Hop til indhold
Jernsvinet

Endnu en grund til ikke at betale skat

Recommended Posts

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/30046715

En 73-årig kvinde har fået seks måneders betinget fængsel samt konfiskeret over en halv million kroner.

Det er sket i dag i Byretten i Aalborg. 
Her erkendte kvinden at have drevet bordel i i Aalborg fra 2005 til 2011.

Kvinden lejede lokaler ud til prostituerede for 900 kroner for en vagt og lagde også vagtplaner for dem. Ifølge den 73-årige selv var der udelukkende tale om danske kvinder, der arbejdede for hende.

Den ældre kvinde havde dog samvittigheden i orden så langt, at hun betalte skat af sine indtægter fra de prostituerede.

Det hjalp efterforskningen på vej, fordi det ad den vej kunne regnes ud, hvor meget kvinden havde tjent.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Jern.

Tak for artiklen, men jeg er lidt forvirret over din overskrift "Endnu en grund til ikke at betale skat".

Jeg ved, at moms er et begreb, der ikke findes vest for Lillebæltsbroen, men ikke desto mindre er vort velfærdssamfund afhængig af, at alle betaler skat til Slotsholmen.

Selv har jeg i 25 år ikke haft så meget som en krone i fradrag, da jeg helst lever kontant, men alligevel betaler jeg min skat med glæde.

Jeg, et typisk ufaglært underklassebarn, var så heldig, at Socialdemokratiet i forbindelse med en mindre økonomiske revolution i slutningen af 50'erne, også begyndte at tænke i uddannelse for alle.

Det var så mit held, at jeg kunne komme med i dette kølvand.

Jeg er langtfra enig i alt, hvad det store, gamle parti sidder og udpønser af (gale) streger, men jeg er glad og taknemlig for, at det gav mig chancen – dengang for mere end fem årtier siden.

Skat? Den betaler jeg – og i eftertankens lys – også med taknemlighed.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Selv har jeg i 25 år ikke haft så meget som en krone i fradrag, da jeg helst lever kontant, men alligevel betaler jeg min skat med glæde.

Hej BX

Hvordan lykkes det dig at betale din skat med glæde? - jeg skal altid betale med penge :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej BX

Hvordan lykkes det dig at betale din skat med glæde? - jeg skal altid betale med penge :)

hæhæ, jeg betaler min skat med gode danske kroner, og jeg har ikke tårer i øjnene, når de forlader min konto - jo, måske alligevel, men det er ikke af sorg.

Del dette indlæg

Link til indlæg

hæhæ, jeg betaler min skat med gode danske kroner, og jeg har ikke tårer i øjnene, når de forlader min konto - jo, måske alligevel, men det er ikke af sorg.

skatten bliver vel tilbageholdt af din arbejdsgiver så skatten forlader aldrig din konto, de aldrig har været der :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Jern.

Tak for artiklen, men jeg er lidt forvirret over din overskrift "Endnu en grund til ikke at betale skat".

Jeg ved, at moms er et begreb, der ikke findes vest for Lillebæltsbroen, men ikke desto mindre er vort velfærdssamfund afhængig af, at alle betaler skat til Slotsholmen.

Jeg, et typisk ufaglært underklassebarn, var så heldig, at Socialdemokratiet i forbindelse med en mindre økonomiske revolution i slutningen af 50'erne, også begyndte at tænke i uddannelse for alle.

Det var så mit held, at jeg kunne komme med i dette kølvand.

Jeg er langtfra enig i alt, hvad det store, gamle parti sidder og udpønser af (gale) streger, men jeg er glad og taknemlig for, at det gav mig chancen – dengang for mere end fem årtier siden.

Skat? Den betaler jeg – og i eftertankens lys – også med taknemlighed.

Jeg håber, at du stemmer på et parti, som ligeledes giver de bagerste en chanse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Jern.

Den ældre kvinde havde dog samvittigheden i orden så langt, at hun betalte skat af sine indtægter fra de prostituerede.

