Hop til indhold
Plaskeren

Er det mig der gammel eller...

Recommended Posts

Hvis han er så tæt på at det er farligt, så ville vedkommende nok ramme dig hvis du foretog en pludselig opbremsning uden at aktivere baglyset. En skønne dag bliver du ramt bagfra (af en bil) og det er ikke behageligt. Hvis du endelig vil have mere afstand, så rør bremsen uden at reelt bremse. Så vil du få vedkommende til at bremse, uden at risikere at blive påkørt.

jamen det bliver de ikke synderligt forskrækkede af... :)  det andet er meget mere dramatisk - no guts no glory :)

blot at aktivere bremselyset med pedal-frigangen er slet ikke nær så effektivt hvad angår indlæringseffekten ifht at holde øje med trafikken :)  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Blev forældre senere end mange andre - Karriere ?  :sad:

Oplevede til en skole hjem samtale, at ungerne blev rost, kammeraterne kunne li' at være samen med dem - "de viser hensyn" - ØHHH - er det en fejl ??

Efter en grillfest i en af klasserne, hvor jeg hørte hvordan en af klassekammeraterne talte til sine forældre/søskende, fik mine 'rødder' besked om, at det fandt jeg mig ikke i, og uanset omgivelser, ville påtale det. Svaret var -'Det kunne vi ikke drømme om' H¨ber det passer  :grin:

>Cherie - Aktivering af tågebaglygten hjælper også  :grin: Er det noget :grin: galt med den forankørendes bremselys ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg kommer altid til at trække håndbremsen hvis nogen presser mig bagfra, så jeg laver en pludselig opbremsning uden at bremselyset aktiveres.... jeg accepterer heller ikke at blive presset bagfra

så lærer de sjovt nok at holde afstand resten af turen... eller køre uden om med den rette afstand....

jeg har ikke noget i mod at idioten presser sig ind foran mig med høj fart for under/lige efter en overhaling vil hans bremselængde være så meget længere end min at chancen for at vi støder sammen EFTER overhalingen selv om han klodser bremsen lige efter er minimal hvis jeg er opmærksom på hvad der foregår...

men han skal fandme ikke presse mig bagfra.... det er så farligt at han får en lille reminder af mig om minimumsafstand på 2 sekunder

Hvad mener I så om typen, der blinker med overhalingsblinket, mens du er ved at overhale? Det kan jo kun betyde, at der er noget galt med min bil! For ikke at risikere noget, sænker jeg langsomt farten (slipper speederen) og trækker ind bag den, jeg var ved at overhale. Jeg vil jo ikke risikere, at min bil, der åbenbart er defekt, kommer mere til skade!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er ikke dig, der er ved at blive gammel.

Det bliver vi alle, men ikke på den måde. Jeg har selv problemer med den manglende opdragelse, eller rettere non-opdragelse.

Jeg ser tit i S-toget unge mennesker, der smider deres ben op på sædet over for med beskidte sko eller støvler på. Dér, hvor den næste passager skal sidde.

Engang reagerede og spugte, om de også gjorde sådan hjemme i sofaen. Jeg fik kun et beskidt svar og blev bedt om at blande mig udenom.

For nogen tid siden stod jeg i en godt fyldt bus.

Ind kom en gravid kvinde. Hun kiggede sig lidt om efter en plads og søgte med bedende øjne kontakt med en ung pige, der sad forrest i bussen. Sidstnævnte reagerede ikke, hvorfor en ældre mand ved siden af fik stablet sig på benene og sagde: "De har vist mere brug for pladsen end jeg".

Den unge pige reagerede ikke. Hun blev som det naturligste i verden siddende, mens den ældre mand gjorde plads til den gravide.

Da jeg var barn, var det en almindelig regel, at yngre rejste sig for ældre. De behøvede såmænd ikke engang at være gangbesværede eller handicappede.

Så jo, der er sket et skred.

Det hænger sandsynligvis sammen med det nedbrud af normer, som 68-generationen sørgede for, og nu har unge mennesker ingen af disse faste og egentligt praktiske pejlemærker at orientere sig efter.

Men selv uden pejlemærker kan man nu nå ret langt ved blot at bruge sin sunde fornuft.

"Ungdommen et ikke, hvad den har været - og det har den aldrig været!" Var det Sokrates eller Platon, der udtalte det? Det var i hvert fald en af antikkens græske filosoffer, så intet nyt under solen!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den der med bremselyset eller tågebaglygterne, der er man jo straks offer for "dødsstrålerne fra Zork"

Og der er jo faktisk ret mange bilister der altid har haft en drøm om at være skoleinspektør eller politimand, men de blev bare bogholder Jensen, men det laver de så om på når de sætter sig ind i deres 1,0 sprint, og deres magtmiddel er "DØDSSTRÅLERNE"

Så næste gang man får strålerne skal man bare grine af det, ( i tilfælde af det nu er en lastbil der vil sende de store dødsstråler, så blænd straks ned,...de kan et og andet med deres lys, bla. blænde bagud...(snyd))  :D :D :D

