Bananas 17686 Skrevet 4. Juni, 2014 Der findes absolut mænd der hader kvinder. Og selv om vi ikke lige præcis kalder det had, så findes der rigtigt, rigtigt mange mænd hvis selvtillid og værdi ikke fungerer hvis kvinden optræder ligeså stærkt, eller stærkere - økonomisk, politiskt, erhvervsmæssigt etc. Mænd hvis mandlighed er bygget på at kvinden er svagere. Disse mænd findes selvfølgelig også iblandt sexkøbere. Måske er de tilmed fler i den gruppe end i samfundet generelt? Jeg ved det ikke, men man kan jo spekulere... I hvert fald findes de også herinde. Vi kan kalde dem trold, kvindehadere eller what ever, men de findes her og det er ikke meget vi kan gøre ved det. Jeg har absolut stor respekt for f.eks. Jasmins tilbøjelighed for nultolerance og udsagn i stil med at den som tier stil også giver samtykke. Jeg er enig sådan helt generelt. Men der findes også problemer med at hele tiden gå i infight med disse mænd. Snart hver eneste tråd bliver afsporet hvis vi tager dem seriøst, og bliver oprørte hver gang. Jeg læste ÅE's tråd om Mænd der hader kvinder, og derefter den tråd jeg mener han sigtede til: SEM's tråd om hvis vi havde forændret os. Det var vel den, ÅE? Jeg havde forventet mig en totalt verbal henrettelse af den stakkels pige og var beredt på det værste. Men det jeg fik var en interessant trådstart, med mange rigtigt gode og reflekterende svar. Lange var de også. Samt noget kort og dumt fra ET som sædvanlig og lidt mudderkastning af nogle få. Helt ærligt så blev SEM langt mer hyldet end nedgjort, og de interessante reflektionerne var langt fler end mudderkastningen. Godt nok mener jeg. Jeg selv er ikke kvinde og ikke en gang GP, men bliver indimellem nedgjort herinde. Sommetider temmelig brutalt. Part of the game. Men måske var det en helt anden tråd du sigtede til ÅE? SEM, Jasmin og Sunny f.eks. er kvinder og tager stor plads, er afgjort intelligentere og skarpere end gennemsnittet og vil derfor altid udfordre disse slags mænd. Herinde og andre steder. Det er sørgerligt, men sådan er det. På den anden side så er vi jo rigtigt mange som nyder deres deltagelse, og måske tilmed - jeg taler for mig selv i hvert fald - tænder på den slags intelligens. Ønsker at også Gina Faith og Nikita ville skrive mere, så havde jeg snart ikke brug for nogle GP-besøg mere ... Derfor ønsker jeg så inderligt at vi ikke tog disse mænd så sagtens alvorligt. Jeg plejer at sige at man ser det man vil se. Vil man se kvindehadere, så ser man det. Vil man se ynkelige, kedelige mænd med behov for selvhævdelse, så er det hvad man ser. Og vil man se alt det gode og sjove med EG så er det lige præcis det man vælger, og springer det andre over efter bedste evne. Sådan helt generelt altså. Selvfølgelig kaster man sig i vandet imellem, men det behøver ikke være the end of the world. Ja, når solen er ved at gå ned, kaster små mænd lange skygger. Så lad os tænde lyset od udviske skyggerne. Til solen går op igen. B 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3425 Skrevet 4. Juni, 2014 (edited) hvordan kan man hade en smuk kvinde som hende her. Redigeret 4. Juni, 2014 af Administrator Billede fjernet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Spock Skrevet 4. Juni, 2014 hvordan kan man hade en smuk kvinde som hende her. Hej Knallert. Enig, super godt billede! Har du overvejet at du ved at vedhæfte det i tråden her, gør det synligt for alle der besøger EG, også gæster der ikke er oprettet som brugere herinde? Just say'in... @Bananas: Undskyld, for potentielt at afspore dit emne, godt skrevet - mange gode synspunkter! Spock Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. Juni, 2014 (edited) Der findes absolut mænd der hader kvinder. Og selv om vi ikke lige præcis kalder det had, så findes der rigtigt, rigtigt mange mænd hvis selvtillid og værdi ikke fungerer hvis kvinden optræder ligeså stærkt, eller stærkere - økonomisk, politiskt, erhvervsmæssigt etc. Mænd hvis mandlighed er bygget på at kvinden er svagere. Disse mænd findes selvfølgelig også iblandt sexkøbere. Måske er de tilmed fler i den gruppe end i samfundet generelt? Atter et forstandigt indlæg fra din hånd. Jeg var inde på noget lignende i Århuselskerens streng, og der ligger givet en pointe her. Mænd med lavt selvværd/selvtillid kan ofte have svært ved at tage/møde stærke kvinder, og matcher eller overgår disse kvinder endda