Hop til indhold
Rejsenetværk

Corneliarni suk

Recommended Posts

Hej brugere

Jeg må nok erkende at jeg har et latent undertrykt luksus gen, som jeg holder i skak af en udviklet økonomisk disciplin - ikke af lyst, men af nødvendighed :huh: 

Det skal ingen have ondt af, for jeg lider ingen nød.

Desværre for mig selv var jeg ikke dygtig nok i skolen til at jeg kunne opnå de muligheder senere i livet, der giver adgang til et forbrug jeg gerne kunne ønske mig.

Jeg har så klaret mig ud fra devisen "det muliges kunst", og til nu trods alt formået at tjene egne penge ved egen indsats.

Nogle kan have bemærket en hang hos mig til gode måltider, klassiske koncerter og teater.

Heldigvis prioriterer jeg ikke bolig, bil og sommerhus, men nøjes med en 2v billigere end jeg kunne tage mig råd til, og transport klarere jeg med det offentlige.

Så der er et vist råderum til forbrug, som mange andre ikke har med samme indkomst som jeg.

Min udfordring er denne trang til købesex, til følge af at jeg ikke kan score, og jeg må indrømme at forbruget til formålet forårsager at anden luksus forsages, der ellers kunne være blevet råd til.

Min seneste erkendelse går på at min garderobe trænger til en fornyelse.

I det daglige nøjes jeg gladeligt med en køb og smid væk garderobe baseret på Føtex og Kvickly, men mangler efterhånden en grundgarderobe til finere lejligheder.

Der er jo rig mulighed for at købe pænt ind hos Jardex og Tøjeksperten, og det ender det såmænd nok også med.

Nu er tilfældet blot at jeg hver gang jeg handler nye kaffe kapsler i Nespresso butikken  i København, konfronteres med en helt fantastisk butik i samme gade:

Hartung
http://butikhartung.dk/

Jeg holder mig til at kigge vinduer fra gaden, for jeg kan ikke lide at gå indenfor bare for at ose og spørge om priser :oops: 

Er blevet fuldstændig forelsket i dette mærke:

Corneliarni
https://www.google.com/search?q=corneliani&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rKfhU_2ZOYmsO4XBgYAL&sqi=2&ved=0CEYQsAQ&biw=1920&bih=880

Men bare det at der aldrig står hvad tøjet koster, giver jo mig grund til at formode at det er uden for min rækkevidde - mon ikke en habit koster 8 - 12000 kr?

Er der nogle af jer der har tips til butikker der fører tøj, der ikke er mærkevarer som sådan, men som kommer tæt på stil og udtryk som Corneliarni, blot til helt andre priser?

Jeg er ikke meget for at købe tøj på nettet, men vil helst handle i en fysisk butik.

Jeg er meget spændt på det kommende nye kæmpe outlet center i Tåstrup:
http://www.sn.dk/taastrup/outlet-center-faar-egen-hjemmeside/artikel/375643

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ved ikke lige, om det er det, du søger. Selv er jeg ingen Hr. Jardex, men for år tilbage tog jeg af og til ind til Valby og handlede hos "Robert" på Valby Langgade. Her har jeg da fået både habitter og smoking til rimelige priser – pænt under det beløb du anfører.

Jeg ved ikke, om det kunne være noget? Det er længe siden, jeg selv har været der.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Spock

Hej brugere

Jeg må nok erkende at jeg har et latent undertrykt luksus gen, som jeg holder i skak af en udviklet økonomisk disciplin - ikke af lyst, men af nødvendighed :huh: 

Det skal ingen have ondt af, for jeg lider ingen nød.

Desværre for mig selv var jeg ikke dygtig nok i skolen til at jeg kunne opnå de muligheder senere i livet, der giver adgang til et forbrug jeg gerne kunne ønske mig.

Jeg har så klaret mig ud fra devisen "det muliges kunst", og til nu trods alt formået at tjene egne penge ved egen indsats.

Nogle kan have bemærket en hang hos mig til gode måltider, klassiske koncerter og teater.

Heldigvis prioriterer jeg ikke bolig, bil og sommerhus, men nøjes med en 2v billigere end jeg kunne tage mig råd til, og transport klarere jeg med det offentlige.

Så der er et vist råderum til forbrug, som mange andre ikke har med samme indkomst som jeg.

Min udfordring er denne trang til købesex, til følge af at jeg ikke kan score, og jeg må indrømme at forbruget til formålet forårsager at anden luksus forsages, der ellers kunne være blevet råd til.

Min seneste erkendelse går på at min garderobe trænger til en fornyelse.

