Hop til indhold
Rejsenetværk

Brug for en med forstand på jura

Recommended Posts

Hej venner

For nogen tid siden oprettede jeg en tråd om at jeg ville skrive mit testamente.

Det bliver et simpelt standard et af slagen, og for at kunne forberede mig på at kunne få testamentet skrevet så det kræver færrest ressourcer, købte jeg standard dokumenterne hos:

Familieadvokaten

http://www.familieadvokaten.dk/

Nu er det ikke sådan at jeg ønsker det udført for en slik, men yderpunkterne i markedet går fra den billigste rent internetbaserede løsning, over en kombination med et 30 minutters tidsbegrænset telefonmøde mod et honorar oveni net-prisen, og så personligt fremmøde hos en advokat, hvor så først det begynder at koste.

Det er jo fint nok at der står fra 2500 kr hvor du møder op personligt, men det kan vel også udmærket ende med at koste det dobbelte + når man møder op, og bruger advokaters tid på deres kontor.

Jeg vil ærligt erkende at jeg på den ene side føler et behov for en personlig bisidder, til hjælp til at disponere og udføre en testamentarisk standard formular, men at jeg også ser for mig at gabet mellem hvad det vil koste rent over nettet, og så ved personligt fremmøde hvor taxameteret kører, simpelthen er for stor for en opgave der er venstrehånds/samlebånds arbejde for enhver jurist.

I hvert fald i mit simple borger tilfælde, som enlig uden arvinger.

Nu er det så jeg spørger her, om der er en med den rette baggrund, der dels vil acceptere det at jeg ved at vi mødes, herefter ved hvem vedkommende er, dels vil påtage sig at kigge på mit behov sammen med mig, eventuelt sådan at jeg kan få testamentet udarbejdet over nettet med min bisidder i baghånden?

Nu forventer jeg ikke en henvendelse fra en af de dyre drenge i branchen, og jeg har heller ingen intention om at bevæge nogle til at udvise, hvad de kunne tænkes at anse for ukollegial adfærd.

Jeg ser mere sådan på det at ofte kender man nogle i sit netværk med de rette kompetencer, som man så benytter sig af på det ret uformelle plan, det være sig en jurist, revisor eller en håndværker.

Desværre kender jeg ikke nogle der kender en som kender en i lige dette tilfælde, så derfor denne lille efterlysning.

Det kan være såvel en jurastuderende, som bare en med en brugbar faglig indsigt til at kunne hjælpe mig med at samle og præsentere den information på den rigtige måde som den advokat skal bruge, der endeligt udfærdiger testamentet.

Jeg vil selvfølgelig betale et rimeligt honorar for at være mig behjælpelig på denne måde.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej venner

For nogen tid siden oprettede jeg en tråd om at jeg ville skrive mit testamente.

Det bliver et simpelt standard et af slagen, og for at kunne forberede mig på at kunne få testamentet skrevet så det kræver færrest ressourcer, købte jeg standard dokumenterne hos:

Familieadvokaten

Nu er det ikke sådan at jeg ønsker det udført for en slik, men yderpunkterne i markedet går fra den billigste rent internetbaserede løsning, over en kombination med et 30 minutters tidsbegrænset telefonmøde mod et honorar oveni net-prisen, og så personligt fremmøde hos en advokat, hvor så først det begynder at koste.

Det er jo fint nok at der står fra 2500 kr hvor du møder op personligt, men det kan vel også udmærket ende med at koste det dobbelte + når man møder op, og bruger advokaters tid på deres kontor.

Jeg vil ærligt erkende at jeg på den ene side føler et behov for en personlig bisidder, til hjælp til at disponere og udføre en testamentarisk standard formular, men at jeg også ser for mig at gabet mellem hvad det vil koste rent over nettet, og så ved personligt fremmøde hvor taxameteret kører, simpelthen er for stor for en opgave der er venstrehånds/samlebånds arbejde for enhver jurist.

Nu er det så jeg spørger her, om der er en med den rette baggrund, der dels vil acceptere det at jeg ved at vi mødes, herefter ved hvem vedkommende er, dels vil påtage sig at kigge på mit behov sammen med mig, eventuelt sådan at jeg kan få testamentet udarbejdet over nettet med min bisidder i baghånden?

Nu forventer jeg ikke en henvendelse fra en af de dyre drenge i branchen, og jeg har heller ingen intention om at bevæge nogle til at udvise, hvad de kunne tænkes at anse for ukollegial adfærd.

Jeg ser mere sådan på det at ofte kender man nogle i sit netværk med de rette kompetencer, som man så benytter sig af på det ret uformelle plan, det være sig en jurist, revisor eller en håndværker.

Desværre kender jeg ikke nogle der kender en som kender en i lige dette tilfælde, så derfor denne lille efterlysning.

Det kan være såvel en jurastuderende, som bare en med en brugbar faglig indsigt til at kunne hjælpe mig med at samle og præsentere den information på den rigtige måde som den advokat skal bruge, der endeligt udfærdiger testamentet.

Jeg vil selvfølgelig betale et rimeligt honorar for at være mig behjælpelig på denne måde.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hej Rejsenetværk

- jeg er selv enlig uden arvinger, så jeg købte en online løsning hos Familieadvokaten - du betaler online og får adgang til "at skrive i denne formular på din PC. Samt får tilsendt nogle fortrykte formularer som udfyldes med det du skrevet online (Word) og printer ud på din egen printer - dvs printpapiret er de tilsendte formularer.

Herefter aftaler du tid hos en Notar (hedder det vist) - den Retskreds du tilhører - Notar kontrollerer dine "udfyldninger" i det færdige testamente - men ikke kontrol af dine ønsker.

Jeg syntes det var nemt og hurtigt og enkelt.

Mit første testamente fik jeg lavet hos en advokat det er 8 - 9 år siden og kostede 2500kr - og det forbande makværk i form af : ikke høre på mig - blande sig/"til tvinge sig" i hvordan jeg fordelte til velgørende formål - og dernæst have skrevet nogle ting som var i direkte modstrid med mine ønsker da jeg skulle se det færdige testamente - jeg glemmer aldrig denne sjuft - det var fandeme en kamp - at få min sidste vilje - der var undertoner af hån pga min fordelingsnøgle i de velgørende formål. Så pas på !!!!!!!!

Nogle år senere ændreres min situation - og så lavede jeg det sgu selv og uden advokats holdninger.

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nogle år senere ændreres min situation - og så lavede jeg det sgu selv og uden advokats holdninger.

Ja, låner man et og bruger som forlæg, kan man nå langt selv.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Rejse....

Domstol.dk er en rigtig god og anvendelig side....her kan du finde både relevant lovgivning og vejledning i i det rent praktiske...Efterfølgende kan du selv få det ordnet hos en Notar.

Du er velkommen til at skrive en PM hvis du støder på problematikker hvor jeg evt. kan være behjælpelig..

Mvh

all

Hej venner

Familieadvokaten

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej Nyder livet

Tak for bidrag

Jeg har købt dokumenterne hos Familieadvokaten.dk, men vil ikke nøjes med at udfylde dem selv, og så bare betale de 300 kr hos notaren.

Jeg vil gerne betale for den sikkerhed der består i at en advokat med egen ansvarsforsikring står inde for at jeg har udarbejdet et korrekt testamente, her rækker notaren ikke, og han har dybest set ingen anden funktion end at registrere og arkivere testamentet.

Jeg kunne udmærket købe advokat ydelsen online hos Familieadvokaten, men jeg dur ikke til hverken telefonisk eller mail dialog i den slags sager.

Dybest  set kan jeg få et testamente for 2000 kr +/- over nettet, men helt så billigt behøver det ikke at være, men det kan jo også nemt koste mig 5 - 10000 kr for det samme arbejde, hvis jeg mødes med og bruger en advokats tid.

Jeg vil så gerne betale en for at hjælpe mig med at bruge et online tilbud korrekt, en der gider at mødes med mig, og måske få det ordnet i en snæver vending.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...