Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Hvad er sundhed for dig..?

Recommended Posts

Guest Smuk Enlig Mor

Sundhed for mig er lig med dybfølt glæde... At kunne stå op hver morgen, og smile til mig selv i spejlet, og kunne se glæden ved alle livets facetter - også de mindre besnærende...

Sundhed for mig er lig med en stærk psyke... At kunne træffe hurtige og nødvendige beslutninger, handle med hjertet - selv under hårdt pres - og vise de svageste i samfundet overskud, uden selv at gå ned på det...

Sundhed for mig er lig med, at kunne give uden tanke på at modtage noget retur...

Sundhed for mig er en stærk og sund krop... At kunne bruge mig selv effektivt og målrettet i mine sportsgrene, og udrette bedre og bedre resultater, uden at kroppen siger fra pga. en evt. skade...

Sundhed for mig er mine børn... At kunne lytte til deres latter, mærke deres arme omkring min hals, lytte til deres små åndedrag når de sover trygt og dybt, og blive opfyldt af en ubeskrivelig kærlighed, blot ved at have dem i min nærhed... :wub:

Sundhed for mig er mine helt nære venner... At kunne rumme, og blive rummet, selvom jeg måske ikke fortjener det i nuet, og at kunne få en opsang, som kun de kan give, fordi de kender mig så godt, ønsker mig alt det bedste - og fordi de tør... :blink:

Sundhed er for mig dybe snakke om livet - og døden... At tale natten lang over flere flasker god italiensk rødvin - og vågne op dagen derpå - og mærke, at man i dén grad lever... :wacko:

Sundhed er for mig erotik og grænseløst begær... At kunne udleve og bruge min kvindelighed, rykke mine og min udvalgtes grænser, og få ham til at føle sig som en konge - intet mindre..! ;)  B)  :P

Hvad er sundhed for dig...? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ud over det med børnene, som jeg ikke har eller skal have, så kunne jeg ikke være mere enig.

Meeeen er der ikke smurt liiidt tykt på med perfektheds penslen ? ;)

Redigeret af Plaskeren

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg ville nok skifte ordet sundhed ud med livskvalitet.

For livskvalitet afføder i min optik sundhed.

Og selv om man måske skulle være skrantende på det helbredsmæssige (u-sund), så kan man jo måske godt sidde og nyde et glas/ flaske vin, og lytte til vindens susen i trætoppene. Og deraf føle at livet måske ikke er så forbandet skidt alligevel.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Livskvalitet og sundhed går vel hånd i hånd. uden livskvalitet er man/jeg heller ikke sund.

At gå lange ture langs stranden eller skoven giver både sundhed og livskvalitet  ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hey SEM. Ja du gør det da også hele tiden.  :-P  :-P

Ja hvad, er sundhed egentlig for mig ? Ja har jo ingen børn, så der, er jeg desværre usund.  :eek:  Jeg ryger hmmm. Usund igen. :-P  Sker, at der ryger mere en, 14 genstande ned på en uge usund igen igen igen.

Nej jeg går meget, spiller noget serie 6 bold ikke særlig seriøst oftest der 3 halvleg gør, at jeg bliver usund.  :-P Men på trods af alt dette usunde ting jeg gør. Føler jeg mig meget sun også udfra andre kontekster.

At jeg får en god start i en varm og tryg atmosfære. Både på jobbet blandt de mennesker, jeg elsker, de nye mennesker, jeg er ved at skabe en dejlig kontakt med.

At jeg starter og etablere et rum for at eksperimentere og gå på opdagelse i handlemønstre, tanker og følelser med betydning for forandrings processen for den person jeg er. jeg er både usund og sund på mange måder.  :-P Men så længe jeg har det godt med de valg jeg tager mig.  Og tager de tæsk der kommer.

At nærmer sig hinanden gennem samtale med familie, venner, bekendte, og vænne sig til at bevæge sig sammen i nuet. Det gør mig sund.
Elsker lange traveture ved vandet, i skoven, ja bare i naturen. elsker, at sidde i sofaen eller terrassen, med personer der betyder alt for mig og møde og snakke med nye mennesker. Helt uden bagtanker, men med ærlighed og respekt, for den enkelte.

Kan du have en dejlig dag SEM.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sundhed er at jeg kan stå inde for den jeg er, det jeg gør, det jeg vil og det jeg kan.... 

ingen grund til at udpensle, for alt falder i virkeligheden ind under ovenstående så det kan siges enkelt :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sundhed er at kunne slå øjnene op til en ny dag.

Nå, men så er baren jo også sat lavt nok til at det altid kun kan gå frem :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå, men så er baren jo også sat lavt nok til at det altid kun kan gå frem :)

I min alder er dette altid en sejr at slå øjnene op..

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Spock

Godt spørgsmål…. For hvad er sundhed….

Når jeg læser dine punkter, tænker jeg at det spænder over mere end bare sundhed. Det peger meget mod lykke og ingredienserne til et godt liv?! For det er lige før, at man mange steder kunne erstatte ”Sundhed” med ”Lykken” i dit gode indlæg, og stadig få det til at give mening :) Her spiller både den fysiske såvel som den mentale sundhed IMHO en stor rolle.

Nu er citater ikke altid så velkomne her i disse tider ;) , men har engang hørt en udtale at; ”raske mennesker har mange problemer, syge mennesker har kun et…” Og det gælder jo for så vidt både fysisk som mentalt… Og det understreger hvor meget sundhed betyder.

Kroppen er vigtig. Her synes jeg kodeordet er balance. At respektere sin krop, holde den stærk uden at spænde buen for hårdt. Vi er ikke bygget til at holde i 80+ år, så det kræver en indsats at holde sig i en form hvor livet kan nydes, både på den korte og den lange bane. Men samtidig ikke blive for frelst… Igen balance…

Det mentale starter indefra, at kende sig selv, at kunne give og tage imod - som du skriver – uden at det behøver at være et regnskab. Balancen ligger i at holde fast i sig selv, være sig selv tro. Og kunne være uselvisk uden at sælge ud af sig selv.

Og når man så sidder dér i en sund krop, og i solid mental balance med sig selv. ;) Så er det så evigt sandt at, blandt meget andet,  så er familie, venner, (vin), dybe samtaler og ikke mindst erotik er vitale dele i det at holde sig sund!

Ser i øvrigt ikke dit indlæg som værende smurt tykt ud med perfektionismens pensel. Ser det mere som betragtninger over hvad der giver dig sundhed (og lykke ;) ) Det er jo ikke altid at man som menneske formår at holde den helt lige linje… derfor kan man jo godt forsøge, og gøre sig umage, det tror jeg helt sikkert er sundt ;)

Spock

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Jeg bytter den også ud med livskvalitet, for sundheden kommer heraf i min optik..,

Så at være en nærværende og kærlig mor.

Være en kærlig og givende kæreste.

At være min mors og fars datter.

At være en trofast og kærlig ven/ veninde.

At være god mod dyr og naturen.

At være god ved mig og andre på min vej...

Uden dette ville jeg visne i krop og sjæl. For mig er det at jeg kan være noget for andre og glædes med andre den vigtigste sundhed jeg kan give mig selv - og ja dem der holder af/ elsker mig derned også...

Knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Spock

Men glemte da i øvrigt at svare på spørgsmålet....

Det er, selvfølgelig, et besøg hos yndlingskurtisanen. For det er godt for både krop og sjæl :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sundhed for mig er delt i 2 ting;

Den fysiske og den mentale.

Den fysiske er at jeg tidligt i mit liv traf en beslutning om at jeg ikke ville være svært overvægtig når jeg nåede de 50.

Dette er lykkes ganske udmærket :wink: Har et par kilo for meget på sidebenene, men har det fint med det !

Lagde alkoholen på hylden for 5 år siden, da den skabte mere negativitet end positivitet. Og prøver at spise mere fornuftigt,

men har nu en svaghed for chokolade og is :wink:

Den mentale sundhed har jeg så nu taget fat i. Jeg sagde mit job op for 3 måneder siden. Dette skete efter lang tids utilfredshed

og mange spildte kræfter, i en virksomhed som ved gud ikke tog vare på sine medarbejdere, og kun fokuserede på tal og bundlinje !

Og nu har jeg så søgt ind på So-Su medhjælper uddannelsen, som voksen-elev :wink: Og glæder mig som et lille barn, da min intention

er at få meget mere glæde i mit arbejdsliv, i de sidste 15 år jeg har tilbage på arbejdsmarkedet :wink:

For mig er det en sund beslutning !

Og så kunne man jo kombinere den fysiske og den mentale sundhed, og tage på en cykeltur til det smukke Fyn

og besøge en smuk enlig mor :wink:

God dag til jer alle !

GMC

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad er sundhed for dig...? :)

Kære SEM ;)

Hvad er sundhed for dig...? :) - -  det vil jeg gerne fortælle dig :) - og det vil nok blive et noget andet svar end du forventer :!:

Min x kone og jeg levede i 20 år et hektisk liv ude i "overhalingsbanen" (egen virksomhed = mange penge) og godt forkælet økonomisk og materielt, incl  A (+ 10 år med fed sex = partnerbytte - sexklubber - swingerfester i massevis og altid uden gummi og ingen kønssygdomme): De 20 år var så hektiske at de var usunde i næsten uhørt grad, så meget at jeg selv endte med 2 alvorlige livstruende sygdomme på samme tid (ikke HIV/kræft) og var syg i 4 år.

Jeg lærte fandeme af lektien og de år i helveds forgår var guld værd. I dag har jeg et helt andet syn på livet - jeg er meget mere tæt på mit autentiske jeg - som jeg er genetisk - dvs. min biologiske arv, - men også den sociale arv som kan have både positive og negative sider. Jeg har stort set fået skrællet hele den negative side væk, - således at der kun er den positive sociale side tilbage - den som styrker min biologiske arv.

Og hvordan er jeg kommet dertil : - jeg har en rigtigt god samtalepartner - en ældre erfaren herre på 65 år - og han er cand. psyk. - han er min købte fortrolige ven - og vi snakker om mange ting ;)  ;) - og der er sket en meget stor god og SUND udvikling med/og for mig - vi mødes 2 - 3 gange om året og får os en "maraton" han er min coach. B( vi snakker også om mit SEX/sexliv som er med helst mange forskellige damer) :P :P  ( han sider bare og griner/smiler :) )

Man skal altid danne basis for!!!   -  eks: - hvis man vil sove godt, så skal man også have en god seng - hvis man vil lave et godt print, så skal man have en god printer. osv  osv  osv

Hvad er sundhed for mig :  at være sund i mit hoved - som mit autentiske jeg - nemlig danne basis for. Jeg bliver aldrig 100%/gudskelov - der er ting i mig som nok ikke kan løses + at verdens fordærv jo løbende påvirker - der er hele tiden plads til refleksion  :) - jeg er nok ca. 95% - -  jeg ved jo i virkeligheden godt hvor skoen trykker ;).

Det har også betydet jeg har et fornuftigt forhold til : - mad, alkohol, tobak, motion, valg af venner/pigevenner/ bekendte/ familie / bolleveninder/knald - arbejde - materielt - livslang indlæring - og når den tid kommer ny kæreste.

- - har I fået noget at tænke over ????

Da det her jo er en SEX - knalde - webside, så kunne jeg godt tænke mig jeres umiddelbare holdning til nedenstående:  er jeg sund i mit hoved  Ja/nej

1 Jeg nægter at betale for fisse :                                                                                        ja eller nej

2 Jeg bruger lidt penge på Dating eller Scor eller ture i byen                                                 - " - 

3 Jeg synes det er frækt at bolle med gifte kvinder  :P                                                         - " -

4 Jeg knepper stadig uden gummi (ude IRL vil kvinder sgu heller ikke bruge gummi!!!)        - " -

5 A I ægteskab - swingerlivet med x kone                                                                               - " -

6 B Snakke sex/sexliv med psykolog                                                                                       - " -

.- I må meget gerne kommentere :)  - jeg er temmelig nysgerrig ;)  - bare sådan kort - og meget gerne i en pm til mig

Mange hilsner

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...