I det daglige nøjes jeg gladeligt med en køb og smid væk garderobe baseret på Føtex og Kvickly, men mangler efterhånden en grundgarderobe til finere lejligheder.

Der er jo rig mulighed for at købe pænt ind hos Jardex og Tøjeksperten, og det ender det såmænd nok også med.

Nu er tilfældet blot at jeg hver gang jeg handler nye kaffe kapsler i Nespresso butikken  i København, konfronteres med en helt fantastisk butik i samme gade:

Hartung

http://butikhartung.dk/

Jeg holder mig til at kigge vinduer fra gaden, for jeg kan ikke lide at gå indenfor bare for at ose og spørge om priser :oops: 

Er blevet fuldstændig forelsket i dette mærke:

Corneliarni

https://www.google.com/search?q=corneliani&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=rKfhU_2ZOYmsO4XBgYAL&sqi=2&ved=0CEYQsAQ&biw=1920&bih=880

Men bare det at der aldrig står hvad tøjet koster, giver jo mig grund til at formode at det er uden for min rækkevidde - mon ikke en habit koster 8 - 12000 kr?

Er der nogle af jer der har tips til butikker der fører tøj, der ikke er mærkevarer som sådan, men som kommer tæt på stil og udtryk som Corneliarni, blot til helt andre priser?

Jeg er ikke meget for at købe tøj på nettet, men vil helst handle i en fysisk butik.

Jeg er meget spændt på det kommende nye kæmpe outlet center i Tåstrup:

http://www.sn.dk/taastrup/outlet-center-faar-egen-hjemmeside/artikel/375643

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

Det er den butik der tidligere var en Boss butik... og jeg har en mistanke om at den er, og hele tiden har været, medlem af Kaufmann kæden - bare med et lidt mere snævert udvalg. (Kaufmann i Århus sælger f.eks Corneliani)

 

Corneliani virker ganske lækkert, men tror nu ikke at det er specielt mere eksklusivt end andre lækre italienske tøj mærker a'la Kenzo, Boss osv... så tror såmænd ikke det er helt så dyrt som du frygter. Men det er så italiensk snit, så du skal kunne smyge dig i sådan noget ;)

 

Sådan noget køber jeg heller ikke online, for det skal prøves - og i mit tilfælde ofte tilpasses :)

 

Jeg kigger ofte i butikkerne på Strøget, Magasin, Illum, Kaufmann.... Men også i sidegaderne, der er mange fine butikker i Kronprinsens Gade og Pile Stræde... Har også handlet i Hartung, de virkede flinke nok :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis man virkelig ønsker sig noget lækkert og dyrt, er min erfaring at man skal gå efter det fra start. Hvor ofte har jeg ikke købt et eller andet, som er lige ved og næsten, men som ikke er det helt rigtige og inden jeg får set mig om, har jeg købt så mange varianter (enten pga. udseende eller mangel på kvalitet, at jeg havde været bedre tjent med fra start at købe det jeg virkelig ønskede mig.

 

Kender ikke det omtalte mærke, men hvis det er italiensk skal det helt sikkert prøves, for de er ofte små i størrelserne, og hvis det er et dyrt mærke skal bukserne alligevel lægges op. Ofte er de jo ikke afsluttet, netop for at man kan få præcis den længde man ønsker.

 

Hvis man køber et jakkesæt på nettet, er det fordi man er ligeglad med hvordan det sidder!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der er jo mellemvaren mellem et 200kr jakkesæt også de helt vanvittigt dyre af slagsen. Jeg har to virkelig pæne sæt hængende i skabet, et til virkelig pænt brug og så et mere casual, der ikke kostede mere end en 2000kr. De har holdt i en del år nu, og er lige så pæne som da de var nye.

Tag en tur i magasin/illum og der vil være masser af muligheder.

Men ja, et sæt fra Sand ville da ikke være af vejen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej RN

Du skriver andetsteds at du om 1 til 1,5 år måske vil en tur til Thailand. Er der brødre med erfaring fra Thailand der kan oplyse hvad et lækkert skræddersyet jakkesæt f.eks i italiensk snit koster hos en skrædder i Bangkok eller pattaya?

Ellers er der fabriksoutlets for Hugo Boss, Rene Lezard og sikkert mange andre i Tyskland. Måske også for det mærke du søger og du kunne måske kombinere med en FKK tur

Del dette indlæg


Link til indlæg

.... Hvor ofte har jeg ikke købt et eller andet, som er lige ved og næsten, men som ikke er det helt rigtige og inden jeg får set mig om, har jeg købt så mange varianter (enten pga. udseende eller mangel på kvalitet, at jeg havde været bedre tjent med fra start at købe det jeg virkelig ønskede mig.

