Guest Michelangelo Skrevet 3. Juli, 2014 hvad du synes tror jeg faktisk ikke mange kerer sig om.. mindst af alle mig... men når en perle (som faktisk er et sødt kælenavn) ringer til mig..."jeg gå til luder idag.. din fisse være god nok til mig - hvad tid jeg komme" kære BR - selv med din snævre indgangsvinkel og releativt begrænsede menneskekundskab må du kunne få øje på at det ikke er en rar mand at få i røret.... Så svarer jeg pænt men bestemt. Desværre - det står i min annonce at jeg modtager kun danske mænd så du må desværre ringe og bestille tid hos en anden. og så kommer den - som regel inden jeg når at lægge røret på... "du bare være fucking luder - jeg komme og kneppe dig og du skal bare give mig adresse" -..... eller noget der er meget værre Mig: jeg beklager - du må finde dig en anden... og så lægger jeg på Jeg er sød og venlig, høflig... altid... og de danskere med anden etnisk baggrund herindefra der har taget chancen og skrevet til mig og spurgt kan alle bevidne at de har fået søde pæne svar retur... selv om jeg takker pænt nej til et besøg men tror du den stopper der BR - er du virkelig så naiv?? nej... så starter SMSerne... din fucking racistluder, jeg finde daj og smadr din klam ludefisse ... og ting der er meget meget værre trusler om vold, nedgørelser og meget andet... med løfter om at de nok skal opsøge mig og give mig hvad de synes jeg fortjener Kære BR - hvad du mener om mig når jeg udtaler mig om mennesker der gør sådan mod kvinder i almindelighed og mig i særdeleshed - det rager mig langsomt Du er ikke indsigtsfuld nok til at betyder noget, du er ikke meningsfyldt nok til at have relevans og du er ikke mand nok til at din mening har interesse for mig så sig hvad du vil om mine sprogblomster vedr mænd der behandler mig på den måde... og vid at det rager mig en høstblomst og en lille tilføjelse - de ting hører med til en "almindelig" dag på kontoret..... og alligevel er jeg jeg for min hobby når jeg har dage som i fredags, og alligevel glæder jeg mig hver gang det er tirsdag hvor jeg har fast vagt.... og alligevel glæder jeg mig når telefonen ringer... og bare lige en lille note piger..... 2 af de numre igår startede med +4571 - bare så i ved det..... jeg nåede bare ikke at se det inden jeg tog telefonen... Jeg synes ikke at det er i orden at folk taler til dig på den måde som du beskriver. Det hænger sammen med at nogle af personerne med denne kulturelle baggrund har det med at være meget grove i munden. Det er selvfølgelig uacceptabelt, og det kan også få mig til at fare i flint. Men jeg synes ikke at det er korrekt at bruge ordet perle eller perker nedsættende. Ordet er vel en sammenkobling af tyrker og perser og må formodes at referere til hele den befolkningsgruppe der enten stammer fra Mellemøsten eller har forfædre der gør det. Når du bruger ordet som du gør, er du med til at holde liv i fordommene om at alle med den baggrund opfører sig dårligt. Din bemærkning om at du kun modtager danske mænd er heller ikke i orden. Dansker er man når man har dansk statsborgerskab, og det er der jo mange af indvandrerne der har. Mange af dem er født i Danmark, taler dansk helt uden accent og opfører sig pæredansk. Det der så vil fange dem i dit filter, er enten deres navn eller deres udseende. Det synes jeg ikke er et rimeligt fravælgningskriterium. Det er muligt at du pga talrige dårlige erfaringer mener at det er en nødvendighed at fravælge denne befolkningsgruppe, men i så fald ville det vel være mere ærligt at skrive: "Jeg modtager ikke folk med Mellemøstlig baggrund". Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 3. Juli, 2014 Du har nogle gode og konstruktive reflektioner - jeg er dog ikke ubetinget enig... Men jeg synes ikke at det er korrekt at bruge ordet perle eller perker nedsættende. Ordet er vel en sammenkobling af tyrker og perser og må formodes at referere til hele den befolkningsgruppe der enten stammer fra Mellemøsten eller har forfædre der gør det. Når du bruger ordet som du gør, er du med til at holde liv i fordommene om at alle med den baggrund opfører sig dårligt. nu kalder jeg dem altid perler - det kommer fra en sag der er nogle år gammel hvor en politimand vist nok kaldte en anholdt for perle - hvorefter Ulf Pilgård i årets cirkusrevy gjorde det til et kælenavn for alle landets indbyggere med anden etnisk baggrund jeg kalder dem ikke for perkere (som jeg ikke aner hvor stemmer fra) - hvis jeg er kommet til at skrive det er for en typo fordi k og l er lige ved siden af hinanden på tastaturet - beklager hvis den er smuttet for mig jeg ynder at bruge kælenavnet perler - det andet ord bryder jeg mig reelt set ikke om så det er i hvert