Hop til indhold
Guest Sisse

åbent brev til en kunde

Recommended Posts

Guest Sisse

det er nu over en måned siden jeg besøgte dig.

besøget hos dig var alt i alt en dejlig oplevelse. du var sød, chamerende og forstod at gøre mig tryk. du virkede til at være en mand med styr på tilværelsen, som en mand der ikke mangler noget.. så jeg kørte hjem med en god mavefornemmelse, og med en følelse af at flere rare stunder ville være en mulighed.

men de efterfølgende dage begyndte en regn af breve at komme. breve hvor du spurgte og spurgte ind til mine tanker, mit liv, og mit virke. jeg følte det grænseoverskridende men forsøgte i første omgang at slå det hen og være høflig og imødekommende.

daglige breve med spøgsmål om savn og længsel. krav om tilkendegivelse om at du var en af de få. en der betød mere end de andre. i sig selv en mærkeligt krav set i lyset af hvad jeg laver. men også grænseoverskridende fordi det, for mig er ubehageligt at skulle føle mig tvunget til at tilkendegive ting jeg ikke mener og derfor gled jeg også pænt af på dine krav.

jeg skrev endda direkte til dig at jeg ikke kan tilbyde dig det du længes efter. at jeg kun er til låns i den tid der er betalt for og at jeg har mine omkring mig som får min kærlighed. jeg sagde endda du skulle glemme mig og få dig en elskerinde i stedet for. men du ville ikke give op.

jeg stoppede med at svare dig.

men du blev ved.

din besættelse flyttede sig fra at ville elske mig til at ville rede mig. breve om at jeg måtte lide og du ville jeg skulle stoppe. at du ville hjælpe mig hvis blot jeg ville give dig mine tanker.

og til sidst begyndte du at udspørge folk omkring mig. og jeg modtog bekymrede opkald.

nu er nok - nok...

jeg er ikke bange for dig.. Det skal du vide.. jeg tror oprigtigt ikke du vil mig noget ondt. men du gør mine kære bange. de har jo ikke mødt den fornuftige kunde jeg traf den aften. men kun set den krævende. irationelle skribent der forlanger min fulde opmærksomhed.

så jeg beder dig endnu engang... glem mig.. find din fornuft igen.

hvorfor har jeg valgt at skrive dette i fuld offentlighed. fordi jeg tror det er vigtigt at vi husker os selv på hvad det her er..

det er på mange områder dejligt og fantastisk. men det er også en illusion... og begge parter skal være bevidste om at der er betalt for tiden vi er sammen...

jeg har selvfølgelig kunder som jeg holder umådeligt meget af. men fælles for dem er at de godt ved hvor grænsen går. de kræver mig ikke. men nyder mig når de har muligheden.

som jeg skriver er jeg ikke bange.. men jeg bliver ked af det. ked af det fordi det aldrig er sjovt at skulle afvise andre. og ked af det fordi det ikke er behageligt at se et ellers velfungerende menneske miste al fornuft.

pas på jer selv.. både piger og drenge.. lad være med at lade fornuften forsvinde...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Fantastisk og modigt  indlæg, Sisse...

Tror dit åbne brev vækker associationer hos både købere og udbydere, der læser med...

Det prikkede i hvert fald til noget i mig, og det var et kærkomment tidspunkt...

Tak og kram

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Min datter på 12 har lidt det samme problem. Hun har en dreng fra hendes klasse der hverdag efter skole, konstant cykler rundt på vejen uden for vores hus. Det er faktisk lidt sødt.

Men når det er en voksen mand der ikke kan tage tingene for hvad de er, ja så er det skisme spooky.

Ak ja - den kærlighed...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Flot og modigt Sisse.

Selvfølgelig kunne du have holdt det internt. Du valgte, efter mange skriverier, at gå offentligt.

Det afskrækker næppe din hede tilbeder, men vi andre får sparket, til at reflektere endnu engang - at gøre os helt klart at i denne verden findes der fantastiske oplevelser, tætte relationer, ægte sympati, omsorg og glæde....men aldrig kimen til ejerskab.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

det er nu over en måned siden jeg besøgte dig.

besøget hos dig var alt i alt en dejlig oplevelse. du var sød, chamerende og forstod at gøre mig tryk. du virkede til at være en mand med styr på tilværelsen, som en mand der ikke mangler noget.. så jeg kørte hjem med en god mavefornemmelse, og med en følelse af at flere rare stunder ville være en mulighed.

men de efterfølgende dage begyndte en regn af breve at komme. breve hvor du spurgte og spurgte ind til mine tanker, mit liv, og mit virke. jeg følte det grænseoverskridende men forsøgte i første omgang at slå det hen og være høflig og imødekommende.

daglige breve med spøgsmål om savn og længsel. krav om tilkendegivelse om at du var en af de få. en der betød mere end de andre. i sig selv en mærkeligt krav set i lyset af hvad jeg laver. men også grænseoverskridende fordi det, for mig er ubehageligt at skulle føle mig tvunget til at tilkendegive ting jeg ikke mener og derfor gled jeg også pænt af på dine krav.

jeg skrev endda direkte til dig at jeg ikke kan tilbyde dig det du længes efter. at jeg kun er til låns i den tid der er betalt for og at jeg har mine omkring mig som får min kærlighed. jeg sagde endda du skulle glemme mig og få dig en elskerinde i stedet for. men du ville ikke give op.

jeg stoppede med at svare dig.

men du blev ved.

din besættelse flyttede sig fra at ville elske mig til at ville rede mig. breve om at jeg måtte lide og du ville jeg skulle stoppe. at du ville hjælpe mig hvis blot jeg ville give dig mine tanker.

og til sidst begyndte du at udspørge folk omkring mig. og jeg modtog bekymrede opkald.

nu er nok - nok...

jeg er ikke bange for dig.. Det skal du vide.. jeg tror oprigtigt ikke du vil mig noget ondt. men du gør mine kære bange. de har jo ikke mødt den fornuftige kunde jeg traf den aften. men kun set den krævende. irationelle skribent der forlanger min fulde opmærksomhed.

så jeg beder dig endnu engang... glem mig.. find din fornuft igen.

hvorfor har jeg valgt at skrive dette i fuld offentlighed. fordi jeg tror det er vigtigt at vi husker os selv på hvad det her er..

det er på mange områder dejligt og fantastisk. men det er også en illusion... og begge parter skal være bevidste om at der er betalt for tiden vi er sammen...

jeg har selvfølgelig kunder som jeg holder umådeligt meget af. men fælles for dem er at de godt ved hvor grænsen går. de kræver mig ikke. men nyder mig når de har muligheden.

som jeg skriver er jeg ikke bange.. men jeg bliver ked af det. ked af det fordi det aldrig er sjovt at skulle afvise andre. og ked af det fordi det ikke er behageligt at se et ellers velfungerende menneske miste al fornuft.

pas på jer selv.. både piger og drenge.. lad være med at lade fornuften forsvinde...

Kære sisse. Puha ikke en rar en at stå i... Jeg kunne ikke like dit skriv, da eg skriver, at jeg har opbrugt min kvote for likes i dag..???!! Positive tilkendegivelser er heller ikke det eg står mest for lige pt, så dermed skal jeg jo heller ikke like jer alle sammen så meget hihi.. Når men I LIKE. Smil.

Sørgeligt men sandt er det, at det kan være svært for nogen, at skelne mellem vores job og privatliv- og ja det er ubehageligt for begge partner...

Flot delt og alt lykke til dig. Varmt knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

Flot indlæg, Sisse.

Og i grunden også et varmt indlæg, idet jeg ikke sporer vrede eller bitterhed, men kun en sørgmodig beklagelse af, at vedkommende ikke har forstået, at I piger kun er til låns i den tid, I selv ønsker at være det.

Del dette indlæg

Link til indlæg

På tysk kalder man en person der er forelsket i en glædespige Liebes Casper.

Casper er en gennemgående figur i traditionelt tysk dukketeater. Og bliver i denne sammenhæng brugt som "latterlig person"

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvor er det smuk skrevet og stort af dig og dele med os, -håber han læser med på sidelinen og forstår at vi piger kun er til låns.... -Og vi gør dette af lyst og ikke tvang, så vi har ikke brug for en redningsmand....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Det er kedelig læsning Sisse, og jeg håber du snart får stop på det. Vi har hørt om det tideligere og det kommer snart at ske for nogen anden. Der findes desværre en hel masse mænd der ikke ved noget om grænser og som manipulerer sig selve ind i en fantasi de ikke kommer ud af.  Nogen gang undrer det mig hvorfor så få kvinder bliver syge på denne måde?

Jo, det er kedeligt Sisse, og det rammer vel fungerende danske prostituerede. Men jeg er overbevist om at det i langt større udstrækning rammer thaikvinderne i branschen. Jeg har set og fået fortalt om den der ubehagelige adfærd rigtigt mange gange af mine veninder i thaiverden.