 

Det er vel også et temperamentsspørgsmål.

Kunsten ligger i at slå 10% af i kravet til kvalitet og opnå en besparelse på 50% af prisen. Ofte er det vel selve navnet, der udgør den største del af kvalitetsforskellen?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Borende X, faktisk er jeg ikke så fokuseret på mærkevarer som sådan.

 

Der er mange habitter hos Jardex til under det halve af hvad Hugo Boss, eller andre dyre mærker koster, hvor jeg ikke kunne drømme om at betale det dobbelte for en mærkevare.

 

Hvis jeg ikke kan se, fornemme eller mærke hvori berettigelsen består i at en mærkevare koster dobbelt op eller mere, så er jeg ikke interesseret i at betale dobbelt op.

 

Forhåbentlig består der en eller anden kvalitativ faktor, som man mere skal føle sig overbevist om, end man kan konstatere den umiddelbart, men den merpris betaler jeg ikke gerne blot på det grundlag.

 

Navnet alene, eller kulissen i form af en super eksklusiv butik betaler jeg helst ikke for.

 

Men i mine øjne har Corneliarni nogle helt unikke mønstre, farvenuancer, en lød og en glød i stoffet, snit der er i en klasse for sig, og som jeg gerne betalte prisen for hvis jeg havde råd. 

 

Altså de modeller der skiller sig synligt ud som sådan, de modeller der ikke gør er jeg ikke interesseret i  fremfor andre billigere mærker.

 

Deres frakker i 3 kvart længde, i forskellige uldne varianter er i mine øjne helt i særklasse.

 

Godt det ikke er en BMW eller en Porsche jeg ønsker mig, gad ikke eje en hvis jeg havde råd - men en Corneliarni habit :wub:

 

Tak Oxen, ja det kunne da være en overvejelse værd at få syet en garderobe på en tur en gang i fremtiden til Thailand.

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu går jeg udenom Bilka og Kviklys 'tilbud' - f.eks. et par levis kan for mig holde 3-4 år (Får patina) mens Bilka/Kvikly ryger ud efter 6-12 mdr. - Set på brugstid, har levis'ene ikke være dyrere - Samme med skjorter etc.

 

Var heldig at finde et par italienske mærkehabitter på et brandudsalg - røglugten forsvandt efter en gang rensning.

 

Skal bare lige have smidt redningsvesten/svømmebæltet for at kunne være i dem igen  :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mht outlets i Tyskland:

En advokatven jeg har i et stort advokatfirma køber alle sine jakkesæt i boss outlets i sydtyskland. Han køber tre-fire sæt hver gang han er forbi.

Og han siger det er superbilligt og af god kvalitet

Venligst

French

Del dette indlæg


Link til indlæg

Rejse: jeg hentydede nu mere til at du antog nyprisen var 8-12.000. Det viser linket at det ikke nødvendigvist er.

French: Jeg tvivler på Corneliani findes i outlet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel også et temperamentsspørgsmål.

Kunsten ligger i at slå 10% af i kravet til kvalitet og opnå en besparelse på 50% af prisen. Ofte er det vel selve navnet, der udgør den største del af kvalitetsforskellen?

 

Det er ikke noget med at slå 10% af i kravet til kvalitet og så spare 50% på på prisen. Sådan synes jeg ikke klaveret spiller. Hvis man ser noget lækkert tøj (eller bil eller cykel eller hvad man nu interesserer sig for), og man interesserer sig lidt for det, så kan ofte nemt se en forskel på både design, pasform og kvalitet. Har selv et skod jakkesæt og hhv. et fra Dolce Gabbana og et fra Ermenegildo Zegna. De to sidstnævnte klart valgt, fordi de bare er det værd. og nej, jeg kunne ikke have slået 10% af på kvaliteten og sparet 50% på prisen.

 

Mit ur er et Anonimo i en specialmodel. Bare fordi jeg kan li' det og det er en fornøjelse at tage det på hver morgen :)

 

Undskyld det lille sidepsring, men jeg håber det kan hjælpe RN til at tage den rigtige beslutning.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror nu RN har ret mht. prisen (har ikke selv tjekket den ud). Det jakkesæt på Trendsales ser ikke helt nyt ud. Bemærk de vide ben og jakken er ikke figursyet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ikke noget med at slå 10% af i kravet til kvalitet og så spare 50% på på prisen. Sådan synes jeg ikke klaveret spiller.

 

Det kan da godt være, at du har ret. Det ved jeg ikke. "Mode" er nemlig ikke min spidskompetence.

