Hop til indhold
Gæst

GP - En almindelig dag på "kontoret"

Recommended Posts

Jeg har skrevet ud fra mit kendskab til flygtninge/indvandrermiljøet - herunder folk født i Danmark med af indvandrerforældre.

Når jeg skriver om min erfaring, er der naturligvis tale om folk jeg kender eller har kendt. Som jeg før har skrevet, har jeg ikke venner fra ghettoerne, så det er ikke dem jeg skriver om.

Så for at svare klart: Gruppen jeg taler om er folk fra min personlige bekendtskabskreds. I den gruppe har jeg ikke mødt nogen tegn på de usympatiske ting du fortæller om. Det betyder ikke at jeg betvivler det du skriver. Jeg må bare påpege at det kun er en del af helheden, og jeg mener ikke det er rimeligt at generalisere ud fra en mindre del af helheden.

Hvorfor er det ikke rimeligt at generalisere? Det er da det eneste forsvar man har og det eneste fornuftige hvis man gerne vil spare sig selv for dårlige oplevelser.

Personligt kan jeg ikke forstå at der ikke er flere piger der fravælger mænd med rødder i Mellemøsten... altså når jeg læser de eksempler på sms'er Jasmin disker op med.

Jeg kan da godt se det er synd for dem der bliver ramt af det, men det er da ikke pigernes problem.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej, som trådstarter har jeg læst alle indlæg og det forbavser mig at jeg har fået svar fra 4-5 piger om emnes indhold ( og tusind tak for disse indblik), resten har været fnidder fnadder, ordkløveri, flueknepperi om man kan sige A eller B samt dit og dat, som INTET relevans har for emnet.

Alle det nævnte punkter er hver for sig sikker en debat værd MEN så start for hulen et nyt debat om hvorledes man kan/vil tiltale folk, hvem man vil have besøg af vice versa...

Man får næsten ikke lyst til at skrive flere indlæg når næsten 90% af svarerne intet har med indholdet at gøre, men hører under et andet debat..

Jeg vil egetlig gerne give svar for alle som har kommenteret , men det hører ikke under dette emne...

Mit bøn til alle er også ved andres indlæg at holde sig til emmet og hvis man endelig gerne vil debatterer et indlæg som ligger udenfor dette, så start et nyt debat...

God weekend & sommer...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michelangelo

Hvorfor er det ikke rimeligt at generalisere? Det er da det eneste forsvar man har og det eneste fornuftige hvis man gerne vil spare sig selv for dårlige oplevelser.

Personligt kan jeg ikke forstå at der ikke er flere piger der fravælger mænd med rødder i Mellemøsten... altså når jeg læser de eksempler på sms'er Jasmin disker op med.

Jeg kan da godt se det er synd for dem der bliver ramt af det, men det er da ikke pigernes problem.

Jeg har heller ikke noget problem med at pigerne fravælger mænd med rødder i Mellemøsten. Det vil du kunne se, hvis du læser de indlæg jeg har skrevet til Jasmin.

Det der er sket med denne debat, er at andre debattører er gået ind i debatten, så den også er kommet til at handle om, hvordan forholdene er mellem hvide og brune danskere i andre sammenhænge end i forholdet til glædespiger.

I den forbindelse er der én der har skrevet at jeg åbenbart ikke har så meget kendskab til indvandrere. Dertil må jeg så svare at det har jeg faktisk et meget stort kendskab til, og så burde den diskussion vel egentlig være afsluttet.

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvad du synes tror jeg faktisk ikke mange kerer sig om.. mindst af alle mig...

men når en perle (som faktisk er et sødt kælenavn) ringer til mig...

"jeg gå til luder idag.. din fisse være god nok til mig - hvad tid jeg komme"

kære BR - selv med din snævre indgangsvinkel og releativt begrænsede menneskekundskab må du kunne få øje på at det ikke er en rar mand at få i røret....

Så svarer jeg pænt men bestemt.

Desværre - det står i min annonce at jeg modtager kun danske mænd så du må desværre ringe og bestille tid hos en anden.

og så kommer den - som regel inden jeg når at lægge røret på...

"du bare være fucking luder - jeg komme og kneppe dig og du skal bare give mig adresse" -..... eller noget der er meget værre

Mig: jeg beklager - du må finde dig en anden... og så lægger jeg på

Jeg er sød og venlig, høflig... altid... og de danskere med anden etnisk baggrund herindefra der har taget chancen og skrevet til mig og spurgt kan alle bevidne at de har fået søde pæne svar retur... selv om jeg takker pænt nej til et besøg

men tror du den stopper der BR - er du virkelig så naiv??

nej... så starter SMSerne...

din fucking racistluder, jeg finde daj og smadr din klam ludefisse ... og ting der er meget meget værre

trusler om vold, nedgørelser og meget andet... med løfter om at de nok skal opsøge mig og give mig hvad de synes jeg fortjener

Kære BR - hvad du mener om mig når jeg udtaler mig om mennesker der gør sådan mod kvinder i almindelighed og mig i særdeleshed - det rager mig langsomt

Du er ikke indsigtsfuld nok til at betyder noget, du er ikke meningsfyldt nok til at have relevans og du er ikke mand nok til at din mening har interesse for mig

så sig hvad du vil om mine sprogblomster vedr mænd der behandler mig på den måde... og vid at det rager mig en høstblomst

og en lille tilføjelse - de ting hører med til en "almindelig" dag på kontoret..... og alligevel er jeg jeg for min hobby når jeg har dage som i fredags, og alligevel glæder jeg mig hver gang det er tirsdag hvor jeg har fast vagt.... 

og alligevel glæder jeg mig når telefonen ringer... 

og bare lige en lille note piger..... 2 af de numre igår startede med +4571 - bare så i ved det..... jeg nåede bare ikke at se det inden jeg tog telefonen... 

Hvordan i alverden kan du skrive noget omkring mit menneskesyn - det kender du overhovedet ikke!

Det er selvfølgelig nogle kedelige oplevelser du har haft, men derfor berettiger det jo ikke dig til at omtale andre mennesker nedladende ved at kalde dem perkere. Hermed afslører du jo selv et indskrænket menneskesyn. Jeg medgiver dog, at der tilsyneladende er en overrepræsentation af uheldige typer blandt indvandrere, som ringeagter massagepiger og optræder aldeles uacceptabelt. At de ligefrem kommer med trusler er fuldkomment skævt og strafbart rent faktisk. Jeg synes blot at man burde tilbageholde disse nedladende tanker selvom det sikkert er svært nu når du har været udsat for sådanne verbale overgreb. Kedeligt at trods alt forhåbenligt en minoritetsgruppe så skaber et generelt dårligt billede. Men vi får ingen integreret ved at marganilisere vel? Helt i orden at du fravælger denne gruppe grundet dyrtkøbte erfaringer! Hvis blot 50 pct. var i orden ønsker man jo selvfølgelig alligevel ikke at tage en 50/50 chance. Den anden halvdel behøves dog ikke at modtage racistiske verbale svinere! :wink:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej, som trådstarter har jeg læst alle indlæg og det forbavser mig at jeg har fået svar fra 4-5 piger om emnes indhold ( og tusind tak for disse indblik), resten har været fnidder fnadder, ordkløveri, flueknepperi om man kan sige A eller B samt dit og dat, som INTET relevans har for emnet.

Alle det nævnte punkter er hver for sig sikker en debat værd MEN så start for hulen et nyt debat om hvorledes man kan/vil tiltale folk, hvem man vil have besøg af vice versa...

Man får næsten ikke lyst til at skrive flere indlæg når næsten 90% af svarerne intet har med indholdet at gøre, men hører under et andet debat..

Jeg vil egetlig gerne give svar for alle som har kommenteret , men det hører ikke under dette emne...

Mit bøn til alle er også ved andres indlæg at holde sig til emmet og hvis man endelig gerne vil debatterer et indlæg som ligger udenfor dette, så start et nyt debat...

God weekend & sommer...

Det fromme ønske blev så ikke efterkommet ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Ordet kaukasisk er ved at vinde frem og bruges bl.a. på Sugardaters, så det ville jo nok kunne bruges. Så fraregner man også afrikanere og østasiatere.

Den brune underklasse bliver en underklasse, hvis man betragter den som en gruppe med fælles, negative karakteristika. Hvis vi i stedet ser på dem som enkeltindivider er de hverken en underklasse eller en befolkningsgruppe.

Mht de at være dansker, så gjorde jeg i mit indlæg definitionen snævrere end statsborgerskab. Jeg skrev om folk der var født som danske statsborgere og opvokset i Danmark. Hvis man fratager disse mennesker retten til at være danskere på lige fod med alle andre, så er der i allerhøjeste grad tale om paria-gørelse. Uanset hvad vil du altid kunne finde eksempler på folk der ikke opfører sig pænt og dannet, selvom de er nok så danske.

Den brune underklasse????????? What? Der havde jeg ski da nær fået kaffen galt i halsen!  Min nabo er brun og han betaler over en millon i skat om året, så underklasse? - Ej, det er det vist ikke ligefrem. Jeg kender mange - brune - udlændinge, som er dygtige, resoucestærke, høflige og hårdtarbejdede folk og tror da selv på, at man kommer længst i livet ved at møde ALLE uden fordomme, upåagtet farve på huden, håret, briller, skæve tænder osv. men gud bevares, der er jo også nogen der tror, at taler man jydsk, så er man nok bonde :)

Jeg tager ikke udlændinge, det det har intet da ikke noget med racisme at gøre, så når gæsten ringer op og jeg kan høre det er en udlænding, så forklarer jeg pænt og ordentligt hvorfor vi ikke kan lave en aftale og det bliver næsten altid godt modtaget.   

Men egentligt et spændende emne. Hvornår er man dansker? For mig er det egentlig nok lige mere noget der hedder: hvornår er man selv så menneskelig at man fortjener at blive behandlet som et menneske. 

Knus Pia

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michelangelo

Jeg tager ikke udlændinge, det det har intet da ikke noget med racisme at gøre, så når gæsten ringer op og jeg kan høre det er en udlænding, så forklarer jeg pænt og ordentligt hvorfor vi ikke kan lave en aftale og det bliver næsten altid godt modtaget.   

Du har fuldstændig ret. Det har intet med racisme at gøre. Er der nogen der har sagt det?

Hvor er det godt at høre at de udlændinge du taler med, er høflige.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michelangelo

Det fromme ønske blev så ikke efterkommet :wink:

Tag det roligt. Vi skal nok komme tilbage til din trådstart, hvis der er mere at sige i forhold til den.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest VarmePia

Du har fuldstændig ret. Det har intet med racisme at gøre. Er der nogen der har sagt det?

Hvor er det godt at høre at de udlændinge du taler med, er høflige.

Ordet perker har en nedladende, negativ og racistisk klang i mine ører.  Det var ikke dig der skrev det :) 

Knus Pia

Redigeret af VarmePia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michelangelo

Ordet perker har en nedladende, negativ og racistisk klang i mine ører.  Det var ikke dig der skrev det :)

Knus Pia

Helt enig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Organizer

Jeg må tilstå, at det skuffer mig, at trådstarters opfordring til at komme tilbage til topic ikke bliver efterlevet. :(

At der oven i købet kommer lettere hånlige kommentarer til ham og dem, der bakker ham op heri, er bare ikke acceptabelt!

I kan diskutere udlændingepolitik alt det, I har lyst til, men gør det venligst i en dertil indrettet tråd.

Og dette skriv er heller ikke et diskussionsoplæg, men en klar ordre!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Michelangelo

Jeg må tilstå, at det skuffer mig, at trådstarters opfordring til at komme tilbage til topic ikke bliver efterlevet. :(

At der oven i købet kommer lettere hånlige kommentarer til ham og dem, der bakker ham op heri, er bare ikke acceptabelt!

I kan diskutere udlændingepolitik alt det, I har lyst til, men gør det venligst i en dertil indrettet tråd.

OK, det er forstået, men jeg tror nu ikke nogen har ønsket at være hånlig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det emne du vil lukke ned for bliver bragt på banen af en lyserød, som jeg tilsyneladende ikke må nævne, i første indlæg efter trådstarter, og er da yderst relevant for trådens emne.

Mon ikke du, igen, overreagerer?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...