Nikita Darling 11509 Skrevet 27. August, 2014 Indlægget om syfilis udviklede sig i en helt anden retning... Det sker jo tit herinde. Det affødte nogle tanker hos mig om generaliseringer og fordomme. Jeg tror på, at det udspringer fra de personlige holdninger og overbevisninger, man selv har til de forskellige ting i livet. Alt i livet - lige fra livretter til seksuelle præferencer. Det er en mekanisme, som nok egentlig er meget naturlig, men som jeg selv indædt prøver at undgå at forfalde til. For det er grobunden for alskens fordomme. Det sker hele tiden rundt om os. Ude i real life og herinde på EG. Jeg har et par eksempler på denne mekanisme... Det sker, når man støder på noget, som man aldrig selv kunne have lyst til eller forestille sig, og som man derfor ikke kan forstå, at andre skulle have og kan. For at blive i livretterne og seksuelle præferencer... Nogle mennesker elsker østers. Jeg har forsøgt at spise denne delikatesse flere gange, og deres konsistens aktiverer simpelthen min brækrefleks. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan nogle kan spise det blæwer og så sige mmmm, nammenam!? Istedet for så at tænke, at de nok i virkeligheden inderst inde har det ligesom mig, og at det der østers-pis er noget snobberi, så stopper jeg mig selv og minder mig om, at ikke alle er lige så sarte som mig, når det kommer til blæwer, og at det rent faktisk kunne være tilfældet, at de godt kunne lide den konsistens. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk elsker østers. Nogle piger elsker at blive gangbanget. Det har jeg godt nok ikke forsøgt mig på, da tanken ikke tiltaler mig, og fordi jeg ved, at det ville være langt over mine grænser og derfor usundt for mig. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan nogen kan synes, at det er fedt!? Istedet for at tænke, at de nok i virkeligheden slet ikke nyder det, og at det må være alskens andre skumle ting, der ligger bag det valg, så stopper jeg mig selv og minder mig om, at ikke alle kvinder har de samme seksuelle præferencer og grænser som mig, og at de faktisk derfor kan tænde på sådan et arrangement. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk elsker at blive gangbanget. Det var bare to små personlige eksempler fra min side, men min pointe er, at jeg synes at alle burde tænke over det og helhjertet prøve at ændre det automatiske tankemønster der opstår, når man støder på ting/lyster, som man ikke forstår. Der findes mennesker som ikke forstår, hvordan man kan elske hinanden højt og have det godt i et parforhold, men samtidig have lyst til og længsler efter andre. Jeg har mødt betalende mænd i min dobbeltseng, som ikke mente at min mand i virkeligheden elskede mig sådan rigtigt, siden han var helt afklaret med mit job. Det var enten dét, eller at han i virkeligheden ikke havde det godt med mit job. For sådan ville virkeligheden se ud for dem, hvis de var i samme situation. Istedet for at fokusere på, hvad man selv ville være i stand til at rumme rent følelsesmæssigt, så kunne man jo prøve at stoppe op og minde sig selv om, at andre mennesker ikke nødvendigvis sætter de samme betingelser for deres kærlighed. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk er i stand til at leve i et åbent forhold. Tænk hvilken forskel det kunne gøre for vores opdragede normer for, hvordan vi nødvendigvis skal leve i et parforhold, før det kan betegnes som sundt eller som troskab. Der findes folk der går helt op i limningen, når en 18-årig vælger at sælge sex. Og det er uanset om det er den for nyligt debatterede gangbang-debutant, eller om det er en debutant ud i de blide former. Det er nemlig set i begge tilfælde. Både mænd og kvinder kommer på banen... De sexsælgende kvinder der ikke kunne se dem selv være modne eller afklarede nok til at sælge sex som 18-årige, og mændene som sidder med angst malet i ansigterne, mens tankerne falder på deres teenagedøtre. Som sagt helt normalt reaktionsmønster, tror jeg. Men i stedet for at tænke, at det derfor er skadeligt for den "stakkels naive" unge kvinde, så kunne man jo prøve at stoppe op... Og minde sig selv om, at ikke alle unge kvinder på 18 er lige så umodne og naive, og at virkeligheden kan se anderledes ud, end den man ser fra éns egne briller. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk er i stand til at sælge sex som 18-årig. Tænk hvor mange ophedede debatter med den samme identiske problemstilling, vi kunne undgå herinde. Der findes mænd som udelukkende køber sex for sexens skyld. De gider ikke al det tjittjat og følepis. Det er der intet galt i. Der findes også mænd, som kun besøger pigerne én gang, fordi de er bevidste om, at dét er hvad de kan administrere rent følelsesmæssigt. Det er der heller intet galt i. Der findes mænd som finder én eller en håndfuld piger, som de kommer godt ud af det med, og besøger så kun den eller de piger. Heller ingen fejl på det. Problemet opstår, når disse forskelle på behov, ønsker og forventninger til køb af sex kommer til udtryk. Istedet for at tænke, at en stamgæst nødvendigvis må være uafklaret, forelsket og med ægteskabstanker og simpelthen har misforstået det hele, så kunne man jo stoppe op og minde sig selv om, at vi alle er forskellige, og at stamgæsten derfor sagtens kan været afklaret, og rent faktisk fungerer bedst ved det arrangement. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk har det bedst med at holde sig til én eller få købepiger. Der findes mange kvinder, der aldrig ville kunne drømme om at sælge sex. Når de forestiller sig det føler de lede og afsky. Derfor tænker de automatisk, at sådan må alle andre kvinder nødvendigvis også have det. Og derfra kommer nogle af fordommene om, at os kvinder der sælger sex i virkeligheden ikke har det godt med det, og hvad der ellers findes af teorier. Tænk en forskel det kunne være, hvis de kvinder istedet stoppede op og mindede dem selv om, at ikke alle kvinder har de samme grænser og seksuelle præferencer som dem, og derfor ikke føler den lede og afsky ved at sælge sex... Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk har det godt med at sælge sex. Eksemplerne kunne jeg blive ved at kaste ud af ærmet i en lind strøm, men jeg vil alligevel holde her. Jeg ved godt, at det er en naiv tanke at håbe på så meget tolerance, men jeg synes alligevel, at det er værd at tænke over, når man næste gang bliver konfronteret med noget, som man ikke kan relatere til. Istedet for at hælde generaliseringer og fordomme, opstået fra éns egen holdning til emnet, ud over det hele, så stop op... Og mind jer selv om, at andre kan have andre lyster, følelser, grænser og præferencer end jeres egne. Én ting er nemlig uenighed... Jeg er nemlig ikke enig med østers-elskeren om, at de det blæwer-tingester bare er superlækre... En anden ting er tolerance... Jeg tror nemlig på, at østers-elskeren synes de er guffeliguf, og påstår ikke at personen må være fanget i selvbedrag. Håber i nyder de - formentlig - sidste sommerdage. :) 26 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
oraljoy 66 Skrevet 27. August, 2014 Sindssygt godt indspark, Nikita... Bare ærgeligt at det sikkert ikke rammer dem, der har mest brug for at blive ramt ... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 27. August, 2014 Hey Nikita. Et godt indlæg, til reflektion. Honest disagreement is often a good sign of progress. Mahatma Gandhi KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 27. August, 2014 en fin beskrivelse af det kom Nicolai Frederik Severin med: Frihed for Loke såvel som for Thor. Hvis det er tale om lovlig og frivillig sexuale aktivitet bør vi kunne skrive om det herinde (med de få begrænsninger som Admin har lagt). Og kan man ikke lide pågældende emne - så står det jo en frit for at springe det over, istedet for at læsse galde, fordømmelse og forargelse af. Her er forum for næsten al tænkeligt (af en eller anden undtagen salg af homosex ? - bortset fra Shemales - som jo nok er en niche)... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. August, 2014 Nikita jeg er selv stor forbrug af østers og jeg elsker sexparties og gangbangs jeg synes østers smager dejligt, de minder om smagen og konsistensen af kvindens nedre regioner og indgangen til lysthulen, derfor synes jeg friske østers smager himmelsk jeg kan til gengæld ikke lide pølser, bevares de kan spises til nøds. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
holstebronx 7415 Skrevet 27. August, 2014 (edited) Debatterne ender egentligt ret forudsigeligt herinde, for alle holder på deres meninger og rykker ikke en milimeter, efter at andre er kommet med deres argumenter. Så folk går hver til sit, med uforrettet sag. / skrevet sådan ca. af en klog mand. / omskrevet af mig. Redigeret 27. August, 2014 af holstebronx 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. August, 2014 (edited) Vi kan nok ikke siges os fri for dobbeltmoral, utroskab er i orden mens folk bliver forarget over dyresex. Jeg er ikke forarget over dyresex, jeg tager afstand fra dyresex, kan I se dobbeltmoralen ? Redigeret 27. August, 2014 af Nille Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
