Hop til indhold
kanonkongen

Sociale medier. Er der grænser.

Recommended Posts

Hej allesammen på Ero. Håber i har, haft en dejlig dag. Ja solen skinner jo. Så jo jeg er sku glad.  :-P

Jeg oplevede i dag på jobbet. At min studerende. Sad på facebook i arbejdstiden. Ja tænkte egentlig ikke over det, før jeg kom hjem og reflekterede over det, og tænkte det var jo ikke første gang det var sket. At folk går på facebook. Og har bestemt da også selv gjort det. Men som sagt tænke, det er sku da ikke iorden vi gør det. Eller er det bare en del af samfundet idag. At vi gør det. Hvordan gør i på jobbet. Har i en politik på arbejdspladsen, Nå ja er det iorden der er det.

Jeg ved jo godt, at de sociale medier påvirker os alle i hverdagen og også på arbejdspladsen fylder de medier; ligesom vi deler vores oplevelser med andre via disse medier.

Det kan være svært for mig, at definere, hvor grænserne for hvad man som medarbejder kan udtale sig om. i det offentlige rum. Eller dvs. ved godt jeg ikke må putte billeder på facebook af de unge jeg, arbejder med. Og nå ja hvad skal de også der. 

men lad mig sige med det samme. Der må jo også være en grænse.

Ikke mange arbejdspladser og arbejdsgivere Heller ikke min institution, har retningslinjer for, hvordan jeg som medarbejder skal agere og det gør det sværere for mig som medarbejder at vide hvad, jeg må. Og det stiller store krav til mig/dig som medarbejder både for så vidt angår din loyalitetspligt, ytringsfrihed og tavshedspligt.

Udfordringen ved brugen af de sociale medier er, at man i princippet nu deler sine bekymringer, glæder og utilfredshed via diverse medier, hvor man måske tidligere talte med sine venner direkte. Tænker egentlig tit, hvorfor skrive på facebook, eller sms. I stedet for, at mødes face to face. Ja og mit svar er ofte det er nemmere bare at skrive. I know det er ikke det rigtige, at gøre. Venner, ja mennesker er unikke det ser du ikke på en skærm. Point taken KK.

Min vurdering, er hvis man er. Illoyal eller bryder sin  tavshedspligt.Og skriver eks. om sine kollegaer, eller arbejdsplads. Ved du i grunden ikke hvem der, læser dine opslag eller kommentarer på facebook, Så kan det være et rigtigt farligt medie at bruge, når man omtaler sin arbejdsplads eller sin arbejdsgiver.

Hvad er jeres holdninger? Har i regler om det? Kunne i finde på, at skrive om arbejds kollegaer eller arbejdspladsen? Ja spørgsmålene er mange.

Ha en dejlig dag allesammen.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Kære Kk.

Nu jeg ikke på nogen medier andet end her og det har jeg heller ikke behov for. Synes det er overfladisk og foretrækker at ringe/ besøge mine nære og være nærværende... Men hvis jeg var, så var det bestemt ikke noget jeg ville gøre i min arbejdstid og da slet ikke ALDRIG snakke om mine kollegaer eller andre... Jeg mener det hele er blevet for meget... Mine evt studerne skulle ikke i arbejdstiden... Vi har på mit job ikke " lov" , hvad vi gør når børnene sover når vi har døgnvagt er ligemeget, men ALDRIG fra kommunes computere selvfølgelig... Vi har, og sådan foretrækker jeg det også, en klar linje for privatliv og job- dvs vi fortæller aldrig hvor vi bor, om familieforhold, personlige ting i det hele taget.. Mest for at ikke som pædagog i et presset ( voldeligt ) miljø ikke at kunne passe på sig selv. Forskning viser at jo mere job og fritid flyder sammen, jo større chance for at brænde sammen- da du dermed også tager problemerne med hjem og omvendt ... Og ja klart fordi vi får daglige trusler osv.

