Hop til indhold
Guest Smuk Enlig Mor

Fars dag..:)

Recommended Posts

Guest Smuk Enlig Mor

Nogen vil ganske givet opfatte dette indlæg som diskrimination, men jeg vover alligevel det ene øje... ;)

 

Derfor vil jeg gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer fædre en fantastisk dag.  - Håber I har mulighed for at tilbringe den sammen med jeres kære små, og at jeres nærmeste vil give jer ALT det, I peger på... :D

 

Nyd dagen hvor I er midtpunkt..! :)

 

Krammer fra SEM

Del dette indlæg


Link til indlæg

tak... og herfra skal jeg lige bekræfte at en MorgenGuffer er en udemærket  Fars dags skik...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak, tak. Desværre fejres den ikke her, så det er mere farsdag. Den står på hakkebøf i aften :mrgreen:

 

PS: Det er dybt diskriminerende over for kvinderne og dem der ikke har børn. Du får helt sikkert smæk :P

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogen vil ganske givet opfatte dette indlæg som diskrimination, men jeg vover alligevel det ene øje... ;)

 

Derfor vil jeg gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer fædre en fantastisk dag.  - Håber I har mulighed for at tilbringe den sammen med jeres kære små, og at jeres nærmeste vil give jer ALT det, I peger på... :D

 

Nyd dagen hvor I er midtpunkt..! :)

 

Krammer fra SEM

 

Kære Smuk Enlig Mor :)

 

- en ualmindelig smuk tanke :wub:  fra din side til fædre, deres børn og deres kæreste/kone - hele familien.

 

Men du ramte mig alligevel, og selvfølgelig på positive måde ;) - den dag kan jeg desværre ikke fejre - for jeg har aldrig haft det privilege at få børn - desværre - "det er jo også dem der skal besøge os når vi bliver ældre!!" - og den ældre generation langsomt falder bort!!

 

Så når jeg ser familier med børn er jeg lidt misundelig - - nej grøn i hoved af misundelse :mrgreen: - og en 2 - 3 hjemmelavede teenagetøser der i så sen alder som 13 år kræver deres helt eget privatliv - med fuld roomservice :!: - -  ville være en kærkommen udfordring ;)

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

 

Jeg håber også mit indlæg kan sætte nogle tanker i gang hos mange mænd herinde, når de ligger og horer i andre dobbeltsenge end hjemme i ægteskabets dobbeltseng - med alt hvad det indebærer - at det opdages - lidt snavs med hjem!! - uhyggeligt meget mistes - og børnene er altid forlods tabere  - nogle fædre mister endda muligheden for at fejre fars dag sammen b.....

 

- - - nå det her er bare mit fuldstændige fjollede og malplaceret indlæg - men mit viskelæder er blevet væk -  desværre.

 

 

Mange hilsner

 

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak SEM:)

Jeg nyder skam dagen med mine tøser. Har fået en sød Farsdag t-shirt af de små:)

God farsdag til alle jer super fædre der ude:)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej til, jer alle, både fædre og mødre. :-P  på denne 5 juni også, kaldet grundlovsdag. Hvor vi fejre demokratiet. Ja vil ikke gå ind på hvad grundlovsdag er det ved de fleste mennesker hvad er. Jo så er det fars dag. Den dag hvor vi siger tak, til vores fædre for det de, har gjort for os igennem vores opvækst, teenager årerne,og voksenliv. Hvordan gør, jeg/du/jer det.

 

Hvad køber man til sin elskede far, hvad fortjener han på denne dag? Hvordan anerkender, man en man der vil gå igennem ild og vand for. Dem der er hans et og alt. Jeg ved godt, hvad min far, skal have i gave. En stor buket blomster, skal han have. Nogle vil tænke det var da fessent  :-P  Men ja det er det eneste jeg lige kunne få plads til.

 

Denne dag er altid lidt specielt for mig, jeg skal selvfølgelig besøge min elskede far. Men desværre ikke i live. Skal på kirkegården, derfor blomsterne. Han døde for efterhånden en del år siden. Han tabte kampen mod kræften. Så jeg har ikke noget håndgribeligt. som F. eks. At kunne give ham en kæmpe krammer. Jeg kan kun favne ham i sindet. Tænke tilbage på alt det han har gjort for mig. Jeg ved, han elskede mig og familien. Jeg ved jeg elskede ham over alt på jorden.

 

Så min eneste måde, at kunne anderkende ham, er den omtalte buket blomster, ja det gør det nu også dejligt, at jeg ved han elsker blomster. Hvis der er noget imellem himmel og jord. Ved jeg han vil sætte pris på det.

 

Så alle jer der har en far. Tænk hvad i har, Givjer tid til lige og ringe og sige hej, har i ikke muligheden for, at besøge ham med en gave. Jeg tror, han vil blive meget glad for, at hører fra jer. Ligesom, jeg håber jer fædre vil opleve jeres børn kommer og anderkender jer. For den gode far i er.

 

 

 

KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Smuk Enlig Mor sagde den 05 Jun 2014 - 09:04 AM:

Nogen vil ganske givet opfatte dette indlæg som diskrimination, men jeg vover alligevel det ene øje... ;)

 

Derfor vil jeg gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer fædre en fantastisk dag.  - Håber I har mulighed for at tilbringe den sammen med jeres kære små, og at jeres nærmeste vil give jer ALT det, I peger på... :D

 

Nyd dagen hvor I er midtpunkt..! :)

 

Krammer fra SEM

 

 

tak tak

 

er det en invitation til et personligt møde her på fars dag ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

tak tak

 

er det en invitation til et personligt møde her på fars dag ?

Nix..!

 

Jeg skal forbi min faders stedfortræder med et stort smækkys og et æble... :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nogen vil ganske givet opfatte dette indlæg som diskrimination, men jeg vover alligevel det ene øje... ;)

Derfor vil jeg gerne benytte lejligheden til at ønske alle jer fædre en fantastisk dag. - Håber I har mulighed for at tilbringe den sammen med jeres kære små, og at jeres nærmeste vil give jer ALT det, I peger på... :D

Nyd dagen hvor I er midtpunkt..! :)

Krammer fra SEM

Hvis det er diskrimination, så må det da være, at mors dag ligger på en søndag, mens fars dag ligger på Grundlovsdag, som ikke engang er en rigtig fridag!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Hej til, jer alle, både fædre og mødre. :-P  på denne 5 juni også, kaldet grundlovsdag. Hvor vi fejre demokratiet. Ja vil ikke gå ind på hvad grundlovsdag er det ved de fleste mennesker hvad er. Jo så er det fars dag. Den dag hvor vi siger tak, til vores fædre for det de, har gjort for os igennem vores opvækst, teenager årerne,og voksenliv. Hvordan gør, jeg/du/jer det.

 

Hvad køber man til sin elskede far, hvad fortjener han på denne dag? Hvordan anerkender, man en man der vil gå igennem ild og vand for. Dem der er hans et og alt. Jeg ved godt, hvad min far, skal have i gave. En stor buket blomster, skal han have. Nogle vil tænke det var da fessent  :-P  Men ja det er det eneste jeg lige kunne få plads til.

 

Denne dag er altid lidt specielt for mig, jeg skal selvfølgelig besøge min elskede far. Men desværre ikke i live. Skal på kirkegården, derfor blomsterne. Han døde for efterhånden en del år siden. Han tabte kampen mod kræften. Så jeg har ikke noget håndgribeligt. som F. eks. At kunne give ham en kæmpe krammer. Jeg kan kun favne ham i sindet. Tænke tilbage på alt det han har gjort for mig. Jeg ved, han elskede mig og familien. Jeg ved jeg elskede ham over alt på jorden.

 

Så min eneste måde, at kunne anderkende ham, er den omtalte buket blomster, ja det gør det nu også dejligt, at jeg ved han elsker blomster. Hvis der er noget imellem himmel og jord. Ved jeg han vil sætte pris på det.

 

Så alle jer der har en far. Tænk hvad i har, Givjer tid til lige og ringe og sige hej, har i ikke muligheden for, at besøge ham med en gave. Jeg tror, han vil blive meget glad for, at hører fra jer. Ligesom, jeg håber jer fædre vil opleve jeres børn kommer og anderkender jer. For den gode far i er.

 

 

 

KK

Hvor er det smukt KK...

 

Mangler faktisk ord ligenu, hvilket sker ret sjældent... Jeg kan sætte mig ind i hvert et ord, du har skrevet... Tak...

 

Kram fra Tudemarie

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg vil give KK ret... til alle jer der stadig har jeres far - grib dagen og benyt chancen for at huske at fortælle ham at i elsker ham

 

jeg mistede min far sidste august... jeg får ikke chancen mere nogensinde...  

 

 

så hvis jeres unger/kone har glemt det - så lad være med at blive skuffede - benyt chancen for at minde dem om det så de får muligheden... det er så trist at vide man ikke har flere chancer så det er bare om at bruge dem man har... 

 

også selv om man ikke selv huskede det :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

jeg vil give KK ret... til alle jer der stadig har jeres far - grib dagen og benyt chancen for at huske at fortælle ham at i elsker ham

jeg mistede min far sidste august... jeg får ikke chancen mere nogensinde...

så hvis jeres unger/kone har glemt det - så lad være med at blive skuffede - benyt chancen for at minde dem om det så de får muligheden... det er så trist at vide man ikke har flere chancer så det er bare om at bruge dem man har...

også selv om man ikke selv huskede det :)

Nu har jeg ikke brug for en forretnings skabt "helligdag" for at fortælle mine forældre at de er værdsat og elsket.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg ikke brug for en forretnings skabt "helligdag" for at fortælle mine forældre at de er værdsat og elsket.

 

Fra WIKI

 

Fars dag

Fra Wikipedia, den frie encyklopædi

Fars dag fejres i Danmark hvert år den 5. juni, som også er grundlovsdag, det nærmeste man kommer en dansk nationaldag, hvilket kan have været medvirkende til, at få familier i landet er opmærksomme på dagens særlige betydning for fædrene. I perioden 1947-56 var dagen på foranledning af nordiske købmænd henlagt til den anden søndag i november, men i Danmark slog den nye dato aldrig rigtig an, og derfor blev den flyttet tilbage til 5. juni igen.

Den første fars dag fandt sted den 19. juni 1910 i Spokane i Washington, USA. I Danmark blev fars dag indført omkring 1935. I dag fejres dagen bl.a. på Danmarks Tekniske Museum med en årligt tilbagevendende maskinfest.

I USA fejres fars dag den tredje søndag i juni. I de øvrige nordiske lande er det fars dag den anden søndag i november.

 

 

 

 

SÅ ok, det er en dag skab af kommercielle interesser. Dog synes jeg at traditonen er så gammel, at man ikke rigtig kan trække sin kommercielle hassan frem

 

Der er nu nok heller ikke så mange der markerer dagen, at det har nogen som helst betydning for erhvervslivet. Den er feset ud som mors dag er det, og Vallentins Day, som gudskelov aldrig slog rigtig an i DK. Lidt ligesom fakturaer i Jylland B) De er der, men vi bruger dem ikke rigtig.

Redigeret af Aarhuselsker

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu har jeg ikke brug for en forretnings skabt "helligdag" for at fortælle mine forældre at de er værdsat og elsket.

 

det er der da ingen af os der har.. hverken mors dag eller fars dag eller valentins dag eller... whatever

 

men det betyder ikke at man ikke kan gribe chancen for at gøre et eller andet ekstra... 

 

for bare fordi du ikke har brug for helligdagen, så kunne det jo være at de glade modtager synes det var herligt at du OGSÅ huskede dagen selv om du også gør det til hverdag.. 

 

der er intet galt med "ekstra" :)  det er faktisk ekstra godt i mange tilfælde :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

det er der da ingen af os der har.. hverken mors dag eller fars dag eller valentins dag eller... whatever

men det betyder ikke at man ikke kan gribe chancen for at gøre et eller andet ekstra...

for bare fordi du ikke har brug for helligdagen, så kunne det jo være at de glade modtager synes det var herligt at du OGSÅ huskede dagen selv om du også gør det til hverdag..

der er intet galt med "ekstra" :) det er faktisk ekstra godt i mange tilfælde :)

Heldigvis så er vi i samme båd. Så hellere overraske en dag hvor det ikke er ventet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin sagde den 05 Jun 2014 - 12:36 PM:

det er der da ingen af os der har.. hverken mors dag eller fars dag eller valentins dag eller... whatever

 

men det betyder ikke at man ikke kan gribe chancen for at gøre et eller andet ekstra... 

 

for bare fordi du ikke har brug for helligdagen, så kunne det jo være at de glade modtager synes det var herligt at du OGSÅ huskede dagen selv om du også gør det til hverdag.. 

 

der er intet galt med "ekstra" :)  det er faktisk ekstra godt i mange tilfælde :)

 

jeg er godt nok ikke din far, men modtager da gerne lidt kys og kram  :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Søde SEM. Mange tak for dine søde ord. Håber da du får ordene tilbage  :-P  :-P  :-P  Skulle nødig lyde jeg var skyld i det.  :-P Men giver dig da lige en kæmpe trøstekrammer. Og håber din faders stedfortræder bliver glad for æblet.

 

Hey søde Jasmin. Gør mig ondt, at høre mht. din far. Og tak for dine ord. Er jo slet ikke uenig.  :-P

 

Plaskeren. Du har helt ret i det er en kommerciel dag. Men jeg husker den ikke andet som fars dag. :-P  :-P Er ikke så gammel, at jeg kan huske hvornår den startede. Men ÅE fik da lige oplyst mig der  :-P så tak. 

Og ja plaskeren, vi skal bestemt bruge og værdsætte det vi har mere, end bare, at tage tingene for givet. Det er altid en rar følelse, at kunne glæde et andet menneske. enten sine forældre, venner, bekendte osv. Så ved du hvad plaskeren og alle jer andre på denne dag. I får denne kramme med ønsket om det må gå jer godt og ligeså jeres kære.

 

smileyhug.gif

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg gav mig selv en tur hos Lampoo i Skødstrup. Rigtig god oplevelse - har også fået en lille gave af min datter :-P 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jamen tusinde tak for den hilsen , jeg kan se frem til agt mine unger har inviteret mig ud at spise , det er jo en skøn ting , håber alle i andre fædre også bliver husket og får en dejlig dag *s*

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så kom min datter med fars dags gave - det plejer hun ikke. Måske er det, fordi jeg nyligt har mistet MIN far.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gav mig selv en Fars dag`s gave på forskud i går aftes:-)

Havde aftalt at vi skulle prøve Nuru massage, kan kun sige at det gik "glat" :-)

 

I dag, mens jeg læser her på EG ringer det på døren, min søn, svigerdatter og deres hund står der nede.

Fik åbnet hoveddøren for dem, lukket døren til soveværelset, hunden elsker at gå rundt og snuse, der var jo det

der specielle Nuru sengetøj (kan kun anbefale det) der var lagt i en pæn bunke, skulle vaskes så det var klar til næste gang.

De kom ind, jeg fik en gave, vi satte os, og så kom spørgsmålet, hvor blev du af i går aftes, skulle du ikke have været ude og løbe?

der blev spurgt efter dig, hvad med på Fredag? Du har lovet noget spec. træning, kommer du der?

Et stort grin begyndte at sprede sig i Deres ansigter:-) jeg plejer jo altid at melde afbud hvis jeg ikke kommer, havde snakket med min søn kl 15 og ikke sagt noget.De kender til min dejlige hobby:-)

 

Så fire dejlige gaver til mig på fars dag:

Min egen (på forskud):-)

Et besøg af søn og svigerdatter og hund :-9

En dejlig sweetshirt, til at lune mig på de kølige sommeraftener :-)

Sidst, og ikke mindst, Forståelse for den person jeg er :-)

 

Stort tak til Dem der har været med til at give mig en God Fars Dag

 

God Pinse

GOG

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjae en lidt sørgelig dag hvad det angår her, for selvom alle mine børn er hos mig, så er der ingen af dem der har husket den.

Tilgengæld, så var min veninde ret sød ved mig tidligt imorges, inden hun skulle i lufthavnen :wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tjae en lidt sørgelig dag hvad det angår her, for selvom alle mine børn er hos mig, så er der ingen af dem der har husket den.

Tilgengæld, så var min veninde ret sød ved mig tidligt imorges, inden hun skulle i lufthavnen :wub:

 

så skynd dig at huske dem på det så de får chancen for at gøre eller sige noget sødt... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

For sent, de sover nu ;-)

Måske man bare skulle forkæle sig selv lidt, på mandag, når de er hjemme hos deres mor igen :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...