Hop til indhold
Rejsenetværk

Er I parat til at tage følgerne

Recommended Posts

Nu har der været ført en del debatter om hvordan den enkelte forholder sig til, og håndterer det faktum at de uden hustrus eller samlevers vidende går til glædespiger.

Men udover at forholde sig til etikken i ens hobby, sådan som af den enkelte begrundet i omstændigheder, der ikke altid er helt ligetil, mens det for andres opleves som ganske ukompliceret.

I hvor høj grad har I eller ikke veloverjet defineret de scenarier, og økonomiske konsekvenser af samme som jeres hobby i værste fald ville kunne  få, til følge af eksempelvis en uønsket skilsmisse, boopgørelse, salg af bolig?

Er I jer bevidste om hvordan bundlinjen efterfølgende ser ud fremadrettet, og I som single skal bære byrden af eksempelvis en gæld oven i udgiften til ny bolig, og til en tilværelse som single?

Kort sagt har I altid en plan A når I besøger en glædespige, men har I også en plan B for hvordan i menneskeligt og økonomisk kommer helskindet ud på den anden side, efter de eventuelle konsekvenser det kan få, før eller siden at I bliver opdaget i jeres forehavende, og det får følger i form af et brud med partneren som I mindst af alt ønsker skal ske.

Er der lige frem nogle af jer der bare lukker øjnene, krydser fingre, kaster jeg ud i det, håber på det bedste, fuldt bevidst om at et brud med partner/hustru, vil betyde den helt store, måske både personlige og økonomiske nedtur for jer?

Faktisk blev jeg inspireret af denne artikel om dårlige betalere i RKI:

Aldrig før har danskerne haft så meget misligholdt gæld
AF MICHELLE HANSEN
Mens antallet af danskere i RKI falder en smule, bliver den ubetalte gæld ved med at stige.
http://epn.dk/privat/ECE6984654/aldrig-foer-har-danskerne-haft-sa-meget-misligholdt-gaeld/

Tænkte hvor mange, om nogen kan være havnet i RKI som en følge af konsekvenserne for eget ægteskab, og eller fællesøkonomi, af at de en dag blev opdaget i at købe sex bag kærestens elle konens ryg, og de efterfølgende ramte jer maksimalt på jeres økonomi?

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

I hvor høj grad har I eller ikke veloverjet defineret de scenarier, og økonomiske konsekvenser af samme som jeres hobby i værste fald ville kunne  få, til følge af eksempelvis en uønsket skilsmisse, boopgørelse, salg af bolig?

En ting er at forholde sig til at yderste konsekvens kan være skilsmisse, noget andet er at forsøge at beregne noget økonomisk baseret på fiktive scenarier, hvor man alligevel ikke kender de nødvendige fakta.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Tror de der " kommer til" at besøge en gp en gang tænker med det nederste hovede først og fremmest. De der fortsætter tror jeg helt ærligt er hamrerende ligeglade med økonomi , hus, båd, bil osv... Måske det kan gyse lidt i dem ved tanken om tab af kone og børn i hverdagen, men alt har jo en konsekvens ikk...

Hvis jeg skulle være utro, ville jeg da heller ikke tænke over dagen i morgen og var det planlagt ville jeg sige til min partner, at jeg havde lyst til en ( flere?) anden...

Men nu var det jo slet ikke mig der skulle svare... Fra min side af bordet er 90 % af de faste jo gifte, og kommer talen på hende der hjemme, så kan jeg da oftes se den dårlige samvittighed men ugen efter er de der igen , så mon ikke det er ude af øje ude af sind lidt og ikke det praktiske der fylder...?

Knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er mig ganske bevidst om de mulige konsekvenser. Ikke konkret i kroner og øre, for det er der for mange ubekendte faktorer til, som Bluejacket også er inde på. Men at hvis jeg bliver opdaget, kan det betyde enden på et forhold, salg af hus og så videre. Derfor gør jeg mig også ret umage for ikke at blive opdaget. Konsekvenserne ville i øvrigt være de samme (eller værre) hvis det var en almindelig affære med en anden kvinde. Noget som foregår hele tiden rundt om os. Er det ikke noget med ca. hver tredje i Danmark, der har prøvet det, i følge statistikkerne?