fald ikke min mening hvis jeg har fået lavet den typo Din bemærkning om at du kun modtager danske mænd er heller ikke i orden. Dansker er man når man har dansk statsborgerskab, og det er der jo mange af indvandrerne der har. Mange af dem er født i Danmark, taler dansk helt uden accent og opfører sig pæredansk. Det der så vil fange dem i dit filter, er enten deres navn eller deres udseende. Det synes jeg ikke er et rimeligt fravælgningskriterium. nej men det synes jeg det er... for uanset hvor "pæredanske" du mener majoriteten er, så er de mænd er kontakter mig altså absolut ikke pæredanske - og i særdeleshed ikke med en i majoritet hvis man skal tro dig.. men jeg er - for at sige det ligeud - fuldstændig ligeglad med hvad "de fleste er" - faktisk er det sagen fuldstændig og helt og aldeles underordnet for det er ikke majoriteten der betyder noget... det er aldrig majoriteten der er problemet så jeg er fuldstændig ligeglad med majoriteten.. det var ikke majoriteten der myrdede 11 mio mennesker herunder 6 mio jøder under 2 verdenskrig det var ikke majoriteten der myrdede 20 mio mennesker under Stalins regime det var ikke majoriteter der begik massive folkedrab i Kina, Japan, Rwanda og Balkan og det var ved gud ikke majoriteten der fløj ind i 2 tårne og myrdede 3000 mennesker i koldt blod det er aldrig majoriteten der er synderne - men det er dem der ikke rører en finger for at stoppe minoriteterne og lære dem noget andet!!! selvfølgelig er det ikke majoriteten der ringer til mig og ødelægger min dag..... så har jeg grund til at være helt og aldeles ligeglad med dem??? - ja!! ingen får noget ud af at komme til mig og sige at jeg ikke skal være så strid "for det er jo ikke alle der er sådan" - who gives a flying f*** nej det er muligt "alle ikke er sådan!" - men hvad har det at gøre med mig og mine oplevelser.... hvordan ændrer det på alt det lort jeg skal udsættes for at nogen ikke er sådan ?? det ændrer ingenting Det er muligt at du pga talrige dårlige erfaringer mener at det er en nødvendighed at fravælge denne befolkningsgruppe, men i så fald ville det vel være mere ærligt at skrive: "Jeg modtager ikke folk med Mellemøstlig baggrund". og jeg skriver ligepræcis DANSKE mænd... for hvis de virkelig ER danske... så er de velkomne... hvis de virkelig er med i den gruppe der er DANSKE med alt hvad det indebærer omkring respekt, kvindesyn, pli, dannelse ect!!! så er de faktisk velkomne... men det er de ikke!! der vil gå generationer før det er tilfældet... alene pga den religiøse baggrund... man bliver aldeles ikke dansk af at få et statsborgerskab.... jo på papiret .. men dælme ikke i sjælen hvor det tæller og gør en forskel det sjove er - at selv om jeg har et par rigtig gode venner der er hhv pakistanere og tyrkere - så kan de være mine venner fordi jeg respekterer dem som personer... men de ville aldrig nogensinde komme i nærheden af mit sovekammer, for uanset hvor "danske" de er eller foregiver at være - så afslører de sig såsnart talen falder på kvinder og sex... når det gælder kvinder og sex er de lige så danske som jeg er kineser 7 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. Juli, 2014 jeg kalder dem ikke for perkere (som jeg ikke aner hvor stemmer fra) - hvis jeg er kommet til at skrive det er for en typo fordi k og l er lige ved siden af hinanden på tastaturet - beklager hvis den er smuttet for mig jeg ynder at bruge kælenavnet perler - det andet ord bryder jeg mig reelt set ikke om så det er i hvert fald ikke min mening hvis jeg har fået lavet den typo OMG IMHO, U R F****** unbelievable. Du skrev: " (det lader til at være et meget stort problem for perkere at tale pænt til kvinder)" Prøv at sæt l ind i stedet for k i ordet perkere, så fremgår det helt tydeligt, at der er tale om en tastefejl......... Nå, ikke? Igen en utroværdig bortforklaring fra Jasmin. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
MissMaise 546 Skrevet 4. Juli, 2014 der vil jeg så sige at selv om man har skrevet frem og tilbage - så er der rigtig mange der skifter hest i vadestedet så det er ikke et ubetinget dumt spørgsmål det er jo umuligt at vide hvem det er man har foran sig før man har spurgt jeg læser også altid alting igennem så jeg ved hvad jeg har med at gøre - det er bare ikke altid det gør nogen forskel når man tror man skal til venstre og gæsten alligevel vil til højre Det kan jeg også genkende. Når jeg går ind til en gæst byder jeg ham velkommen, giver hånd, smil og evt et lille knus (hvis han tager initiativ), og så spørger jeg: "Hvad kan jeg gøre for dig?" Også selv om jeg ved at han har bestilt en evt en halv time. Det er en måde at være imødekommende på og vise åbenhed overfor gæstens, hans ønsker og evt spørgsmål som kan have meldt sig hos manden - måske først i det øjeblik vi står overfor hinanden første gang. Og siger han bare at han kunne tænke sig en halv time, så er det jo bare at bekræfte og gå igang med løjerne Og hvis han nævner at vi har skrevet sammen, så må jeg nogle gange bede ham hjælpe min hukommelse på gled - og det er IKKE pga ligegyldighed, men simpelthen fordi der er en del korrespondancer på både mobil og mail at holde styr på.... Kh Maise 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 4. Juli, 2014 Du har nogle gode og konstruktive reflektioner - jeg er dog ikke ubetinget enig... nu kalder jeg dem altid perler - det kommer fra en sag der er nogle år gammel hvor en politimand vist nok kaldte en anholdt for perle - hvorefter Ulf Pilgård i årets cirkusrevy gjorde det til et kælenavn for alle landets indbyggere med anden etnisk baggrund jeg kalder dem ikke for perkere (som jeg ikke aner hvor stemmer fra) - hvis jeg er kommet til at skrive det er for en typo fordi k og l er lige ved siden af hinanden på tastaturet - beklager hvis den er smuttet for mig jeg ynder at bruge kælenavnet perler - det andet ord bryder jeg mig reelt set ikke om så det er i hvert fald ikke min mening hvis jeg har fået lavet den typo nej men det synes jeg det er... for uanset hvor "pæredanske" du mener majoriteten er, så er de mænd er kontakter mig altså absolut ikke pæredanske - og i særdeleshed ikke med en i majoritet hvis man skal tro dig.. men jeg er - for at sige det ligeud - fuldstændig ligeglad med hvad "de fleste er" - faktisk er det sagen fuldstændig og helt og aldeles underordnet for det er ikke majoriteten der betyder noget... det er aldrig majoriteten der er problemet så jeg er fuldstændig ligeglad med majoriteten.. det var ikke majoriteten der myrdede 11 mio mennesker herunder 6 mio jøder under 2 verdenskrig det var ikke majoriteten der myrdede 20 mio mennesker under Stalins regime det var ikke majoriteter der begik massive folkedrab i Kina, Japan, Rwanda og Balkan og det var ved gud ikke majoriteten der fløj ind i 2 tårne og myrdede 3000 mennesker i koldt blod det er aldrig majoriteten der er synderne - men det er dem der ikke rører en finger for at stoppe minoriteterne og lære dem noget andet!!! selvfølgelig er det ikke majoriteten der ringer til mig og ødelægger min dag..... så har jeg grund til at være helt og aldeles ligeglad med dem??? - ja!! ingen får noget ud af at komme til mig og sige at jeg ikke skal være så strid "for det er jo ikke alle der er sådan" - who gives a flying f*** nej det er muligt "alle ikke er sådan!" - men hvad har det at gøre med mig og mine oplevelser.... hvordan ændrer det på alt det lort jeg skal udsættes for at nogen ikke er sådan ?? det ændrer ingenting og jeg skriver ligepræcis DANSKE mænd... for hvis de virkelig ER danske... så er de velkomne... hvis de virkelig er med i den gruppe der er DANSKE med alt hvad det indebærer omkring respekt, kvindesyn, pli, dannelse ect!!! så er de faktisk velkomne... men det er de ikke!! der vil gå generationer før det er tilfældet... alene pga den religiøse baggrund... man bliver aldeles ikke dansk af at få et statsborgerskab.... jo på papiret .. men dælme ikke i sjælen hvor det tæller og gør en forskel det sjove er - at selv om jeg har et par rigtig gode venner der er hhv pakistanere og tyrkere - så kan de være mine venner fordi jeg respekterer dem som personer... men de ville aldrig nogensinde komme i nærheden af mit sovekammer, for uanset hvor "danske" de er eller foregiver at være - så afslører de sig såsnart talen falder på kvinder og sex... når det gælder kvinder og sex er de lige så danske som jeg er kineser Perle eller perker: Jeg synes ikke det ene er meget bedre end det andet. Jeg mener også at udgangen på den sag du nævner, blev at politimanden ikke burde have brugt det udtryk. Det er en eufemisme ligesom "av for Søren". Brugen af begge ord er led i en paria-gørelse af en bestemt befolkningsgruppe. Kun danske mænd: Vi er helt enige om at du selv bestemmer, hvem du vil modtage. Hvis du har opfattet mig anderledes, er det en misforståelse. Det jeg prøver at kommunikere, er at, hvis man er dansk statsborger fra fødslen og altid har boet i Danmark, så er man dansker pr. definition. Det er muligt at du mener noget andet, men så bruger du ikke sproget korrekt og vi er igen inde i en paria-gørelse. Du er langt fra den eneste der skriver sådan, så min kritik er generel. Der var en lang overgang, hvor jeg troede at denne passus med kun danske (eller skandinaviske) mænd gik på sproget. Dvs. at man også sagde nej til tyskere og franskmænd. Senere gik det op for mig