Mænd der allerede efter første besøg, skal invitere pigen ud på restaurant, hjem til dem, eller ud på noget andet. Mænd der skal hjælpe dem at stoppe i massagebranschen (og istedet blive servicekvinder hjemme hos ham). Mænd der skriver og skriver og skriver mail og sms hver eneste dag, og ringer i ny og næ.  Mænd som efter et eller to besøg "elsker" kvinden og vil giftes med hende.

MEN når de fortæller om dem, så er det mig der synes det er grenseoverskridende; disse thaikvinder har en evne at manipulere mænden og holde dem på rimeligt afstand og alligevel ikke tabe dem som kunde. Lidt grimt, men også fermt. (Og nu og lige præcis i dette øjeblik fik jeg en tanke som måske ender i en ny debattråd!?)

Når det gælder disse mænd så mener de åbenbarlig at de - i forhold til piger der sælger sex - har ret til en sådan adfærd. Det drejer sig om mænd der ser prostituerede - og især dem fra Thailand - som hunde de kan redde fra gaden og tage sig kærligt an.  Det mærkelige er at de aller fleste af disse mænd - måske også din kunde Sisse - har ordnede forhold, arbejde, økonomi, og iblandt tilmed børn og familje. Og alligevel ...

Forelskelse kan ramme hårdt - det er helt sikkert. Men den rammer ikke på den her måden. Sådan er det bare ikke. Det er helt andre kræfter i arbejde.

Og jeg ophører aldrig at blive forbavset over hvor mange mænd der stadig lever i middelalderen. Og alligevel fungerer i hverdagen? 

B

Del dette indlæg

Link til indlæg

På tysk kalder man en person der er forelsket i en glædespige Liebes Casper.

Casper er en gennemgående figur i traditionelt tysk dukketeater. Og bliver i denne sammenhæng brugt som "latterlig person"

problemet er at det her ikke er en latterlig person.. han kan potentielt blive meget meget farlig hen af vejen... ikke bare farlig men meget farlig... 

det er et flot brev - problemet er at den slags har den stik modsatte virkning - hvis han læser det vil det bestyrke ham i hans tro på at hun skal reddes... psyk 101 

erotomani i den her form eskalerer ofte - ikke altid - men ofte.. og hvis han allerede er nået så langt som til at være explicit over for omgangskredsen - så er der ikke ret langt igen til de farlige stadier

man kan ikke ræssonere med dem på den måde der bliver gjort i det åbne brev... du kan ikke ræssonere med et syndrom / psykisk forstyrrelse 

det bekymrer mig at Line skriver det er gået så hurtigt... det tager vanligvis længere tid... politiet kan ikke gøre noget, men de skal som minimum gøres opmærksom på det... som minimum!! 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej sisse.

Det var da et brev der sagde et eller andet,alle vi almindelige kunder ved jo godt i bare er til låns,så længe pengene rækker og sådan skal det da også være,er faktisk det fede ved at besøge en glædespige vi er sammen den halve time og så går man glad hjem,ingen følelser i klemme.håber du får styr på din tilbeder eller at han bare stopper af sig selv.men jeg synes du skal gå til politiet hvis det fortsætter,sådan en person kan godt være lidt farlig.

De bedste hilsner fra Henrik Odense

Pas på dig selv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hej Sisse

Det var dog en ubehagelig historie.. både for dig og ham. Jeg beundrer din evne til at slå koldt vand i blodet og jeg synes det er flot og modigt af dig at skrive om det herinde.

Jeg håber at det snart stopper... også for hans skyld.

Stort knus herfra

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sisse dit skriv gik lige ind. Minede mig om mig selv og den oplevelse der kom til at fylde i mit liv gennem lægere tid. Nemlig mødet med en ren dyrket psykopat.. Samme tilgang som din kunde. Puha. Håber du for ham stoppet. Tanker herfra.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Heldigvis tror jeg at ikke alle kan være ufarlige, men der er nok nogen slemme i mellem. nogen menneske har måske ikke sådan et filter som de fleste andre, ufarlige personer men de forstår bare ikke Sisses rolle og deres egen rolle i hele seancen. Især tror jeg uden at vide det personer der mangler kærlighed og omsorg hjemmefra, er ensomme og har udfordringer måske står ham fast gået i stå og klamrede sig til hvad der lige er i sigte. tro mig jeg snakker erfaring. Har selv mistede en uvurderligt venskab på den konto :???:

Hvad gør man lige i den situation har ingen anelse.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fantastisk skriv Sisse

Føler virkelig for dig, det er en trist situation at havne i.

Pas nu godt på dig delv derude, det ville være virkelig skidt at miste dig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

problemet er at det her ikke er en latterlig person.. han kan potentielt blive meget meget farlig hen af vejen... ikke bare farlig men meget farlig...

det er et flot brev - problemet er at den slags har den stik modsatte virkning - hvis han læser det vil det bestyrke ham i hans tro på at hun skal reddes... psyk 101

erotomani i den her form eskalerer ofte - ikke altid - men ofte.. og hvis han allerede er nået så langt som til at være explicit over for omgangskredsen - så er der ikke ret langt igen til de farlige stadier

man kan ikke ræssonere med dem på den måde der bliver gjort i det åbne brev... du kan ikke ræssonere med et syndrom / psykisk forstyrrelse

det bekymrer mig at Line skriver det er gået så hurtigt... det tager vanligvis længere tid... politiet kan ikke gøre noget, men de skal som minimum gøres opmærksom på det... som minimum!!

Jeg forstår ikke lige yas? Hvor skriver jeg det går hurtigt? Knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest prinss

Sisse der er noget du mangler i dit åbne brev, og det er

Til .... .........

så kunne det sku være han kunne holde nalderne fra dig

lad ham hænge i det lort han selv har lagt op til.

Redigeret af prinss

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg forstår ikke lige yas? Hvor skriver jeg det går hurtigt? Knus Line

du skriver en måned (lidt over en måned) - det er rigtig hurtigt hvis du spørger mig...  

hvis du havde skrevet 6 md havde jeg trukket vejret roligt... men at gå fra besøg til kontakt til din omgangskreds på alt under 2 md gør mig meget urolig på dine vegne

det er en eskalering der vil frem i verden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Også kaldt stalker... Og her ( desværre erfaring fra forhold igennem 4 år og i job regi ) er og kan der virkelig være tale om en tikkende bombe , så der desværre for nogle får sørgelige konsekvenser... Tag forholdsregler, så som påpasselighed med alene færden, ikke være forudsigelig i din færten , svar IKKE på noget og bliver det ved så kontakt svinene...

Nu vil jeg ikke male en vis herre på væggen, men i Randers er en mor til 3 afgået ved døden af en stalker og om man kender personen godt eller lidt, ændre ikke på deres sygdom... Denne mand valgte at hænge sig selv for nydelig...

Pas på dig søde , kan desværre stadigvæk også mærke min oplevelse når nogen beskriver sådanne ting igen, så jeg bliver sgu trist på dine vejende. Mange knus til dig

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

du skriver en måned (lidt over en måned) - det er rigtig hurtigt hvis du spørger mig...

hvis du havde skrevet 6 md havde jeg trukket vejret roligt... men at gå fra besøg til kontakt til din omgangskreds på alt under 2 md gør mig meget urolig på dine vegne

det er en eskalering der vil frem i verden

Søde yas, det er sisse der skriver en måned hihi, du er vist lige så træt som mig i dag.. Måske k og k tog vores energi fra morgenstunden griner... Knus knus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Enig med Line - jeg har også indgående kendskab til fænomenet... gid fanden havde det

jeg vil også meget nødig male noget på væggen - men din beretning om at "du skal reddes" er den der skræmmer mig... 

hvad er den ultimative udfrielse af vores lidelser - hvad er i sidste ende det eneste der kan redde os fra os selv??  

og det er der tidsfaktoren gør mig bange på dine vegne...  for med den fart han har på kan han nå den konklusion inden du får set dig om 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Søde yas, det er sisse der skriver en måned hihi, du er vist lige så træt som mig i dag.. Måske k og k tog vores energi fra morgenstunden griner... Knus knus

hahaha - ja - det er dig :) der skulle have stået sisse... for det er jo hende der skriver det.. 

så jeg er enig med dig og bekymret for Sisse...  og træt :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

@Sisse

Bare helt kort - kunne ellers skrive og begrunde herfra og til jeg får krampe i højre pegefinger:

Hvor er det super fint skrevet :-)

Stor respekt for din håndtering.

Venligst

French

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

hahaha - ja - det er dig :) der skulle have stået sisse... for det er jo hende der skriver det..

så jeg er enig med dig og bekymret for Sisse... og træt :)

Også her... Weekend er tiltrængt hihi knus knus

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...