Men det er stadig et bevidst valg at tage risikoen for at opnå noget, man gerne vil, lige som vi alle gøre mere eller mindre bevidst hver dag. Hver gang man bevæger sig ud i trafikken, det være sig til fods, på cykel eller i bil, er der en risiko for at komme til skade eller endda blive slået ihjel. Alligevel gør vi det af alle mulige grunde. Det samme gælder alle mulige ting, vi gør for sjov, som for eksempel forskellige sportsgrene, der indebærer risiko for at komme til skade, i nogle tilfælde endda alvorligt.

Nogen vil måske henføre det til at tænke med "det mindste hovede", men jeg vil sige det er et spørgsmål om synsvinkel. Et forhold kan også ende på alt muligt andet end lige netop det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Naturligvis er jeg det! Ellers gjorde jeg det ikke

Et forhold skal ikke holde den ene part tilbage og bør ikke indeholde kompromisser hvor den ene part giver køb på sig selv.  Man skal have lov til at gøre hvad man føler for og det gælder naturligvis begge parter i ligeligt omfang. 

Hvis begge parter ikke synes det, så er der grobund for løgne ect. Det er personligt ikke et forhold jeg ville kunne holde ud for det er mere en spændetrøje end en gavebod. 

Så det logiske svar må være. Naturligvis er jeg parat til det, for besøg hos glædespiger bør ikke have nogen konsekvens for et forhold! Ellers er der noget galt til at starte med hvad det så end måtte være. 

Men jeg er nu også så pragmatisk hvad den slags angår.

mvh

g-lover

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg erindrer at have læst en tråd herinde, hvor overskriften var noget lignende "har i brændt nallerne?" Der var ingen som meldte ud de havde brændt nallerne. Ligger landet ikke sådan, man besøger Courtisaner da det er meget risikofrit? Du har ikke daglige smsér, weekendture, restaurantbesøg, en elskerinde der vil mere, en elskerinde der snakker for meget, en elskerinde du er forelsket i og Fruen kan mærke det

Så hvorfor tænke på det praktiske? og ikke bare nyde billederne og vente på man har råd til at knalde den udkårne

og når det er sagt, skal man heller gå rundt og frygte alverdens ting! livet skal leves. Det giver nogle gnubs og det må man tage med

Redigeret af Havnebumsen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sådan har jeg det også. Almindeligt utroskab kan være en ubevidst undskyldning for at slippe ud af sit forhold, men med glædespiger er det for IKKE at ødelægge forholdet. Fordi glædespiger er meget mere diskrete og et safe choice hvis man skal spise ude.

Så nej. Der er ikke taget forholdsregler. Man skulle hellere spørge dem som knalder udenom til julefrokosten.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

For mit vedkomne er det sådan at jeg slet ikke havde noget forhold,hvis jeg ikke besøgte en glædespige i ny og næ.min kone er ikke så meget for sex,så jeg har mere eller mindre et fripas.har jeg også forklaret i en anden tråd som egentlig handler om lidt det samme.jeg går ikke og skilter med at jeg besøger glædespiger,men ville heller ikke benægte det.kunne ikke tænke mig at have en affære,da det hurtigt kan blive noget med følelser.jeg synes mange af de dejlige glædespiger gør et stort stykke arbejde for os som gerne vil være sammen med en dejlig pige af af og til,så hurra for de dejlige glædespiger derude som spreder en masse glæde

Del dette indlæg

Link til indlæg

følgerne er mange - hvis man bliver "taget med bukserne ned"... 

Jeg er sikker på - at hustruen - på trods af rummelighed og udbredt frihed i forholdet på alle andre områder - vil trække grænsen. Godt nok har der været situationer hvor hun givetvist har været meget i tvivl (især ved de længerevarende elskerinde-forhold, men hun er af natur ikke snagende eller begrænsende) men hvis det var inflagranti - så er jeg ikke i tvivl

Og det betyder skilsmisse.I mit tilfælde vil jeg ihvertfald IKKE være lykkelig over den konsekvens.  

Udover det enorme tab der vil være over samværet med vore fælles børn, og hustruen - der jo ikke på nogen måde kn bebrejdes min adfærd,  følger også (mere eller mindre uanset hvad man end  siger) opdeling af vennekeds, "frasalg" af halvdelen af familien, social status (det er ikke befordrende i min situation rent arbejdsmæssigt at blive kendt som udenomsknalder) og endelig er der det økonomiske aspekt - udover opdeling af økonomien og indbo biler med mere - så er der de rent praktiske omkostninger ved en skilsmisse (ny bolig med mere) det løber i gennemsnit op i 250K læste jeg et sted - og jeg ved at vi ville komme til at trække gennemsnittet væsentligt op.