 

Jeg har dog lært, at det, der var "varmt" for et år siden, kan være ganske "koldt" året efter - uden at være blevet mindre pænt eller mindre brugerkomfortabelt.

 

Jeg husker tydeligt for en del år siden, at der kom sportstrøjer frem med en krokodille på. De var ret dyre, og "dillen" skulle borge for kvaliteten. Derfor er ret høj pris.

 

Ret hurtigt fandt andre dog ud af at lave trøjer med en lidt anderledes dille, altså en slags kopivare, og til en lidt anden pris. Jeg skulle selv bare bruge trøjen til lidt orienteringsløb, så ægte eller falsk dille: Det betød intet.

 

Måske det samme med Netværket.

 

Kender jeg hans tankegang ret, betaler han ikke for noget overflødigt. Men hvis han på den anden side er faldet for det anførte mærke og - navnlig - føler sig godt tilpas i det, så er det da bare at realisere tankerne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hej Rejse,

"Klæder skaber folk" er der et gammelt ordsprog, der siger. Det er naturligvis ikke sandt, men noget er der om det.

Du skriver at du ikke kan score ...? Hvorfor ikke? Kan du ikke finde ud af at snakke med tøserne, eller kniber det bare med at få kontakt? Hvis det er det sidste der er gældende, så synes jeg klart at du skulle give det her en chance. Dit udseende og din fremtræden ER det første som en kvinde lægger mærke til ved dig og jeg tør godt vædde på at 90% af al frasortering sker indenfor det første sekund ... Og det gælder både for mænd og kvinder.

Jeg synes du skulle realisere din skønne mani. Spar sammen til det fedeste sæt tøj du overhovedet kan komme i nærheden af. Lev af skruer med ketchup og begræns dit GP forbrug til at læse Travbladet fra i går (det er noget billigere at få fat i). Gå ind i den butik, spørg ind til materialer og stol på ekspedientens viden om snit og kvalitet og hvad der passer dig. I sådan en specialbutik, der ved de altså noget om varerne. Det er ikke ligesom en Hr. Sir fashion Jardex ekspedient, der stort set ligeså godt kunne stå i føtex.

Når du nu er i gang, så husk, at der også følger et perfekt matchende par sko, bælte og overjakke til sådan et knivskarpt italiensk sæt tøj ... Ikke gå ned på udstyret! Mon ikke du også kunne trænge til en ordentlig klipning og/eller barbering. DET kan du sagtens få for en 500 seddel.

Og når du så er ekviperet ... Så går du, med dit totalt lækre outfit, ind i en cocktailbar, ned af Strøget, i tivoli, på Damhuskroen og lur mig om ikke du synes at pigerne da kigger lige lidt mere på dig. Mon ikke de også er mere tilnærmelige?

Held og lykke og keep cool!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej hot6

Tak for din dybsindige respons, der jo nok nu fører tråden lidt på afveje, men svaret på dine velvillige råd består faktisk i denne gamle tråd:

På Filosoffens vegne... Kan man tage skade af købesex..?
Startet af Slette_bruger_Ludvig_* , nov 05 2012 17:42


Hvor i du kan læse at det ikke skulle være mit udseende, jeg har imod mig - jeg har bare mig imod mig :wink: 

Barberer mig skam dagligt, er pæn i tøjet, renlig og velsoigneret, og bliver jævnligt klippet, så basalt set er der styr på den side af sagen.

Leve af skruer med ketchup kunne jeg aldrig gøre for at købe et sæt tøj med alt matchende til, men det er lige præcis forbruget til FKK sexturisme, der udgør forskellen på om jeg kunne ligne en million i tøjet, og nok også derfor at jeg ikke gør det.

Hvis jeg havde en bolleveninde på non kommercielt basis i et år eller to, skulle I bare se Rejsenetværk om et par år  :)

 

Han ville ikke være til at kende, for så ville der være til både et par sæt med det hele fra Butik Hartung, og et besøg på de bedste restauranter 2 - 3 gange om året, plus  spisestederne lige under hver 4 - 6 uge.

Der er faktisk en hel del der kunne lade sig gøre, hvis ikke der går mellem 6 og 10000 kr + til købesex flugt  til Tyskland en gang i mellem, fordi jeg ikke kan bruge mine penge meningsfuldt i Danmark til formålet.

Mit dilemma er ren luksus og lige til at grine af for folk med udgifter til hus, bil og familie.

Det groteske er jo at det for mig ikke drejer sig om at jeg gerne vil noget som jeg aldrig har pengene til, men noget så sindssygt som hvilken luksus skal jeg vælge frem for den anden, fordi det trods alt  ikke er både og for mig, men enten eller :???:

 

Skal afgjort hverken føre mig frem på Damhuskroen eller cocktailbar - det kommer der kun flere nederlag ud af, det har jeg lært.

Men det står der også noget om i den tudse gamle tråd.

Men tak til Agent 007 for nogle meget meget fine perspektiveringer, som der nok bare skal en større tegnebog end min til at leve gennemført efter, men det forhindrer jo ikke en i at spare op til at kunne gøre det undtagelsesvist.

Det var egentlig også derfor jeg i udgangspunktet fiskede efter noget plagiat i stedet for det originale, noget godt til prisen i stedet for Butik Hartung.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej RN

Du skriver andetsteds at du om 1 til 1,5 år måske vil en tur til Thailand. Er der brødre med erfaring fra Thailand der kan oplyse hvad et lækkert skræddersyet jakkesæt f.eks i italiensk snit koster hos en skrædder i Bangkok eller pattaya?

Ellers er der fabriksoutlets for Hugo Boss, Rene Lezard og sikkert mange andre i Tyskland. Måske også for det mærke du søger og du kunne måske kombinere med en FKK tur

 

I fordums tider havde jeg en tøj pusher i Pattaya. Han kunne levere varen til en fornuftig pris.

Jeg fik lavet et sæt med 3 skjorter, jakke bukser og vest, med Hugo Boss Indtræk i det dyreste stof han overhovedet kunne fremskaffe.

Det blev justeret flere gange, for at være sikker på, at det nu også passede ordentlig. Det er en del år siden nu, men jeg mener at jeg gav omkring 2.000 kr

Jeg fik lavet yderligere et sæt, og det passede lige på en prik.

 

Du kan sikkert få billigere sæt i Thailand, men det er så ikke sikkert at kvaliteten lige bliver som du drømmer om.

Fik lavet et sæt på Phuket en gang, og det blev jeg sgu aldrig rigtig glad for. Kan ikke helt sige hvad der er galt, men det passer ikke ordentligt.

 

Bemærk venligst, at dem der har butikkerne i Thailand, ikke selv syr tøjet. De sender det ud i byen og leverer sådan set kun stof og opmåling.

 

Og så lige en forbrugeroplysning fra en bekendt som er dansk skrædder:

Skræddersyet tøj er HÅNDSYET. Der anvendes ikke symaskine. Det tager ca. 1/2 til 1 dag, at sy et par bukser. Det er nok derfor det koster så mange penge i de fine forretninger i København.

Alle de stangvarer i ser i butikkerne, er maskinsyet, også de mærker som nævnes i tidligere indlæg. (men derfor kan kvaliteten jo være fin alligevel)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er vel også et temperamentsspørgsmål.

Kunsten ligger i at slå 10% af i kravet til kvalitet og opnå en besparelse på 50% af prisen. Ofte er det vel selve navnet, der udgør den største del af kvalitetsforskellen?

 

Der er jeg ikke helt enig  med dig.

 

Jeg købte for nogle år siden en frakke fra Hugo Boss (hedder det en skipper frakke)

Det er simpelthen den fedeste frakke jeg nogensinde har haft.

Nu går jeg ustyrligt meget op i mærkelige detaljer, såsom hvordan knapper et fæstet og sår´n, og denne frakke er bare totalt iorden.

Det var prisen sgu også.... Jeg måtte bløde 3.000,- men jeg kan sikkert bruge den i mange år, og så er det måske ikke så galt endda.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Håndskydevåbens tøj kan være bedre - men er det ikke nødvendigvis.. Det er elendige skræddere og der er eminente. Mellem stangvarene og de skræddersyede var der engang en mellemvare - målkonfektion (dansk eksempel Webmore/Falbe) - det var nu ikke altid lykken ...

Jeg vil til enhver tid også foretrække en robotbygget BMW fremfor en håndbygget Indisk bil

Men tilbage til Corneliani , de har altid haft et flot snit og anvendt ypperlige metervare- blot er deres snit generelt til den slanke side -

Men med et flot sæt tøj føler man sig nu lidt som skabningens herre - præcis som ens holdning også ændrer sig (og glasset i hånden helst skal indeholde bobler - når man er i smoking :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

I går på DR2 var der i anledning af modeugen en udsendelse om forskellige producenter af luksusgoder. Hvis man så den, ville man vide hvorfor nogle ting bare er dyrere end andre. Og hvis man ved hvordan nogle ting er lavet bliver det en glæde at benytte sig af dem.

Men indrømmer, det er nok også individuelt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...