kanonkongen 34395 Skrevet 18. August, 2014 Hey allesammen her, på Eroguide, Ja så det mandag morgen. Det pis regner her. Ja hvad kan, man så bruge tiden på. Ja jeg bruger tiden på, at reflektere over en masse ting. Og har, egentlig igennem et stykke tid tænkt og fokuseret over, Hvad er min identitet, Hvad betyder det for mig. Ja jeg kunne sikkert skrive en hel afhandling om dette. Det vil jeg dog spare jer for. Men for, at forstå begrebet Identitet, må jeg, jo kigge indad på mig selv. Så for mig kendetegner ordet identitet. Mig som person som forskellig fra andre. Svarer begrebet på mange måder til 'personlighed' og 'karakter. Altså identitet: Jeg er Adfærd: Jeg gør. Jeg har en identitet i betydningen en række egenskaber og færdigheder, der alle tilsammen definerer mig som person som er forskellig fra andres. Heller ikke rart hvis vi alle var ens. Dejligt er det med modsætninger. Som man kan spejle sig i. Ja være dybt uenige med. Se det er der vi kan, udvikle vores identitet. Jeg oplever, at være i harmoni med mine holdninger og meninger, Jeg oplever at være mig selv med mine fejl og mangler. At jeg kan være mig selv, at være den samme på tværs af min livshistorie, min udvikling og som værende i stand til at reflektere over min udvikling, min fortid og fremtid. Dette er min selvidentitet. Min sociale identitet. Er de karaktertræk, som jeg bevidst forsøger at skabe hos mig selv i det sociale netværk. Den måde jeg ønsker at andre skal se og opfatte mig som person. Det er den status og de roller, jeg prøver at påtage mig over for andre. Min personlige identitet er mere privat Og kun meget få kommer ind her. Og når de gør det er det fordi, de har fortjent dette. Ved, at vise mig tillid, stoler på det jeg siger, viser mig ærlighed. Jeg ønsker ikke, at gøre nogle noget ondt, Ja for så kender man mig dårligt. Vil gå igennem ild og vand for dem der betyder alt for mig. Min sociale identitet, som mere er den offentlige side af mig selv. Her er der tale om at jeg tager-en-ny-jakke-på alt efter, hvem Jeg er i selskab med -og hvor jeg befinder mig. Kan nogen nikke genkendende til dette? Har læst meget af den amerikanske psykoanalytiker Erik. H. Erikson er i interesseret i mere om identitet er han en god herre, at læse. Han mener jo, at man er forskellige mennesker, i de ting man gør. som han siger. Her citere jeg. "Når man arbejder, er man én person, når man optræder i det offentlige (politiske aktiviteter, går til fester, går i biografen) er man en anden person, og når man er hjemme, er man en tredje. Det er forskellige værdier og egenskaber, der prioriteres i de enkelte sfærer". Her er jeg bestemt ikke uenig i det Erikson skriver. For må da indrømme jeg agere på en måde i jobbet, eller her på de sociale medier. Eller når jeg er sammen med vennerne. Ja holdninger og meninger er nu det samme. Når man agere i de forskellige sfærer, har jeg da oplevet de positive side. Møde nogle fantastiske mennesker. Have det sjovt, bare føle mig godt tilpas og ikke mindst blive anerkendt for den jeg er. Men skam også de mindre behagelige sider. Folk har klandret min ærlighed, og skudt mig ting i foden, for hvad de har hørt fra andre. Ja se måske nemmere de spurgte mig. Som sagt nok den der kender mig selv bedst. Men det bliver jo en del af ens identitet, Der vil altid, være folk der mener, jeg skuffer dem. Og ja er jo ikke omvendt Der er bestemt også folk der skuffer mig. Men det ændre jo ikke på fakta, at jeg er den, jeg er. Med de gode og dårlige sider. Se men arbejder med det hverdag for, at blive bedre til de ting, jeg kan og ikke kan. Nogle gange er det godt, at lige stoppe tiden. Se sig tilbage og reflektere over tingene. Ellers tror jeg bare man bliver en mærkelig bitter mand. Og det er en ting jeg ikke vil være. Ja så kom mandagens refleksioner også ud. Men hvad med jer. reflektere i over jeres identitet, jeres gøren og laden i jeres liv. og hvordan håndtere i disse ting. Se det synes jeg, kunne være spændende, at hører om. Ha en helt igennem fantastisk mandag morgen. Må jeres dag blive en dejlig en af slagsen. KK 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sisse Skrevet 18. August, 2014 som pg kan man ikke komme uden om at tilværelsen går hen og bliver en anelse skitzofren. det er en udfordring at have en skjult tilværelse som i bund og grund rummer en masse. jeg tror de piger der trives bedst med dette er dem som har et liv der rummer en masse ved siden af. jeg har skåret kraftigt ned på hovsa vagter. det ødelægger lidt at det spontane. men da jeg har et godt job som jeg elsker og familie ved siden af som fylder rigtig meget. så kan jeg ikke rumme at være tilgængelig mht bookninger i tide og utide. jeg har fået lavet en aftale med mit arbejde hvor jeg har fri hver mandag og kan derfor nyde at trække denne dag ud af min tilværelse og være sisse. det har betydet at jeg selvfølgelig føler kontrasten lidt større. men det har også givet en masse ro når tingene ikke er så flydende. mit liv som sisse rækker ind i min dagligdag. jeg har fået gode venner i branchen som jeg holder meget af at se privat. - men disse venner respekter også at jeg ikke er sisse hele tiden og venskabet er i dag af privat karakter - så selvom udgangs punktet har været branchen så fylder dette ikke så meget i venskaberne længere. jeg ville ikke være disse mennesker foruden. for med dem behøver jeg ikke skjule mit virke.. her er det ok at sige jeg har vagt på mandag. eller ejjj jeg oplevede det og hint. men sommetider er det svært. i mit normale job har jeg en stor kontaktflade. og er fremtrædende i offentligheden. jeg ved jeg bliver genkendt sommetider. men heldigvis har personerne udvist stor respekt for mig. det er ikke sådan at den man møder som sisse ligger langt fra personene jeg er i mit normale liv. jeg påtager mig ikke en rolle med en masse skuespil. så jeg føler ikke jeg fører mine gæster bag lyset eller udstiller mig selv i et lys der er falsk. jeg gør bare det som falder mig naturligt. jeg spekulerer ofte over hvor længe mit liv kan blive ved med at bære mit virke.. om tiden er ved at være der hvor det er slut.. 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 18. August, 2014 Hej søde Sisse. Takker for dit dejlige indlæg. Det er dejligt livsbekræftende, at se hvordan du reflektere, over den person du er. Og det virke du agere i både det private, jobmæssigt og som GP. Jeg vil bare sige, forbliv med, at være den dejlige person du er. Det er du kommet længst med. og er ikke i tvivl om, at det er her folk respektere dig meget højt Sisse. Nå ja du er heller ikke bange for, at sige din mening. Som er en god egenskab, at have. Ha en helt igennem fantastisk dag Sisse. Må solen altid skinne på dig. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 18. August, 2014 jeg spekulerer ofte over hvor længe mit liv kan blive ved med at bære mit virke.. om tiden er ved at være der hvor det er slut.. Er dilemaet ikke nærmere om du som privat person kan undvære Sisse og alle de oplevelser og friheder hun giver dig? Tag du og prøv en orlov i 3 måneder er se hvordan det går, inden du under stor dramatik trækker stikket helt 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 18. August, 2014 Er dilemaet ikke nærmere om du som privat person kan undvære Sisse og alle de oplevelser og friheder hun giver dig? Tag du og prøv en orlov i 3 måneder er se hvordan det går, inden du under stor dramatik trækker stikket helt Hey Prinz. Man kunne vel også sige at, Sisse identiteten er her,på lånt tid. Og hvornår Prv. Sisse vælger, at trække stikket til GP Sisse, kan vel kun mærkes af prv. Sisse. (ja det blev vist lidt rodet) Og jeg, antager at Sisse, ikke trækker stikket dramatisk. Tror det sker stille og roligt og en dag er hun væk. Selvom, vi kan være enige om Prinz, at jeg gerne ser hun siger farvel. Når det er skrevet det her. Lyder det som om hun slutter imorgen det tror jeg, ikke på Sisse gør. Men vi kan vel være enige om Prinz, at det sker en dag Ha en dejlig dag KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Prinz 5028 Skrevet 18. August, 2014 Kanonkonge, Sisse kender min holdning til hvordan jeg syntes hun skal trække sig tilbage. Det emne skal der ikke tærskes mere langhalm på! Mit indlæg var udelukkende et spørgsmål til hvordan privat personen ville have det uden, den for øjeblikket,ganske betydelige del af hendes identitet som karrekteren Sisse er.... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 18. August, 2014 Næhh rigtigt Prinz er det ikke nøjagtigt det jeg skriver. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sisse Skrevet 18. August, 2014 (edited) Hov. Nu skulle den her debat jo ikke handle om mit exit fra branchen. Men om det med at leve med flere identiteter. Men prinz for at lukke denne afløber og svare på dit spørgsmål. Så jo. Jeg vil føle der opstår et kæmpe tomrum på rigtig mange planer. Jeg ved godt du ikke syntes at jeg kan være det bekendt. Men jeg tror simpelthen ikke at jeg kan få mig selv til at sige farvel til alle de fantastiske mennesker jeg igennem tiden har mødt her. Og der vil opstå et tomrum bagefter som skal fyldes ud med andre ting. Men netop derfor er det så vigtigt for mig at bevare mit normale liv. Jeg vil ikke opgive mit job for eksempel. Da jeg ved at det blandt andet er her jeg skal høste en del af de opture jeg et eller andet sted er blevet afhængig af. Heldigvis har jeg for noget tid siden aftalt med Nikita at når vi sidder og bliver lidt små triste over alle rynkerne. Og babserne der hænger. Og at ingen længere ser på os med den der sult i øjnene. Så sender vi sgu lige en stalker sms til hinanden hæ hæ. Redigeret 18. August, 2014 af Sisse 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 18. August, 2014 Du har ret Sisse. Siger lige undskyld til, Tråd starter. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg