Hop til indhold
Jasmin

Våbenhviler.... i flertal

Recommended Posts

gennem den sidste rum tid har jeg indgået private våbenhviler med en del brugere..... 

nogle har været effektueret længe, andre er netop opstået og et par er stadig til forhandling....   

fælles for disse er at de er blevet overholdt af begge parter... og fælles er at vi er enige om at det er ok at være styrtende uenige... bare vi er sobre... og hvis vi falder i - så er det ok at minde den anden om at der altså er en våbenhvile i gang...

så kan man rejse spørgsmålet.....  hvordan kan den slags nogensinde blive nødvendige.....  og hvor grundkomisk er det at det overhovedet kan forekomme mellem tilsyneladende voksne mennesker.... 

grunden er simpel.....  EG er en krigszone... og våbenene er ord....  og der er ubetinget ingen mægling...   Ord på EG er som AK-47 i hånden på børn... ingen bliver tilrettevist i brugen....   alle må frit skyde på alle... 

når man peger fingre af andre bør man nok starte med sig selv... så her er frugten af mine egne sprogblomster...

et par temmelig skammelige fuldtræffere....  mod hhv kaj, KimB, Havnebumsen Stump mf.... kønt er det virkelig ikke... 

at jeg næppe tror at kvajkajlakaj og kb kunne komme i betragtning skyldes at ingen af dem på nogen måde formår at formulere sig overbevisende og eventuelle deskriptive passager fungerer iøjnefaldende godt som godnatlæsning

kære havnebums.... 

mage til tuderi skal man da lede længe efter... ja nu må du dælme have mig undskyldt... det grænser til pinligt

* og en hel masse mere *

jeg tager gerne et advarselspoint for den her... 

men da du valgte dit brugernavn - der skulle du ikke have valgt en forkortelse

.... du skulle bare have skrevet det hele... 

AFSTUMPET

så har vi ÅE og BX ... den er heller ikke for køn... 

her kommer der et fuldstændig umotiveret angreb i nøjagtig samme stil som det jeg lige har præsteret - denne gang rettet mod Starson.... 

Inden også denne tråd sovses ind i wannabe juristers/revisorer/skattefolks betragtninger og meninger, så tilbage til emnet.

Ifølge dagens nyheder er alle anholdte fra østeuropa. 3 mænd er anholdt for rufferi, 7 piger for ulovligt ophold. Antal bordeller er ikke angivet.

den flankeres - stadig umotiveret - af BX hvilket er lige så uskønt.....

Jamen, hver evig eneste gang, du kommer til fadet, ender det i juristerier og petitesser. Det er den kendsgerning, jeg hentydede til i går.
Du har tidligere påstået, at jeg ikke kan læse. Påstanden bliver ikke mere sand af, at du gentager den.

og igår var det så Starsons tur til det umotiverede angreb....

Fordi den ikke holder i Byretten? Eller hvordan skal din bemærkning forstås?

Har nogle gange svært ved at forstå dine temmeligt ofte og små irrelevante indlæg.

her har vi så Fraiser der går direkte til angreb på mig....

Jasmins hjemmehutlede definition af om man et skandinavisk er vrøvl.

Jasmin, uanset hvor meget du manipulerer som du plejer.

og jeg kunne blive ved.... virkelig - listen er alenlang for alle parter.... det her er bare et mikroskopisk udsnit...

Min pointe er... vi har allesammen brugt ord som våben... INGEN har noget at lade hinanden høre... alle har deltaget og alle har såret andre..... 

Starson har ændret sin signatur hvis nogen skulle have bemærket det..... den er skidegod....  noget i retning af "jeg ser fremad hvis ingen minder mig om fortiden"

For pokker hvor går den dog rent ind.... 

Fuck alt det der med selvransagelse... det er ikke det det handler om... det handler ikke om at vi skal lave os om for hinanden, ændre dem vi er eller reflektere vores røv i laser.. 

Vi skal gøre det som jeg og nogle individuelle brugere har gjort via PM - vi skal blive enige om at acceptere hinanden som vi er.... være uenige!!!!!  men være uenige uden at tingene ser ud som ovenstående... 

det er lykkedes for mig og nogle indbyrdes parter....  med stor succes....  og jeg håber da at de våbenhviler der stadig er til forhandling går igennem... 

