Hop til indhold
Rejsenetværk

Ufattelige Lars Løkke Rasmussen

Recommended Posts

pt deler DF 1 pladsen som DKs største med A og V inden for 0.2 procent... dvs - de er lige store de 3... +/- et par tusinde stemmer...

dvs at lige så mange som stemmer venstre og stemmer socialdemokraterne stemmer altså DF

DF fik en jordskredssejr med 26 % af samtlige stemmer til EP valget... og fik flere mandater end noget andet parti

partiet blev stiftet i 1995 - dvs til næste år er det 20 år gammelt...

hvad er det lige der ikke holder i længden ? når du har passeret 5 danskere på gaden har mindst 1 af dem stemt DF - hvad er det lige der ikke holder ?

Jamen er det nu garant for omhu og kvalitet, at man er populær??

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen er det nu garant for omhu og kvalitet, at man er populær??

er det ikke et relevant spørgsmål for både A V og O ?

det er ikke det det kommer an på... popularitet.. det kommer an på hvem der er troværdige og hvem folk tror er de bedste repræsentanter for dem

og pt - der tror lidt mere end hver 5 dansker på DF eller samlet det 60 % af befolkningen på et af de 3 partier...

der er naturligvis også er lavet statistikker over hvem der støtter partierne... O er et arbejderpart.. og de har rigtig godt fat i deres kernevælgere... omkring 30 % af deres vælgere er arbejdere med indkomst under 400.000

DF promoverer sig ikke til millionæerne og lover gunstige forhold for de rige... så de er selvsagt underrepræsenteret blandt akademikerne og meget højtlønnede...

A og V har mistet stemmer... til DF... så naturligvis er nytilkommerne nok lidt mere repræsentative end forne tiders kernevælgere... men som svar på dit spørgsmål

JA - det er faktisk garant for at partiet mestendels gør whatever for den gruppe de lover at gøre det for... og at A og V ikke gør det for ellers havde DF ikke kapret størstedelen af de de 2 andre partier har mistet

det er numbers game... og det kan godt være at man ikke kan lide DF og det kan godt være at man stadig rider med på Nyrups slagsang "stuerene bliver i aldrig".... men faktum er at de faktisk vandt 25% af befolkningen for sig ved EP valget og står til at vinde 20% af befolkningen ved næste valg

så det er garant for kvalitet og omhu hos 20% af befolkningen... og det er jo det der tæller...

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

det er numbers game... og det kan godt være at man ikke kan lide DF og det kan godt være at man stadig rider med på Nyrups slagsang "stuerene bliver i aldrig".... men faktum er at de faktisk vandt 25% af befolkningen for sig ved EP valget og står til at vinde 20% af befolkningen ved næste valg

så det er garant for kvalitet og omhu hos 20% af befolkningen... og det er jo det der tæller...

Parlamentsvalget var jo næsten afgjort på forhånd. LLR i endnu en kaotisk sag om rod og brug af offentlige midler til private formål. Kun to partier, der ønsker mindre EU, hvoraf Folkebevægelsen nok har været for anonym og farveløs. Bemærk hvor stort flertallet var for patentdomstolen.

Tror du ikke, at de gode meningsmålinger rummer eg stort element af protest (lige som det nok er tilfældet for EL)?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Parlamentsvalget var jo næsten afgjort på forhånd. LLR i endnu en kaotisk sag om rod og brug af offentlige midler til private formål. Kun to partier, der ønsker mindre EU, hvoraf Folkebevægelsen nok har været for anonym og farveløs. Bemærk hvor stort flertallet var for patentdomstolen.

Tror du ikke, at de gode meningsmålinger rummer eg stort element af protest (lige som det nok er tilfældet for EL)?

et element jo... et stort element... nja..

EL er faktisk et fedt parti på mange måder... hvis jeg ikke var DF var jeg EL.. men de har nogle meninger jeg bare ikke kan tilslutte mig så den går ikke

på mange måder betragter jeg personligt EL som yderligtgående... hader det ord.. lad os bruge "ideologiske" i stedet for... ideologier er smukke og de er krompromis-løse...

men ideologier i deres rene form kommer man sjældent langt med - kompromisser er nødvendige.. og der excellerer DF jo... men for at nå midten er der jo nogen der skal trække i hver sin ende og det har jeg respekt for

jeg vil tro at der i højere grad er tale om protest for dem der er gået til EL fremfor til DF, for EL er langt mere markante og har langt mere kant end DF

mht patentdomstolen... der kan vi spekulere meget på hvorfor det blev som det blev... jeg tror ikke det ene svare vil være meget mere rigtigt end det andet... for honestly - jeg tror faktisk ikke at folk vidste nøjagtig hvad de stemte på hvad det angik...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen Jasmin...jeg kender da godt tallene og deres årsag!

Jeg vil derimod heller høre, hvorfor DU synes, det et en løsning for landet og derfor dér, du vil sætte din stemme?!

Hvad er der i den førte politik, som du tiltrækkes af? Hvilke resultater har 10 års stærkt samarbejde med DF ført med sig?!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen Jasmin...jeg kender da godt tallene og deres årsag!

Jeg vil derimod heller høre, hvorfor DU synes, det et en løsning for landet og derfor dér, du vil sætte din stemme?!

Hvad er der i den førte politik, som du tiltrækkes af? Hvilke resultater har 10 års stærkt samarbejde med DF ført med sig?!

det kan jo over en kam betegnes som at jeg kan identificere mig med deres mærkesager... den førte politik er i det store hele som jeg selv ville føre den

der er nogle steder hvor DF har gået på kompromis hvor jeg ville have stået fast - og der er nogen steder de har stået fast hvor jeg mener at de burde være gået på kompromis

men overordnet set - så er deres arbejdsprogram inden for socialpolitik, dyrevelfærd, børn- & ungepolitik, boligpolitik, kulturpolitik, ligestillingspolitik, udlændingepolitik, EU politik og finanspolitik stortset i tråd med hvad mener er ret og vrang

nu kalder du det stærkt samarbejde... hvilket fra en modstander må være ironisk ment - og det antyder at du alligevel ikke vil tage mit svar seriøst eller vil acceptere hvad jeg mener er gode resultater for landet..

så den undlader jeg at svare på indtil videre.... i hvert fald indtil at jeg fornemmer at spørgsmålet er ærligt stillet og ikke blot et oplæg til at opponere mod min personlige overbevisning :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle partier, minus EL og Alliancen, er efter min bedste overbevisning hjemhørende under den samme paraply. Groft sagt. Sådan ser man tit på det fra udenlandsk side. Her har man typisk kun 2 partier, hvori alle standpunkter kan indeholdes. Der er da også kun små nuanceforskelle i partiernes tilgang til udenrigspolitikken, socialpolitik,sundhed etc. Det enkelte parti har så udnævnt nogle få sager til mærkesager, for at skille sig lidt ud. C har skatten, SF miljøet, V har erhverv, S socialpolitik, (som alle andre partier stort set har kopieret) DF står for en stram og fair udlændingepolitik, som efterhånden alle partier under paraplyen ligeledes har kopieret. At DF har medvind tror jeg til dels skyldes at butikken er meget godt styret. Kunne man tænke sig Thulesen Dahl i en bilagssag? Næppe! De eneste møgsager DF har haft, efter min mening er de 2 gale fætre. Men de er jo heldigvis historie. (Hvert fald den ene)

Del dette indlæg

Link til indlæg

det kan jo over en kam betegnes som at jeg kan identificere mig med deres mærkesager... den førte politik er i det store hele som jeg selv ville føre den

der er nogle steder hvor DF har gået på kompromis hvor jeg ville have stået fast - og der er nogen steder de har stået fast hvor jeg mener at de burde være gået på kompromis

men overordnet set - så er deres arbejdsprogram inden for socialpolitik, dyrevelfærd, børn- & ungepolitik, boligpolitik, kulturpolitik, ligestillingspolitik, udlændingepolitik, EU politik og finanspolitik stortset i tråd med hvad mener er ret og vrang

nu kalder du det stærkt samarbejde... hvilket fra en modstander må være ironisk ment - og det antyder at du alligevel ikke vil tage mit svar seriøst eller vil acceptere hvad jeg mener er gode resultater for landet..

så den undlader jeg at svare på indtil videre.... i hvert fald indtil at jeg fornemmer at spørgsmålet er ærligt stillet og ikke blot et oplæg til at opponere mod min personlige overbevisning :)

Det var sgu ikke ironisk! Gik bare lidt hurtigt måske...

Mente den ret faste blokpolitik, det blev ført under VK, hvor O var det faste parlamentariske grundlag ... En situation ganske uvant i øvrigt siden indførelsen af parlamentarismen.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...