almadecaballo 37 Skrevet 27. August, 2014 Super godt indlæg! Og det er jo let at sige, fordi jeg er fuldstændig enig med dig. "Lev og lad leve" er den eneste regel, der duer. Det er så vigtigt at leve det liv, man skal leve og samtidig lade andre leve deres anderledes liv - sålænge vi ikke skader hinanden selvfølgelig. Det er simpelthen ikke i orden at stække andre med sine egne fordomme/leveregler etc. Vi er her kun denne ene gang, så det gælder om at bide til bolle,mens der er boller og bide i og tænder at bide med. Det skylder vi det korte/vidunderlige liv, vi har været så heldige at få her på planeten. Indlægget om syfilis udviklede sig i en helt anden retning... Det sker jo tit herinde. Det affødte nogle tanker hos mig om generaliseringer og fordomme. Jeg tror på, at det udspringer fra de personlige holdninger og overbevisninger, man selv har til de forskellige ting i livet. Alt i livet - lige fra livretter til seksuelle præferencer. Det er en mekanisme, som nok egentlig er meget naturlig, men som jeg selv indædt prøver at undgå at forfalde til. For det er grobunden for alskens fordomme. Det sker hele tiden rundt om os. Ude i real life og herinde på EG. Jeg har et par eksempler på denne mekanisme... Det sker, når man støder på noget, som man aldrig selv kunne have lyst til eller forestille sig, og som man derfor ikke kan forstå, at andre skulle have og kan. For at blive i livretterne og seksuelle præferencer... Nogle mennesker elsker østers. Jeg har forsøgt at spise denne delikatesse flere gange, og deres konsistens aktiverer simpelthen min brækrefleks. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan nogle kan spise det blæwer og så sige mmmm, nammenam!? Istedet for så at tænke, at de nok i virkeligheden inderst inde har det ligesom mig, og at det der østers-pis er noget snobberi, så stopper jeg mig selv og minder mig om, at ikke alle er lige så sarte som mig, når det kommer til blæwer, og at det rent faktisk kunne være tilfældet, at de godt kunne lide den konsistens. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk elsker østers. Nogle piger elsker at blive gangbanget. Det har jeg godt nok ikke forsøgt mig på, da tanken ikke tiltaler mig, og fordi jeg ved, at det ville være langt over mine grænser og derfor usundt for mig. Jeg fatter simpelthen ikke, hvordan nogen kan synes, at det er fedt!? Istedet for at tænke, at de nok i virkeligheden slet ikke nyder det, og at det må være alskens andre skumle ting, der ligger bag det valg, så stopper jeg mig selv og minder mig om, at ikke alle kvinder har de samme seksuelle præferencer og grænser som mig, og at de faktisk derfor kan tænde på sådan et arrangement. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk elsker at blive gangbanget. Det var bare to små personlige eksempler fra min side, men min pointe er, at jeg synes at alle burde tænke over det og helhjertet prøve at ændre det automatiske tankemønster der opstår, når man støder på ting/lyster, som man ikke forstår. Der findes mennesker som ikke forstår, hvordan man kan elske hinanden højt og have det godt i et parforhold, men samtidig have lyst til og længsler efter andre. Jeg har mødt betalende mænd i min dobbeltseng, som ikke mente at min mand i virkeligheden elskede mig sådan rigtigt, siden han var helt afklaret med mit job. Det var enten dét, eller at han i virkeligheden ikke havde det godt med mit job. For sådan ville virkeligheden se ud for dem, hvis de var i samme situation. Istedet for at fokusere på, hvad man selv ville være i stand til at rumme rent følelsesmæssigt, så kunne man jo prøve at stoppe op og minde sig selv om, at andre mennesker ikke nødvendigvis sætter de samme betingelser for deres kærlighed. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk er i stand til at leve i et åbent forhold. Tænk hvilken forskel det kunne gøre for vores opdragede normer for, hvordan vi nødvendigvis skal leve i et parforhold, før det kan betegnes som sundt eller som troskab. Der findes folk der går helt op i limningen, når en 18-årig vælger at sælge sex. Og det er uanset om det er den for nyligt debatterede gangbang-debutant, eller om det er en debutant ud i de blide former. Det er nemlig set i begge tilfælde. Både mænd og kvinder kommer på banen... De sexsælgende kvinder der ikke kunne se dem selv være modne eller afklarede nok til at sælge sex som 18-årige, og mændene som sidder med angst malet i ansigterne, mens tankerne falder på deres teenagedøtre. Som sagt helt normalt reaktionsmønster, tror jeg. Men i stedet for at tænke, at det derfor er skadeligt for den "stakkels naive" unge kvinde, så kunne man jo prøve at stoppe op... Og minde sig selv om, at ikke alle unge kvinder på 18 er lige så umodne og naive, og at virkeligheden kan se anderledes ud, end den man ser fra éns egne briller. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk er i stand til at sælge sex som 18-årig. Tænk hvor mange ophedede debatter med den samme identiske problemstilling, vi kunne undgå herinde. Der findes mænd som udelukkende køber sex for sexens skyld. De gider ikke al det tjittjat og følepis. Det er der intet galt i. Der findes også mænd, som kun besøger pigerne én gang, fordi de er bevidste om, at dét er hvad de kan administrere rent følelsesmæssigt. Det er der heller intet galt i. Der findes mænd som finder én eller en håndfuld piger, som de kommer godt ud af det med, og besøger så kun den eller de piger. Heller ingen fejl på det. Problemet opstår, når disse forskelle på behov, ønsker og forventninger til køb af sex kommer til udtryk. Istedet for at tænke, at en stamgæst nødvendigvis må være uafklaret, forelsket og med ægteskabstanker og simpelthen har misforstået det hele, så kunne man jo stoppe op og minde sig selv om, at vi alle er forskellige, og at stamgæsten derfor sagtens kan været afklaret, og rent faktisk fungerer bedst ved det arrangement. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk har det bedst med at holde sig til én eller få købepiger. Der findes mange kvinder, der aldrig ville kunne drømme om at sælge sex. Når de forestiller sig det føler de lede og afsky. Derfor tænker de automatisk, at sådan må alle andre kvinder nødvendigvis også have det. Og derfra kommer nogle af fordommene om, at os kvinder der sælger sex i virkeligheden ikke har det godt med det, og hvad der ellers findes af teorier. Tænk en forskel det kunne være, hvis de kvinder istedet stoppede op og mindede dem selv om, at ikke alle kvinder har de samme grænser og seksuelle præferencer som dem, og derfor ikke føler den lede og afsky ved at sælge sex... Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk har det godt med at sælge sex. Eksemplerne kunne jeg blive ved at kaste ud af ærmet i en lind strøm, men jeg vil alligevel holde her. Jeg ved godt, at det er en naiv tanke at håbe på så meget tolerance, men jeg synes alligevel, at det er værd at tænke over, når man næste gang bliver konfronteret med noget, som man ikke kan relatere til. Istedet for at hælde generaliseringer og fordomme, opstået fra éns egen holdning til emnet, ud over det hele, så stop op... Og mind jer selv om, at andre kan have andre lyster, følelser, grænser og præferencer end jeres egne. Én ting er nemlig uenighed... Jeg er nemlig ikke enig med østers-elskeren om, at de det blæwer-tingester bare er superlækre... En anden ting er tolerance... Jeg tror nemlig på, at østers-elskeren synes de er guffeliguf, og påstår ikke at personen må være fanget i selvbedrag. Håber i nyder de - formentlig - sidste sommerdage. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Potatohead Skrevet 27. August, 2014 At sætte ting i bås og generalisere, er vel enten medfødt eller socialbetinget, jeg skal ikke kloge i hvad, men det er jo på nogle områder og livsstadier livsnødvendigt at kunne skematisere sin omverden ved at overskueliggøre den i generalle termer.Jeg vil dog mene at når dette sker, måske senere i livet, igennem automatisme, i forhold til at sætte ting i bås, uden erkendelse om dette, så bliver det problematisk. Alle, alle har fordomme. Erkendelsen af du har en fordom er første skridt til, at gøre op med den. Tak for et fint indput. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 27. August, 2014 ÆRGERTLIGT at man kun må give et 'like' Ellers havde du fået en halv snes . . . Her var mange sandheder . . . An2n PS - Elsker også østers - MUMS 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 27. August, 2014 Der findes mænd som udelukkende køber sex for sexens skyld. De gider ikke al det tjittjat og følepis. Det er der intet galt i. Der findes også mænd, som kun besøger pigerne én gang, fordi de er bevidste om, at dét er hvad de kan administrere rent følelsesmæssigt. Det er der heller intet galt i. Der findes mænd som finder én eller en håndfuld piger, som de kommer godt ud af det med, og besøger så kun den eller de piger. Heller ingen fejl på det. Problemet opstår, når disse forskelle på behov, ønsker og forventninger til køb af sex kommer til udtryk. Istedet for at tænke, at en stamgæst nødvendigvis må være uafklaret, forelsket og med ægteskabstanker og simpelthen har misforstået det hele, så kunne man jo stoppe op og minde sig selv om, at vi alle er forskellige, og at stamgæsten derfor sagtens kan været afklaret, og rent faktisk fungerer bedst ved det arrangement. Og så er det fuldstændig ligegyldigt, hvor få der rent faktisk har det bedst med at holde sig til én eller få købepiger. Er egentligt meget monogamt anlagt - Derfor foretrækker jeg at holde mig til een glædespige. Er også helt afklaret i mit forhold til købesex. Det opfylder mit behov for at mærke en blød kvindekrop - Det er ikke altid nemt at få af kvindelige venner i det virkelige liv Et knus er ikke nok . . . Normalt forlanges der at man er fri af tidligere forhold, men så længe der er børn involveret, kan det være svært. Da jeg har det vanskeligt med eks'en, ønsker jeg ikke at belemre en ny med mine frustrationer Derfor uforpligtende købesex . . Siger fra, hvis courtisanen kommer for langt ind under huden - TRÆLS for så skal man på jagt igen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 27. August, 2014 Kære Medsøster:) Skønt og eftertænksomt indlæg som jeg inderligt håber, vil sparke eller puffe lidt til folks selverkendelse... Selv forsøger jeg at leve som du. Udvise rummelighed, være fordomsfri og tolerant... Jeg arbejder dagligt med ovenstående, men indimellem glipper det - specielt hvis en jeg har nær, gør mig ondt, eller hvis folk herinde betvivler min oprigtighed, og det menneske jeg er... - Det gør nemlig naller, og kan gøre mig vred, og så er det ikke længere fornuften der taler - men barnet i mig... Dette er jeg så heldigvis bevidst om... (SEM 5 år ) Der findes faktisk et citat, af Stephen R. Covey, som rammer ret præcist i denne sammenhæng, og det vil jeg derfor gerne dele... “We see the world, not as it is, but as we are──or, as we are conditioned to see it.” Krammer fra SEM <3 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
an2n 50865 Skrevet 27. August, 2014 Kære Medsøster:) - Det gør nemlig naller, og kan gøre mig vred, og så er det ikke længere fornuften der taler - men barnet i mig... Dette er jeg så heldigvis bevidst om... (SEM 5 år ) Krammer fra SEM <3 Ville gerne se SEM 5 år (UNDSKYLD) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 27. August, 2014 Jeg har prøvet at spise østers - for nu at fortsætte lidt i den retning - og selv om jeg ikke væmmes ved dem, bliver de heller aldrig min favorit spise......lidt ligesom at slikke på vinduet! Så hellere slikke en kvinde til hun skriger om nåde ......... Uden at jeg dermed finder at indholdet i en østers på nogen måde kan sammenlignes med en kvindes køn. Som du nævner Nikita, så har vi alle forskellige præferencer eller lyster, og fred være med det. Jeg kan undres over nogle af de lyster, og måske endda have svært ved at forstå folks bevæggrunde for disse, men det bliver ved min undren.......jeg fordømmer ikke folk på det grundlag. Eneste undtagelse er når der er børn involveret i disse lyster.......så begynder jeg at knurre og bide!! Tænk hvis vi alle kun kunne lide at elske med en kvinde i missionæren.........gaaaab! 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Claire Skrevet 27. August, 2014 Jeg et meget enig med dig (på nær dine kommentarer om en teenagers gangbang) Men debat handler jo netop også om at to parter debattere hver deres synspunkt af en sag, åbenhed er vigtigt, men det er sundt at debattere, nogle gange ændre man synspunkt, nogle gange gør modparten og nogle gange må man bare acceptere at være uenige.. Der er en kæmpe forskel på om man diskutere "smag og behag" ala "østers", eller om man diskutere etiske og moralske emner, som feks en teenagers gangbang debut, der går bølgerne ofte højt, det er jo klart, der er tit følelser i spil, jeg tror en god debat handler om at beholde overblikket og at man kan sige "ok vi er bare uenige så" inden debatten er kørt alt for langt ud, men det ville være en sølle debat hvis man startede ud med at sige "fair nok, du har din mening, jeg har min" :p 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. August, 2014 "fair nok, du har din mening, jeg har min" Ja så har man berøringsangst og debat bliver der nok ikke meget af. Omvendt bør debat-tonen være sobert selv når bølgerne går højt i en debat. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Claire Skrevet 27. August, 2014 (edited) Debat tonen bør altid være sober og selv om der er følelser indblandet bør man ikke glemme hjernen. Jeg syntes feks ikke det er hensigtsmæssigt at lægge ud med at kalde en person intolerant og generaliserende, heller ikke selvom vedkommende måske har kommet med en intolerant og generaliserende udtalelse.. Og når debatten kører af sporet så husk " dont argue with idiots, they will drag you down and beat you with experience" (og nej, jeg kalder ingen for idiot!) Redigeret 27. August, 2014 af Claire 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. August, 2014 Don't argue and feed the trolls ! Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 27. August, 2014 (edited) Det er så Nikita for fuld skrue og i kampform. Som an2n anfører, er et tryk ikke nok her. Redigeret 27. August, 2014 af Borende X 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. August, 2014 Det er så Nikita for fuld skrue og i kampform. Har hun da været ukampdygtigt ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nikita Darling 11509 Skrevet 27. August, 2014 Men debat handler jo netop også om at to parter debattere hver deres synspunkt af en sag, åbenhed er vigtigt, men det er sundt at debattere, nogle gange ændre man synspunkt, nogle gange gør modparten og nogle gange må man bare acceptere at være uenige.. men det ville være en sølle debat hvis man startede ud med at sige "fair nok, du har din mening, jeg har min" Om det, er vi helt enige. Hvis nogle skulle have fået den opfattelse, at jeg er konfliktsky eller imod debat og uenigheder, så har jeg ikke udtrykt mig klart nok. Debat går jo ud på at have forskellige meninger om ting, og jeg har da selv prøvet at have én mening, for så at få en aha-oplevelse ved at læse et godt skrevet indlæg om en anden holdning end min egen. Det er tit en vinkel, som jeg ikke selv havde opdaget og som derfor får mig til at tænke over tingene. Og refleksion er altid en god ting. Måske det er dumt af mig, at kalde nogen for intolerant og generaliserende, når de har skrevet noget intolerant og generaliserende. Men jeg synes også, at jeg forsøger at forklare, hvorfor jeg så gør det, og jeg har simpelthen svært ved at lade være, især hvis jeg selv bliver ramt af intolerancen. Selvom jeg ikke personligt bliver ramt, når jeg f.eks oplever folk herinde tale på en ung købepiges vegne og kloge sig på, hvad der er godt og ikke godt for hende, så må jeg sidde på mine hænder for ikke at komme til at minde folk om, at man ikke burde pådutte andre mennesker sin egne holdninger og følelser. Der er - i min verden - stor forskel på om man pointerer, at man i hvert fald ikke selv var i stand til at sælge sex (gangbangs eller ej) da man var 18, og så på at påstå, at den unge kvinde under alle omstændigheder - uagtet hendes egne følelser - ikke er gammel nok til at tage vare på sig selv. Jeg har f.eks intet imod at debattere med en kvinde, som aldrig selv ville kunne finde på at sælge sex og finder det afskyeligt - slet ikke. Men dér hvor jeg har svært ved at være med, er når vi går fra at være uenige, til at jeg skal påduttes hendes mening om, at det er afskyeligt. Når jeg så i den situation dømmer intolerance, så må man godt synes, at det er et dumt træk af mig - det kan jeg sagtens leve med. :) 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Claire Skrevet 27. August, 2014 (edited) Vi er enige, ok at debattere men lad være med at pådutte sin mening. Vi har dog stadig vidt forskellige opfattelser ang den gb debat med teenageren ;) Redigeret 27. August, 2014 af Claire 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. August, 2014 Nogle gange afhænger ting af, hvilke øjne der ser. Jeg kan i trådstarters indlæg finde intolerance, generalisering og fordomme. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
nordjyde 24 Skrevet 28. August, 2014 Et godt indlæg til eftertanke og refleksion... Hvis vi nu gjorde os den tanke - og jeg ved godt det er naivt - at folk generelt kunne respektere andres holdninger og synspunkter, og diskutere (..og kun med ord) med dette i baghovedet. Så kunne verden vel faktisk ende med at blive et ganske fredeligt sted at opholde sig. :-) 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
ThorsHammer 519 Skrevet 28. August, 2014 Jeg kan i trådstarters indlæg finde intolerance, generalisering og fordomme. Som barn lærte jeg også, at man kan alt, hvad man vil.... 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg