Hop til indhold
Butch

Dæmoner og Ambitioner

Recommended Posts

Jeg har i forgangne uge oplevet lidt af et reality check.

Vil ikke gå ind i detaljer omkring selve oplevelsen, da det for mig er meget personligt, og jeg vil derfor holde den del for mig selv.

Men det der skete har fået mig til at tænke meget over hvorfor det skete, og i den forbindelse vil jeg gerne høre jer herinde - drenge som piger - om jeres syn på følgende:

Er vi selv i stand til at identificere de dæmoner, og de kræfter, der infiltrerer vores stærkeste ambitioner og vores dybeste ønsker?

Har vi ikke alle har en grund til at tro på vores egne succeser?

Hvis ja, hvad er det der afgør at nogle lykkes, mens andre ikke gør?

God søndag til jer alle.

Redigeret af Butch1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Kære Butch1,

Mit svar er, nej, du kan ikke styre de dæmoner, der lokker dig i den "forkerte" retning, så at sige...

Dæmoner er så store kræfter, at de er udenfor menneskers kontrol, og derfor kan du intet stille op. Tror dog på, at det er muligt at identificere dem, såfremt du gransker dig selv, og har modet til at dykke ned i din historik - specielt de kapitler der kan gøre avs...

Selvindsigt og selvværd er nøgleordene, og besidder du dette, vil du automatisk tro på dig selv - din succes - uafhængigt af andres mening om dig...

At nogle lykkedes, mens andre ikke gør, bunder i høj grad i kultur, arv og miljø - og så en ordentlig portion mod og vilje til at VILLE lykkedes...

... Men hvornår er man egentlig "lykkedes"..? ;)

Krammer og ønsket om en dejlig søndag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har i forgangne uge oplevet lidt af et reality check.

Vil ikke gå ind i detaljer omkring selve oplevelsen, da det for mig er meget personligt, og jeg vil derfor holde den del for mig selv.

Men det der skete har fået mig til at tænke meget over hvorfor det skete, og i den forbindelse vil jeg gerne høre jer herinde - drenge som piger - om jeres syn på følgende:

Er vi selv i stand til at identificere de dæmoner, og de kræfter, der infiltrerer vores stærkeste ambitioner og vores dybeste ønsker?

Har vi ikke alle har en grund til at tro på vores egne succeser?

Hvis ja, hvad er det der afgør at nogle lykkes, mens andre ikke gør?

God søndag til jer alle.

Hey Butch1.

Ja meget interessant indlæg, jeg har gået og reflekteret over i et stykke tid nu, og skulle jeg svare eller skulle jeg ikke. Men nu kommer det. 

Er det ikke sådan i os menneskers liv, at livet går op og ned. Vi møder nederlag, svig, svigt, løgne osv.Her kan den omtalte dæmon kommer op i en. Den har vi alle i os. og den kommer frem i forskellige afskygninger. Tror ikke nogen kan sige sig fri for den. Kan man finde det bedste i sig selv i alt dette. Kan ikke snakke for andre men udelukkende for mig selv.

De mennesker der kender mig, ved jeg, også har, en sort side. Alle mine dage er ikke evige positive. Kæmper ofte mod mine dæmoner, er dog kun et menneske. Men arbejder, jeg med det, ja det gør jeg da. Og ønsker bestemt det bedste for mig selv. for at, hjælpe andre er jeg nødt til, at tænke på mig selv først. Vi søger jo alle anerkendelsen for de individer vi er.  De mørke kapitler i mig, har også gjort mig stærkere, jeg ved hvem jeg, er ved hvad jeg gerne vil opnå med mit liv. Må bare overbevise andre, at jeg er den jeg er. Dvs, jeg tror på mig, selv, at eksistentialisme om, at jeg må træffe mine egne valg og nå til min egen erkendelse. Og drage de konsekvenser og konklusioner udfra det.

Mht, succeser Butch1. Så er jeg ikke i tvivl om, at, det i dag er så vigtigt at vi tror på vores egen velunderbyggede beslutninger. vi søger vel altid det opnåelige og perfekte, og det er der ikke noget i vejen med) Bare vi husker det nødvendigvis ikke altid lykkedes. 

på trods af omgivelsernes mistro og forbehold, hvis jeg eller du eller alle vil beholde den handlekraft. Uden den vil alt initiativ stoppe. Og vi mennesker vil gå i stå. Det er mit postulat Butch1, Er ikke sikker jeg postulere rigtigt.

Så tro på dine egne beslutninger og sæt dit eget mærke på fremtiden Butch1. Man kan kun få et nej, eller et nederlag. Men man rejser sig også igen. Tror dem det lykkedes for, er det fordi, de turde, at springe ud i det. Og de var ærlige, og havde selværd, selvtillid til at erkende dette.

Det kan unægtelig  være meget svært at mærke sig selv og sine egne ønsker. Men kan du ikke mærke dig selv, kan du ikke mærke, hvad der er godt og rigtigt for dig. Og derved kan du heller ikke vær tro mod dig selv. 

Ha en dejlig søndag.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Butch1,

Grundlæggende er man lykkedes når man har det godt med sig selv og andre.

Du er ikke sikret imod noget som helst, men du kan gøre en del selv, ved at gøre og være noget for andre, som har brug for det. Så er chancen for at de er der for dig, når du har brug for støtte, stor.

Men forsøg at forfølge dine mål og grib de muligheder, der kommer. Fokuser på det positive i det negative.

Håber at du kommer godt igennem krisen!

Venlig hilsen Brutus

Redigeret af Brutus

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej Butch1

Nej, jeg mener heller ikke at vi selv er i stand til at identificere vores dæmoner, men jeg er overbevist om at vi kan nærmere os dem, hvis vi har samlet de værktøjer sammen, som fungere for det enkelte individ. 

Jeg ved godt at værktøjer er et vidt begreb, men for mig betyder det at, der hvor jeg har betalt de største lærepenge, er også der hvor jeg ligger min største fokus.. :smile: . Et simpelt eksempel kunne være: I dag følger jeg nøje de ting som sker på rentemarkedet, da jeg tidligere har været meget sløset og meget autoritetstro på det plan.

På det mere følelsesmæssige område, har jeg tidligere måtte ty til hjælp for at komme videre efter en stor personlig sorg. Under dette forløb lærte jeg flere ting om mig selv, som jeg i dag forsøger efter bedste evne, at få fuld udbytte af. Bla. har det gjort ondt på mig, og måtte erkende at min egen mangel på åbenhed har sat nogle forhindringer op, som på ingen måde kompensere for det lave gærde, jeg valgte at springe over med min indelukkethed.

Jeg har vist skrevet det før, men jeg forsøger at leve ud fra følgende ord: HÅBET OM SUCCES, SKAL VÆRE STØRRE END FRYGTEN FOR FIASKO..!!.

Det er sådan lidt "keep it simple as stupid" agtigt, men jeg tror man skal derhen for at komme tæt på identifikationen.. :idea:

VH Ludvig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sisse

Jeg tog for nogen tid siden en beslutning om at jeg ikke vil lade mig begrænse. Verdenen og livet er lige så fuld af muligheder for mig som den er for alle andre. Det er bare et spørgsmål om at turde sige - det vil jeg. Eller dig vil jeg.

Jeg har opdaget at den største problematik i forhold til at opnå det jeg vil er at omgivelserne omkring mig ikke altid er enig med mig.

Det giver mig sommetider store sorger og efterlader mig med savn og en følelse af at blive forladt. Men tilbage står jeg med en indre ro fordi jeg ved at jeg i det mindste prøvede. Jeg turde. Det er det som giver mig styrken.

Jeg er ikke altid herre over de demoner jeg slås med. Men jeg er herre over den måde jeg agerer i forhold til dem. Og for mig er det blevet et spørgsmål om at få det bedste ud af et evt nederlag og vende det til en sejer.

Min største frygt i dag er ikke nederlagene. Men der i mod at når jeg skal herfra så vil jeg ikke have ærgelsen over at jeg ikke turde sige ja til livet. Selvom livet ikke ville mig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi har både engle og dæmoner i os. Ofte kan vi ikke se dæmonerne selv, så være åben og snakke om det evt. med venner og familie.

Det er farlig at lukke sig selv inde, så får dæmonerne mere og mere magt og driver dig til vanvid....

Jeg tror på det gode vinder over det onde :D

Mht. ambitionerne, "just do it" så længe det ikke er dumt eller skadeligt eller ulovligt.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak til alle for jeres meninger og synspunkter :-)

Jeg værdsætter dem alle rigtig meget, og vil tage dem med som input til at fylde værktøjskassen til kampen mod min lille "udfordring"

Tak, og nyd resten af søndagen :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...