Hop til indhold

vaccinationer

Featured Replies

Skrevet

Hvor mange ting kan man vaccinere sig imod af kønsygdomme sexoverførte sygdomme? og hvor får man det gjort?

Skrevet

Kønsvorder og Hepatitis A og B kan man blive vaccineret imod. Det er bare at gå til din læge så klare de det for dig. Men det koster penge. Omkring 1200 kr pr gang for 3 gange HPV imod Konsvorter og 2 gange havrix imod Hepatitis A og B som ligger på omkring 800 kr pr gang.

Begge holder 20-30 år.

Du kan læse mere om dem ved at google HPV vaccination til mænd og vaccination imod Hepatitis.

Skrevet

2 gange havrix imod Hepatitis A og B som ligger på omkring 800 kr pr gang.

Nej, den hedder Twinrix, og hvis man får 3 skud, skulle det vist vare, indtil man forlader planeten.

Men jeg er ikke HPV-vaccineret, jeg tænkte at det nok var for sent, men jeg kan se at flere herinde - der har været mere rundt omkring end mig - overvejer det. Så det er jeg da også begyndt at gøre. Prisen for vaccinationerne er ligesom ikke nogen hindring, når man tænker på, hvad vi fyrer af på damer.

Skrevet

Nej, den hedder Twinrix, og hvis man får 3 skud, skulle det vist vare, indtil man forlader planeten.

Du har ret. Mig der husker forkert. De gør det samme men med forskellige doser.

• 3 months later...
Skrevet

Efter i 10 år at have afstået fra at modtage fransk uden kondom i Tyskland, har jeg nu kapituleret og modtager nu selv fransk uden på FKK klubber i Tyskland.

Jeg har derfor valgt at blive vaccineret mod alt man kan blive vaccineret imod, og jeg er helt på linje med Loui De Palma, mener også at uanset prisen er den udgift underordnet i forhold til både formålet med at blive vaccineret og de penge vi ellers bruger på købesex.

Men jeg blev overrasket over prisen, for det koster noget mindre end her nævnt, men jeg har ikke kunnet Google de lavere priser?

Jeg har selv givet 750 kr pr dosis HPV, og har valgt en hurtig løsning der indebærer en 1 ekstra  dosis Twinrix og 1 ekstra dosis Hpv.

Jeg hentede på recept og blev vaccineret hos egen læge:

Hepatitis A+B
http://www.sikkerrej...tis-ab-vaccine/

Hurtigt program

Der kan skæres ca. 1 uge af vaccinationsforløbet før afrejse ved at anvende et hurtigere program bestående af i alt 4 doser, heraf 3 inden afrejse.

1. dosis = dag 0

2. dosis dag 0 + 7 dage

3. dosis dag 0 + 21 dage

4. dosis fra dag 0 + 1 år til dag 0 + 2 år.

HPV
http://www.hpvvaccin...roghvordan.aspx

Vejledning fra Statens Serum Institut:

Den primære vaccinationsserie består af 3 separate 0,5 ml doser, der bliver indgivet i henhold til følgende plan: 0, 2, 6 måneder.

Hvis det ikke er muligt at følge den givne tidsplan, skal den anden dosis indgives mindst en måned efter den først dosis, og den tredje dosis skal indgives mindst 3 måneder efter den anden dosis.

Alle tre doser tilstræbes givet inden for ét år. Ved forsinket vaccination gives næste vaccine hurtigst muligt, der begyndes aldrig forfra.

Ved graviditet anbefales det, at vaccinationen med Gardasil® udsættes til graviditeten er afsluttet. Gardasil® kan gives i amme perioden.

---------------------------------

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Skrevet

Den vaccine får godt nok skyld for lidt af hvert. Den har været fremme i snart 10 år - og så skulle det først være nu at vi ser bivirkninger af den art ?  

Jeg har selv valgt at blive vaccineret og jeg har familie der var med i den endelige fase test og der var selvsagt ikke et eneste tilfælde da den ellers ikke kunne være blevet godkendt og i følge de brochurer hun fik i samme forbindelse var der over 11.000 skandinaviske piger under 24 år med i fase 3 

Jeg har meget svært ved at tro på at der pludselig skulle opstå en "epidemi"  efter så mange år. Og jeg synes det er hul i hovedet at skræmme på den måde vel vidende at der i forvejen er så mange tåbelige forældrepar der fravælger MFR vaccinen. Risikoen er at endnu flere tåbelige forældrer fravælger denne vaccine fordi de bliver bange over sådan en artikel.

Jeg ville virkelig ønske at presseetikken i DK var bedre. Jeg krummer tæer når jeg læser den slags og samtidig tænker på de mere langtrækkende konsekvenser af den form for sensationsjournalistik. 

Mvh

g-lover

Skrevet

Hepatitis A er ikke en kønssygdom. Den pådrages oftest igennem inficerede fødevarer ved ferier i middelhavslandene.

Hvis man ikke er i risiko for at få hepatitis A kan man nøjes med Engerix som kun beskytter mod Hepatitis B og er billigere.

Skrevet

Hepatitis A er ikke en kønssygdom. Den pådrages oftest igennem inficerede fødevarer ved ferier i middelhavslandene.

Hvis man ikke er i risiko for at få hepatitis A kan man nøjes med Engerix som kun beskytter mod Hepatitis B og er billigere.

Dette er korrekt Hepatitis er ikke en kønssygdom,

det betegnes som leverbetændelse.

Hepatitis virussen har flere varianter A-E

og smittes ofte gennem ubeskyttet sex og blod, derfor tror mange det er en kønssygdom, men det er det ikke.

Skrevet

For mig har det været en overvindelse bare det at gå fra ikke at kunne acceptere blot den mest teoretiske risiko ved fransk uden i forbindelse med købesex, og så til at acceptere en teoretisk lavrisiko ved fransk uden kondom, selvfølgelig sådan at jeg stadig ikke vil forbruge tilbud om analt eller vaginalt samleje uden kondom.

Jeg erindrer hvordan jeg for 8 - 9 år siden blev overrasket med fransk uden på FKK i Tyskland, jeg oplevede hvor himmelsk meget bedre det er end ved fransk med, hvorefter jeg hang i aidslinjen i 40 minutter, hvor manden sagde at han ikke måtte sige at der ingen risiko er, men at jeg ingen grund havde til bekymring og ikke behøvede at blive testet blot i denne anledning, hvilket jeg nu blev.

Når nu jeg som single uden et bagland at forholde mig til, er gået på kompromis med et hidtidigt princip, eksisterer der i min verden ikke nogen vægtning af en besparelse på hepatitis vaccinationer, men jeg tager selvfølgelig en Twinrix når nu den både udgør en mulighed, og er til at betale.

Hiv er så teoretisk i forbindelse med fransk uden at det er til at leve med, mens syfilis selv så lille risikoen er ved fransk uden, at jeg hvis der fandtes en vaccine selv ville betale 10000 kr om så det var prisen for blot, også at blive vaccineret herimod.

Men forholdet er jo stadig den at de risici vi løber, der er risikoen størst for pigen når hun yder fransk uden, og risikoen er størst for manden når han yder fransk til pigen, sidstnævnte har jeg til nu ikke ydet piger når jeg køber sex.

Derfor udgør hele denne problemstilling en meget skæv risikoprofil, henholdsvis piger der sælger sex, henholdsvis mænd der køber sex.

Hvis piger yder fransk uden 5 - 10 gange på en arbejdsdag måned efter måned, og det er hende der løber en omend stadig meget lille risiko, så er det hende der hver gang løber en risiko der er større end for manden der modtager. 

Når så manden måske kun køber denne ydelse gennemsnitligt 1 - 2 gange om måneden, er der alene ud fra en statistisk faktor tale om et helt andet risiko scenarie for manden end for pigen, og derfor også en langt større fristelse, når nu risikoen som mand ikke er større end den er.

Derfor er jeg dybest set stadig af den opfattelse at pigerne hverken i Tyskland eller i Danmark for deres egen skyld burde undlade at yde fransk uden kondom, men i Tyskland er det så meget standard at jeg efterhånden anså det som absurd, på det personlige plan af rent principielle grunde at holde fanens så højt, at jeg fortsættende aktivt ville bede om fransk med hver gang hun skulle til at yde det uden.

Derfor føler jeg faktisk at alle glædespiger for deres egen skyld, hvad enten de yder fransk uden kondom, eller med kondom, de bør betale sig fra at blive vaccineret mod alle de kønssygdomme det er muligt at blive vaccineret imod.

Så længe det begge parter herefter stadig kan pådrage sig, kan behandles er det med de små risici til at leve med skulle det ske, som jeg ser på det.

Skulle piger efter at have købt sig til alle de vaccinationer det er muligt, er Hiv dog stadig også for dem en meget meget lille risikofaktor, hvor de måtte yde fransk uden/med eller uden slug, om end en akkumuleret risiko af en helt anden størrelsesorden, end når vi mænd køber ydelsen af dem.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.