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvad mener I så om typen, der blinker med overhalingsblinket, mens du er ved at overhale? Det kan jo kun betyde, at der er noget galt med min bil! 

jeg er ikke sikker på at jeg forstår... 

ex: jeg er ved at overhale dig, og når jeg er ud for dig begynder du så at blinke med lyset ?   

det er ikke usædvanligt at lastbiler gør det for at hjælpe, men jeg har aldrig oplevet at andre gør det... med mindre det er for at genere den der overhaler mest muligt og det er jo bare jord i hovedet

hvis nogen blinker af mig under en overhaling vil jeg nok være ret ligeglad - uanset om der skulle være noget galt med bilen kan jeg ikke gøre noget ved det under en overhaling alligevel og med mindre hjulene ryger af (hvilket jeg nok ville opdage inden overhalingen) så er der næppe fare på færde med mindre han har udsigt til at se noget jeg ikke har (som lastbileder har) 

så jeg er ikke helt sikker på hvad det er for en type du mener :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

'Hader' specielt hvide kassevogne - jeg kører 130 km/t og har dem alligevel liggende på trækkrogen, og kan ikke se deres nummerplade, fordi de er så tæt på  :cry: Der er det jeg bruger tågelygten 

Man skal aldrig genere lastbiler, de har deres '1000 m' projektører på taget  :grin:

Del dette indlæg

Link til indlæg

'Hader' specielt hvide kassevogne - jeg kører 130 km/t og har dem alligevel liggende på trækkrogen, og kan ikke se deres nummerplade, fordi de er så tæt på  :cry: Der er det jeg bruger tågelygten 

Man skal aldrig genere lastbiler, de har deres '1000 m' projektører på taget  :grin:

Jeg har en gang været glad for en lastbil-chauffør og hans uforsvarlige kørsel _Jeg var på vej hjem fra Fleggard, da 'idioten' begyndte med kompressorhorn og chikanekørsel - Jeg skyndte mig at trække ind - Imod os kom en spøgelsesbilist med 130 i timen - Undgik ham på grund af een der sad højt og havde overblik 

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er ikke sikker på at jeg forstår...

ex: jeg er ved at overhale dig, og når jeg er ud for dig begynder du så at blinke med lyset ?

det er ikke usædvanligt at lastbiler gør det for at hjælpe, men jeg har aldrig oplevet at andre gør det... med mindre det er for at genere den der overhaler mest muligt og det er jo bare jord i hovedet

hvis nogen blinker af mig under en overhaling vil jeg nok være ret ligeglad - uanset om der skulle være noget galt med bilen kan jeg ikke gøre noget ved det under en overhaling alligevel og med mindre hjulene ryger af (hvilket jeg nok ville opdage inden overhalingen) så er der næppe fare på færde med mindre han har udsigt til at se noget jeg ikke har (som lastbileder har)

så jeg er ikke helt sikker på hvad det er for en type du mener :)

Du plejer ellers at være ret skarp i opfattelsen, og jeg plejer ikke at udtrykke mig uklart, så et eller andet er gået galt!

Du eg ved at overhale f.eks. En lastbil. Du overhalet med den fart, du ønsker at overhale ned (f.eks. Den højst tilladte fart). Ham bag dig i (typisk) Audien eller BMW'en blinker for at komme forbi. Da dette jo ikke lader sig gøre, siger min hjerne mig, at der må være noget galt med min bil, derfor må det være klogest MEGET stille at afbryde overhalinger og trække ind bag lastbilen. Desværre må Audi-fyren så nedsætte sin fart tilsvarende og vente med sin overhaling, til jeg er trukket ind bag lastbilen!

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg

Link til indlæg

Folk. der kører urimeligt tæt op i røven på én.

Her bruger jeg, hvis det er muligt, denne metode.

Når det har stået på længe nok, så venter jeg til, der kommer en helle midt på vejen. Jeg bremser så stille og roligt og bliver holdende til højre for selve hellen, så vedkommende ikke kan komme forbi.

Jeg står så stille og roligt ud af bilen og lukker bagagerummet op.

Herefter går jeg så tilbage til tåben og spørger venligt og høfligt, om vedkommende nu har set mit bagagerum tilstrækkeligt, så han fremover kan holde en fornuftig bremseafstand.

Den virker hver gang, dog har jeg en enkelt gang været tæt på at ende i slagsmål, da tumpen tilsyneladende var helt humorforladt. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du plejer ellers at være ret skarp i opfattelsen, og jeg plejer ikke at udtrykke mig uklart, så et eller andet er gået galt!