Så nej ingen private ting på job. Mener da også man har et problem hvis man ikke kan klare sig uden når man er på job.

Knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

nej er bestemt ikke uenig, i det du skriver synes ikke man skal lave private ting i arbejdstiden. Men det sker jo. Og ja hvorfor har, jeg selv gjort det. Der er mange svar der. Men ja Line det er ikke okay.

Takker for dit svar. Ha en skøn skøn dag Line.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Grænserne mellem arbejdstid og privatliv er for mange mennesker efterhånden så udtværede at det er en formålsløs diskussion. Skal jeg stå til rådighed for min arbejdsplads, ja nærmest 24/7, så vil jeg også have noget fleksibilitet den anden vej!

Der er stadig mange mennesker hvis arbejde starter kl 0830 og slutter 1600 - bum. En nøje målt arbejdstid.

Men der er en stadigt større gruppe danskere, der kun har en vejledende arbejdstid. Det kan være 32 timer den ene uge og 55 timer den næste. Man bliver ikke målt på hvor lang tid man er på arbejde, men på hvad man bedriver på arbejdet.

Hvis ikke jeg må tage mig nogle personlige friheder, som facebook, internet osv. I arbejdstiden, jamen så stopper fleksibiliteten den anden vej lige med det samme. Så er det slut med aften og weekend arbejde og det tror jeg faktisk ikke nogen er bedst tjent med.

Såeeeh, hvis din studerende ellers når de ting hun/han skal, så synes jeg du skulle blande dig udenom.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I kan lige så godt give op, det der facebook/twitter/Instagram og hvad de nu hedder allesammen, det er kommet for at blive og det hjælper ikke at forbyde det i arbejdstiden - det er en kamp i ikke vil vinde... :???:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har et job med lange vagter også nattevagter. Kører bedriften er der ikke meget at lave, så det er helt normalt at surfe på internettet fra firma PC-en også når chefen er på kontoret. Har vi derimod travlt og udstyret er i uorden holder vi ikke engang spisepauser. Den ene hånd vasker den anden.

Hej allesammen på Ero. Håber i har, haft en dejlig dag. Ja solen skinner jo. Så jo jeg er sku glad.  :-P

Jeg oplevede i dag på jobbet. At min studerende. Sad på facebook i arbejdstiden. Ja tænkte egentlig ikke over det, før jeg kom hjem og reflekterede over det, og tænkte det var jo ikke første gang det var sket. At folk går på facebook. Og har bestemt da også selv gjort det. Men som sagt tænke, det er sku da ikke iorden vi gør det. Eller er det bare en del af samfundet idag. At vi gør det. Hvordan gør i på jobbet. Har i en politik på arbejdspladsen, Nå ja er det iorden der er det.

Jeg ved jo godt, at de sociale medier påvirker os alle i hverdagen og også på arbejdspladsen fylder de medier; ligesom vi deler vores oplevelser med andre via disse medier.

Det kan være svært for mig, at definere, hvor grænserne for hvad man som medarbejder kan udtale sig om. i det offentlige rum. Eller dvs. ved godt jeg ikke må putte billeder på facebook af de unge jeg, arbejder med. Og nå ja hvad skal de også der. 

men lad mig sige med det samme. Der må jo også være en grænse.

Ikke mange arbejdspladser og arbejdsgivere Heller ikke min institution, har retningslinjer for, hvordan jeg som medarbejder skal agere og det gør det sværere for mig som medarbejder at vide hvad, jeg må. Og det stiller store krav til mig/dig som medarbejder både for så vidt angår din loyalitetspligt, ytringsfrihed og tavshedspligt.

Udfordringen ved brugen af de sociale medier er, at man i princippet nu deler sine bekymringer, glæder og utilfredshed via diverse medier, hvor man måske tidligere talte med sine venner direkte. Tænker egentlig tit, hvorfor skrive på facebook, eller sms. I stedet for, at mødes face to face. Ja og mit svar er ofte det er nemmere bare at skrive. I know det er ikke det rigtige, at gøre. Venner, ja mennesker er unikke det ser du ikke på en skærm. Point taken KK.

Min vurdering, er hvis man er. Illoyal eller bryder sin  tavshedspligt.Og skriver eks. om sine kollegaer, eller arbejdsplads. Ved du i grunden ikke hvem der, læser dine opslag eller kommentarer på facebook, Så kan det være et rigtigt farligt medie at bruge, når man omtaler sin arbejdsplads eller sin arbejdsgiver.

Hvad er jeres holdninger? Har i regler om det? Kunne i finde på, at skrive om arbejds kollegaer eller arbejdspladsen? Ja spørgsmålene er mange.

Ha en dejlig dag allesammen.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har fravalgt Facebook etc, efter jeg oplevede hvor meget messenger i 'gamle dage' fyldte. Nøjes med EG   ;)

Var på et tidspunkt udlejet til ekstern kunde med en kollega - Kollegaen var konstant på - Vi kunne høre tastaturet klapre, selv om det vi skulle lave, var musearbejde. Hun var også den første der røg, da firmaet skar ned på antal medarbejdere.  . . . . 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nu er det jo faktisk ikke en ny situation deres beskrives her.

De fleste større virksomheder har udarbejdet helt klare retningslinjer omkring brug af FB, brug af firmamail til private formål m.v. Lidt kort sagt har man defineret rammerne for omfanget af ikke produktiv tid, og hvad der så må spilles tid på, når man trænger til et lille pusterum.

Når det så er sagt, vil der jo altid være ansatte der sagtens kan finde ud af at administrere deres tid i overensstemmelse med det forventede, og andre har svært ved det.  De fleste moderne lederne er rimelig synlige, og har derfor ej heller brug for en pokkers masse overvågningsprogrammer for, at sikre at de ansatte passer deres job på tilfredsstillende vis.

Jeg har haft en 10 årig karriere som aktiv chef, med rimelige mange ansatte. Jeg var glad og tilfreds vis mine ansatte var 80% effektive, Jeg var så i en branche hvor det var rimeligt nemt at se og måle de enkelte ansattes performance.

Personligt gik jeg ikke så meget op i, hvad de 20% blev brugt til, og jeg opdagede ret hurtigt at nogen synes det er morsomt at have FB åben altid, andre at tæppebombe kæresten med søde og frække sms´er. Nogen skulle tale telefon et par gange i løbet af dagen med deres børn. Andre skulle lige læse diverse internet baserede aviser eller spille lidt blip bot spil ind i mellem.

Og der er heller ikke den store raketvidenskab at udpege nogle enkelte ansatte, der ikke passer deres job. Pointen er nok snarere at det sjældent handler om FB alene, men bare om at de generelt udstråler manglende engagement og arbejdslyst, hvilket ikke kræver specielt meget at spotte.

Så regler og retningslinierne er nok mere udarbejdet for at sikre sig, at de ansatte har forstået budskabet "Det er ok til en vis grad at holde små pusterum, hvor man også er privat på forskelligvis, sålænge man passer sig arbejde og leverede de ønskede resultater". 

Det er nemlig rigtigt hvad andre allerede har nævnt, arbejdstyrken i dag er langt mere fleksibel end tidligere, hvorfor arbejdsmarkedet også skal være fleksibel overfor de ansatte.  Det er så heller ikke mit indtryk at håndtering af individuel spild- og pausetid skaber unødige store udfordringer for de moderne ledere.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg blev kaldt konservativ med alt det der indeholder socialemedie. har hverken en facebookprofil instagram twitter eller hvad det nu hedder alt sammen. jeg ejer end ikke en smartphone.og vil langt hellere betale mine regninger på posthuset hvor jeg kan få et smil fra et sødt og servicemindede menneske, selvfølgelig også det modsatte, og vil langt hellere betale med rede penge frem for dankort.

Konservativ er en ideologi en politisk retning, men jeg er stort set ikke politisk. næh jeg forholder mig til tingene, jeg ryger ikke på en bølge for at ryge på en bølge, som jeg mener alt for mange gør.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja gu er der så, er selv arbejdsgiver og jeg ved hvor meget den mobil sidder fast i hånden, men skriver eller ringer jeg er der tit svare på.

Og det er ikke fordi jeg er en bitch, overfor ansatte.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Grænserne mellem arbejdstid og privatliv er for mange mennesker efterhånden så udtværede at det er en formålsløs diskussion. Skal jeg stå til rådighed for min arbejdsplads, ja nærmest 24/7, så vil jeg også have noget fleksibilitet den anden vej!

Hvis ikke jeg må tage mig nogle personlige friheder, som facebook, internet osv. I arbejdstiden, jamen så stopper fleksibiliteten den anden vej lige med det samme. Så er det slut med aften og weekend arbejde og det tror jeg faktisk ikke nogen er bedst tjent med.

Såeeeh, hvis din studerende ellers når de ting hun/han skal, så synes jeg du skulle blande dig udenom.

Hey Hot.

Nu jeg, selv en af dem som godt, kan arbejde 30 timer en uge 60 timer en anden. ud af den 6 ugers vagtplan, jeg har. Men det betyder jo ikke jeg er til rådighed 24/7 for min arbejdsgiver tværtom da. Og fordi jeg skal have 60 timer en ue. Betyder jo ej heller, at jeg skal have flere friheder. får jo heller ikke flere krav de uger, jeg kun er der 30 timer.

Jeg, kan kun sige det fra min side, at ja hvis jeg var leder. Tror jeg ikke je ville betale en løn for, at folk tog sig en masse friheder. Det kan folk gøre i deres pauser og lign.Og der må de tæppe bombe kæresten på sms, være på Ero, facebook twitter osv. Og jo kommer måske også an på situationen. Og hvordan det sker, at mennesker er på de sociale medier. 

Men set fra mit synspunkt. Synes jeg ikke det er reelt at sige fordi man er flexibel, skal arbejdspladsen bare give lov til, alt.

Mht studerende. Ja den er svær for nej vi har ingen retningslinjer på jobbet. Men sender bare et uheldigt signal til vores unge. Når de evt er i skolen og de bruger deres telefoner og det må de ikke. Så mange meninger er der. vil ikke sige den ene er mere rigtig end den anden.

Takker for indlæg. Ha en dejlig aften Hot6.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

I kan lige så godt give op, det der facebook/twitter/Instagram og hvad de nu hedder allesammen, det er kommet for at blive og det hjælper ikke at forbyde det i arbejdstiden - det er en kamp i ikke vil vinde... :???:

Hey Ratata.

Ja de sociale medier er bestemt kommet for, at blive. Men tror der mange steder vil blive strammet gevaldigt op i fremtiden, ja det tror jeg der vil ske.

Om jeg vil vinde nej ikke just hehehehe. Men igen tror man skal adskille privat og arbejde.

Ha en dejlig dag Ratata. 

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har et job med lange vagter også nattevagter. Kører bedriften er der ikke meget at lave, så det er helt normalt at surfe på internettet fra firma PC-en også når chefen er på kontoret. Har vi derimod travlt og udstyret er i uorden holder vi ikke engang spisepauser. Den ene hånd vasker den anden.

Hey Gungner.

Se du har jo en chef. Som synes det er okay. Og det har i det godt med på jeres job. se der er ingen udfordringer i det.

Ha en dejlig dag Gungner.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Enig Kk. Der jo også stor forskel på offentligt ansatte og ellers . Min moral tillader mig i hvert fald ikke, at bruge kommunens eller skatteyderes penge på andet end at passe mit job de timer jeg er der... Så er det nok heller ikke vigtigere/ mere berigede at følge med i olgas kage eller her for den sags skyld... Eller er det ?

Mange knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg blev kaldt konservativ med alt det der indeholder socialemedie. har hverken en facebookprofil instagram twitter eller hvad det nu hedder alt sammen. jeg ejer end ikke en smartphone.og vil langt hellere betale mine regninger på posthuset hvor jeg kan få et smil fra et sødt og servicemindede menneske, selvfølgelig også det modsatte, og vil langt hellere betale med rede penge frem for dankort.

Konservativ er en ideologi en politisk retning, men jeg er stort set ikke politisk. næh jeg forholder mig til tingene, jeg ryger ikke på en bølge for at ryge på en bølge, som jeg mener alt for mange gør.

Ja, internettet og alt det der. Det er bare en bølge der går over snart ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Har fravalgt Facebook etc, efter jeg oplevede hvor meget messenger i 'gamle dage' fyldte. Nøjes med EG   ;)

Var på et tidspunkt udlejet til ekstern kunde med en kollega - Kollegaen var konstant på - Vi kunne høre tastaturet klapre, selv om det vi skulle lave, var musearbejde. Hun var også den første der røg, da firmaet skar ned på antal medarbejdere.  . . . . 

Hey An2n

Det ene udelukker ikke det andet. Ja kan man ikke administrere den frihed man har ryger man jo ud som dit eksembel viser meget godt.

Ha en dejlig dag an2n.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

De fleste større virksomheder har udarbejdet helt klare retningslinjer omkring brug af FB, brug af firmamail til private formål m.v. Lidt kort sagt har man defineret rammerne for omfanget af ikke produktiv tid, og hvad der så må spilles tid på, når man trænger til et lille pusterum.

Når det så er sagt, vil der jo altid være ansatte der sagtens kan finde ud af at administrere deres tid i overensstemmelse med det forventede, og andre har svært ved det.  De fleste moderne lederne er rimelig synlige, og har derfor ej heller brug for en pokkers masse overvågningsprogrammer for, at sikre at de ansatte passer deres job på tilfredsstillende vis.

Jeg har haft en 10 årig karriere som aktiv chef, med rimelige mange ansatte. Jeg var glad og tilfreds vis mine ansatte var 80% effektive, Jeg var så i en branche hvor det var rimeligt nemt at se og måle de enkelte ansattes performance.

Personligt gik jeg ikke så meget op i, hvad de 20% blev brugt til, og jeg opdagede ret hurtigt at nogen synes det er morsomt at have FB åben altid, andre at tæppebombe kæresten med søde og frække sms´er. Nogen skulle tale telefon et par gange i løbet af dagen med deres børn. Andre skulle lige læse diverse internet baserede aviser eller spille lidt blip bot spil ind i mellem.

Og der er heller ikke den store raketvidenskab at udpege nogle enkelte ansatte, der ikke passer deres job. Pointen er nok snarere at det sjældent handler om FB alene, men bare om at de generelt udstråler manglende engagement og arbejdslyst, hvilket ikke kræver specielt meget at spotte.

Så regler og retningslinierne er nok mere udarbejdet for at sikre sig, at de ansatte har forstået budskabet "Det er ok til en vis grad at holde små pusterum, hvor man også er privat på forskelligvis, sålænge man passer sig arbejde og leverede de ønskede resultater". 

Det er nemlig rigtigt hvad andre allerede har nævnt, arbejdstyrken i dag er langt mere fleksibel end tidligere, hvorfor arbejdsmarkedet også skal være fleksibel overfor de ansatte.  Det er så heller ikke mit indtryk at håndtering af individuel spild- og pausetid skaber unødige store udfordringer for de moderne ledere.

Hey Blue.

Nej det er bestemt ikke et nyt fænomen det her.Undrede mig bare over mig selv. Hvorfor skulle jeg egentlig på de forskellige medier i løbet af dagen. 

Nu har jeg såen søgt flere steder. og ja det har bestemt retninglinjer for, hvad de vil tillade og ikke vil. Nogen steder hedder det en advarsel, så tjenstelig samtale, og i sidsteende fyrring. Ja om det er god leder skik eller ej vil jeg lade op til andre. Men fik jeg en advarsel så blev min tlf sku i lommen hehehehe.

De 20 % du omtaler kunne jo evt være pauserne og der kan lederne jo alligevel være ligeglad med, hvad de ansatte laver.

Men er reglen ingen sociale medier i arbejdstiden må man vel følge det Blue, man kan jo være flexibel på mange måder.

Takker for indlæg Blue. Ha en dejlig aften.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Claesen

Hey kk

Først super godt emne tror alle har en holdning til dette,de sociale medier fylder sgu meget og tager meget af den tid vi ellers kunne ha brugt på at være sammen med hinanden face2face.

På samtlige arbejdspladser jeg har været på har politiken været den at privat telefonen kun blev brugt i frokost pausen og at man fik 2 advarsler og så en fyreseddel hvis man blev taget i at være på Facebook eller snakke privat i arbejdstiden.

Er det blevet mere normalt og velset? Ja bestemt dels er alle på og dels så bruger mange det også rent arbejdsmæssigt enten til handel eller til at promovere sig selv eller virksomheden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hey kk

Først super godt emne tror alle har en holdning til dette,de sociale medier fylder sgu meget og tager meget af den tid vi ellers kunne ha brugt på at være sammen med hinanden face2face.

På samtlige arbejdspladser jeg har været på har politiken været den at privat telefonen kun blev brugt i frokost pausen og at man fik 2 advarsler og så en fyreseddel hvis man blev taget i at være på Facebook eller snakke privat i arbejdstiden.

Er det blevet mere normalt og velset? Ja bestemt dels er alle på og dels så bruger mange det også rent arbejdsmæssigt enten til handel eller til at promovere sig selv eller virksomheden

Hey Claes.

Takker for indlæg.

Ja er ikke uenig i det du skriver.

Ha en dejlig aften.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ahh det ved jeg nu ikke:-) vi har på vores arbejdsplads, med ca 500 ansatte valgt at blokkere adgangen til facebook. En undersøgelse blandt medarbejderne viste, at der blev brugt for meget tid. Op til en time dagligt. Vel at mærke en undersøgelse, hvor medarbejderne selv skulle svare på hvor meget tid de brugte. Man diskuterede også her muligheden for at medarbejdere med flexibel arbejdstid, skulle have adgang, men de pågældende, stort set alle mellemledere, ville ikke have "goder" som folk på gulvet ikke havde. Så kampen kan da vindes. Der var ikke pres fra ledelsens side, men deres holdning er den, at de helst ikke vil betale folk for ligegyldige statusopdateringer. Jeg synes bestemt, at man også burde indføre begrænsninger i skoler. Alt for mange misser undervisnigen pga dette.

Del dette indlæg

Link til indlæg

De fleste større virksomheder har udarbejdet helt klare retningslinjer omkring brug af FB, brug af firmamail til private formål m.v. Lidt kort sagt har man defineret rammerne for omfanget af ikke produktiv tid, og hvad der så må spilles tid på, når man trænger til et lille pusterum.

Når det så er sagt, vil der jo altid være ansatte der sagtens kan finde ud af at administrere deres tid i overensstemmelse med det forventede, og andre har svært ved det. De fleste moderne lederne er rimelig synlige, og har derfor ej heller brug for en pokkers masse overvågningsprogrammer for, at sikre at de ansatte passer deres job på tilfredsstillende vis.

Det er nemlig rigtigt hvad andre allerede har nævnt, arbejdstyrken i dag er langt mere fleksibel end tidligere, hvorfor arbejdsmarkedet også skal være fleksibel overfor de ansatte. Det er så heller ikke mit indtryk at håndtering af individuel spild- og pausetid skaber unødige store udfordringer for de moderne ledere.