manden i intelligens, er den helt gal. Så kan man slå igen med nedladende indlæg, fornærmende sprogbrug og andre primitivere livsytringer. Også i andre situationer kan disse mænd have det svært. Det er kendt, at kvinder efterhånden dominerer i uddannelssystemet og udgør flertallet af de studerende ved de højere læreanstalter. Det bliver også mere og mere almindeligt at disse "kan-selv kvinder" dukker op i erhvervslivet og hævder sig her. De gifter sig sjældent nedad, mens det er mere almindeligt, at manden gør det. En af forklaringerne på, at disse mænd, som Bananas formoder, er mere overrepræsenteret blandt sexkøberne end gennemsnittet, kan netop skyldes disse forhold. Redigeret 4. Juni, 2014 af Borende X 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 4. Juni, 2014 (edited) Ja Bananas, det er den streng. Du kan sige at det ikke var så forfærdelig meget modstand SEM mødte - men den modstand hun mødte var underlødig. Det var det der fik mig til at reagerer, og så var det også dråben der fik mit fyldte bæger til at flyde over. Jeg har jo set denne slags verbale overfald før. Heldigvis lader det til at brugerne af EG er blevet bedre til at ignorere disse mænd. Før i tiden, gik sådanne strenge helt amok, ofte afsluttet med en hængelås, og hvad værre er, en pige eller mand der forlod forum i frustration. Ingen nævnt, ingen glemt. Mænd der hader kvinder indlægget var altså ikke udelukkende initieret af udfaldene mod SEM. Jeg havde bare pludselig fået nok af de der små mørkemænd. Jeg er sådan set enig med dig i vi ikke skal tage dem alvorligt, derfor opfordrer jeg også til at vi alle ignorerer dem. Redigeret 4. Juni, 2014 af Aarhuselsker Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest thaihaj Skrevet 4. Juni, 2014 Super godt emne at tage op. Jeg bliver selv pinligt berørt, når jeg læser nogle af de kommentarer som enkelte brugere kommer med. Desværre tror jeg ikke at vi kan ændre deres kvindesyn. Jeg har ondt af de glædespiger som får sådan en som gæst, og de ødelægger det for alle os andre. Når vi møder en reserveret og lidt trist glædespige, så kan det jo være fordi der lige har været en tosse på besøg, der troede at hans 500 kr. gav ham ret til at behandle pigen som lort. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 4. Juni, 2014 Her har du fat i en af mine kæpheste Bananas, så naturligvis skal du have et LIKE Disse mænd kommer med meget lort. De kommer med endnu mere lort, hvis du reagerer på dem. Altså problemmet bliver værre Der kommer hele tiden nye af dem, GG, Dionysis, ET og faktisk også mange som kun lukker lort ud på deltid. Så kører man det hele op i en spids hvergang der kommer en, ja så bliver det hurtig en stor omgang mudderkast helt uden det er nødvendig. Havde faktisk store tanker da jeg så trådstarten. Jeg har en ide om, du ikke er helt ubekendt med hvordan den menneskelig hjerne fungerer Så håbede du kom med den store udredning, hvad grundene er til mændene er sådan. Det kunne have været spændende læsning. Men det holdte sig på et niveau, hvor min lommefilosofi kan være med uden at komme med noget nyt. Skal ikke misforståes, jeg synes det er et fint indlæg….. men havde håbet på det helt store. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 4. Juni, 2014 (edited) hvordan kan man hade en smuk kvinde som hende her. Øhm, tak for komplimentet, men du må MEGET gerne slette dette foto ASAP...! Helt bevidst at jeg kun ønsker medlemsfokus. Redigeret 4. Juni, 2014 af Smuk Enlig Mor Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 4. Juni, 2014 Øhm, tak for komplimentet, men du må MEGET gerne slette dette foto ASAP...! Helt bevidst at jeg kun ønsker medlemsfokus. Så skal du også lige selv slette foto fra dit indlæg i en ruf,medens du kan Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 4. Juni, 2014 Så skal du også lige selv slette foto fra dit indlæg i en ruf,medens du kan Tak ÅE - er lidt retarderet, når det kommer til alt det tekniske... Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 4. Juni, 2014 Havde faktisk store tanker da jeg så trådstarten. Jeg har en ide om, du ikke er helt ubekendt med hvordan den menneskelig hjerne fungerer Så håbede du kom med den store udredning, hvad grundene er til mændene er sådan. Det kunne have været spændende læsning. Men det holdte sig på et niveau, hvor min lommefilosofi kan være med uden at komme med noget nyt. Skal ikke misforståes, jeg synes det er et fint indlæg….. men havde håbet på det helt store. Det helt store kommer måske i den bog jeg planerer: "Journalistik - skal det være et tilladt erhverv" . Nae - skal jeg prøve at skrive det "helt store" så måtte det blive på svensk. Det klarer jeg ikke på dette mærkelige sprog. Og skriver jeg på svensk så gider ingen læse. Sorry. B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. Juni, 2014 Nae - skal jeg prøve at skrive det "helt store" .... klarer jeg ikke på dette mærkelige sprog. Og skriver jeg på svensk så gider ingen læse. Sorry. B Svensk er da et mærkeligere sprog :D Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Liderligfyr Skrevet 4. Juni, 2014 Det helt store kommer måske i den bog jeg planerer: "Journalistik - skal det være et tilladt erhverv" . Nae - skal jeg prøve at skrive det "helt store" så måtte det blive på svensk. Det klarer jeg ikke på dette mærkelige sprog. Og skriver jeg på svensk så gider ingen læse. Sorry. B nej for dælen husker tydelig hvordan jeg kæmpede med dit svenske i starten. 3 linier nede måtte jeg grædefærdig give op Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. Juni, 2014 nej for dælen husker tydelig hvordan jeg kæmpede med dit svenske i starten. 3 linier nede måtte jeg grædefærdig give op Jep, Bananas. Som jeg tidligere har skrevet, er dit dansk bedre end mange indfødtes. Ingen græder mere. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17686 Skrevet 4. Juni, 2014 Her har du fat i en af mine kæpheste Bananas, så naturligvis skal du have et LIKE Disse mænd kommer med meget lort. De kommer med endnu mere lort, hvis du reagerer på dem. Altså problemmet bliver værre Der kommer hele tiden nye af dem, GG, Dionysis, ET og faktisk også mange som kun lukker lort ud på deltid. Så kører man det hele op i en spids hvergang der kommer en, ja så bliver det hurtig en stor omgang mudderkast helt uden det er nødvendig. Havde faktisk store tanker da jeg så trådstarten. Jeg har en ide om, du ikke er helt ubekendt med hvordan den menneskelig hjerne fungerer Så håbede du kom med den store udredning, hvad grundene er til mændene er sådan. Det kunne have været spændende læsning. Men det holdte sig på et niveau, hvor min lommefilosofi kan være med uden at komme med noget nyt. Skal ikke misforståes, jeg synes det er et fint indlæg….. men havde håbet på det helt store. Vil bare lige tilføje at formålet med mit indlæg ikke var at forklare hvorfra disse mænd kommer; det kan vi sagtens spekulere i og jeg tror ikke vi skulle blive særligt enige - mig fra Sverige og i fra det feministfobiske Danmark Nej, formålet var at opfordre alle os andre at ikke lade skyggerne falde over os; se disse mænd for hvad de er - ikke hvorfor de er det - og efter bedste evne ignorere dem. Lad ikke den bægere som ÅE går omkring med blive fyldt op. Det er altså muligt at gøre andet end at blive frustreret over idioter, prøv at fokusere på det positive. SEM f.eks blev meget hyldet i den pågældende streng, de latterlige kommentarer er derfor lige meget. B Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. Juni, 2014 (edited) Atter et forstandigt indlæg fra din hånd. Jeg var inde på noget lignende i Århuselskerens streng, og der ligger givet en pointe her. Mænd med lavt selvværd/selvtillid kan ofte have svært ved at tage/møde stærke kvinder, og matcher eller overgår disse kvinder endda manden i intelligens, er den helt gal. Så kan man slå igen med nedladende indlæg, fornærmende sprogbrug og andre primitivere livsytringer. Også i andre situationer kan disse mænd have det svært. Det er kendt, at kvinder efterhånden dominerer i uddannelssystemet og udgør flertallet af de studerende ved de højere læreanstalter. Det bliver også mere og mere almindeligt at disse "kan-selv kvinder" dukker op i erhvervslivet og hævder sig her. De gifter sig sjældent nedad, mens det er mere almindeligt, at manden gør det. En af forklaringerne på, at disse mænd, som Bananas formoder, er mere overrepræsenteret blandt sexkøberne end gennemsnittet, kan netop skyldes disse forhold. Det undre mig din argumentation stor set hver gang i ligende tråde er følgene "Mænd med lavt selvværd/selvtillid" Mon ikke der findes mænd med et kæmpe ego / stor selvværd/selvtillid også iht emnet, tror rent faktisk at de er i overtal i den her sammenhæng, syntes at du er en smule snæversynet, udvid din horisont, det giver et godt selværd, og et frisk pust i hverdagen. Redigeret 4. Juni, 2014 af GavMigHiv Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 4. Juni, 2014 (edited) Det undre mig din argumentation stor set hver gang i ligende tråde er følgene "Mænd med lavt selvværd/selvtillid" Mon ikke der findes mænd med et kæmpe ego / stor selvværd/selvtillid også iht emnet, tror rent faktisk at de er i overtal i den her sammenhæng, syntes at du er en smule snæversynet, udvid din horisont, det giver et godt selværd, og et frisk pust i hverdagen. Hej GMH. Det faktisk første gang - så vidt jeg husker blandt mine over 4.000 indlæg - jeg udtaler mig direkte om netop dette. Tager jeg fejl, lader jeg mig naturligvis gerne belære. Selvfølgelig findes der mænd med et stort ego, og min erfaring er, også uden for EG, er, at de lige så ofte har ondt i livet som lav-ego'erne - men stor-ego'erne klarer sig sgu' altid. På den ene eller anden måde. Redigeret 4. Juni, 2014 af Borende X Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Lubovnik Skrevet 4. Juni, 2014 Det er altså muligt at gøre andet end at blive frustreret over idioter Det er det nemlig. Og var det ikke det, stod det slemt til, med den andel af idioter verden nu engang er belemret med. Ignorer dem. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 4. Juni, 2014 Undskyld jeg kom for sent til kongressen for EGs lommepsykologer Jeg tror sagtens I har fat i noget, der må være et årsag til det had. Vi kan nok ikke psykonalasyere os frem til det helt sikkert, men det skader da ikke at vi forsøger at kloge os lidt på området, ligesom jeg så vil forsætte den tendens. Jeg synes det er herligt med diskusionerne med pigerne, og jeg tager gerne en snak med dem på samme måde som med alle andre herinde. Man bliver klogere, nogle gange. Hvis man bare er sur og negativ overfor pigerne kan det jo skyldes generelle afvisninger eller bare problemer med det modsatte køn eller hvad alt muligt andet, måske lavt selvværd. Men nogle af jer mænd lapper alt hvad de skriver i jer uden at bare stille nogen kritiske spørgsmål, der er som om enkelte falder på halen og har tungen ud af halsen og oppe i røven på pigen så snart en pige har skrevet et indlæg, indholdet af indlægget er i den forbindelse fuldkommen ligegyldigt. Det er helt vildt nogle gange. Sådanne mænd må altså også have problemer et eller andet sted med dem selv, ellers er man heller ikke sådan, om det er bekræftelse eller lavt selvværd ogeller udbredt mangel på anerkendelse fra det modsatte køn kan jeg ikke sige. Jeg gætter på at det et fordi man mangler anerkendelsen og kontakten til det modsatte køn og den higer man efter på den måde, det kan også være meget mere simpelt, almindelig naivitet og forelskelse. Jeg tror måske vi også sidder og gætter lidt og leger lommepsykologer, men det gør sku ikke noget, ingen tror vel at vi ret beset har stillet den fuldkomne diagnose, igen af os er jo pyskologer eller kender dem der har skrevet indlæggene ordentlig i den virkelige verden. Men derfor er det da fint med en lille kongres om emnet Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 4. Juni, 2014 først og fremmest - tak for et suverænt indledende oplæg - jeg blev seriøst i godt humør da jeg læste det... Men nogle af jer mænd lapper alt hvad de skriver i jer uden at bare stille nogen kritiske spørgsmål, der er som om enkelte falder på halen og har tungen ud af halsen og oppe i røven på pigen så snart en pige har skrevet et indlæg, indholdet af indlægget er i den forbindelse fuldkommen ligegyldigt. Det er helt vildt nogle gange. Det der er en slagsang fra en temmelig stor gruppe herinde... men hvem er det overhovedet i snakker om og kan i ikke godt snart komme med nogle meget konkrete eksempler for det er meget enerverende altid at læse det der generelle brok uden at have skyggen af indlæg at hæfte det op på Jeg kan sagtens få øje på at nogle er mere enige med os piger end andre - men der er fandens langt fra enighed til den røde markering i indlægget Hvis i partout skal fyre den der af som ammunition, kan i så i det mindste ikke underbygge det med noget konkret så det står til troende fremfor bare at være noget i "føler" - for det kan vi i debat-sammenhæng ikke bruge til noget som helst 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg