Hop til indhold
Guest Claesen

nabo hjælp

Recommended Posts

Guest Claesen

Jeg forstår det dælme ikke, har lige hjulpet naboen med at save et helt læs træ op og stable det super pænt og så blir han pissesur?

For at begynde med begyndelsen,i mandags fik min kære nabo leveret et stort læs robinietræ i hele stammer som blev læsset så uhensigtsmæssigt af at den gamle her ikke kunne komme til at parkere ordentligt.

Jeg går pænt ind til naboen og beder ham få flyttet sit træ da det rager ind i min indkørsel,han mumler noget om weekenden og nogle bede / legestativ til ungerne,jeg siger pænt at jeg forventer det er væk senest onsdag aften,men nix.

Igår beslutter jeg som den gode nabo jeg er at hjælpe ham så jeg trækker i savbukserne og starter saven op,bruger hele formiddagen på at skære træ op og en del af eftermiddagen på at stable det i hans carport det fyldte faktisk et godt stykke ud af indkørslen så han fik ikke bilen ind. (så ku han da se hvor træls det er)

Til trods for mit store hjælpsomme arbejde kommer han over og er pissesur snakker om penge og erstatning godt naboskab og pis mig i øret. Og jeg havde ikke engang bedt om penge til benzin og slitage på saven :o

Obs dette er aldrig sket dels ville jeg aldrig bruge min tid på sådan noget fis, dels bor jeg i lejlighed. Min pointe med indlægget er, er vi for dårlige til at lytte og hjælpe vores naboer? Er vi for egocentrerede? Givende situation kunne jo ha været løst ved at tilbyde naboen en hånd med at flytte træet, eller ved at lytte og vente til efter weekenden med at gøre mere ud af sagen :D

Har i oplevet problemer med jeres naboer? Har i lavet problemer for jeres naboer? Er vi for dårlige til at hjælpe hinanden? Kom gerne med input og oplevelser

Venligst claesen

Redigeret af Claesen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claesen

Tja bette bob så burde vi jo forstå hinanden på et højre plan.

Det kan også være du ikke kan se det sjove i det eller ikke forstår budskabet.

Venligst claesen

Del dette indlæg


Link til indlæg

??? 

Er jeg den eneste der er forvirret ?

Skete det eller skete det ikke ?

Hvis det ikke skete, hvordan kan du spå bruge det som eksempel ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Claesen

Tvr det er aldrig sket det er et opdigtet scenarie præcis på samme måde som se eventyr som hc Andersen har skrevet :)

Det er aldrig for mig hvert fald men det er et jysk eksempel på hvordan en nabostrid kunne ha været. (yep jyder er tossede)

Del dette indlæg


Link til indlæg

OK, tak. Nu forstår jeg (tror jeg nok). 

Til gengæld synes jeg ikke at din fiktive nabo er særlig sød :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tvr det er aldrig sket det er et opdigtet scenarie præcis på samme måde som se eventyr som hc Andersen har skrevet :)

Det er aldrig for mig hvert fald men det er et jysk eksempel på hvordan en nabostrid kunne ha været. (yep jyder er tossede)

 

 

Hvor ville jeg dog ønske, at du lige havde krydret historiescenariet med en lækker steg der gav en hånd med, samt en forsmået forslået elsker der lige dukkede frem fra udstyrsskuret.   :mrgreen:    men ihvertfald ikke mere at drikke til den herre.  :cool:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hejsa.

 

"Det er det som man kalder et tænkt eksempel"

 

 

VH

 

 

 

??? 

Er jeg den eneste der er forvirret ?

Skete det eller skete det ikke ?

Hvis det ikke skete, hvordan kan du spå bruge det som eksempel ?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var også blevet pissed-off hvis den fiktive nabo havde skåret alt den fine robinie-træ op i brænde-stykke længde, når jeg nu havde planlagt at bruge det til flotte kanter i bedene, eller et solidt legetårn til børn, børnebørn.  :lol:

 

Bor heldigvis et sted hvor alle, undtagen een, deltager i fællesskabet, når det gælder snerydning eller at låne en trailer eller andet maski-mekanisk udstyr.  ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må lige indskyde, at min fiktive nabo er en meget venlig, storbarmet og ensom dame. Som jeg har en meget tæt, men desværre fiktiv forhold til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min nabo er en sød og rar ældre dame.

 

Hun ringer ofte på døren med varm aftensmad.

 

Se, det er en rigtig god nabo.

 

 

NB!!!  Jeg hjælper ofte med praktiske ting inde hos hende.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var også blevet pissed-off hvis den fiktive nabo havde skåret alt den fine robinie-træ op i brænde-stykke længde, når jeg nu havde planlagt at bruge det til flotte kanter i bedene, eller et solidt legetårn til børn, børnebørn.  :lol:

 

Bor heldigvis et sted hvor alle, undtagen een, deltager i fællesskabet, når det gælder snerydning eller at låne en trailer eller andet maski-mekanisk udstyr.  ;)

Hvis bare naboen er fiktiv, så er der altså ingen grund til at blive pissed-off.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis bare naboen er fiktiv, så er der altså ingen grund til at blive pissed-off.

Går ud fra robinietræet også var fiktivt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg hjælper naboer, venner og bekendte med alle mulige opgaver og har altid fået stort tak eller gaver i retur, Jeg er måske heldig ???

 

Jeg tror på hvis man er god og venlig mod andre så får man også godhed tilbage i retur :D

 

Det samme gælder også med denne lille hobby vi dyrker :D

 

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

he he...

 

Godt lir.

 

Tror nok kun, at jeg havde valgt at flytte det træ der lå i min carport....flyttet det et par metre...ikke mere...;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Naboen med det maski-mekaniske udstyr, har tilbudt at rydde en træls skråning for småtræer, så der igen kommer lys ned til terrassen (og hængekøjen)  :wink: GO' nabo . . . 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...