Nu er jeg også leder i en større virksomhed. Beliggende i vestjylland. Og her bliver vi aldrig tilfredse med mindre end en 100% arbejdsindsats:-) hvis mine medarbejdere ikke yder 100, er det ud af klappen. Facebook eller ej:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ahh det ved jeg nu ikke:-) vi har på vores arbejdsplads, med ca 500 ansatte valgt at blokkere adgangen til facebook. En undersøgelse blandt medarbejderne viste, at der blev brugt for meget tid. Op til en time dagligt. Vel at mærke en undersøgelse, hvor medarbejderne selv skulle svare på hvor meget tid de brugte. Man diskuterede også her muligheden for at medarbejdere med flexibel arbejdstid, skulle have adgang, men de pågældende, stort set alle mellemledere, ville ikke have "goder" som folk på gulvet ikke havde. Så kampen kan da vindes. Der var ikke pres fra ledelsens side, men deres holdning er den, at de helst ikke vil betale folk for ligegyldige statusopdateringer. Jeg synes bestemt, at man også burde indføre begrænsninger i skoler. Alt for mange misser undervisnigen pga dette.

Det hjælper jo ikke at blokere Facebook, så går man da bare på sin Smartphone - det er en kamp i vil tabe... :geek:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Romantikeren EG er skam også et socialt medie :)

Du siger noget, men vi er alligevel ikke så synlig som giganterne fra facebook og twitter, det passer meget godt til min personlighed.

jeg hellige ordsproget kun døde fisk flyder med strømmen.  

Jeg skal lige siges at jeg ikke er imod folk der er på facebook næsten alle dem jeg kender er på Facebook, men forhold dig dog til det hvad skal du bruge det til, hvem gider at se af det lykkedes dig at lave kanelsnegle, eller om din natlig tolietbesøg, det er ikke løgn kender en som havde roskildesyge på et tidspunkt og det skulle alle for have at vide. come on brug dog facebook med omtanke og originalt og på din helt egen måde, men ja mange mennesker lever i små bitte cirkler fred være med det, bare jeg ikke skal belemmers med det.

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg var igennem 8 år medejer og en del af den daglige drift af en virksomhed med omkring 50-60 ansatte, indtil jeg solgte min andel. Lige fra vi ansatte de første medarbejde, var vores mål at lave den bedst mulige arbejdsplads, var vores medarbejdere skulle synes det var sjovt at gå på arbejde. Dette indebar at der ingen fast arbejdstid var, de ansatte mødte på det tidspunkt der passede ind i deres dagligdag, og gik hjem når de havde lyst. Ligeledes var det fuldt acceptereret fra os i ledelsen at medarbejdere arbejdede hjemmefra, hvis de heller ville det en dag eller uge.

På arbejdspladen havde vi et afslapningsområde, hvor de ansatte kunne sidde og læse dagens aviser, spille PlayStation, X-box, bordfodbold, bordtennis eller træne i vores eget lille fitnesscenter. Hvis medarbejderne havde lyst til at sidde og chatte på Facebook eller andre online medier, var ikke noget vi blandede os i. Hvor tit eller hvor længe de holdt pause, var også noget de helt selv bestemt.

De eneste to krav vi havde, var at de fik udført de opgaver de blev givet til aftalt tid, samt kom til vores projektmøder hver 14. dag. Ellers bestemte de 100% over deres egen tid.

I de 8 år jeg var en del af virksomheden, blev vi kun nød til at fyre én enkelt medarbejder som ikke kunne finde ud af at administrere den frihed. Ellers oplevede vi aldrig problemer, og hver gang vi målte på vores medarbejderes produktivitet, lå vi helt i top, i forhold til andre virksomheder vi kunne sammenligne os med.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...