Alle kan nu følge trop og lave individuelle våbenhviler... hvilket reelt nok vil virke bedst fordi man individuelt lover hinanden noget...  eller de kan følge trop her i tråden.... beklage at vi hver især har været nogle røvhuller overfor hinanden.... og gøre som starson... prøve at komme videre og håbe at alle gør det samme uden at hænge uhjælpeligt fast i fortiden

Problemet er: der er ingen der hjælper os med at holde fred herinde.... seriøst .. ingen...  at blive forhindret i at tale er ikke det samme som at blive tilrettevist i at tale ordentligt.. 

altså kan vi gøre det sammen .... eller der kan starte en storm af PBer rundt mellem folk der hader hinanden men gerne vil give fred et forsøg... 

Jeg vil gerne starte med at beklage at jeg har ladet temperamentet løbe af med mig overfor nogle brugere - fx dem jeg har citeret mine egne svinere imod

jeg skal være den første til at indrømme at jeg bliver/kan blive ekstremt provokeret.... at jeg hader at se mig selv omtalt som mindre end et menneske. at jeg skal være en undskyldning for mig selv og at jeg er stakkels, forhutlet eller andet... 

jeg bliver provokeret...  nogle gange kan jeg styre det - andre gange ikke - det kommer an på hvor vred jeg bliver....  jeg nægter at lave mig om, men jeg vil gerne love at prøve at være sober selv om jeg er rødglødende.....  

bedre kan jeg ikke gøre det.... og mere kan jeg heller ikke forlange af andre....  

det er det de virkende våbenhviler har været baseret på - så det er ikke at love mere end kan holdes... 

man kan håbe at det sker på større skala siden vi på EG er overladt til os selv..... hvis ikke... så forsætter krigen jo uhindret... og alle vil blive tabere på den ene eller den anden måde.. 

• Synes godt om 9

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jazz, ligesom du ikke mener dine angreb har været umotiveret, ligeså kan jeg forsikre dig om at mit indlæg, som du citerer ovenstående, heller ikke var umotiveret, og, langt mindre, uprovokeret.

Holder du et stykke træ under vand, så popper det op når du slipper det!

Jeg vil anmode dig om ikke oftere at trække mig ind i dine forskellige korstog, eller hvad det er du har gang i lige nu.

Dixi.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jazz, ligesom du ikke mener dine angreb har været umotiveret, ligeså kan jeg forsikre dig om at mit indlæg, som du citerer ovenstående, heller ikke var umotiveret, og, langt mindre, uprovokeret.

Holder du et stykke træ under vand, så popper det op når du slipper det!

Jeg vil anmode dig om ikke oftere at trække mig ind i dine forskellige korstog, eller hvad det er du har gang i lige nu.

Dixi.

gør det det bedre at de var motiverede ? 

det kan da godt være at vi følte os berettigede til at skrive som vi gjorde....  gør det det bedre?? 

føler du dig bedre tilpas nu hvor du har kaldt det et korstog ? 

du og jeg har begge skrevet noget vi absolut ikke bør være særlig stolte af....  reelt set kan det ikke forsvares uanset hvor provokerede vi har været...  vi gjorde det meste i affekt... men det kan stadig ikke forsvares hvis vi skal kalde os voksne mennesker... 

vi er enige om mange ting - og uenige om lige så mange.... jeg har respekt for dig... men lige så meget som jeg sparker mig selv når jeg laver indlæg som dem jeg startede med at citere - lige så tæerkrummende er det at se når andre gør det... 

at prøve at se fremad er da aldrig let... for som du siger så popper træ op når man holder det under vand.... men man må sige at du er kommet op til overfladen et par gange..... og det er jeg også.. 

så skal vi ikke bare blive ovenvande, droppe metaforene og forsøge ikke at lade os provokere  midt i en krigszone hvor alle er ligeglade med hvor meget vi gør hinanden fortræd`?

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin1:
"Alle kan nu følge trop og lave individuelle våbenhviler... hvilket reelt nok vil virke bedst fordi man individuelt lover hinanden noget...  eller de kan følge trop her i tråden.... beklage at vi hver især har været nogle røvhuller overfor hinanden.... "

TH:
Jamen, hvad skal de af os så gøre, som ikke synes, vi har "været nogle røvhuller over for hinanden"? :)

Jasmin2:
"Problemet er: der er ingen der hjælper os med at holde fred herinde.....  at blive forhindret i at tale er ikke det samme som at blive tilrettevist i at tale ordentligt.."

TH:
Heldigvis er mængden af tilrettevisninger fra oven stærkt begrænset - sådan skal det helst fortsætte med at være! :cool:
De fleste af os er voksne mennesker, og en gang imellem ryger der en finke af fadet, men livet går jo videre - de fleste har et liv uden for EG, som kan hele eventuelle sår.
Og ellers gør tiden det(!)

Jasmin3:
"...altså kan vi gøre det sammen .... eller der kan starte en storm af PBer rundt mellem folk der hader hinanden men gerne vil give fred et forsøg..."

TH:
jeg tror, du ser et problem, som kun de allerfærreste på EG kan identificere sig med...alternativt er jeg enormt naiv :wink::D
Det er mig umuligt at "hade" nogen, fordi jeg mundhugges med dem på et internetforum - der skal meget mere til!
"Hader" du måske mig? :)
Og hvorfor i givet fald?

Hvis du fx. finder mine lejlighedsvise drillerier lidt for hadefulde, har du da lov at sende en venlig PM og bede mig stoppe, men jeg lover ikke noget... :)

Redigeret af ThorsHammer
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jamen jeg kan da kun blive glad når temperamentsfulde EG-brugere via refleksion ser nødvendigheden af, at justere deres formuleringer, således at resultatet  ændre sig imod respektfulde meningsudvekslinger, snarere end noget der mest af alt kan sammenlignes med  fægtekampe med bind for øjnene.

Jeg er så også nødt til at pointere, at den beskrevne adfærd der ønskes ændret ikke kendetegner alle, samt at det tager en smule af styrken ud af ønsket om en bedre og mere respektfuld tone, hvis man samtidigt nærmest retfærdiggør adfærden ved at sige "Jamen det gør alle jo". Det svarer jo lidt til at sige undskyld og så komme med en lang forklaring på, at det man har gjort er ganske normalt, samt at det må modparten jo kunne forstå.

Jeg er ligeledes også nødt til at pointere, at det ikke stemmer helt ens med virkeligheden, at temperamentsfulde personer på EG ikke "hjælpes". Jeg ser løbende tråde hvor der gives udtryk for, at rigtig mange ønsker en god og respektfuld tone. Jeg ser faktisk også fra tid til anden, enkelte profiler forsøge i pænt og højligt sprog, at hjælpe nogle EG-profiler til at se "lyset i tunnelen" 

Når alt dette så er sagt, skal ingen være i tvivl om, at jeg synes at det er stort at erkende,  nødvendigheden af at arbejde lidt med sit temperament og forsøge at holde en langt mere respektfuld linie overfor alle der indgår i EG-fælllesskabet. Så ja, synes det er både et smukt personligt indlæg, der viser en styrke hos personen og samtidigt en smuk  opfordring til andre.

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin1:

"Alle kan nu følge trop og lave individuelle våbenhviler... hvilket reelt nok vil virke bedst fordi man individuelt lover hinanden noget...  eller de kan følge trop her i tråden.... beklage at vi hver især har været nogle røvhuller overfor hinanden.... "

TH:

Jamen, hvad skal de af os så gøre, som ikke synes, vi har "været nogle røvhuller over for hinanden"? :)

jeg tror seriøst ikke på at nogen af os har så lidt selvindsigt at vi ikke kan få øje på at det er tilfældet...

jeg kan da godt finde et par eksempler på uskønne indlæg fra din hånd skulle du være i tvivl... men dit indlæg taget i betragtnign vil jeg gætte på at du har fanget essensen af det jeg vil frem til...

Jasmin2:

"Problemet er: der er ingen der hjælper os med at holde fred herinde.....  at blive forhindret i at tale er ikke det samme som at blive tilrettevist i at tale ordentligt.."

TH:

Heldigvis er mængden af tilrettevisninger fra oven stærkt begrænset - sådan skal det helst fortsætte med at være! :cool:

De fleste af os er voksne mennesker, og en gang imellem ryger der en finke af fadet, men livet går jo videre - de fleste har et liv uden for EG, som kan hele eventuelle sår.

