden? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
g-lover 242 Skrevet 13. September, 2014 Glover Og hvad så hvis man nu finder en kæreste som er på SU og man selv har 15-25000 på kontoen om måneden? Ville det være iorden? Jeg vil ikke tage stilling til om det er i orden I orden i forhold til hvad? Hvis det var mig ville det være lidt af en gråzone, for på den ene side lægger den person et arbejde i at uddanne sig og det er ganske ekvivalent til min egen indsats på arbejdsmarkedet. At lønnen så kun er SU for vedkommende er jo hvad det er. Personen har ikke få penge fordi vedkommende er syg, uheldigt stillet, handicappet, doven eller hvilken som helst anden grund der nu kan være til at man ikke arbejder. Jeg ville ikke, udover aldersforskellen, have nogen kvaler ved en kæreste under uddannelse. De få penge er jo et midlertidigt problem i teorien i hvert fald. Ville jeg bruge mine penge på at forsørge vedkommende eller forsøde vedkommende? Nej. Jeg arbejdede selv under min uddannelse og fik ikke penge fra hverken kærester eller forældre, så det ville jeg forvente at min partner også kunne klare. Jeg forlanger en vis selvstændighed og selvrespekt af en partner. Herunder ikke at ville forsørges/forsødes Forsørgelse er jo ikke rigtig relevant når vi snakker en kæreste under uddannelse. Det handler i højere grad om længerevarende arbejdsløshed. Alternativt snakker vi om at begge parter skal tjene lige meget. Det ville jeg aldrig advokere for. Jeg har både haft partnere der tjente mere og mindre end jeg. Det vigtigste for mig er at der bliver bidraget til husholdningen via et normalt job. Ikke om man arbejder for mindsteløn eller chefløn. mvh g-lover Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg