Gæst Skrevet 16. August, 2014 (edited) Jeg har gået og pudslet med tanken, ..hvad er intimt for hvem? I toget til København sidder er ung pige og taler (højlyt) i telefon med sin veninde. Hun fortæller, at hun havde været i byen forleden aften, hvor hun havde mødet en utrolig sød fyr. De havde hygget sig rigtig godt sammen, og var da også gået hjem og havde bollet. Det havde været skønt og virkelig dejligt. Men nu var problemet så bare, at han havde kontaktet hende igen og havde inviteret hende en tur i biografen. Her havde hun så godtnok sagt nej, for nu blev det lidt for intimt..... Jeg fik tanken, ja, ..det kunne da godt være hun kunne få en karriere i GP branchen. Men hvad er det der er intimt for hver af os? Hvad er "helligt"? Hvilke følelser er det vi forbinder med det intime? og som vi kun vil dele med nogen få? Hvor meget kan vi skille ad? Kan man f. eks. være gode nære venner, og samtidig være GP og kunde? Hvad giver man afkald på, når til /fra-vælger følelser man deler med andre? God weekend KH Hankat Redigeret 16. August, 2014 af Hankat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Brutus 2040 Skrevet 16. August, 2014 (edited) Jeg kysser ikke med glædespigerne, det er reserveret til kæreste-situationer! Ved at der er andre, som her det ligesådan. Redigeret 16. August, 2014 af Brutus Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 16. August, 2014 Kære Hankat, Det er nogle gode spørgsmål du stiller, som, uden tvivl, rummer rigtig mange sandheder... Personligt er jeg en meget åben og favnende kvinde. Bliver opfyldt af at give, og har faktisk ikke noget, der er helligt som sådan... Det er dog MEGET forskelligt, hvor meget jeg har lyst til at dele... Det afhænger af den indbyrdes energi, tillid, åbenhed og respekt - ja, hvor dybt under huden vi kommer på hinanden, da det skal føles rigtigt helt ind hjertet... Jeg er ej bange for at give rigtig meget af mig selv - ej heller bange for at modtage retur - og det er nok det, der kendetegner mit liv... Des mere jeg giver, jo mere balance oplever jeg i mit liv generelt... Og ja, jeg kan sagtens have et smukt og dybt venskab med mine elskere udenfor sengen - det har jeg allerede.. Ganske vist kun med nogle få - men det føles rigtigt, og giver derfor, for mig, god mening... I forhold til at dele/give meget af mig selv, ændrer dette sig nok den dag, hvor jeg bliver privilegeret med en kæreste... Her mener jeg nemlig, at det er vigtigt for relationen, at have noget helt unikt og særligt som kun er vores, ellers bliver fundamentet alt for skrøbeligt... - Men indtil da deler jeg glædeligt ud af det, jeg har i overflod - og det er ikke så lidt..! 4 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bonjour 2 Skrevet 16. August, 2014 (edited) Den sku lige laves som svar Redigeret 16. August, 2014 af bonjour Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bonjour 2 Skrevet 16. August, 2014 Kære Hankat, Det er nogle gode spørgsmål du stiller, som, uden tvivl, rummer rigtig mange sandheder... Personligt er jeg en meget åben og favnende kvinde. Bliver opfyldt af at give, og har faktisk ikke noget, der er helligt som sådan... Det er dog MEGET forskelligt, hvor meget jeg har lyst til at dele... Det afhænger af den indbyrdes energi, tillid, åbenhed og respekt - ja, hvor dybt under huden vi kommer på hinanden, da det skal føles rigtigt helt ind hjertet... Jeg er ej bange for at give rigtig meget af mig selv - ej heller bange for at modtage retur - og det er nok det, der kendetegner mit liv... Des mere jeg giver, jo mere balance oplever jeg i mit liv generelt... Og ja, jeg kan sagtens have et smukt og dybt venskab med mine elskere udenfor sengen - det har jeg allerede.. Ganske vist kun med nogle få - men det føles rigtigt, og giver derfor, for mig, god mening... I forhold til at dele/give meget af mig selv, ændrer dette sig nok den dag, hvor jeg bliver privilegeret med en kæreste... Her mener jeg nemlig, at det er vigtigt for relationen, at have noget helt unikt og særligt som kun er vores, ellers bliver fundamentet alt for skrøbeligt... - Men indtil da deler jeg glædeligt ud af det, jeg har i overflod - og det er ikke så lidt..! Smuk enlig mor < er du ikke bange for at få følelser for dine elskere, når nu I ses uden for sengen også ??? Eller håber du at møde en kæreste som godt kunne være kunde ? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 16. August, 2014 (edited) Smuk enlig mor < er du ikke bange for at få følelser for dine elskere, når nu I ses uden for sengen også ??? Eller håber du at møde en kæreste som godt kunne være kunde ? Der er ganske lidt i denne verden, som jeg er bange for, så nej.. Kontakten foregår også primært via medier - mobil/mail... Du ved, tanker og stemninger der udveksles om dette og hint... - Og alle relationer involverer en form for følelser - specielt dem, hvor noget så intimt som erotik indgår... Jeg går ikke decideret og håber på at møde en kæreste - der er jeg ikke i mit liv pt. Men sker det, ad denne kanal, når jeg engang bliver åben herfor, vil jeg byde det velkomment, det er helt sikkert.. Redigeret 16. August, 2014 af Smuk Enlig Mor 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 16. August, 2014 (edited) Kære SEM Endnu en gang,..tak for dine åbenhjertige svar og indlæg. Der er megen inspiration at hente! At du er meget givende, bliver meget tydeligt i de beretninger der er at finde, fra dem der har stiftet dit bekendskab, …og hvor opstår der dog meget sød musik omkring dig, ..det er smukt at lytte til. Noget af essensen der kommer frem i dine indlæg, er netop din mangel på angst, og angsten er nok det der gør størst skade i vores liv. Angsten kommer ind i mange forklædninger, og stopper mangt og meget, især intimiteten. Hvis man f. eks. er bange for, ikke at få, ..så vil egoet have, tage eller forlange, ..og når man så kræver, kan modparten jo ikke få lov til at give, så er intimeteten og glæden ved at kunne give, pist væk. ..Og hvis man ikke tør give, så kommer man til at sidde og holde på noget, som til sidst tørre hel ind, og ingen får glæde af det. Jeg oplever intimitet mange steder, ikke bare omkring det erotiske eller personlige, …(eller er det måske rettere ”har gjort”). Der er ikke meget intimitet i en samling mennesker der sidder og kigger ned i hver deres smartphone. Men hvis der f. eks. sidder en flok sammen og tør åbne sig for hinanden, kan det være aldeles intimt, og give en stor energi til alle. En musiker der skriver og leverer musik fra hjertet, kan skabe intimitet sammen med en hel sal fyldt med mennesker, ...men blot en enkelt person blandt publikum, der kræver opmærksomhed, kan ødelægge det hele igen, på ingen tid. For mig er intimitet meget tæt forbundet med nærvær, følelser og indføling, og netop som du skriver, at turde /kunne modtage og turde /kunne give. At åbne for kærlighed. Jeg ved godt, at angsten er en meget besværlig størrelse, og man kan have ting liggende i sig, der blokerer og kan få det til at føles som en uoverstigelig opgave at slippe fri af. Men blot den mindste gnist af mod man kan finde til at vende sig om og konfronterer angsten, vil gøre store underværker. - Jeg har været der selv. At du SEM, kan håndterer at have venskaber med nogle af dine elskere, kommer ikke bag på mig. Din afklarethed lyser ud af alt her på EG, og jeg ville ønske for andre af din medsøstre, at de kunne følge dit eksempel, og mærke lidt mere til lyset. Men jeg tror ikke du skal regne med, at skæbnen tager hensyn til hvornår du selv mener du er klar til at en kæreste dukker op. Livet er det der sker med dig, medens du har travlt med at lægge andre planer…som John Lennon en gang udtalte. Og så glæder jeg mig til, en gang, at smage din overflod. Krammer Hankat Redigeret 16. August, 2014 af Hankat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 16. August, 2014 Jeg har gået og pudslet med tanken, ..hvad er intimt for hvem? I toget til København sidder er ung pige og taler (højlyt) i telefon med sin veninde. Hun fortæller, at hun havde været i byen forleden aften, hvor hun havde mødet en utrolig sød fyr. De havde hygget sig rigtig godt sammen, og var da også gået hjem og havde bollet. Det havde været skønt og virkelig dejligt. Men nu var problemet så bare, at han havde kontaktet hende igen og havde inviteret hende en tur i biografen. Her havde hun så godtnok sagt nej, for nu blev det lidt for intimt..... Det hun nok mener er, at hun ikke har lyst til at indlede et decideret forhold til fyren, så de kun skal se hinanden og evt. få lidt dybere snakke om hvem de er og hvad de vil med livet. Hun synes måske hun er for ung til det og vil gerne være fri til at møde en ny fyr næste weekend. Jeg har f.eks også oplevet en kæreste/bolleveninde sige at: "nu kom jeg for tæt på", da vi lå i arm og hun syntes hun var kommet til at udlevere for meget af sig selv og sit liv - som man nu gør det, når man slapper godt af sammen. Men det er nok et brud på andre mennesker i togets intimsfære, at snakke i mobil med en veninde og højlydt delagtiggøre dem, i de nærmere detaljer om hvad man lavede i byen forleden aften og nat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 17. August, 2014 Smuk enlig mor < er du ikke bange for at få følelser for dine elskere, når nu I ses uden for sengen også ??? Eller håber du at møde en kæreste som godt kunne være kunde ? Hey Bonjour. Du tror måske at gper eller som jeg mener mennesker, ikke kan føle kærlighed for andre. Jamen hvorfor tror mange, at disse søde piger bare er, følelses kolde individer. amen hallo. Er vi ikke enige om, at når mennesker mødes, kan der opstå sød musik. Uanset om hvilket job man besidder. Jeg kunne jo vende spørgsmålet om til dig. Håber du, at få en gp som kæreste. og er, det det du søger? Uanset hvad, er alle mennesker, uanset hvad man arbejder med. Det synes at, få folk tror det. KK 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 17. August, 2014 (edited) Det hun nok mener er, at hun ikke har lyst til at indlede et decideret forhold til fyren, så de kun skal se hinanden og evt. få lidt dybere snakke om hvem de er og hvad de vil med livet. Hun synes måske hun er for ung til det og vil gerne være fri til at møde en ny fyr næste weekend. Eller også har det bare føltes helt rigtigt denne aften i en særlig stemning. Man er i byen, danser lidt, falder i en god samtale, humøret er højt, der er en særlig fortryllelse, og så kan det bare føles helt rigtigt at afslutte en god aften på den måde hjemme i sengen. Næste morgen er man tilbage i normalt leje, fortryllelsen hævet, hverdagen lurer forude, måske ser man fyren i et lidt andet lys? Sådan har jeg da selv oplevet det - godt nok før mobiltelefoner blev almindelige i et tog. Det er lidt af det samme, som når man møder nye mennesker på f.eks en skiferie. Det går strålende, man svinger godt sammen, stemning og omgivelser er de helt rigtige, og man bliver enige om at ses hjemme på Amager. Hvorefter man kan opdage, at tingene måske ikke helt fungerer, fordi de er revet ud af den sammenhæng, som de opstod i. Redigeret 17. August, 2014 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. August, 2014 Lad mig sige det sådan, Det er bemærkelsesværdigt, hvordan de fleste af jer kommenterer på den lille historie, som jo blot er et oplæg til spørgsmålene i denne streng, men smyger jer helt uden om spørgsmålene. Men de er måske for intime for jer? Kom nu, ..turd lidt mere, ...vis jer som nogle mandfolk. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 17. August, 2014 Lad mig sige det sådan, Det er bemærkelsesværdigt, hvordan de fleste af jer kommenterer på den lille historie, som jo blot er et oplæg til spørgsmålene i denne streng, men smyger jer helt uden om spørgsmålene. Men de er måske for intime for jer? Kom nu, ..turd lidt mere, ...vis jer som nogle mandfolk. Det er måske fordi begrebet "intim" er et uhyre bredt begreb, hvis indhold og natur der nok næppe er enighed om? Og hvor skal man begynde? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. August, 2014 (edited) Borende X sagde den 17 Aug 2014 - 10:28 AM: Borende X sagde den 17 Aug 2014 - 10:28 AM: Borende X sagde den 17 Aug 2014 - 10:28 AM: Borende X sagde den 17 Aug 2014 - 10:28 AM: Det er måske fordi begrebet "intim" er et uhyre bredt begreb, hvis indhold og natur der nok næppe er enighed om? Og hvor skal man begynde? Et godt sted at begynde, er med dig selv, hvad synes du er intimt, og i hvilke sammenhænge. ( Men hvad er det der er intimt for DIG? Hvad er "helligt"? Hvilke følelser er det DU forbinder med det intime? og som DU kun vil dele med nogen få? Hvor meget kan vi skille ad? Kan man f. eks. være gode nære venner, og samtidig være GP og kunde? Hvad giver man afkald på, når til /fra-vælger følelser man deler med andre? ) Så må vi jo se hvor meget uenighed eller enighed det bliver til, med tiden. Redigeret 17. August, 2014 af Hankat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Spock Skrevet 17. August, 2014 Hej Hankat. I den historie du starter tråden med, er det ret tydeligt at den telefonerende trunte skarpt adskiller fysisk og mental intimitet. Det er vel et normalt fænomen, som går igen f.eks. i one-night stands, og ikke mindst i mange af de udbyder-aftager relationer som dette forum er affødt af.... Det er jo ikke alle der har behov for at søge det helt store mentale "klik" for at få opnå den ønskede fysiske tilfredsstillelse?! Jeg synes måske, som BX, at det er et bredt begreb, og det er uden tvivl uhyre individuelt. Stikord for de ting jeg ikke deler med enhver, og som jeg betragter som værende intime/private, drejer sig primært om min historie, ikke mindst hvad angår tanker, forhold, familie, håb, drømme, fantasier - og alle de følelser der knytter sig til det. Intimiteten stiger når tilliden og fortroligheden styrkes. Nogle gange møder jeg et menneske hvor den forbindelse hurtigt etableres, og hvor der forbløffende hurtigt deles historie, udveksles tanker og sættes ord på følelser. Hvor det føles helt naturligt, og ikke mindst passende - for det er jo ikke i alle relationer hvor det giver mening at søge så dybt. Andre gange er der ikke samme forbindelse og så holder jeg lidt igen, enten fordi tilliden og fortroligheden ikke er tilstede, eller hvor det bare ikke giver mening, relationen taget i betragtning. For mig er det også vitalt at det er en ligeværdig dialog, jeg føler ingen trang til at dele med en, der ikke deler med mig Men når forbindelsen er der, føler jeg ikke mange begrænsninger for hvilke emner der kan snakkes om... ingen angst, intet filter I den sammenhæng ser jeg absolut intet umuligt i at der sideløbende med en relation der udspringer i et GP/kurtisane/gæst/kunde/elsker-forhold, kan udvikles et nært venskab, for hvis der netop er en fortrolighed og en nærhed hvor der snakkes om alt, og hvor vi når enddog meget tæt på hinanden - for så har jeg netop været så priviligeret at møde et menneske med stor potentiel betydning for mig, og så ville det, i min optik, være dumt ikke at give plads til det Hvis den mentale kemi er tilstede, sker det nærmest helt af sig selv Spock 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 17. August, 2014 (edited) Et godt sted at begynde, er med dig selv, hvad synes du er intimt, og i hvilke sammenhænge. OK, hvis du insisterer, tager jeg da gerne handsken op og forsøger en tilnærmelse til begrebet: Intimitet har som tidligere antydet flere dimensioner. Det er både en fysisk og psykisk dialog. For mig er det at være intim dog først og fremmest en psykisk og sanselig størrelse. Når jeg er på glædesbesøg, sidder vi først til et lille glas godt og snakker hyggeligt om, hvad der er sket siden sidst. Så er der lagt en god stemning, der langsomt fører over i den fysiske del af besøget. Når den klinger ud, begynder det, der for mig er rigtig intimitet: Det er den åbne, fordumsfri og dybere samtale om private ting samt om tilværelsen i almindelighed, som helt naturligt opstår, når vi i efterklangen ligger dér tæt sammen på lagnet med hændernes blide bevægelser over kroppene, og hvor spørgende øjne mødes af spørgende øjne, og smil gengældes med smil. Intimitet er således for mig først og fremmest, når man i fælles velvilje rækker psykisk ud efter hinanden og når hinanden. Redigeret 17. August, 2014 af Borende X 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 17. August, 2014 (edited) So, now we are talking. Tak for jeres indlæg,drenge Redigeret 17. August, 2014 af Hankat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Butch 5198 Skrevet 19. August, 2014 Men hvad er det der er intimt for hver af os? Hvad er "helligt"? Hvilke følelser er det vi forbinder med det intime? og som vi kun vil dele med nogen få? Hvor meget kan vi skille ad? Kan man f. eks. være gode nære venner, og samtidig være GP og kunde? Hvad giver man afkald på, når til /fra-vælger følelser man deler med andre? Jeg vil da gerne lige give mit besyv med her. "Men hvad er det der er intimt for hver af os? Hvad er "helligt"?" Intimitet for mig kan eksistere på forskellige niveauer. Jeg kan være intim med en som jeg har en dyb samtale med, der ikke nødvendigvis handler om sex, eller hvor jeg har haft sex med vedkommende. Jeg kan også være intim med en som jeg har sex med, men hvor der ikke nødvendigvis tales om andet end vejret efterfølgende. Så er der det dybere niveau, hvor alt deles - kropsvæsker, tanker, planer for fremtiden, følelser osv. Alle disse niveauer indeholder intimitet - hvor meget der er helligt afhænger helt af modparten, og hvor meget vedkommende kommer ind under huden på mig. "Hvilke følelser er det vi forbinder med det intime? og som vi kun vil dele med nogen få? " Igen, flere niveauer de kan spænde fra et godt bekendtskab, til et kæreste/ kone forhold. Jeg kan godt dele noget intimt med en jeg kender godt. "Hvor meget kan vi skille ad? Kan man f. eks. være gode nære venner, og samtidig være GP og kunde?" Ja, jeg kan godt være begge dele sammen med en GP. Den oprindelige kontakt blev jo netop skabt på et "forretningsmæssigt" grundlag, hvor en ydelse blev bestil, leveret og betalt for. Hvad der så skete/sker med hensyn til gensidig kemi fra man kommer til man går igen, kan jo udemærket være kimen til et venskab uden for hendes job. Det er først der hvor man føler at når man nu er så gode venner, at man begynder at tro at man ikke skal betale næste gang man kommer på besøg, eller man tror at nu vi taler så godt sammen, så kan man jo lige droppe ind til en kop kaffe uden at være inviteret, at det begynder at blive noget rod. Men så er vi ovre i en helt anden boldgade hvor grænser bliver overtrådt. Selv gode venner har grænser der skal respekteres, og det er uanset hvad venskabet bygger på. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg