Hop til indhold
TheLadyMylena

Naturens luner

Recommended Posts

Solens stråler skinner på mig gennem vinduet,

mens jeg ligger en stille morgenstund i sengen.

Solstrålerne varmer mit ansigt.

Det smukke gyldne dragende skær hvisker & lokker mig ud af mit hi.

Skulle jeg mon åbne døren & gå helt ud i naturen for at nyde det i fulde drag ?

Naturen er så smuk !

Vidunderlig.

Tar imod hvad solen gir af varme & lys & glæde.

Går lidt længere ud... & ser hvor jeg blir ført hen.

Hvor er der dog smukt & dejligt !

Fredfyldt.

Varmt.

Men skyerne kom & blev grå & regnfyldte.

En stille regn begyndte. & en blæst tog til.

Regnen gjorde mig våd & kold.

Regndråberne begyndte at piske i ansigtet.

Føltes som lussinger.

Blæsten tog vejret fra mig.

Den smukke natur var for hård ved mig.

Var hverken forberedt eller klædt på til uvejret.

Tid til at finde hjem.

Men hvilken sti kom jeg fra ? Var jeg på rette vej ?

Fik endelig øje på mit lille hjem ude i det fjerne.

Mit hjem hvor alting er så velkendt, godt & trygt.

I læ & ly, hvor jeg kan lukke uvejret ude så det ikke rammer mig.

Lukker alle vinduer & døre.

Lukker for den smukke natur, som jeg vovede at træde ud i...

for et kort øjeblik...

*~ M ~*

Del dette indlæg

Link til indlæg

Smukt meget smukt, men hvem var slem mod dig?

Nogle gange kan man godt have brug for at komme ud med noget, uden at have et behov for at fortælle >hvorfor<

Smukt skrevet My :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Uvejret giver også viden og mod...

Smukt meget smukt... Må din sol altid skinne på dig smil.

Varmt knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nogle gange kan man godt have brug for at komme ud med noget, uden at have et behov for at fortælle >hvorfor<

Smukt skrevet My :)

Ja, og nogen gange er det godt at tale om det- derfor sikkert postet i DEBAT forum (;

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Utroligt smukt skrevet.

Jeg vil afholde mig fra at tolke det ensidigt, dels pga. af den poetiske form, og dels fordi jeg fornemmer, at det smukke poetiske og åbne indlæg gengiver mange af dine tanker og erfaringer i gennem livet.

Jeg synes det er smukt og ærligt, og da det nu er valgt en form hvor det er langt åbent ud, antager jeg at det primære formål jo må være, at give os brugere muligheden for at spejle os i det skrevne.

For mit vedkommende henledte det mine tanker på situationer i mit liv hvor jeg har brændt nallerne. Jeg kom til at dvæle en lille stund over et ungdoms kærlighedsforhold, som jeg var rigelig lang tid om, at komme over.  Men det satte også nogle tanker i gang hos mig omkring nogle valg jeg har truffet i livet, hvor jeg havde bevæget mig ud af nogle "veje", og senere nåede til en erkendelse af, at vejen virkede tillokkende, men at den førte mig til et sted, hvor jeg ikke trivedes (job og karriere valg)

For mit vedkommende ligger de hændelser jo kom til at tænke på, mange år tilbage i tiden. Jeg er dog glad for at gjorde som jeg gjorde, selv om det på daværende tidspunkt skabte nogle følelser af "spildt tid" eller det gør jeg aldrig igen. I dag er jeg nemlig ganske overbevist om, at det har gjort mig dels mere afklaret omkring hvad jeg ønsker i livet og mere "stærk". Vores erfaringer igennem livet former os jo, og pointen er vel:

Man vil sjældent opleve  det intense og smukke i livet, hvis man har valgt ikke at turde "leve det", af frygt for at blive såret eller skuffet.

Tak for at du har sat nogle tanker i gang.

p.s.

Det kan være svært at forstå at solen kan skinne, når man ikke kan se den på en overskyet dag.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej søde My. Smukt skrevet indlæg, og også meget tankevækkende My.

Jeg vælger, at tage dette perspektiv på dit smukke indlæg. Glæde og sorg, er jo meget dybt forbundet med hinanden. Og hvad kommer først eller sidst. Se så tænker jeg straks på Regnbuen. I hele dens flotte farveglans. 

"En regnbue er et optisk fænomen; en "lyseffekt", som skabes på himlen, når lys fra Solen rammer små vanddråber i luften, f.eks. faldende regn. ". Citat Wikipedia".

En regnbue kommer når uvejret er ovre, den kommer med alt sin glans, den omdanner de små vandråber om til en glæde igen. Man får farverne ind i sindet, der omdannes til en glædes følelse. Farvene har forskellige betydninger rød kærlighed, violet næste kærlighed, violet venskaber osv. Alle disse farver. Har en betydning for den person man er. 

Når man går i det grønne bakkede landskab og livet går op og ned, og man ser op på regnbuen i sin glans. Ved man. Man er i live, menneskerne overvinder alt til sidst. Både sorger og glæder.

My jeg håber, du ser regnbuen. Og ser den er mere end bare en lys effekt. Solen skinner heldigvis mere end regn, storm og blæst.

Ha en skøn dag My.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor i dog kan skrive så smukt alle sammen, det kan jeg slet ikke og det er jeg godt klar over, så jeg er nok mere til den direkte metode og tilbyder en kæmpe bjørnekrammer, hvis behovet og lysten skulle være der

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tusind tak for Jeres kommentarer.

De varmer & støtter & betyder rigtig meget.

Tak for Jeres ord & tanker.

Indlægget omhandler ikke en bestemt person.

Det er mere omkring livets veje, dens luner, bakker & dale i sin helhed.

Forskellige ting & oplevelser giver bare nogen gange modgang.

Ofte mange forskellige ting på en gang... indenfor ganske kort tid.

Det er hvad jeg oplever.

At rette ind på den rigtige sti igen & følge den røde tråd ~sandheden~ gennem livet, er ofte svær.

Jeg elsker det her citat ~ & har altid forsøgt at leve efter det.

Det med sandheden, den røde tråd, smuttede for mig for en stund... pokkers også !  :grin: 

" Three things cannot be hidden :

the sun,

the moon

and the truth "

Jeg ønsker & håber for alle, at I har fundet/finder

den sol, den måne & den præcise sandhed,

som passer rigtigt til hver enkelt af Jer ;)

** Lot of Love **

~M~

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...