Hop til indhold
kanonkongen

Samtale med mennesker.

Recommended Posts

Hej alle på Eroguide. Der, har været mange indlæg om hvordan. vi taler til hinanden. Vi er enige uenige om mange ting herinde. Bare vi da kunne tale pænt til hinanden, for uenighed behøver ikke ende i mudderkast. Vi mennesker, skal være her allesammen, uanset hvor tåbelige holdninger/meninger vi, kan have.

I hverdagen når vi fører en samtale med et andet menneske, kan vi iagttage den som vi taler med og mens de taler til os, danne os et indtryk af det vi får fortalt. Vi danner os altså et indtryk af den der fortæller os noget, uafhængigt af det han eller hun fortæller os. Men det, kan være svært, at se det på skrift. Hvordan er krops holdningen, udtrykket, men vi, kan ikke iagttage personen bag skærmen.

Når fortælleren er skjult opereres der med tre hovedtyper af skjulte fortællere.

Den alvidende fortæller, Den der ved alt, og skal ud med det.

3. persons fortælleren. Den der har, hørt noget fra andre. som så bliver sandheden

Og den objektive/behavioristiske fortæller.

Her skal, jeg kun beskæftige mig med jeg-fortælleren! Jeg-fortælleren kan jeg kun genkende ved at der bliver brugt jeg: ”Jeg siger, jeg gør”. Min forestilling om det jeg der fortæller, har vi altså fra ”jeget” selv og derfor er det vigtigt at stille spørgsmål til det jegs troværdighed. Og her må jeg da sige, at jeg tror da som udgangspunkt på det mennesker fortæller mig. Og har, da en forventning om mennesker tror på det, jeg siger. Men igen her kan, vi bestemt være uenige i det fortalte og argumentere imod dette. Er det ikke sådan debatter/diskussioner forgår og opstår.

Ja synes det er et spændende emne, og også se på hvad, det egentlig er vi fortæller hinanden herinde. Lyver, man fordi man ikke fortæller alt. nej overhovedet ikke. Man får ting, at vide af mennesker. Og her er troværdigheden jo vigtigt. Og bestemt meget ydmyg, over de ting jeg, har fået at vide fra dem jeg har snakket med herinde. Så er det ikke svært, for mig at åbne op. Kan faktisk også være dejlig befriende.

Nu vil jeg lægge mig under dynen med et glas vand og pencillin. og få den pokkers lunge betændelse væk. Så ha en dejlig dag allesammen. Må i få en skøn dag med de gøremål i skal lave. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...