Og ellers gør tiden det(!)

en gang i mellem ??? nej... hver dag... hele tiden... mange gange om dagen.... det er ikke en gang i mellem.... det er en gang i mellem for hver enkelt af os.. men med så mange debattører er summen af "en gang i mellem" meget stor

og tiden heler ikke....absolut ikke... der blev startet en tråd så sent som i går aftes der ene og alene har til formål at bære ved til et bål der stammer fra nag der er mere end 6 md gammelt...

herinde bliver alle taget til indtægt for alt uanset hvor lang tid der er gået...

hvor mange af de tirader vi ser herinde bunder ikke i gammelt nag fra VL og længere tilbage endnu...

hvis det skal forsætte sådan - så bliver summen af "finker" til sidst så stor at det er de mest afstumpede og mest ligeglade personer der er tilbage... dem der ikke kan såres fordi de er ligeglade - både med forummet og med de andre deltagere...

Jasmin3:

"...altså kan vi gøre det sammen .... eller der kan starte en storm af PBer rundt mellem folk der hader hinanden men gerne vil give fred et forsøg..."

TH:

jeg tror, du ser et problem, som kun de allerfærreste på EG kan identificere sig med...alternativt er jeg enormt naiv :wink::D

Det er mig umuligt at "hade" nogen, fordi jeg mundhugges med dem på et internetforum - der skal meget mere til!

"Hader" du måske mig? :)

Og hvorfor i givet fald?

Hvis du fx. finder mine lejlighedsvise drillerier lidt for hadefulde, har du da lov at sende en venlig PM og bede mig stoppe, men jeg lover ikke noget... :)

det kan jeg så se på antallet af likes ikke er tilfældet... at jeg er alene om at se problemet...

personligt hader jeg dig ikke... jeg har syntes du har været en pest i flere tilfælde omend du kom med et suverant griner indlæg i går eller var det i forgårs...

du ser dig - nøjagtig som undertegnede - ofte foranlediget til at gå efter manden snarere end bolden... så du er lige så meget en del af hele den her problemstilling som jeg er...

som jeg startede med at sige - ingen har noget at lade hinanden høre... for alle har såret nogen

Det er da muligt at du skal ind i rækken af personlige våbenhviler :) :) :) ....det kan jo være det ender med at der bliver så mange at alle taler pænt til alle fordi de har lovet det indbyrdes :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg har faktisk praktiseret det med personlige våbenhviler i et ret pænt stykke tid, og det er med skam at melde ikke alle, der går lige godt.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lad os nu alle starte på en frisk... Det er trods alt en dejlig dag..

Og lad os alle huske på. " Hvis man peger efter en, er der stadigvæk tre fingre der peger på sig selv "

Så ingen er perfekte - men man kan gøre sit bedste, for at være et godt eksempel.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er ligeledes også nødt til at pointere, at det ikke stemmer helt ens med virkeligheden, at temperamentsfulde personer på EG ikke "hjælpes". Jeg ser løbende tråde hvor der gives udtryk for, at rigtig mange ønsker en god og respektfuld tone. Jeg ser faktisk også fra tid til anden, enkelte profiler forsøge i pænt og højligt sprog, at hjælpe nogle EG-profiler til at se "lyset i tunnelen" 

ja men disse personer har intet mandat til at bede om den tone...  derfor virker det så godt som aldrig

man kan da ønske det så meget man vil - men uden et mandat til at kræve det er der ingen grund til at efterleve det

der er et par stykker herinde jeg personligt har givet det mandat - så hvis de sagde det.... så ville jeg tage det til efterretning og bakke ud...  og der er 2 eller 3 jeg respekterer så meget så hvis de sagde det i en tråd - så ville jeg også gøre det fordi jeg går op i hvad de mener fordi de virkelig er noget i min optik

men udover det - så kan jeg med hånden på hjertet sige at jeg ville tænke "rend mig ... det skal du da ikke bestemme"

og den holdning deler langt hovedparten af deltagerne når man kigger debatterne (mudderkastningerne) igennem.... 

at hjælpe nogen til at se lyset vil mere blive utidig indblanding med mindre alle er enige om at "hjælpe" hinanden....  og alle accepterer at blive hjulpet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er så også nødt til at pointere, at den beskrevne adfærd der ønskes ændret ikke kendetegner alle, samt at det tager en smule af styrken ud af ønsket om en bedre og mere respektfuld tone, hvis man samtidigt nærmest retfærdiggør adfærden ved at sige "Jamen det gør alle jo". Det svarer jo lidt til at sige undskyld og så komme med en lang forklaring på, at det man har gjort er ganske normalt, samt at det må modparten jo kunne forstå.

Selv fik jeg en association til begrebet "projektion" kendt fra psykologien:

http://da.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

:)  :wink:  

Redigeret af ThorsHammer

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Selv fik jeg en association til begrebet "projektion" kendt fra psykologien:

http://da.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)

:)  :wink:  

Ja, rent teknisk kaldes det projektion, hvilken man så kan gøre i større eller mindre grad.  Personligt bryder jeg mig bare ikke om, at slynge om mig med den slags ord, da anvendelsen hurtigt kan skabe at noget  diagnosticerings- fnidder-fnadder.

Tag for eksempel psykopat. Der er jo ingen tvivl om, at mange synes det er hurtigst og nemmest blot at skrive "gæsten var psykopat" snarere end at forsøge at beskrive den adfærd der stikker foden indenfor i begrebet, uden at man nødvendigvis diagnosticere personen som psykopat.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Erkendelse er en svær ting. At erkende man, har trådt over stregen. Og indrømme det, er sku stort i min bog. Og giver respekt. Og her må modparten også se på sig selv. Og tage imod en undskyldning. Selvom man ikke er bedste venner. Er en undskyldning altid den rette vej, at gå. Ja altså i min optik.

For enige bliver man, nok aldrig herinde. Men uenighed behøves ikke skrives i en  barsk, hård, eller person fikseret retorik. Jamen, jeg kan, da kun håbe. Jeres våbenhviler overholdes, til glæde for jer alle.

Ha en fantastisk dag allesammen.

KK

• Synes godt om 5

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Øhhh nu bliver jeg nævnt i dine indlæg om bredsider du har sendt afsted. Skal det forståes som vi har våbenhvile?? for jeg viste ærlig talt ikke vi var i krig ;-)

Ja ja du fik da sendt en ordentlig bredside afsted den dag, det gjorde du da. Jeg havde nu også konstrueret min trådstart og indlæg, så folk kom op af sofaen. Ville gerne have lidt focus på emnet og det fik jeg. Skønt :-) Jeg havde kraft ederperkende været træt af den forpulede Ledelse hvis de havde kommet og leget klogeåger og stoppet festen!!! 

Nogle dage efter likede du et af mine indlæg og vi havde en kort hyggelig PM udveksling. Har selv liket flere af dine indlæg. Vi kan skændes så det brager og komme med udtalelser der ikke er velvalgte, skidt da være med det :-) Livet går videre i morgen. 

Ledelsen griber ret sent ind i debatter, det har jeg også lagt mærke til. Jeg følger trop med Thorshammers holdninger her, det er sgu fint nok. Ellers havde jeg da også været smidt ud på røv og albuer forlængst. Med de gode debatter som findes her på EG ind imellem, ville jeg da havde været ked af det. Nu bliver jeg ikke superliked som dig, men af at være så stille en fyr, så får jeg da ret mange likes :-) fortæller mig selv, at det er tegn på, folk trods alt holder af jeg er her. Måske ønskelig med en bedre opførsel i ny og næ. Ledelsen skal styre det når det kammer over og folk jagter hinanden. Det gør de også, jeg har endda set flere blive smidt ud af forummet. De behøver ikke løfte en pegefinger ved alt, så tingene bliver pussenusse sødt, det kan hurtig blive kedeligt.

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg

Også en stor respekt fra mig til Jasmin. Der er ingen tvivl om Jasmin ikke får det nemt med at overholde hendes gode intentioner, men netop derfor er det så stort det hun her gør. Mange gange ville det være rart om vi alle forsøgte at tage toppene af de ondskabsfulde bemærkninger.

• Synes godt om 2

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej Jasmin

Du skriver at I er overladt til jer selv, du har skrevet at der ingen kontrol er osv.

Det ved vi begge, at sådan ligger landet ikke.

Du kan mene, at I er for meget overladt til jer selv, at der er for lidt kontrol. Det er noget andet end det du skriver, og det er sådan landet ligger. Det andet ved du og jeg og alle andre herinde ikke passer.

Som mange ved, så tager vi via pm fat i folk herinde, cirka en håndfuld om måneden mht deres debattone. Nogle lytter, andre gør ikke og sviner os til på barnlig vis, når vi retter henvendelse til dem.

Vi modererer løbende, låser, sletter, og blander os. Du har selv liket flere gange, når jeg har givet offentlige skideballer i anmeldelser eller strenge.

Det er en ærlig sag at du mener vi burde gøre det meget mere. Thorshammer f.eks. er dybt uenig med dig. Sådan kan man se forskelligt på det. Jeg kan også sagtens se din pointe i, at når du føler at I er overladt til jer selv i for høj grad, at der så påhviler jer og dig et ansvar for at skrive pænt, et ansvar som du og andre i en række tilfælde ikke har kunnet leve op til, som du også selv skriver, hvorfor du og andre så også har modtaget en pm fra en i ledelsen.

I 2013 og i 2014 er der en håndfuld ret aktive brugere, der har været indblandet i stort set alle konflikter og krige herinde af større betydning.

De har som sagt alle modtaget hilsner fra ledelsen. Der er set fremgang tydelig hos en enkelt, lidt fremgang hos et par andre, og status quo hos de sidste to. Hele den flok der konstant er indblandet i alle mulige krige og konflikter bør tænke over hvorfor de er det, og der påhviler dem et ansvar herfor uden diskussion, og så må de gerne tænke over deres opførsel og måske dæmpe skrivekløen en smule/bruge lidt mere overvejelse på hvad man skriver i debatterne.

Vi har ikke smidt brugerne ud, fordi disse personer bidrager med mange indlæg herinde også at god kvalitet. Dvs vi opfatter dem ikke som trolls eller ballademagere.

Men faktum er at de bare er indblandet altid når der er ballade herinde, og der forsøger vi så at have lidt hånd i hanke med dem, og håber på at vi kan nå igennem til dem.

Men de bidrager således både med godt og skidt, men selvfølgelig hvis de konstant er årsag til irritation og krig herinde, så bliver konsekvensen jo skrivepause, hvor de kan tænke over tingene og hjælper det ikke, så bliver det udsmidning. Så langt kommer vi ikke med 4 af de 5 er jeg helt sikker på via den dialog jeg og andre har haft med dem. Den sidste person må tiden vise, hvad der sker med.

Så er der et dusin mere, som af og til er med i krigene også, og dem tager vi fat i, når deres sprogbrug bliver for meget.

Du har selv været udsat for massiv kritik af kollegaer og andre brugere herinde i foråret, men dengang skrev du, at du ville tage kritikken seriøst og forbedre dig. Det kan godt være du tog kritikken seriøst, men forbedringerne har været så som så. Jeg hænger mig nu i fortiden, fordi du skriver det samme igen indenfor kort tid. Men denne gang stoler vi så alle på, at du lad os bare nøjes med at sige i resten af 2014 vil forbedre dig. Det vil helt sikkert gavne Eroguide, og bidrage til mindre ballade herinde og i min optik forbedre folks opfattelse af dig.

I dag internt på vores moderatorforum er der kommet tilkendegivelser om at vi holder lidt ekstra øje med forummet nu, lige skærper moderationen for at stoppe konflikterne. Det starter fra nu af.

Det betyder også, at ALLE bør holde inde med stikpillerne. I er sørme så gode skribenter så flere af jer stadig kommer med små stikpiller, hænger jer i sidste dages debatter, skyder lidt stadigvæk, men på den indirekte og på overfladen pæne måde, så I kan bryste jer af, at det sørme ikke er jer der gør noget galt, men samtidig får I jo sendt nogle kugler afsted.

Det betyder også, at ALLE bør holde op med at provokere mere direkte hinanden. Det sker også stadig.

Om man provokere indirekte eller direkte er vi fuldkommen ligeglad med.

Dette er Administrators forum, han har brugt hundredetusindevis af kroner på det, og det er en ren underskudsforretning for ham, enhver kan regne ud at udgifterne er markant større end indtægter på dette forum. Administrator har en holdning til hvordan forummet skal være og hvordan moderationen skal være. Vi lytter, vi tager kritik til os, hvis den afleveres bare nogenlunde pænt til os, men Administrator og resten af ledelsen har også vores grundlæggende holdning til hvordan forummet skal være og ledes. Det kan man være enig eller uenig i, men helt grundlæggende laves der ikke om på forummet eller vores ide om moderationen. Så er det op til den enkelte at vurdere om man ønsker at være på dette forum med denne her form for moderation. Stedet er en stor succes, så mange ønsker det jo åbenbart, men vi kan ikke gøre alle tilfredse, og dem der er meget utilfredse, må jo så gøre op med sig selv, om de kan leve med det eller ej, og så selv tage konsekvensen, hvis de ikke kan leve med det.

Hvor mange advarselspoint kan man få, og hvad er konsekvensen?

Hej Louie

Normalt får man to advarsler, trejde advarsel så får man karantæne eller bliver smidt ud.

Man kan dog blive smidt ud efter to advarsler hvis man er grov nok.

Man kan også blive smidt ud med det samme, hvis man er gået helt besærk.

Dog er det vores holdning at folk altid skal have en chance til at forbedre sig, så vi smider stort set aldrig folk ud, uden at have givet dem en chance.

Del dette indlæg

Link til indlæg

I dag internt på vores moderatorforum er der kommet tilkendegivelser om at vi holder lidt ekstra øje med forummet nu, lige skærper moderationen for at stoppe konflikterne. Det starter fra nu af.

*snip*

Om man provokere indirekte eller direkte er vi fuldkommen ligeglad med.

jubii til det røde... bravo.. 

og til det sorte - dobbelt bravo...  glæder mig til at se det effektueret :)  og til at i lever op til det :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

jubii til det røde... bravo.. 

og til det sorte - dobbelt bravo...  glæder mig til at se det effektueret :)  og til at i lever op til det :)

Bare rolig, det skal vi nok gøre på den måde VI mener det skal gøres. ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

wauuuwww krigszone..... tager lige den skudsikre på ;-)

våbenhviler aha Ja så ka li lave nogle små alliancer hist og her, super. Næh det synes jeg faktisk ikke! jeg kan godt i mit stille sind frygte hvad det vil føre til. Hvad med dem der står udenfor alle disse våbenhviler??? fri jagt???

Anyway jeg vil ikke have nogen våbenhvile med nogen som helst!!!! i skal skrive til mig som i ville have gjort uanset! i skal like de af mine indlæg i kan lide og ikke fordi i føler vi er i en form for alliance!!! i skal ikke slikke mig i røven( rent debatmæssig)

Det fungerer fint for mig! jeg har selv været på kant med enkelte brugere i en periode hvor man går lidt efter hinanden. På et tidspunkt går det typisk over igen af den ene eller anden årsag. Typisk fordi den ene får skrevet noget som virkelig rammer på en positiv måde, som f,eks Starson som beskrevet i trådstart.

Våbenhviler..... ja ja.... jeg er ikke 8 længere, så jeg råber pause eller jeg har helle på stenen. Er rundet de 30 så er nok blevet for voksen til det. Hvis folk sender et personangreb til mig, ksn jeg typisk ikke tage dem seriøst og mit svar bliver derefter

• Synes godt om 3

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Runaldo

Dette skal ikke fremkomme som en provokation Jasmin, men here goes;

TL;DR (too long; didnt read).

Det ovenstående skal forståes således; Dit brug af store mellemrum i linierne gør det ekstremt ubehageligt at skulle læse. Det strider imod alle læse og skriveregler vi har stillet os bekendte med som samfund de sidste 500år, og det får mig personligt til at miste tråden om hvor jeg læste. Du har sikkert en masse flotte points du gerne vil ud med, men du tabte mig efter 9.linie skifte med 2-3mellemrumsskifte. Det er svært at finde rundt i med så store huller hvor et emne starter eller slutter og hvor det næste begynder.

Mvh

Redigeret af Runaldo

Del dette indlæg

Link til indlæg

wauuuwww krigszone..... tager lige den skudsikre på :wink:

våbenhviler aha Ja så ka li lave nogle små alliancer hist og her, super.

Jeg tror, du her går galt i byen m.h.t. begrebet.

Selv vil jeg hellere kalde det "gensig nedrustning". Det drejer sig i al sin enkelthed om, at man afstår fra helt unødvendige personangreb på hinanden. Man kan da sagtens beholde sin integritet/holdning alligevel i en debat.

Det er måden, man kommunikerer på, der her er det væsentligste, ikke indholdet,

Som skrevet højere oppe har jeg for længe siden forsøgt det samme på eget initiativ, og for at give tingene lidt mere vægt har jeg endda informeret Moderator om arrangementerne.

Jeg har et par succeshistorier, en fiasko med en forståelse, der aldrig blev overholdt, samt et par stykker, der aldrig besvarede min henvendelse.

Men selv synes jeg, at succeshistorierne - de pågældende ved godt selv, hvem de er - har været anstrengelserne værd.

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 4

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Jeg tror, du her går galt i byen m.h.t. begrebet.

Selv vil jeg hellere kalde det "gensig nedrustning". Det drejer sig i al sin enkelthed om, at man afstår fra helt unødvendige personangreb på hinanden. Man kan da sagtens beholde sin integritet/holdning alligevel i en debat.

Det er måden, man kommunikerer på, der her er det væsentligste, ikke indholdet,

Som skrevet højere oppe har jeg for længe siden forsøgt det samme på eget initiativ, og for at give tingene lidt mere vægt har jeg endda informeret Moderator om arrangementerne.

Jeg har et par succeshistorier, en fiasko med en forståelse, der aldrig blev overholdt, samt et par stykker, der aldrig besvarede min henvendelse.

Men selv synes jeg, at succeshistorierne - de pågældende ved godt selv, hvem de er - har været anstrengelserne værd

Våbenhvile er ikke alliance….. jeg er ude i en klar overdrivelse som du så fint skriver :-)

At du bliver træt af altid at være på kant med xxxx og i går efter hinanden ved hver anledning og du derfor skriver til vedkommende på PM….. Hey du, vi har sagt noget dumt til hinanden, skal vi ikke se om vi kan lade den ligge og komme videre????…. en logisk god fornuftig måde at håndtere den på ;-) Se igennem fingrene med det og lade konflikten uddø er en anden. Man finder sin egen måde at komme igennem konflikterne

Hvad der bekymrer mit stille sind er, når vi får det hele til at fremstå som en krigszone og nu skal vi alle finde sammen i våbenhviler. Jeg er ikke vild med når "venskaber" bliver organiseret og opfordret til på et debatforum! Der skal for alt i verden ikke opstå grupper af sympatisører! Man skal fungere og debattere som en enkeltperson på et debatforum. Altid holde sig objektivt til sine argumenter og evt "modstandere" 

Liderligfyr for helvede du overdriver for vildt og ser spøgelser….. måske nok, men jeg har set ulveflokke fare i flæsket på enkeltindivider der stod udenfor ;-) her kan jeg altså bedre lide konflikter der kun involverer 2-3 personer som startede konflikten. At der ikke er våbenhviler, alliancer, venskaber, medløbere når der debatteres. 

,

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg kan godt se meningen med dette.

Jeg tror dog man opnår det bedste ved at "nøjes" med at kigge sig selv i spejlet, og spørger sig selv om man behøver at kommunikere... Bombastisk, eller hvad vi nu skal kalde det. Eller hvad er det jeg får ud af at diskutere med x eller y.

I min verden er det bestemt ikke personen der larmer mest der har ret. Eller den der får det sidste ord.

Der findes personer som kan have svært ved at holde kammertonen, eller som insistere på at blive misforstået. Hvorfor så ikke bare ignorere dem? Jeg gider ihvertfald ikke bruge tid og ressourcer på at diskutere med en sådan.

Når og hvis man selv kaster sig ud i de angreb er man jo ikke en pind bedre selv.

Så istedet for at lave våbenhviler, så tror jeg man for mere ud af selv at ændre adfær generelt.

Så nej tak til våbenhvile og eller alliancer herfra. :)

Dog er der al respekt til trådstarter, for det viser jo at der ihvertfald er en der har kigget indad!

• Synes godt om 1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aros

Jeg duer ikke til de der våbenhviler, jeg blev spurgt om det engang, men når man diskuterer emner bagefter ville det jo låse en, hvis man ikke måtte skrive hvad man mente pludselig af frygt for for at kritisere holdninger hos den man havde våbenhvile med. Hvis en våbenhvile forhindrer mig i at skrive min holdning, så til pokker med en våbenhvile. Så er jeg mere til Liderligfyrs og Bobbs holdninger. Jeg kan fint diskuterer personligt med folk, men når debatten er død, så er den død, og så er jeg kommet videre. Andre hænger sig måske i at man har været oppe og toppes og bærer nag. Jeg er ligeglad. Jeg tror det er det nemmeste for mig, at tage hver debat for sig, og når den er slut så er man kommet videre også i forhold til dem man måtte have været uenige i og måske er gået lidt hårdt til en og omvendt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg kan godt være mægler i våbenhvilen

der er gratis postevand til alle mænderne

mens der med glæde deles lidt diller ud til de lyserøde uden det skal koste dem noget synderligt ud over lidt transportgodtgørelse  :D :D

derimod de helt røde og grønne, må blot kigge lidt på, men ikke mens de lyserøde får 'borgmester stang'  :D :D

Make-Love-Not-War-2211093.jpg

Redigeret af HappyHippo

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

• Create New...