Men igen - det økonomiske er et smertefuldt biprodukt - det vil være tabet af børnene og tosomheden der vil være den altoverskyggende omkostning, det andet er trods alt kun penge

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man får sex ude i byen - med elelr uden betaling - må man have overvejet konsekvenserne. Og med konsekvenserne mener jeg muligheden for at konen skrider, med eller uden unger. Men det er nok de færreste der har overvejet de økonomiske konsekvenser af deres små sidespring.

Oftest er sidespring jo et symptom på (bemærk jeg skriver oftest og ikke altid, for det er jo ikke det diskussionen skal dreje sig om), at der er noget galt i forholdet. Så måske har man allerede dér overvejet konsekvenserne af hvad man gør. Og måske er det bare en måde at foretage de indledende øvelser til noget, som kan være uundgåligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg tror ikek altid at bevidstheden om konsekvenser er nok.. det er vel også derfor der findes et begreb som bondeanger :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg tror det bliver en form for livsstil en rutine med indbygget spænding og variation. Tanken om rutinen i denne adfærd hjælper os med at "keep cool". En plan B eller contingency planning som det heder med et fagudtryk tror jeg kun de færeste har. Men måske er denne her adfærd netop et resultat af mange års rutinemæssigt ægteskab, hvor denne rutine er blevet monoton og centreret omkring praktiske gøremål omkring børn, indkøb, fritidsaktiviteter og ikke mindst økonomi. Vi har kvalt denne glød og faren ved at gå til gp er, at man bliver forkælet og forvendt. Derfor skal en del af planlægningen faktisk dreje sig om, at holde disse svinkeærinder i ave og ikke overdrive brugen af gp. Ligesom det slider på pigerne slider det faktisk også på os brugere. Vi risikerer faktisk at blive lettere afstumpede og følelseskolde, hvis vi glemmer romantikken på hjemmefronten og svælger os for meget i de kødelige lyster ude på kødmarkedet. Bondeangeren som Heine beskrev lurer lige rundt om hjørnet, men rutinen reder os. Plan B bliver aldrig aktuel for dem som har dyrket denne her livsstil igennem mange år. Vi kan stadigvæk godt blive skildt, men afsløret på fersk gerning næppe. Hvis vi husker romantikken og ikke glemmer vores koner, kan det sagtens køre uden problemer. Vi vil jo gerne bibeholde konen og have lidt sjov og ballade ved siden af! Faktisk mega egoistisk, hvis man tænker nærmere over det og næsten utilgiveligt set fra hustruens side. Men værener vi om konen og selvfølgelig også børnene og hun får tilstrækkelig opmærksomhed mv. bliver plan B næppe udløst som et resultat af vores gp møder. Den rutinerede gb bruger er iskold i sin adfærd og viser ingen tegn på dårlig samvittighed mv derhjemme! Hvis man nages af dette, bør man stoppe eller holde en længere pause fra massagebesøgene. Ciao!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Der er kæmpe forskel på at miste noget man har og noget man ikke har!

Med det mener jeg, hvis du har pengene til at blive skilt, så betyder det langt fra ligeså meget som hvis du ikke har.

250.000 koster et salg af hus+ bodeling. Jahhh der er mange variabler der spiller ind, men lad os da bare tage Heines tal. Hvis du har friværdi i huset, så mærker du det ikke alverden. Nuvel du har mistet nogle penge, men beløbet er trods alt til at leve med. Bagefter skal man ud og have 2 boliger, hvor børnene kan være begge steder. Stadig til at leve med :smile:

Men…… sådan er det ikke for alle. Der er rigtig mange, som stadig er teknisk insolvente, som skylder væsentlig mere i boligen end den kan sælges for. Der er mange unge par, som købte i 2006+2007 som ved et salg vil stå med en restgæld på + 500.000 kr. Dertil skal du lige ligge Heines 250.000 kr. Puh så er der tryk på kassekreditten :wink: For at putte salt i såret, så ændrer lånet sig til at hedde forbrugslån fremfor kreditforeningslån/boliglån. Alt afhændig af bankens godmodighed kan renten nemt være 10 %. Ja 10 % rente på et lån på 750.000-1.000.000 der er altså mange penge at undvære i budgettet, især når gælden også skal afvikles.

Så deres nye tilværelse bliver meget anderledes. Ekstraudgiften til 2 boliger+ afvikling og renter af en ret stor gæld. Vi snakker om mange 1000kr de mister i måneden til forbrug. Ja de siger i medierne, at mange par holder sammen af denne årsag. Vel egentlig forståelig nok? Et familieliv uden ferier, lalandia ture, restaurantbesøg, legeland m.m. kan blive ret trist

Ja lidt en afsporing, men skulle egentlig bare fortælle, at det økonomiske aspekt er ret ligegyldig for nogle, såsom Heine for andre kan det være nær en katastrofe :-)

Redigeret af Liderligfyr

Del dette indlæg

Link til indlæg
. Vel egentlig forståelig nok? Et familieliv uden ferier, lalandia ture, restaurantbesøg, lege
land m.m. kan blive ret trist

Ikke at forglemme:
Kvinden skal have et shopping budget og manden skal have et grissebasse-budget.

Som single/separeret ville grissebasse-budgettet nok være større !

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det lyder som om det er mest fornuftig for dig at ligge grissebassen på hylden :P

Fornuft, liderlighed og søgen efter oplevelser spiller ikke altid helt godt sammen

Mange ting var nemmere om fornuften rådede, men måske knap så spændende :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så sandt så sandt... men at ofre familien for egen vinding skyld, er herredumt (hvis det bliver opdaget).

Ja det er rigtigt..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg tror det bliver en form for livsstil en rutine med indbygget spænding og variation. Tanken om rutinen i denne adfærd hjælper os med at "keep cool". En plan B eller contingency planning som det heder med et fagudtryk tror jeg kun de færeste har. Men måske er denne her adfærd netop et resultat af mange års rutinemæssigt ægteskab, hvor denne rutine er blevet monoton og centreret omkring praktiske gøremål omkring børn, indkøb, fritidsaktiviteter og ikke mindst økonomi. Vi har kvalt denne glød og faren ved at gå til gp er, at man bliver forkælet og forvendt. Derfor skal en del af planlægningen faktisk dreje sig om, at holde disse svinkeærinder i ave og ikke overdrive brugen af gp. Ligesom det slider på pigerne slider det faktisk også på os brugere. Vi risikerer faktisk at blive lettere afstumpede og følelseskolde, hvis vi glemmer romantikken på hjemmefronten og svælger os for meget i de kødelige lyster ude på kødmarkedet. Bondeangeren som Heine beskrev lurer lige rundt om hjørnet, men rutinen reder os. Plan B bliver aldrig aktuel for dem som har dyrket denne her livsstil igennem mange år. Vi kan stadigvæk godt blive skildt, men afsløret på fersk gerning næppe. Hvis vi husker romantikken og ikke glemmer vores koner, kan det sagtens køre uden problemer. Vi vil jo gerne bibeholde konen og have lidt sjov og ballade ved siden af! Faktisk mega egoistisk, hvis man tænker nærmere over det og næsten utilgiveligt set fra hustruens side. Men værener vi om konen og selvfølgelig også børnene og hun får tilstrækkelig opmærksomhed mv. bliver plan B næppe udløst som et resultat af vores gp møder. Den rutinerede gb bruger er iskold i sin adfærd og viser ingen tegn på dårlig samvittighed mv derhjemme! Hvis man nages af dette, bør man stoppe eller holde en længere pause fra massagebesøgene. Ciao!

Det med følelskoldt og afstumpet er jeg faktisk sikker på rammer en del i denne købe/salg, måske fordi det udelukket handler om det næste " fix" den næste egoistiske oplevelse, den næste pige i rækken, den næste udløsning?

Og ja dobbelt moralen lever nok i mange familier- jeg må, du må bestemt ikke... Hvorfor ikke foreslå sin partner, at hun måtte tage en tur uden problemer om ikke andet så for egen samvittigheds skyld?

Tænker vi kvinder ikke er ubekendt med,( nok slet ikke vi piger i branchen..) at det sker, at mænd løber efter den yngre model, noget nyt, spændene, uforpligtende osv, men det ændre jo ikke ved , når man står i bruddet, ked af det bøn/ familien, at vi ønsker jer hen hvor kaktusserne bor...

Jeg ser det fra alle sider og min holdning er, at folk skal gøre det der gør dem glade og leve deres liv, men klart der er en konsekvens ved alt her i lystens tegn smil.

Knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...