Hop til indhold
Borende X

At være. Eller ikke at være.

Recommended Posts

Jeg fandt denne artikel i Travbladet. http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article2298446.ece

Den er meget interessant, for den har faktisk de samme synspunkter, som jeg flere gange har givet udtryk for herinde, senest i aftes i

Et af artiklens afsnit er:

Esther Perel har følgende råd til par med børn, hvor lidenskaben dør i firmaet Familien:

Gå alene i biografen og se de film du selv vil se, og ikke kun dem I begge kan blive enige om, går I til fest sammen, må den ene gerne blive længere end den anden, hvis han hader at rejse, kan hun tage med veninderne.

- Det handler om ikke at føle sig truet af forskellighed, ikke at føle sig truet af, at hvis I ikke gør alt sammen, så betyder det, at I ikke er intime, ikke er tætte. Vi har brug for mange forbindelser, mange bånd. Hvis du føler, at du har opgivet for mange dele af dig selv for at være sammen med din partner, vil du begynde at lede efter en anden person for at genfinde de tabte dele.

Det minder utroligt meget om min hverdag.

Hvorfor skal min kone f.eks blive hjemme, fordi jeg ikke har lyst til at se en bestemt film i biografen? Og hvorfor skal jeg slæbes med, når jeg ikke har lyst?

Hvorfor skal min kone slæbes med på Verdenshavet, hvis hun grundliggende ikke bryder sig om bølger?

Løsningen er da enkel:

Hun går i biografen selv eller med en veninde. Og jeg tager Sjælland rundt med et par frivillige og et par kasser øl, hvis jeg brænder for det.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Hvorfor skal min kone f.eks blive hjemme, fordi jeg ikke har lyst til at se en bestemt film i biografen? Og hvorfor skal jeg slæbes med, når jeg ikke har lyst?

Hvorfor skal min kone slæbes med på Verdenshavet, hvis hun grundliggende ikke bryder sig om bølger?

Løsningen er da enkel:

Hun går i biografen selv eller med en veninde. Og jeg tager Sjælland rundt med et par frivillige og et par kasser øl, hvis jeg brænder for det.

Du glemte købesex, BX!  :cool:

Dine skiftende forhold til købedamer er vel en vigtig del af din hverdag. Og jeg skal nok lade være med at spørge, om din kone også køber sex ude i byen :cool:

Men ellers har du jo ret, sådan i det store hele.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og hvis konen ikke gider med hen på det lokale bordel...  ;)

Her greb du elegant bolden og fortsatte min tankerække. ;)

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Jeg fandt denne artikel i Travbladet. http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article2298446.ece

Den er meget interessant, for den har faktisk de samme synspunkter, som jeg flere gange har givet udtryk for herinde, senest i aftes i

Esther Perel har følgende råd til par med børn, hvor lidenskaben dør i firmaet Familien:

Gå alene i biografen og se de film du selv vil se, og ikke kun dem I begge kan blive enige om, går I til fest sammen, må den ene gerne blive længere end den anden, hvis han hader at rejse, kan hun tage med veninderne.

- Det handler om ikke at føle sig truet af forskellighed, ikke at føle sig truet af, at hvis I ikke gør alt sammen, så betyder det, at I ikke er intime, ikke er tætte. Vi har brug for mange forbindelser, mange bånd. Hvis du føler, at du har opgivet for mange dele af dig selv for at være sammen med din partner, vil du begynde at lede efter en anden person for at genfinde de tabte dele.

Løsningen er da enkel:

Hun er nu klog hende, Esther... :)

... Men er den løsning nu alligevel så enkel, som du lægger op til..?

Jeg tror det faktisk ikke, for, dybest set, handler det om at turde være sig selv, og det er der faktisk ikke ret mange mennesker, der tør, når det kommer til stykket... :)

Det er, imo, fundamentalt, at turde at være alene i et parforhold, for har man hele tiden brug for den andens nærhed, bliver det en usund afhængighed, som jeg tror, på sigt, vil medføre et brud...

Forelskelsen er symbiosen, og her har man udelukkende nok i hinanden, og sådan skal det være... Men som tiden går, og man stifter familie ect., bliver andre mennesker også lukket ind i boblen, og man bliver nødt til at forholde sig til sit parforhold på en anden måde, end man gjorde i starten... Man bliver nødt til at lære - og forstå - at det at vende sig om mod verden, ikke er ensbetydende med at give slip på parforholdet... :)

Specielt tror jeg, at vi kvinder har svært ved denne overgang - da vi som oftest er meget familieorienterede og knyttede - og lykkedes den aldrig rigtigt, så bliver det pludselig ens partner, der får rollen som ens sociale succes, og det er skie usundt...

Så ja..! Sætter man sin partner fri, vil man opleve, at det bliver langt mere tilfredsstillende at være sammen - og hver for sig... ;)

Just my point of view... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Og hvis konen ikke gider med hen på det lokale bordel...  ;)

Det er jo netop essensen, HenrikDK! - Du tager alene afsted... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest thaihaj

Min sidste kæreste havde det synspunkt, at jeg skulle være sammen med hendes venner, for som hun sagde så var de jo en del af hendes liv. Hun gad så til gengæld ikke være sammen med mine venner. Ja dobbeltmoral findes desværre i de fleste forhold.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Min sidste kæreste havde det synspunkt, at jeg skulle være sammen med hendes venner, for som hun sagde så var de jo en del af hendes liv. Hun gad så til gengæld ikke være sammen med mine venner. Ja dobbeltmoral findes desværre i de fleste forhold.

Heh, den kender jeg... sådan er de fleste kvinder vidst...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er, imo, fundamentalt, at turde at være alene i et parforhold, for har man hele tiden brug for den andens nærhed, bliver det en usund afhængighed, som jeg tror, på sigt, vil medføre et brud.....

..... Så ja..! Sætter man sin partner fri, vil man opleve, at det bliver langt mere tilfredsstillende at være sammen - og hver for sig... ;)

Just my point of view... :)

Det er bestemt heller ikke noget dårligt synspunkt.

Faktisk er det i den retning, mine egne tanker om min egen hverdag går.

Min kone gør f,eks ting som at gå i biografen alene, hvis ikke jeg har tid eller lyst. Eller hvis ikke vi kan finde en barnepige. Hun kan også finde på at ville gå til kniplingeknytning, hvilket jeg så sand for dyden ikke interesserer mig en pind for.

Selv kan jeg finde på at køre op til havkrydseren med en pose øl samt nogle papirer, jeg skal have kigget på, sætte Dannebrog i hækken og begynde at arbejde. Lige indtil ejeren af nabobåden dukker op og får øje på øllet (kender du den, Toddy?).

Det er præcis de ting, du nævner, der gør, at jeg tror på holdbarheden af mit eget parforhold. Man skal sgu' ikke sidde lårene af hinanden. Individuel frihed i fællesskabet er nødvendigt.

Nu ved jeg godt, at Stumpen og et par andre herinde vil mene, at min kone slet ikke går i biografen, men et andet sted hen ;).

Tjah, hvad ved jeg? Jeg følger i hvert fald ikke efter hende som en skygge på 50 meters afstand.

Og hun kommer altid tilbage igen :) :).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er bestemt heller ikke noget dårligt synspunkt.

Faktisk er det i den retning, mine egne tanker om min egen hverdag går.

Min kone gør f,eks ting som at gå i biografen alene, hvis ikke jeg har tid eller lyst. Eller hvis ikke vi kan finde en barnepige. Hun kan også finde på at ville gå til kniplingeknytning, hvilket jeg så sand for dyden ikke interesserer mig en pind for.

Selv kan jeg finde på at køre op til havkrydseren med en pose øl samt nogle papirer, jeg skal have kigget på, sætte Dannebrog i hækken og begynde at arbejde. Lige indtil ejeren af nabobåden dukker op og får øje på øllet (kender du den, Toddy?).

Det er præcis de ting, du nævner, der gør, at jeg tror på holdbarheden af mit eget parforhold. Man skal sgu' ikke sidde lårene af hinanden. Individuel frihed i fællesskabet er nødvendigt.

Nu ved jeg godt, at Stumpen og et par andre herinde vil mene, at min kone slet ikke går i biografen, men et andet sted hen ;).

Tjah, hvad ved jeg? Jeg følger i hvert fald ikke efter hende som en skygge på 50 meters afstand.

Og hun kommer altid tilbage igen :) :).

Det kan du tro jeg gør.

Jeg har ofte taget ned til båden, for at få fred og ro og fordi jeg bare bedre kan koncentrere mig når jeg sidder i cockpittet helt alene med min labtop og lader mit blik vandre ud over horisonten ;-)

Det sker dog ofte at "genbo" med frue kommer forbi og deler en flaske rød af den bedre slags :D

Dog vil jeg sige at min økonomi ikke er til at drikke nogen af Premiers Crus eller Petrus for den sags skyld, men mindre kan jo også godt gøre det

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som hardcore single og eneboer på tredje, har jeg oplevet selv at nedprioritere og blive nedprioriteret af mandlige venner der er komme i parforhold.

Primært fordi jeg ikke gider at være tredje ben  hver gang vi ses, uden at han og jeg som tidligere kan ses på to mandshånd, og hvis hun skal være med hver gang, ja så lader jeg simpelthen forbindelsen glide ud.

En af de store gevinster for mig herinde, er at jeg har truffet nogle, og ses med nogle på to eller flermands hånd, der kan træde i stede for de relationer til andre jeg har mistet, hvis liv har udviklet sig mere normalt, end jeg selv der sidder alene tilbage på tredje.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Løsningen er da enkel:

Lige præcis derfor har jeg på det nærmeste valgt at købe min kæreste

Jeg gider sgu ikke alle de forventninger og slåskampe

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som hardcore single og eneboer på tredje, har jeg oplevet selv at nedprioritere og blive nedprioriteret af mandlige venner der er komme i parforhold.

Primært fordi jeg ikke gider at være tredje ben  hver gang vi ses, uden at han og jeg som tidligere kan ses på to mandshånd, og hvis hun skal være med hver gang, ja så lader jeg simpelthen forbindelsen glide ud.

En af de store gevinster for mig herinde, er at jeg har truffet nogle, og ses med nogle på to eller flermands hånd, der kan træde i stede for de relationer til andre jeg har mistet, hvis liv har udviklet sig mere normalt, end jeg selv der sidder alene tilbage på tredje.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Godt indlæg

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hun ønskede jo kontrol den lille pige....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Dit indlæg viser, at EG har en endda overordentlig stor eksistensberettigelse.

Selv var jeg i mange år alene og genkender den med at være det tredie ben. Selvom man var tre, var det alligevel en ensom oplevelse.

Jeg synes, at det er en solstrålehistorie, at du har fundet venner herinde.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest stump

Lige præcis derfor har jeg på det nærmeste valgt at købe min kæreste

Jeg gider sgu ikke alle de forventninger og slåskampe

Mner du at dine købedamer / kærester ikke har forventninger. Købedamer ok, men købekærester, har de ikke forventninger?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mner du at dine købedamer / kærester ikke har forventninger. Købedamer ok, men købekærester, har de ikke forventninger?

Min er tilmeldt månedlig PBS overførsel, og den eneste forventning hun har er at jeg overholder den aftale.

Det fungere upåklageligt

Redigeret af Marquis de Sade

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...