at det var den brune underklasse man tog afstand fra. Så mener jeg at det ville være mere ærligt at skrive kun kaukasiske mænd eller, hvis man ikke kan gøre det anderledes folk med mellemøstligt udseende modtages ikke. Vi skylder hinanden at være ærlige. Det sidste du skriver om tyrker, pakistanere og kvindesyn kan jeg ikke kommentere. Der er tale om dine oplevelser og dine valg. Den eneste erfaring jeg har at bygge på, er hvad mine mellemøstlige venner har sagt, og hvad jeg har kunnet se i deres forhold til deres danske kærester. Jeg har ikke der oplevet noget specielt negativt. Jeg har oplevet at de af dem der ikke er født i Danmark, kan have problemer med at forstå de danske kvinders frisind - især i starten, fordi det er så forskelligt fra, hvad de er vant til. Det samme gjorde sig gældende i Sydeuropa i hvert fald tidligere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. Juli, 2014 (edited) ..... Jeg har oplevet at de af dem der ikke er født i Danmark, kan have problemer med at forstå de danske kvinders frisind - især i starten, fordi det er så forskelligt fra, hvad de er vant til. Nu er det ikke fordi, jeg vi blande mig dybere i den debat, men jeg vil lige indskyde, at jeg, med næsten tre årtiers virke blandt indvandrere, har den erfaring, at indvandrermænd lynhurtigt kommer sig over "problemet" med danske kvinders frisind. De finder faktisk ret hurtigt ud af at udnytte det til egen fornøjelse, og bagtaler dem bagefter som "f...... ludere". Redigeret 4. Juli, 2014 af Borende X 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 4. Juli, 2014 Senere gik det op for mig at det var den brune underklasse man tog afstand fra. Det er muligt du mener de er en underklasse.... det mener jeg ikke - jeg mener bare de er en befolkningsgruppe... Der vil jeg sige at din definition går langt langt over hvad jeg nogensinde har ment endsige udtalt.... for det eneste sted jeg personligt tager afstand fra personerne i denne gruppe er i mit soveværelse eller hvis de bryder loven derudover ser jeg dem som statsborgere på linie med alle andre.... ikke som danske men som statsborgere med anden etnisk baggrund og absolut ikke en underklasse på nogen måde! bare så vi er enige hvorvidt vi kan blive enige om korrekt sprogbrug skyldes nok at du tager det at være dansk statsborger som en definition på at være dansk... det gør jeg absolut ikke jeg ser det som at man har fået papir på at man kan tillade sig at kalde sig borger i dette land.... ikke at man har adopteret vores kultur, vores værdier og vores generelle baggrund for respekt af kvindekønnet... hvis disse var kriterierne for at få papir på at man var statsborger - så var der meget få der kom igennem nåleøjet... der er rigtig mange ting der bliver en del af sproget... engang arbejdede man sort,... efter harry og bahnsen reklamerne blev det "ORANGE" - og nu er det arbejde med anden etnisk baggrund..... da Ulf Pilgård lavede sin sketch blev perler en del af sproget.... og perlehøne, perlekæde og flere andre udtryk fik nye og friske betydninger.... ligesom at jeg er en forstadstøs, eller blondine eller whatever du nu kan kalde mig af udtryk - så er perler det kælenavn perker aldrig har været.... og aldrig bliver i min etymologi kan jeg slet ikke følge din tankegang om "paria-gørelse" og jeg finder det lidt... overdrevet kaukasiske mænd er ikke en dårlig ide.... men hvor kendt er det ord ? og er det kendt NOK til at alle dem jeg ikke ønsker kontakt med holder sig langt væk ?? nej - desværre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 4. Juli, 2014 Det er muligt du mener de er en underklasse.... det mener jeg ikke - jeg mener bare de er en befolkningsgruppe... Der vil jeg sige at din definition går langt langt over hvad jeg nogensinde har ment endsige udtalt.... for det eneste sted jeg personligt tager afstand fra personerne i denne gruppe er i mit soveværelse eller hvis de bryder loven derudover ser jeg dem som statsborgere på linie med alle andre.... ikke som danske men som statsborgere med anden etnisk baggrund og absolut ikke en underklasse på nogen måde! bare så vi er enige hvorvidt vi kan blive enige om korrekt sprogbrug skyldes nok at du tager det at være dansk statsborger som en definition på at være dansk... det gør jeg absolut ikke jeg ser det som at man har fået papir på at man kan tillade sig at kalde sig borger i dette land.... ikke at man har adopteret vores kultur, vores værdier og vores generelle baggrund for respekt af kvindekønnet... hvis disse var kriterierne for at få papir på at man var statsborger - så var der meget få der kom igennem nåleøjet... der er rigtig mange ting der bliver en del af sproget... engang arbejdede man sort,... efter harry og bahnsen reklamerne blev det "ORANGE" - og nu er det arbejde med anden etnisk baggrund..... da Ulf Pilgård lavede sin sketch blev perler en del af sproget.... og perlehøne, perlekæde og flere andre udtryk fik nye og friske betydninger.... ligesom at jeg er en forstadstøs, eller blondine eller whatever du nu kan kalde mig af udtryk - så er perler det kælenavn perker aldrig har været.... og aldrig bliver i min etymologi kan jeg slet ikke følge din tankegang om "paria-gørelse" og jeg finder det lidt... overdrevet kaukasiske mænd er ikke en dårlig ide.... men hvor kendt er det ord ? og er det kendt NOK til at alle dem jeg ikke ønsker kontakt med holder sig langt væk ?? nej - desværre Ordet kaukasisk er ved at vinde frem og bruges bl.a. på Sugardaters, så det ville jo nok kunne bruges. Så fraregner man også afrikanere og østasiatere. Den brune underklasse bliver en underklasse, hvis man betragter den som en gruppe med fælles, negative karakteristika. Hvis vi i stedet ser på dem som enkeltindivider er de hverken en underklasse eller en befolkningsgruppe. Mht de at være dansker, så gjorde jeg i mit indlæg definitionen snævrere end statsborgerskab. Jeg skrev om folk der var født som danske statsborgere og opvokset i Danmark. Hvis man fratager disse mennesker retten til at være danskere på lige fod med alle andre, så er der i allerhøjeste grad tale om paria-gørelse. Uanset hvad vil du altid kunne finde eksempler på folk der ikke opfører sig pænt og dannet, selvom de er nok så danske. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 4. Juli, 2014 Nu er det ikke fordi, jeg vi blande mig dybere i den debat, men jeg vil lige indskyde, at jeg, med næsten tre årtiers virke blandt indvandrere, har den erfaring, at indvandrermænd lynhurtigt kommer sig over "problemet" med danske kvinders frisind. De finder faktisk ret hurtigt ud af at udnytte det til egen fornøjelse, og bagtaler dem bagefter som "f...... ludere". Jeg må næsten antage at du er ude på at lave sjov, for hvis de pgl bagefter bruger ordet luder om en pige de har datet, så er det jo netop et tegn på at de ikke har forstået pigens frisind. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 4. Juli, 2014 Jeg må næsten antage at du er ude på at lave sjov, for hvis de pgl bagefter bruger ordet luder om en pige de har datet, så er det jo netop et tegn på at de ikke har forstået pigens frisind. og der rammer du sagens kerne med at de ikke er danske... for indvandredrenge... danske statsborgere - født eller som minimum opvokset i DK siden de var helt små... de burde forstå det hvis de var danske... men som en tidligere indbygger i en af KBHs større ghettoer - så kan jeg oplyse om at det er gængst sprog fra disse drenge... ingen af dem råbte det efter mig (ved faktisk ikke hvorfor)... men de lidt yngre piger og kvinder der ikke virkede helt så.... selvsikre ... de fik da nogle grimme gloser med på vejen af den gruppe unge fyre der hang på hjørnerne... men nu du siger kaukasiske - jeg ønsker ikke at frasortere fx japanere eller thaier - da jeg finder især japanere ufattelig sexede... især kampsportsudøverne dem har jeg haft et par stykker af... yummy dem vil jeg meget gerne have besøg af for deres behandling af mig er sublim... de er ikke alene så høflige som japanere kan være (det siger ikke så lidt) de er også uber kreative *gg* på den gode måde måske "nordafrikansk/mellemøstlig/pakistansk baggrund er den rette betegnelse... men igen.... jeg tror ikke det er mere ærligt end så meget andet... og "dansk" virker indtil videre Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 4. Juli, 2014 (edited) og der rammer du sagens kerne med at de ikke er danske... for indvandredrenge... danske statsborgere - født eller som minimum opvokset i DK siden de var helt små... de burde forstå det hvis de var danske... men som en tidligere indbygger i en af KBHs større ghettoer - så kan jeg oplyse om at det er gængst sprog fra disse drenge... ingen af dem råbte det efter mig (ved faktisk ikke hvorfor)... men de lidt yngre piger og kvinder der ikke virkede helt så.... selvsikre ... de fik da nogle grimme gloser med på vejen af den gruppe unge fyre der hang på hjørnerne... men nu du siger kaukasiske - jeg ønsker ikke at frasortere fx japanere eller thaier - da jeg finder især japanere ufattelig sexede... især kampsportsudøverne dem har jeg haft et par stykker af... yummy dem vil jeg meget gerne have besøg af for deres behandling af mig er sublim... de er ikke alene så høflige som japanere kan være (det siger ikke så lidt) de er også uber kreative *gg* på den gode måde måske "nordafrikansk/mellemøstlig/pakistansk baggrund er den rette betegnelse... men igen.... jeg tror ikke det er mere ærligt end så meget andet... og "dansk" virker indtil videre Grunden til at vi taler lidt forbi hinanden er jo nok udgangspunktet. Du tager udgangspunkt i ghettoer. Der er der tale om en subkultur, hvor man bekræfter hinanden i en adfærd der ikke er dansk, men en sammenblanding af dansk og den kultur man har fra oprindelseslandet, ofte en kedelig sammenblanding. Men man kommer ingen vegne med at klistre disse uheldige karakteristika på hele gruppen. Det svarer til at påstå at grønlænderne på Grønland har samme karakteristika som grønlænderne på Christiania. Det er ikke tilfældet. Selv har jeg aldrig har venner eller bekendte fra ghettoerne og ønsker det heller ikke. Jeg har derimod har både venner og kærester med mellemøstlig baggrund, og det er ud fra dette at jeg udtaler mig som jeg gør. Jeg har aldrig haft en ven der kunne finde på at sige hverken fuck eller luder, Jeg har haft venner der har udtrykt forundring over visse træk ved dansk levevis, men der har ikke været tale om manglende accept. Alt i alt har jeg ikke set nogen særlig forskel på mine danske venner og de andre, bortset fra en enkelt dansker som var så fordomsfuld og fordømmende at jeg måtte afslutte venskabet. Redigeret 4. Juli, 2014 af Michelangelo Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 4. Juli, 2014 Uanset hvad vil du altid kunne finde eksempler på folk der ikke opfører sig pænt og dannet, selvom de er nok så danske. Synes tidligere at jeg ofte så pigerne annoncere med at de kun modtog "gentlemen" - men det er måske gået lidt af mode? - jeg synes ellers det var meget dækkende, selvom jeg nok ikke selv af udseende og påklædning ville kunne karakteriseres som en gentleman - kun af sind og opførsel. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. Juli, 2014 (edited) Jeg må næsten antage at du er ude på at lave sjov, for hvis de pgl bagefter bruger ordet luder om en pige de har datet, så er det jo netop et tegn på at de ikke har forstået pigens frisind. Nej, Francisco, og jeg er her dødsens alvorlig. Danske pigers frisind har de hertilkommende ikke forstået - forstået på den måde, at danske piger boller med dem, som de har lyst til at bolle med, og dem, de ikke vil bolle med, bliver pænt afvist. Sådan har det været i Danmark i små 50 år. Danske piger har ret til at sige fra, og det er det, der er "problemet". Indvandrerdrenge har nemlig en "superiorkultur", hvorfor de med deres indprentede kønsopfattelse ikke kan forstå, at danske piger faktisk har et frit valg. Siger pigen ja, er hun - trods eventuelt opståede følelser - en f...... dansk luder, fordi hun er "erobret billigt", og hvis hun siger nej, er hun også en f...... luder, fordi hun er racist og ikke vil have noget med indvandrere at gøre. Jeg kan derfor forstå på dit indlæg, at du ikke er vant til at færdes blandt indvandrere. Redigeret 4. Juli, 2014 af Borende X 5 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 4. Juli, 2014 Nej, Francisco, og jeg er her dødsens alvorlig. Danske pigers frisind har de hertilkommende ikke forstået - forstået på den måde, at danske piger boller med dem, som de har lyst til at bolle med, og dem, de ikke vil bolle med, bliver pænt afvist. Sådan har det været i Danmark i små 50 år. Danske piger har ret til at sige fra, og det er det, der er "problemet". Indvandrerdrenge har nemlig en "superiorkultur", hvorfor de med deres indprentede kønsopfattelse ikke kan forstå, at danske piger faktisk har et frit valg. Siger pigen ja, er hun - trods eventuelt opståede følelser - en f...... dansk luder, fordi hun er "erobret billigt", og hvis hun siger nej, er hun også en f...... luder, fordi hun er racist og ikke vil have noget med indvandrere at gøre. Jeg kan derfor forstå på dit indlæg, at du ikke er vant til at færdes blandt indvandrere. Jo, jeg er i høj grad vant til at færdes blandt indvandrer/flygtninge. Når mine erfaringer ikke stemmer helt overens med dine, skyldes det nok at vi ikke møder de samme grupperinger, hvilket også er tilfældet i mit forhold til Jasmin. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bent53 60 Skrevet 4. Juli, 2014 Du har nogle gode og konstruktive reflektioner - jeg er dog ikke ubetinget enig... nu kalder jeg dem altid perler - det kommer fra en sag der er nogle år gammel hvor en politimand vist nok kaldte en anholdt for perle - hvorefter Ulf Pilgård i årets cirkusrevy gjorde det til et kælenavn for alle landets indbyggere med anden etnisk baggrund jeg kalder dem ikke for perkere (som jeg ikke aner hvor stemmer fra) - hvis jeg er kommet til at skrive det er for en typo fordi k og l er lige ved siden af hinanden på tastaturet - beklager hvis den er smuttet for mig jeg ynder at bruge kælenavnet perler - det andet ord bryder jeg mig reelt set ikke om så det er i hvert fald ikke min mening hvis jeg har fået lavet den typo nej men det synes jeg det er... for uanset hvor "pæredanske" du mener majoriteten er, så er de mænd er kontakter mig altså absolut ikke pæredanske - og i særdeleshed ikke med en i majoritet hvis man skal tro dig.. men jeg er - for at sige det ligeud - fuldstændig ligeglad med hvad "de fleste er" - faktisk er det sagen fuldstændig og helt og aldeles underordnet for det er ikke majoriteten der betyder noget... det er aldrig majoriteten der er problemet så jeg er fuldstændig ligeglad med majoriteten.. det var ikke majoriteten der myrdede 11 mio mennesker herunder 6 mio jøder under 2 verdenskrig det var ikke majoriteten der myrdede 20 mio mennesker under Stalins regime det var ikke majoriteter der begik massive folkedrab i Kina, Japan, Rwanda og Balkan og det var ved gud ikke majoriteten der fløj ind i 2 tårne og myrdede 3000 mennesker i koldt blod det er aldrig majoriteten der er synderne - men det er dem der ikke rører en finger for at stoppe minoriteterne og lære dem noget andet!!! selvfølgelig er det ikke majoriteten der ringer til mig og ødelægger min dag..... så har jeg grund til at være helt og aldeles ligeglad med dem??? - ja!! ingen får noget ud af at komme til mig og sige at jeg ikke skal være så strid "for det er jo ikke alle der er sådan" - who gives a flying f*** nej det er muligt "alle ikke er sådan!" - men hvad har det at gøre med mig og mine oplevelser.... hvordan ændrer det på alt det lort jeg skal udsættes for at nogen ikke er sådan ?? det ændrer ingenting og jeg skriver ligepræcis DANSKE mænd... for hvis de virkelig ER danske... så er de velkomne... hvis de virkelig er med i den gruppe der er DANSKE med alt hvad det indebærer omkring respekt, kvindesyn, pli, dannelse ect!!! så er de faktisk velkomne... men det er de ikke!! der vil gå generationer før det er tilfældet... alene pga den religiøse baggrund... man bliver aldeles ikke dansk af at få et statsborgerskab.... jo på papiret .. men dælme ikke i sjælen hvor det tæller og gør en forskel det sjove er - at selv om jeg har et par rigtig gode venner der er hhv pakistanere og tyrkere - så kan de være mine venner fordi jeg respekterer dem som personer... men de ville aldrig nogensinde komme i nærheden af mit sovekammer, for uanset hvor "danske" de er eller foregiver at være - så afslører de sig såsnart talen falder på kvinder og sex... når det gælder kvinder og sex er de lige så danske som jeg er kineser Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bent53 60 Skrevet 4. Juli, 2014 Hej Jasmin - jeg kan godt se, at du har travlt med at svare på forskellige kommentarer til dig - men der er en, jeg synes du har overset. Kan du ikke uddybe det med den "typo" om "perler", som Starson45 også har kommenteret på? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. Juli, 2014 Synes tidligere at jeg ofte så pigerne annoncere med at de kun modtog "gentlemen" - men det er måske gået lidt af mode? - jeg synes ellers det var meget dækkende, selvom jeg nok ikke selv af udseende og påklædning ville kunne karakteriseres som en gentleman - kun af sind og opførsel. En gentleman er da en gentleman, ligegyldigt hvad han har på Håber at Jasmin har haft en god fredag igen idag :D 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. Juli, 2014 (edited) Jo, jeg er i høj grad vant til at færdes blandt indvandrer/flygtninge. Når mine erfaringer ikke stemmer helt overens med dine, skyldes det nok at vi ikke møder de samme grupperinger, hvilket også er tilfældet i mit forhold til Jasmin.Tjah, jeg kan kun give BX fuldstændig ret! Og jeg er så træt af at høre på racist kortet fra en befolkningsgruppe, som kan finde på at dræbe sine egne børn (altså kun pigerne), hvis de kysser med en ikke muslim. Det er da indbegrebet af en racisme og brutalitet som jeg ikke troede var muligt i et ellers oplyst samfund! I øvrigt har jasmin og alle andre piger herinde pænt meget ret til at afvise de kunder, de ikke har lyst til at have sex med! Redigeret 4. Juli, 2014 af hot6 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
bent53 60 Skrevet 4. Juli, 2014 Tjah, jeg kan kun give BX fuldstændig ret! Og jeg er så træt af at høre på racist kortet fra en befolkningsgruppe, som kan finde på at dræbe sine egne børn (altså kun pigerne), hvis de kysser med en ikke muslim. Det er da indbegrebet af en racisme og brutalitet som jeg ikke troede var muligt i et ellers oplyst samfund! I øvrigt har jasmin og stort set alle andre piger herinde pænt meget ret til at afvise de kunder, de ikke har lyst til at have sex med! Jasmin og ALLE andre har naturligvis ret til at afvise personer, de ikke ønsker at have sex med. Hvorfor skulle det kun være "stort set alle andre piger" ? Og når Jasmin nu er så korrekt og korreksende så synes jeg stadig, at vi mangler et (fornuftigt) svar på den angivne "typo", der går på at trykke forkert på tasterne. Når man gerne ville skrive "perle" og kommer til at skrive "perkere", så synes jeg stadig at det er en lidt syg og "politisk" bortforklaring at komme frem med, at det skyldes en "typo". Jasmin - hvad siger du? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. Juli, 2014 Jasmin og ALLE andre har naturligvis ret til at afvise personer, de ikke ønsker at have sex med. Hvorfor skulle det kun være "stort set alle andre piger" ? Og når Jasmin nu er så korrekt og korreksende så synes jeg stadig, at vi mangler et (fornuftigt) svar på den angivne "typo", der går på at trykke forkert på tasterne. Når man gerne ville skrive "perle" og kommer til at skrive "perkere", så synes jeg stadig at det er en lidt syg og "politisk" bortforklaring at komme frem med, at det skyldes en "typo". Jasmin - hvad siger du? Slf, det var en sætning, der ikke hang sammen, blev forivret ... Er nu rettet :) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 4. Juli, 2014 Tjah, jeg kan kun give BX fuldstændig ret! Og jeg er så træt af at høre på racist kortet fra en befolkningsgruppe, som kan finde på at dræbe sine egne børn (altså kun pigerne), hvis de kysser med en ikke muslim. Det er da indbegrebet af en racisme og brutalitet som jeg ikke troede var muligt i et ellers oplyst samfund! I øvrigt har jasmin og alle andre piger herinde pænt meget ret til at afvise de kunder, de ikke har lyst til at have sex med! 1: Jeg har egentlig ikke set nogen uoverensstemmelse i det, BX siger og det jeg siger. Det det handler om, er at vi ikke taler om den samme gruppe mennesker, hvilket jeg har uddybet tidligere. Jeg er skam udmærket klar over at der findes ganske ubehagelige typer i indvandrerghettoerne. Jeg har bare påpeget mine erfaringer fra andre flygtninge/indvandrer-grupperinger og påpeger at man ikke kan generalisere ud fra et mindretal. 2: At pigerne herinde (og alle andre steder) selv må bestemme, hvem de har sex med, er da også ret indlysende. Derimod har der været noget diskussion om, hvordan det kommunikeres, og om man har moralsk ret til at sige at folk med et bestemt udseende ikke er dansker. Var der andet du ville sige? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. Juli, 2014 2: At pigerne herinde (og alle andre steder) selv må bestemme, hvem de har sex med, er da også ret indlysende. Derimod har der været noget diskussion om, hvordan det kommunikeres, og om man har moralsk ret til at sige at folk med et bestemt udseende ikke er dansker. Var der andet du ville sige? Jeg synes, du skulle spørge Etisk Råd, hvis det går dig så meget på. Jeg tror, at alle andre har forstået hvad pigerne mener, men ikke skriver. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. Juli, 2014 (edited) 1: Jeg har egentlig ikke set nogen uoverensstemmelse i det, BX siger og det jeg siger. Det det handler om, er at vi ikke taler om den samme gruppe mennesker,.... Var der andet du ville sige? Så kunne jeg da godt - for min tungnemheds skyld - finde på at spørge, hvad det er for en "gruppe mennesker", du taler om. Jeg renser i mellemtiden mit høreapparat. Redigeret 4. Juli, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Michelangelo Skrevet 4. Juli, 2014 Så kunne jeg da godt - for min tungnemheds skyld - finde på at spørge, hvad det er for en "gruppe mennesker", du taler om. Jeg renser i mellemtiden mit høreapparat. Jeg har skrevet ud fra mit kendskab til flygtninge/indvandrermiljøet - herunder folk født i Danmark med af indvandrerforældre. Når jeg skriver om min erfaring, er der naturligvis tale om folk jeg kender eller har kendt. Som jeg før har skrevet, har jeg ikke venner fra ghettoerne, så det er ikke dem jeg skriver om. Så for at svare klart: Gruppen jeg taler om er folk fra min personlige bekendtskabskreds. I den gruppe har jeg ikke mødt nogen tegn på de usympatiske ting du fortæller om. Det betyder ikke at jeg betvivler det du skriver. Jeg må bare påpege at det kun er en del af helheden, og jeg mener ikke det er rimeligt at generalisere ud fra en mindre del af helheden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Display 182 Skrevet 4. Juli, 2014 Kunne vi måske vende tilbage til trådstarters topic Guys? Der er flere eksisterende tråde hvor man kan diskutere det andet ... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg