Hop til indhold
Savføren

Hvordan ændre man adfærd mht arbejde.

Recommended Posts

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig at høre jer, hvad i bruger jeres fritid på og hvordan man skal ændre adfærd. Selv bruger jeg døgnets lyse timer på at arbejde har gjort det i alle mine arbejds år som efterhånden tæller 30 år. Jeg vil gerne inspireres til at få en fritid der ikke omhandler arbejde og hvordan mønstret evt brydes.

Jeg er med på at sex kunne være en mulighed men nu er det ikke det spørgsmålet går på.

Pft.

Savføren

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Savføren

- rigtig godt indlæg

 

Med risiko for at vi taler forbi hinanden, der kan jeg forsøge at give et bud på dine muligheder ud fra egen situation.

 

Jeg er mand 49 år gammel, og har været single hele mit liv, arbejdet og arbejder fortsat på tværs af det ordinære arbejdsmarked, primært aften og nat, i princippet over alle ugens dage uanset helligdage og højtider.

 

Som jeg plejer at skrive, jeg er hardcore single og eneboer i en 2v ejerbolig på tredje.

 

Det kan så være tilfældet at det du primært kan/vil foretage dig, skal være uden andres selskab, hvor jeg har en del fokus på at etablere nye kontakter til fælles oplevelser.

 

Selv udgjorde jeg over en årrække et medlem af et netværk af venner, der forblev singler i en alder ældre end de fleste, men efterhånden har de fleste fundet en partner.

 

Jeg har længere arbejdsdage end de fleste lønslaver, hvilket jeg er, men også som følge heraf en hel del flere fridage end de fleste lønmodtagere.

 

I arbejdsperioder melder jeg mig ud af samfundet, arbejder sover og spiser, og i friperioder melder jeg mig ind i samfundet igen, og vil som du gerne bruge fritiden konstruktivt.

 

Jeg er lykkedes med at opnå nye venner gennem Eroguide.dk, tidligere Hedomax.com

 

En af mine større udfordringer var at jeg trods en beskeden indkomst, har lyst til lejlighedsvise dyrere oplevelser, som venner med relationer og økonomiske byrder jeg ikke har, ikke vil eller kan dyrke sammen med mig.

 

Det være sig teater, Operaen, DR Koncerthusert, gode middage, en tur på vinbar, hvor jeg har mødt en her igennem der har bedre råd til den slags end fleste, og som gerne deler sådanne oplevelser med mig, så det gør vi nu fra tid til anden.

 

Via forum, chatten og folk jeg har rejst med som sexturist i Tyskland, har vi stiftet Chattens Brunch klub, hvorigennem jeg nu lærer flere og flere at kende herinde fra, så sent som i lørdags var vi 5 personer sammen til brunch, med efterfølgende tur på en vinbar.

 

Her fik jeg fortalt om at jeg har sat mig for over de kommende år at drage rundt i Danmark for at opleve fædrelandets mange interessante seværdigheder. Til nu har jeg gjort det alene, i år 3 dage i Randers og 3 dage i Århus, hvilket jeg har berettet om under "Hyggesnak" på Eroguide.

 

En af deltagerne i brunchen viste interesse for at lægge bil til ture vi deles om udgiften til, til nu har jeg rejst DSB orange, så måske vi blive 2 eller flere sammen på tur i hans bil i det nye år?

 

Det er muligt at du efterspurgte mere konkrete bud på hobbies, sport og foreningsliv, sådanne bud fik du ikke af mig, men måske andre så kan komme med sådan inspiration i tråden?

 

Ok jeg bor i København, hvor du bor, vides pt ikke :)

 

Venlig hilsen

Rejsenetværk

 

 

 

 

 

 

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Savfører, det første spørgsmål er vel hvad der driver dig til at arbejde så meget? Er det ren lyst, er det fordi du har brug for pengene, eller er det simpelthen fordi du ikke kan finde ud af at sige nej til folk?

 

Den sidste grund er jo ikke helt ualmindelig. Nogen er simpelthen bange for at blive fyret, hvis de begynder at sige nej til opgaver. Det betyder nogen gange at deres chef bare læsser på, til de segner. Men uanset mener jeg, du skal starte med at besvare dette spørgsmål, om ikke andet over for dig selv, for det er her nøglen ligger til svaret.

 

Hvis det er ren lyst du arbejder, skal du finde noget, der er mere interessant at foretage sig (hvis det overhovedet er et problem altså...). Hvis det er økonomi, er den bedste måde nok at kigge på sine udgifter, og gøre noget for at skære dem ned.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak for et par gode svar.

Jeg bor i Nordsjælland er selvstændig og har svært ved at sige nej. Min økonomi er udemærket det er vel de færreste som kan sige at de har nok. Men det er bestemt ikke derfor jeg arbejder. Jeg tror at min arbejdsiver kommer fra en barndom på landet hvor der altid var noget at lave. Dette er så bare fortsat i mit voksenliv. Og jeg kan nu bare mærke at jeg savner en anden dimension i mit liv. Og rejse det er gode ideer du er kommet med. Jeg har overvejet at tage mere til Kbh for at nyde og ikke for at yde. Måske man skulle prøve sådan et brunch møde.

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvad med en hobby ?  og evt et par kæledyr hvis du er glad for dyr og har tid og råd til at tage ansvar for dem ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg

hvad med en hobby ? og evt et par kæledyr hvis du er glad for dyr og har tid og råd til at tage ansvar for dem ?

Ja en hobby det ha jo været mit job. Er bestem glad for dyr men skal ikke selv have nogen da de er afhængige af mig.

Jeg er egentligt mere interesseret i hvad i andre laver i weekender. Jeg sidder rastløs ved kaffemaskinen kl 6 og planlægger hvad der skal ske for ikke at komme til at kede mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja en hobby det ha jo været mit job. Er bestem glad for dyr men skal ikke selv have nogen da de er afhængige af mig.

Jeg er egentligt mere interesseret i hvad i andre laver i weekender. Jeg sidder rastløs ved kaffemaskinen kl 6 og planlægger hvad der skal ske for ikke at komme til at kede mig.

 

er du blevet tjekket for ADHD ?  ikke for at fornærme dig på nogen måde - men det kan jo være andet og mere end en dårlig vane

 

 

men bortset fra det - så tjek min markering

 

man skal kede sig... ind i mellem... det er ufattelig vigtigt for hjernen at kede sig ind i mellem... dels for at den skal fungere normalt, men også for at fremme kreativitet og ikke mindst afslappet stillingtagen til tingene

 

hvis man aldrig tillader hjernen at få ro - så bliver man i mangel af bedre udtryk bims... eller sagt på en anden måde - du udvikler nogle uhensigtsmæssige mønstre som slet ikke matcher dine fysiologiske behov...  du driver rovdrift på din krop på en måde den ikke er gearet til

 

hvis du bor i Nordsjælland - så tjek ugeposten...  der er rigtig mange arrangementer listet pt som er sjove at deltage i...  og da meget af det er for voksne mennesker, så er der dels mulighed for nye bekendtskaber, men der er også mulighed for at deltage i ting der foregår i normalt tempo

 

jeg ved at svampeforeningen har 3-4 meget spændende arrangementer snart... og der er en masse lokale events som kunne være sjove at opleve :) 

 

 

min pointe er - ned i gear inden du tager livet af din hjerne... at kede sig er en rigtig god ting... og hvis du føler trang til at lave noget - så gør det modsatte - sæt dig på en stol... 

 

jeg ved godt det lyder dybt debilt når du læser det - men jeg mener det faktisk... hvis du ikke fejler noget der har skabt det overdrive - så skal din krop vænne sig til ikke at brænde lyset i begge ender.. 

 

og det gøres bedst fra sofaen.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...