Du eg ved at overhale f.eks. En lastbil. Du overhalet med den fart, du ønsker at overhale ned (f.eks. Den højst tilladte fart). Ham bag dig i (typisk) Audien eller BMW'en blinker for at komme forbi. Da dette jo ikke lader sig gøre, siger min hjerne mig, at der må være noget galt med min bil, derfor må det være klogest MEGET stille at afbryde overhalinger og trække ind bag lastbilen. Desværre må Audi-fyren så nedsætte sin fart tilsvarende og vente med sin overhaling, til jeg er trukket ind bag lastbilen!

ahh - der var en 3 bil i setuppet... 

well - jeg vil sige at du er mindst lige så ferm til at chikanere provokatører som jeg er... (hvorfor er det lige at der er en større procentdel af provokatørerne der kører i Audier eller BMWer??? ) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg syntes nu at det mest trælse er de idioter der tror at de bare kan blive i venstre  vejbane bare fordi der er en bil i højre side 800 m længere fremme

Redigeret af knallert

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg syntes nu at det mest trælse er de idioter der tror at de bare kan blive i højre vejbane bare fordi der er en bil i venstre side 800 m længere fremme

øhhh - man skal faktisk blive i højre side af vejen :)   jf § 15 i færdselsloven :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

øhhh - man skal faktisk blive i højre side af vejen :)   jf § 15 i færdselsloven :)

undskyld du har ret

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja eller bare passe på de biler der holder i vejsiden. :shock:  :shock:  Hmmmm. Den havde jeg overset i lørdags. Så glæder mig til det dyre portræt billede, der kommer med posten.  :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Er de unge i dag ikke frygtelig uopdragne og uforskammede.

Nu har jeg er job hvor jeg er i kontakt med tusinder af mennesker om dagen, så jeg får set lidt af hvert.

Men idag var der alligevel en episode der fik mig til tænke wtf sker der lige...

Grundet en sen fyraften og et tomt køleskab, måtte jeg desværre nøjes med et halv ringe måltid i en stor fastfood kæde.

Jeg har bænket mig med min "mad" tæt på 2 sofa grupper. I den ene af disse sidder 2 piger, omkring en 17 års penge, med skoene oppe i sædet og affald spredt på bord og gulv.

En mor og 3 børn er så ved at indfinde sig i gruppen lige ved siden af, moren vælger så at tørre bord og sæde af med en våd serviet, ikke noget unormalt.

Den ene af de to piger spørger så "om hun (moderen) er fra danmark?" Fordi det var da herre mærkeligt at hun tørrede bordet af. Moderen er sådan lidt paf, men svarer pænt at hun har det bedst med at alt er rent.

De to piger bruger så et par minutter på at håne kvinden, at hun er syg i potten og fucked up. Rimeligt højlydt så hele restauranten kan høre det. Og fuldstændig lige glad at hun har 3 små børn med.

De rejser sig op og lader er affaldsbjerg ligge på bordet...

Jeg tænker bare, at sådan var vi sku ikke da jeg var 17. Vi havde trods alt lært at tale pænt og ryde op efter os selv på det tidspunkt.

Og det er desværre dagligt at jeg ser de danske unge være ligeglade med alt de ikke kan enten bolle eller proppe i kraniet...

Men er der bare mig der er gammel?

Du er ikke gammel. Du er velopdragen og de to unge mennesker, mangler i dén grad opdragelse.

Udover det, skal de prise sig voldsomt lykkelige for, at de ikke hoppede på min sambo, som netop også gør det samme med at tørre bordet af.

Men i princippet er det vel bare at ringe til strisserne, da det er æreskrænkende udtalelser og forstyrrelse af den offentlige orden, og så må forældrene tage en snak med deres små poder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

der er hvis nok også nogle piger, herinde på eroguiden, som hellere ikke altid taler/skriver pænt, til andre. er de også dårlig opdraget?

Redigeret af kajbigpakaj

Del dette indlæg

Link til indlæg

ahh - der var en 3 bil i setuppet...

well - jeg vil sige at du er mindst lige så ferm til at chikanere provokatører som jeg er... (hvorfor er det lige at der er en større procentdel af provokatørerne der kører i Audier eller BMWer??? )

Jeg ved det ikke, men det et fakta!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

der er hvis nok også nogle piger, herinde på eroguiden, som hellere ikke altid taler/skriver pænt, til andre. er de også dårlig opdraget?

Det ved jeg ikke, er de det? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det gælder bestemt ikke kun piger!

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg syntes nu at det mest trælse er de idioter der tror at de bare kan blive i venstre vejbane bare fordi der er en bil i højre side 800 m længere fremme

Med mindre din knallert er stærkt tunet, kan det da ikke genere dig! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Med mindre din knallert er stærkt tunet, kan det da ikke genere dig! :)

lige så meget som dem der ligger helt oppe i røven af en, men dem kan man få væk ved at blokere bremserne 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

øøøøøøh som tidligere tomtorcykel-betvinger, vil jeg mene at det er den dårligste ting, du kan fortage dig på en knallert,

Med mindre du har et udbredt ønske om at blive til en pandekage. :D :D :D

Jeg tænkte netop det samme :shock:

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...