Hop til indhold

Recommended Posts

-er det ligeså ulovligt som dit forslag emanden ? :)

 

-hvis du mener det at skulle sidde inde et halvt år er det samme som en bøde på 500 kr som jeg i øvrigt tvivler politiet ville give en hvis de fangede en.. er ens , ja så enig :smile:  Men der er en utrolig stor forskel på hvorledes nævnte ting ville blive straffet.

 

Hvis det er sager om venstre fløjen og det yderste højre (dit link)  -så sammenlign ikke det med almindelige sager.. Her er der altid høj fokus fra politiets side..  Og her vil de modsat almindelige sager -altid ofre mange resurser..  -modsat hvis - naboen HR Andersen eller skole pigen Sille lavede en anmelse om at nogle havde hængt plakater op om dem..

Der ville meget sjældent blive optaget rapport og de ville forsøge at løsne det med samtaler..

Kun hvis der er direkte trusler eller opfodring til vold -hvad min opfordring bestemt ikke var.. -så ville der være noget  juridisk som politiet kunne binde det op på.  -og det var der så i den omtalte sag som du linkede.. -men trods det så tvivler jeg på der vil ske de personer noget..

 

 

Moralsk set så ville jeg mene at det med plakater er meget groft...  -og burde måske virkelig give en hård straf.. Men sådan er virkeligheden ikke..

Modsat syntes jeg den med at betale hende med falske penge er meget uskyldigt -ligesom den prævenntive effekt desværre osse er lille... -hvad ville der ske ? ville hun stoppe fordi en kunde havde fået det gratis ?..  -nummeret ville jo kun fungere til hun fandt ud af at hun skulle tjekke om sedler var falske... -og hvorfor skulle det dog få hende til at lade være med at snyde sine kunder fremover ?...

Hun ville aldrig blive sigtet for det da hun jo ville fortælle at hun havde haft de og de kunder -og måtte have fået falske penge af en af dem..

Så sorry men ikke se nogen effekt..   udover  politiet nu jagtede den person der fremstillede falske penge -og tro mig !!!  -der ville de sætte ALT ind..  For de sager bliver taget meget alvorligt.

Og medmindre du ikke har fingeraftryk og har smidt din printer og pc ud hvor alt ligger gemt trods du tror det er slettet -ja så ville det være nemt for politiet at spore dig via det nummer hun kan udlevere fra kunder hun har haft.

 

-så uanset hvor uskyldigt/præventivt det er -så er strafferammen der utrolig hård... -og var en bare en advarsel :)

 

Har tidligere læst op en der  kopierede nogle få sedler  for sjov -og kun for at se hvor god en almindelige printer faktisk var til det i dag.. -men som nu stod til flere år i fængsel...  Det er virkeligt noget der smælder hårdt :???:

 

Vores retsystem og strafferamme i Danmark prioterer desværre penge meget højere end mennesker. -men det er en helt anden snak :)

 

Ja... det er ikke til at vide med straffen... men jeg er sikker på, at en eller anden dag... ja, så vil hun lære det på den ene eller anden måde :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
ville hun stoppe fordi en kunde havde fået det gratis ?

 

Fået hvad gratis? Hele problemet er jo at "kunderne" absolut intet får ud over en lang næse og en lettere tegnebog.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...