Det hjalp efterforskningen på vej, fordi det ad den vej kunne regnes ud, hvor meget kvinden havde tjent.

Og det fik hun så lige et ½ års betinget for - så ærlighed belønnes ikke, fordi det er ulovligt at have indtægt ved at lave vagtplaner for prostituerede - og det er vel det hun er blevet dømt for? - ikke at udleje lokaler - det er nemlig lovligt nok - man må bare ikke tage overpriser - men hvad ville et tilsvarende kontor/butikslokale koste i leje incl. lys, vand og varme mv.?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

men hvad ville et tilsvarende kontor/butikslokale koste i leje incl. lys, vand og varme mv.?

Mon ikke det ligger på kr. 800-1000 pr. m2 årligt - Excl, vand og varme, så mon ikke vagtprisen giver overskud, hvilket ikke er lovligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Mon ikke det ligger på kr. 800-1000 pr. m2 årligt - Excl, vand og varme, så mon ikke vagtprisen giver overskud, hvilket ikke er lovligt.

Tallet svinger naturligvis meget efter beliggenhed og kvalitet af lokaler. Men lad os bare holde fast i de 800-1000 kr :-)

Denne pris dækker en langtidsudlejning.... hvad ville prisen ligge på, hvis lokalet skulle udlejes på dagsbasis???

Det investeringsselskab der ejer dine lokaler, skal have ansat en vicevært til at komme med nøglen og hente den igen efter endt vagt. Naturligvis kan denne udgift begrænses, hvis der er tale om en receptionist der udleverer til mange rum/lokaler (lidt ala hotel) men ved sexklinikker er der kun tale om et lejemål, så bliver prisen ligepludselig dyr. evt er der noget transport der også skal betales.

Udover ovenstående kan udlejer risikere ledigdage, hvilket naturligvis skal regnes ind i prisen. Yderligere er der megen administration med kontakt/udlejning til lejere på dagsbasis. Mail/telefonkontakt til hver enkelt.

indvendig vedligeholdet af lokalerne står udlejer for, hvor i langtidsudlejningerne er det typisk lejeren

For et lokale på eksempelvis 60-80 kvm lyder en pris på 700 kr indklusiv vand, varme, el ikke vildt, når man tænker på der bliver brugt hulens meget vand/varme.

Nu er lovgivningen som den er! så pigerne skal finde sammen og drive det selv. Enten som et selvskab eller lignende. Man kunne gå skridtet tilbage, og sige investeringselskabet tjener penge på de 800-1000 kr, da denne pris typisk ligger over deres renteudgift. Men det vælger man heldigvis ikke at gøre, for så var pigerne nødsaget til at købe deres lokaler :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tallet svinger naturligvis meget efter beliggenhed og kvalitet af lokaler. Men lad os bare holde fast i de 800-1000 kr :smile:

Denne pris dækker en langtidsudlejning.... hvad ville prisen ligge på, hvis lokalet skulle udlejes på dagsbasis???

Man kan også f.eks sammenligne med f.eks et hotelværelse med bad og toilet, hvor en pris/dag på kr. 1000,- ikke er ualmindelig - kun de billigeste moteller uden reception fås til ned omkring 500,-/dag.

En hotel- eller ferielejlighed, sommerhus mm. hvor der er flere rum + køkken, som nok ville svare til det de fleste lokaler til prostitution indeholder vil ihvertfald hurtigt koste kr. 1000,-/dag - især hvis de lejes pr. dag.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Man kan også f.eks sammenligne med f.eks et hotelværelse med bad og toilet, hvor en pris/dag på kr. 1000,- ikke er ualmindelig - kun de billigeste moteller uden reception fås til ned omkring 500,-/dag.

En hotel- eller ferielejlighed, sommerhus mm. hvor der er flere rum + køkken, som nok ville svare til det de fleste lokaler til prostitution indeholder vil ihvertfald hurtigt koste kr. 1000,-/dag - især hvis de lejes pr. dag.

Ikke fordi jeg ønsker at være lyseslukker, men det er mit indtryk, at de regler der er anvendt overfor kvinden er baseret på lovgivningen omkring privat udlejning af egen bolig eller lejlighed.  Ser man på dem så er der regler for max pris ved udlejning. Det er så rigtigt at kvinden nok kun udlejer på dagsbasis, og her mener jeg faktisk at have læst eller set et sted, at max dagsprisen blot findes ved at tage den årlige max indtægt og dividere det med 365.

Hoteller, bed & breadfast, sommerhuse og den slags er omfattet af helt andre regler.

Jeg kan selvfølgelig tage fejl, men tror faktisk at det hænger således sammen, hvorfor max lejeprisen pludselig vil blive så lav, at det slet ikke er umagen værd. Trist ja, men det er nok således at det forholder sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

ja i bund og grund kan skat bare lukke alle de steder hvor pigerne ikke har stiftet en form for selvskab der har lejet og driver klinikken

For har man kun mulighed for at tabe på det, så driver man jo ikke en klinik. Skat skulle måske være lidt mere faste i kødet og slå ned overfor alle fremfor nogle enkelte i ny og næ. Det giver denne her gråzone hvor det ikke er let at finde ud af " jamen det gør de andre"

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du må referere til rentefradrag underforstået, at du ikke har påtaget dig gældsposter. Betyder det, at du også har købt din eventuelle ejerbolig kontant eller du bor måske til leje?

Fradrag har du dog alligevel haft! Alle har fx et personfradrag. Et andet fradrag er beskæftigelsesfradraget. Hertil kommer eventuelle ligningsmæssige fradrag!

Så når du skriver, at du ikke har haft så meget som en krone i fradrag bør du præcisere, at du taler om rentefradrag! Dette fradrag er så gradvist endvidere blevet udhulet, da skatteværdien af dette fradrag over tiden er blevet nedsat. I gamle dage kunne renter således fratrækkes i toppen af skatten, men i dag er skatteværdien under 50 pct. af renteudgifter.

At du betaler din skat med glæde er naturligvist prisværdigt!

Personligt er jeg nu mere tilhænger af det engelske skattesystem. Her er de første GBP 10.000 skattefrie, mens man betaler lidt over 30 pct. af indtægter over dette bundbeløb.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Personligt er jeg nu mere tilhænger af det engelske skattesystem. Her er de første GBP 10.000 skattefrie, mens man betaler lidt over 30 pct. af indtægter over dette bundbeløb.

Alt det øverste du skriver er korrekt, men har lige en kommentar til dit sidste afsnit.

først har vi et velfærdssystem, der virkelig koster enormt mange penge. Hvis vi skal gøre som i England skal velfærden enten reduceres drastisk??? eller hvis vi skal have en højere skatteprocent end den vi har idag. 

Jeg er mere tilhænger af, man fjernede alle fradrag. Personlig, beskæftigelse, rentefradrag m.m. og lavede en lavere skatteprocent der tilsvarede den nye situation.

Nogle af fordelene fra mit synspunkt. Det kan bedre betale sig at arbejde ekstra, den sidst tjente krone vil slet ikke være så hårdt beskattet som idag. Af samme årsag, vil sort arbejde blive lidt mindre attraktiv, da den som udfører det sorte arbejde vil forvente en højere timepris, da han ikke skal af med så meget af "ekstra arbejdet" til skat længere. Altså en mulig øgning af produktionen :-)

Der skal naturligvis ske nogle reguleringer i samme omgang. Eksempelvis giver det ingen mening, man kan fratrække renteudgifter til nyt bilkøb. Det samme gælder for husejere, lejere har jo ikke det fradrag. Men her skal man så i samme omgang fjerne ejendomværdiskatten for den betaler lejere jo ikke.

personlig fradrag og beskæftigelses fradrag. Her skal naturligvis tænkes på de laveste indkomster…. ellers risikerer de at skulle af med meget mere i skat end idag. Evt en lavere skatteprocent for de laveste indkomstgrupper. Beskæftigelsesfradrag var tænkt som det bedre kan betale sig at arbejde. Hey sæt overførselsindkomsterne lidt ned, giver samme effekt. 

Kørselsfradrag er jeg lidt på herrens mark med. For det kan hæmme lysten til at tage et arbejde, hvis det bliver fjernet. Og er trods alt en udgift ved at tage på arbejde. Så i bund og grund er jeg nok tilhænger af det bibeholdes. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Nu nævner du godt nok et velfærdssystem der koster mange penge. Det er jo rigtigt, men jeg mener ikke at det står til måls med hvor meget vi betaler i skat.

Og jo mere vi betaler i skat, jo højere skal lønningerne være, for at vi kan opretholde en fornuftig levestandard. Jo højere lønningerne bliver, jo højere bliver lønningerne også hos langt den største arbejdsgiver: det offentlige. Og så skal vi betale mere i skat !!!

Der bliver talt om velfærdssystem som om der intet fornuftigt alternativ er. Er det nu også rigtigt ???

Problemet, i min optik, er at vi langsomt; men usvigeligt sikkert, udvikler os til en kommunistisk stat. Velfærdssystemet er helligt, derfor er der ingen der rigtigt tør udfordre det. Mange penge ædes op i administration. Det offentlige er den største arbejdsgiver, men genererer i princippet intet andet end at administrere den omfordeling der hedder at de 80procent rigeste betaler for de 80 procent fattigste. Langt de fleste havner i midten, hvor de i virkeligheden bare betaler til sig selv. Det skal der så lige et par hundrede tusinde offentligt ansatte til at administrere.....

- Den offentlge sektor er for stor !!

- Skatten for almindelige mennesker er for høj !!

- Hvis skatten var lavere, ville der være mindre sort arbejde. Og måske flere penge i skatte indtægter ??

- Hvis skatten var lavere, ville vi have en højere købekraft, behøvede ikke de store lønstigninger, kunne konkurrere med Østeuropa, og beholde arbejdspladser i Danmark.

Men jeg tror vi er blevet for forkælede. Vi tror ikke vi behøver arbejde for pengene. Hverken som samfund eller som individer. 

Det kan kun gå galt. Og er en langt værre trussel end muslimske indvandrere :) :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogle af fordelene fra mit synspunkt. Det kan bedre betale sig at arbejde ekstra, den sidst tjente krone vil slet ikke være så hårdt beskattet som idag. Af samme årsag, vil sort arbejde blive lidt mindre attraktiv, da den som udfører det sorte arbejde vil forvente en højere timepris, da han ikke skal af med så meget af "ekstra arbejdet" til skat længere. Altså en mulig øgning af produktionen :smile:

Der skal naturligvis ske nogle reguleringer i samme omgang. Eksempelvis giver det ingen mening, man kan fratrække renteudgifter til nyt bilkøb. Det samme gælder for husejere, lejere har jo ikke det fradrag. Men her skal man så i samme omgang fjerne ejendomværdiskatten for den betaler lejere jo ikke.

personlig fradrag og beskæftigelses fradrag. Her skal naturligvis tænkes på de laveste indkomster…. ellers risikerer de at skulle af med meget mere i skat end idag. Evt en lavere skatteprocent for de laveste indkomstgrupper. Beskæftigelsesfradrag var tænkt som det bedre kan betale sig at arbejde. Hey sæt overførselsindkomsterne lidt ned, giver samme effekt. 

Kørselsfradrag er jeg lidt på herrens mark med. For det kan hæmme lysten til at tage et arbejde, hvis det bliver fjernet. Og er trods alt en udgift ved at tage på arbejde. Så i bund og grund er jeg nok tilhænger af det bibeholdes. 

Jeg har et problem med den iver for at vi skal "arbejde ekstra". Jeg synes at så længe at der er høj arbejdsløshed, så giver det ingen mening at de der er i arbejde motiveres til at arbejde mere, man burde istedet ansætte en af de der er arbejdsløse til at løse opgaven.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og jo mere vi betaler i skat, jo højere skal lønningerne være, for at vi kan opretholde en fornuftig levestandard. Jo højere lønningerne bliver, jo højere bliver lønningerne også hos langt den største arbejdsgiver: det offentlige. Og så skal vi betale mere i skat !!!

Derfor har jeg også forlængst tænkt den tanke: at om alle offentlige lønninger og overførselsindkomster mv. blev nedsat over en kam med bare 1% - så skulle vi betale mindre i skat - og det kunne vi gøre nogle år i træk, indtil vi ligesom kom ned på et mere fornufttigt niveau.

Nogle vil selvfølgelig beklage sig, men de skal tænke på at, at hvis f.eks. bageren ikke behøver betale så meget i skat, behøver han heller ikke tjene så meget på sit brød og købekraften vil derfor blive forbedret, så en lønnedgang vil ikke betyde så meget, som det umiddelbart synes  :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Jeg har et problem med den iver for at vi skal "arbejde ekstra". Jeg synes at så længe at der er høj arbejdsløshed, så giver det ingen mening at de der er i arbejde motiveres til at arbejde mere, man burde istedet ansætte en af de der er arbejdsløse til at løse opgaven.

Din grundide kan jeg godt lide :-)

Men så ligetil er det nu ikke.

De arbejdsløse kan ikke altid erstatte den nuværende arbejdsstyrke, faktisk oftest ikke. Først er der kvalifikationerne, nogle faggrupper er der ikke ledige indenfor. Dernæst så er det kvaliteten af medarbejderen. Nogle folk går ledige ofte og i store perioder, det er der nok en grund til. Glemslen: mange tør ikke ansætte personer der har gået længe ledige, de kan simpelthen være for tunge i røven og få igang. De unge nyuddannede, indenfor mange fagområder skal de ganske enkelt have en alt for høj løn til at starte med, men de mangler erfaringen til de er den løn værd. 

Derudover er det meget problematisk at have folk ansat og skille sig af med dem igen. Har du en midlertidig fremgang, ansætter du jo ikke en masse.

TVR: Der kunne sagtens kigges på velfærdssystemet. Skal det dække så meget? derfor jeg satte spørgsmålstegn ved det ;-) men det er en større diskution

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Jamen er 1 procent nok ?

Er det ikke bedre at have privat-ansatte istedet for offentligt ansatte ?? eller bistandsmodtagere ??

Som jeg ser det, er det jo LANGT bedre at vi kan ansætte folk i Danmark, istedet for at virksomhederne flytter jobs til Østeuropa og Asien.

For hvis det fortsætter kommer vi da for ALVOR til at lide i fremtiden.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

jeg også en dem som nok ikke kan lide at betale skat, men dog ikke græder over det, vi får rigtigt meget for dem/det,

JS ja man kunne da sætte de offentlige lønninger ned, ingen problemer i det, dog vil forbruget falde med det, og så vil butikkerne/firmaernes omsætning falde og de vil fyre folk, så groft sagt,

det bedste man kan hvis økonomien skal stimuleres så er det at de laveste lønnet for mere, de vil næsten med det samme øge deres forbrug.

dvs øge salg, øget moms indtægter mv. samt øge det offentliges forbrug, investeringer i fremtiden, veje, internet, broer, bygninger, mv

samt tror du selv offentlige ansatte vil arbejde lørdag nat hvis ikke løn er nogle lunde ok for dem, samt hvem skulle få færre penge, mor med børn eller den enlige mand som så må forlade sin lejlighed, eller skal de lade være med at spise en gang om uge, de mennesker som får laveste lønninger, lever ofte for meget få penge, oftest for nogle tusind på et måneden det ikke mange penge

de som har penge, ligger dem de får i skattelettelser i banken, groft sagt, det hjælper ikke med at stimulere økonomien,

og tror du selv på priserne falder? hvor i landet bor du da, faldt smør prisen da fedt afgiften forsvandt?

falder dit brød i pris selv om international falder korn priserne, er det bleven billigere at låne penge? bankerne har mulighed for at låne til under 1% i national banken, men de låne ud til priser der er over 10%

og levere store overskud.

tvr hvor skal jobbe komme frem? CEPOS talesmand, talt om at fjerne/nedsætte dagpengene så vil der komme 14000 nye job, hvor?

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen er 1 procent nok ?

Er det ikke bedre at have privat-ansatte istedet for offentligt ansatte ?? eller bistandsmodtagere ??

Som jeg ser det, er det jo LANGT bedre at vi kan ansætte folk i Danmark, istedet for at virksomhederne flytter jobs til Østeuropa og Asien.

For hvis det fortsætter kommer vi da for ALVOR til at lide i fremtiden.

1 % er fint til at starte med - folk skal jo også ligesom vende sig til tanken og at de sagtens kan undvære 1% - næste år er det så 1 % mere osv. - måske 10 % ialt over en årrække. Det vil også gøre det mindre attraktivt at være ansat i det offentlige, så de private virksomheder vil få flere ansøgere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

tvr hvor skal jobbe komme frem? CEPOS talesmand, talt om at fjerne/nedsætte dagpengene så vil der komme 14000 nye job, hvor?

prøvemanden

Der kan komme meget mere end 14000 job :-)

Hvor mange østeuropæere arbejder i DK til en løn under A-kassen? mere end 14000. Der er faktisk mange job i DK endnu, men da de beskæftigere ikke får Dansk overenskomst, så tager Danskerne ikke disse job, HELDIGVIS

Måske et krav om mindsteløn efterhånden er på sin plads. Giver jo ingen mening vi har masser af østeropæere i Arbejde og masser af Danskere på sofaen. Men ingen kan forsørge familien for 60-80 kr i timen, med det udgift/skatte niveau vi har herhjemme, så det skal aflønnes noget bedre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

Der kan komme meget mere end 14000 job :smile:

Hvor mange østeuropæere arbejder i DK til en løn under A-kassen? mere end 14000. Der er faktisk mange job i DK endnu, men da de beskæftigere ikke får Dansk overenskomst, så tager Danskerne ikke disse job, HELDIGVIS

Måske et krav om mindsteløn efterhånden er på sin plads. Giver jo ingen mening vi har masser af østeropæere i Arbejde og masser af Danskere på sofaen. Men ingen kan forsørge familien for 60-80 kr i timen, med det udgift/skatte niveau vi har herhjemme, så det skal aflønnes noget bedre.

Jamen, jeg tror da godt man kan forsørge familien for væsentligt mindre end overenskomsterne, hvis bare skatten er lavere.....

Vi har en underskov af østeuropæere og andre der arbejder for langt mindre end danskerne, alene fordi det danske skattetryk er for højt.  Med en lavere skat, kan danskerne jo arbejde, og vel at mærke have samme real-løn og købekraft som nu. Levestandarden skal jo ikke gå ned, men en lavere skat kan jo også sørge for det.

En mindsteløn med nuværende skatte tryk forøger bare lønudgifterne, og dermed flytter jobsne ud af landet. Et lavere skattetryk (og her taler jeg ikke topskat.....) holder flere jobs i Danmark, samtidig med at real-lønnen stiger.

Problemet er bare at der er for mange offentligt ansatte til at nogen partier tør sætte skatten ned. Intet parti kan overleve på at offentligt ansatte ikke stemmer på dem - så ingen tør sætte skatten ned. Det er vigtigere for politikerne at blive stemt i folketinget nu end at sørge for der findes jobs i det private om 10 år.

Min "yndlingsperson" - Inger Støjberg - kommer så med udfald mod muslimer, istedet for at angribe det der VIRKELIG dræber os alle og vores samfund: skattetrykket.

Selvfølgelig skal vi betale skat. VI betaler bare for meget. Og vi får for lidt tilbage.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej.

der er intet som siger at sænke skatten øger job skabelse.

ej heller sænke lønnen hjælper på det for virksomhederne, for ska vi virkelige konkurrer op lønnen skal vi ned på en 60 -70 kr, det er mindste løn i tyskland, og de har jo en del working poor.

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej BX

Hold kæft, det var dagens første griner. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...