Hop til indhold
an2n

Mig der er gammeldags ? ?

Recommended Posts

Nyder livet i hængekøjen - men - Ja jeg ved ikke om det er mig der gammeldags efter at have læst denne

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/23470225

Ved godt at sproget er friere i dag - også herinde  :lol: - Værksteds humor kan også være sjovt - BARE ikke når der småbørn tilstede. . 

Får ofte at vide, at mine egne unger har lært at vise hensyn - Alle vil gerne være sammen med dem - Er det en fejl - At vise hensyn ?  ?

Disse unge fyre, er det børn eller børnebørn af de gamle '68'ere - Fri opdragelse ? - Kvindesyn ?  :twisted:

Har set nogle af børnenes meningsudvekslinger på nettet - Slamf*sse var en af de pænere. Er det pga vores anonymitet bag skærmen der gør, at vi synes vi kan skrive sådant - Føler mig bare lidt forarget . . 

An2n

Blev bare lidt irriteret/vred Det skulle ud  ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er vist bare sådan unge under 25 snakker...

Måske - Men har fortalt mine egne, at hvis jeg hører dem bruge det sprog overfor andre, så er jeg ligeglad med at andre hører, mens JEG giver et møgfald DE LUXE - Det passer ingen steder at omtale andre sådant 

Ham  dem gammeldaws   :grin:

Redigeret af an2n

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske - Men har fortalt mine egne, at hvis jeg hører dem bruge det sprog overfor andre, så er jeg ligeglad med at andre hører, mens JEG giver et møgfald DE LUXE - Det passer ingen steder at omtale andre sådant

Ham dem gammeldaws :grin:

:D

Ej det er nok ikke alle der snakker sådan, men der er vel en del der gør det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dén læste jeg også.

Faktisk forstår jeg godt moderen, og det kan ikke være rigtigt, at kunder på den måde skal pånødes personalets privatsnak, for personalet er jo til for at servicere kunderne.

Men problemet her er bare, at det offentlige rum ikke længere eksisterer. Med mobiltelefonen er det private rum blevet udbredt til det offentlige.

Jeg ved efterhånden ikke, hvor mange menneskers privatliv, jeg under togrejser er blevet indviet i. For ikke så længe siden skulle jeg til Helsingør med DSB, og i samme vogn sad en ung pige og knævrede ugenert i mobil, da jeg kom ind. Da jeg stod af i Helsngør, kendte jeg hende næsten bedre sexuelt end mange exkærester.

Folk tænker bare ikke længere på, at de rent faktisk befinder sig i det offentlige rum. Som ikke længere er offentligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Dén læste jeg også.

Faktisk forstår jeg godt moderen, og det kan ikke være rigtigt, at kunder på den måde skal pånødes personalets privatsnak, for personalet er jo til for at servicere kunderne.

Men problemet her er bare, at det offentlige rum ikke længere eksisterer. Med mobiltelefonen er det private rum blevet udbredt til det offentlige.

Jeg ved efterhånden ikke, hvor mange menneskers privatliv, jeg under togrejser er blevet indviet i. For ikke så længe siden skulle jeg til Helsingør med DSB, og i samme vogn sad en ung pige og knævrede ugenert i mobil, da jeg kom ind. Da jeg stod af i Helsngør, kendte jeg hende næsten bedre sexuelt end mange exkærester.

Folk tænker bare ikke længere på, at de rent faktisk befinder sig i det offentlige rum. Som ikke længere er offentligt.

Kender den - Fulgte i 2 år med i hendes kæresteforhold - underlivsbetændelse - graviditet og problemer med far'en - Kørte Vejle-Odense 06.30 og hun talte konstant - stoppede ikke mellem tog og bus videre i Odense. Hun hedder Helle, og blev temmeligt ophidset da en ældre medpassager påpegede at hun generede os andre med sin snak  :lol:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kender den - Fulgte i 2 år med i hendes kæresteforhold - underlivsbetændelse - graviditet og problemer med far'en - Kørte Vejle-Odense 06.30 og hun talte konstant - stoppede ikke mellem tog og bus videre i Odense. Hun hedder Helle, og blev temmeligt ophidset da en ældre medpassager påpegede at hun generede os andre med sin snak  :lol:

Ja, det mærkelige er, at det er "os", der gerne vil have ro, som er de formastelige.

Det er ikke dem, der nedbryder det offentlige rum, der er galt afmarcheret. Det er os andre. Mobilen er blevet det femte es i ærmet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Delphi

Ja, den med mobilos uden filter kendes også fra busserne. For ikke så længe siden overværede jeg en skilsmisse, da en yngre model, meget højlydt, meddelte sin kære mand at hun skam havde fundet en anden, og at hun derfor ville søge skilsmisse...

Det er altså ikke så rart at høre på, hverken for chaufføren eller for de øvrige passagerer. :(

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, det mærkelige er, at det er "os", der gerne vil have ro, som er de formastelige.

Det er ikke dem, der nedbryder det offentlige rum, der er galt afmarcheret. Det er os andre. Mobilen er blevet det femte es i ærmet.

Det var SGU i stillekupeen  :twisted:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var SGU i stillekupeen  :twisted:

Hvorfor undrer dette mig ikke det allermindste????? :mad: :mad: :mad:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Disse unge fyre, er det børn eller børnebørn af de gamle '68'ere - Fri opdragelse ? - Kvindesyn ?  :twisted:

an2n- hvor mange procent af befolkningen deltog i 68 oprør og bevægelser? 5%- måske lidt mere. Jeg havde travlt, vi hørte Giro 413 om søndagen, nogle fyre scorede kassen på en sang om en Gul Flyver, osv osv.

Siden, en del senere, har jeg studeret og arbejdet med unge som var meget yngre end mig, og de snakkede også om 60erne, reelt vidste de intet om, hvad det meget store flertal af familier foretog sig.

Det var perioden (jeg har været med til at gå ned fra tredje sal for at beundre en onkels nye knallert, eller brugte Zudapp MC. hvor folket fik motorcykler og brugte biler, husker ikke hvornår der kom farveTV, og det var på det tidspunkt, at arbejderklassen begyndte at levere deres unge til Universiteter og andre højere uddannelser. Folk havde virkelig travlt. mange havde to jobs, husker du sangen "Når vi far kommer hjem er min mor lige gået.

Og hvornår Peer Belli sang sin ingen regning, husker jeg ikke, men... igen, 95% af befolkningen havde travlt, og jeg tvivler meget på, at det er de ganske få procent af befolkningen, som kan bebrejdes de nuværendes unge sprog.

Husk også at mange forældre mente at det var skolernes ansvar at opdrage folks børn.

En af de gange jeg var hjemme i DK, var FUCK pludselig blevet en del af det danske sprog. Jeg var lamslået.

Jeg fik en email fra en kontaktt i DK jeg havde samarbejdet med, han brugte udtrykket "den ramte" (ankom/ udkom, osv... i sidste uge. Sproget udviklede sig.. Mobil og smartphones har ændret meget vedr privatliv, Eller?

Redigeret af stump

Del dette indlæg

Link til indlæg

an2n- hvor mange procent af befolkningen deltog i 68 oprør og bevægelser? 5%- måske lidt mere. Jeg havde travlt, vi hørte Giro 413 om søndagen, nogle fyre scorede kassen på en sang om en Gul Flyver, osv osv.

Siden, en del senere, har jeg studeret og arbejdet med unge som var meget yngre end mig, og de snakkede også om 60erne, reelt vidste de intet om, hvad det meget store flertal af familier foretog sig.

Det var perioden (jeg har været med til at gå ned fra tredje sal for at beundre en onkels nye knallert, eller brugte Zudapp MC. hvor folket fik motorcykler og brugte biler, husker ikke hvornår der kom farveTV, og det var på det tidspunkt, at arbejderklassen begyndte at levere deres unge til Universiteter og andre højere uddannelser. Folk havde virkelig travlt. mange havde to jobs, husker du sangen "Når vi far kommer hjem er min mor lige gået.

Og hvornår Peer Belli sang sin ingen regning, husker jeg ikke, men... igen, 95% af befolkningen havde travlt, og jeg tvivler meget på, at det er de ganske få procent af befolkningen, som kan bebrejdes de nuværendes unge sprog.

Husk også at mange forældre mente at det var skolernes ansvar at opdrage folks børn.

En af de gange jeg var hjemme i DK, var FUCK pludselig blevet en del af det danske sprog. Jeg var lamslået.

Jeg fik en email fra en kontaktt i DK jeg havde samarbejdet med, han brugte udtrykket "den ramte" (ankom/ udkom, osv... i sidste uge. Sproget udviklede sig.. Mobil og smartphones har ændret meget vedr privatliv, Eller?

Var selv en del af 68'oprøret, men havde nogle værdier med.

Har aldrig forstået dem, der mener at et er skolen der skal opdrage - DET ER FORÆLDRENE DER SKAL KLARE DET . . 

Ser på mit eget sprog, at jeg er begyndt at maile/sms'e uhæmmet - Udelader ord etc. - Nøjes med den gammeldaws - gider ikke smartphone/smartbamse  - Respekterer dem der kan sige fra overfor dette, ikke at være på 24/7  ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest tvr

De yngre har altid forarget de ældre.

Ungdomsoprøret i 68 forargede hele generationer. Det var kun et fåtal der var med, men det fåtal fyldte. Især i historiebøgerne. Men mange unge på det tidspunkt var ventreorienterede, og delvis sympatiserende.

Deres børn, derimod, har været en del af friværdi, vækst, liberalisme (incl den socialdemokratiske af slagsen) der jo faktisk blev super kapitalisme indtil 2008. 

Der er altid en modreaktion......

På at blive tvunget til at tale alt for pænt derhjemme, har disse unge stakler hos Joe, sikkert et behov for at få afløb for deres indestængte oprør.

Det er et fåtal der taler sådan - heldigvis - og det er fuldstændig uacceptabelt. 

Men det er forventeligt - og forargelsen udstiller mere en generationskløft end noget andet; så ja. Du ER ved at være gammeldags.

Når det så er sagt, ER der ingen undskyldning for ikke at opføre sig ordenligt. I enhver situation !!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Så vidt jeg ved er de lækre, unge (og altid mandlige) juicere ansat for at tiltrække modne, kvindelige kunder. Så at drengene har været lidt for verbalt kæphøje, ligget nok udenfor forretningens koncept og må betragtes som et uheld. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Jeg ser faktisk en anden strømning, som bestemt også findes hos den yngre generation. Måske endda i højere grad end hos de ældre.... Evnen - og lysten - til at føle sig krænket på sit private rum ude i det offentlige rum. Børnefri hoteller/restauranter, de nye røgfri stationer (come on, grønært - du står klods op af en tændt dieselmotor), og den cubanske folkejustits der hersker i stillekupéerne er bare nogen af de ting jeg synes bekræfter trenden. Jeg vil slet ikke spille hellig her. Jeg bliver tit skummende arrig indvendigt, når jeg skal løbe hækkeløb mellem gigantbarnevogne og lignenede tingeltangel på Københavns fortove. Forleden tog jeg mig selv i at tænke over hvad i alverden jeg dog vinder ved den arrigskab. Jeg kommer ikke hurtigere frem, jeg bliver i dårligt humør selv, og var jeg mere outrovert ville jeg nok bringe nogen andre i dårligt humør også.

Det offentlige rum er fuldt af larm og besværligheder. Det må man bare erkende først som sidst. Jeg er af den faste overbevisning, at det kommer til at være meget meget mere behageligt at færdes i, hvis alle lader være med at rende rundt i sin egen private boble og betragte de andre derude som forhindringer der skal overvindes.

Fra én hvis forældre stadig legede med dukker og legetøjsbiler da 68erne huserede :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

At drenge og mænd praller af deres seksuelle erobringer er vist ikke et ny modens fænomen, og hvad er der så reelt tilbage at hæfte sig ved ?

Måske det faktum, at betjening, service m.v. på cafe-lignende steder som nævnes i artiklen, udføres af billig ung arbejdskraft, uden af disse unge mennesker rent faktisk oplæres i nævneværdig henseende.  

Set fra den humoristiske side, kan moderen da glæde sig over at de unge drenge talte danske og ikke svensk som vist efterhånden er hovedsproget i Fields.

Del dette indlæg

Link til indlæg

At drenge og mænd praller af deres seksuelle erobringer er vist ikke et ny modens fænomen, og hvad er der så reelt tilbage at hæfte sig ved ?

Måske det faktum, at betjening, service m.v. på cafe-lignende steder som nævnes i artiklen, udføres af billig ung arbejdskraft, uden af disse unge mennesker rent faktisk oplæres i nævneværdig henseende.  

Set fra den humoristiske side, kan moderen da glæde sig over at de unge drenge talte danske og ikke svensk som vist efterhånden er hovedsproget i Fields.

ENIG - Men de burde have lært så meget pli, at de holdt værkstedshumoren ude bagved - IKKE ved baren  ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...