kanonkongen 34395 Skrevet 27. Maj, 2014 I dag på jobbet, kommer en af mine kollegaer hen til mig. Hej Kk, har lige brug for, at sige noget. Av for søren hvad, har jeg nu lavet tænkte jeg. Så siger han. Har lige, brug for, at sige. Dejligt med en kollega der, altid smiler, er glad og tænker meget på os andre. Amen for søren da. Kom der lige en tårer frem der hos mig. Hvor blev, jeg dog glad for den anerkendelse, han kom med. Se det boostede, da lige min livsglæde. Da jeg så kørte hjem, fra job. poppede udsagnet livsglad frem. Jamen hvad er det for mig ? hvad er det for jer?. Ja så kørte de små grå igen på højtryk Ja måtte så dele det med jer. Livsglad er de fleste mennesker, jeg møder, heldigvis. Men lægger jeg så mærke til det, er det ofte de mest utrolige steder og hos de mest utrolige mennesker, man slet ikke havde forventet det hos, at man møder en fantastisk livsglæde! Ja det synes jeg. Har mødt nye bekendtskaber som i den grad besidder livsglæde. Og de øger min livsglæde Som de personer de nu er. Og tak for det alle i mennesker der beriger mit liv. Det er bare SÅ livsbekræftende for mig at møde livsglade, stærke mennesker, der finder det søde, sjove, glæden, ofte i de små ting. Det kan såmænd bare være, hver gang, man kigger på hinanden og bare griner uden at vide hvorfor. Eller se sine venner der har det godt. Der skal ikke altid så meget til; bare det at solen skinner; det hjælper som regel altid på humøret! (eller er i uenige i det ) For jer, der er forældre (det er jeg desværre ikke) må det være en livsglæde At se sine børn lege og grine, især når det er sammen med jer forældre, bedsteforældre eller andre, det er da SÅ livsbekræftende. ja, jeg kan blive dybt misundelig på dette. Der er mange forskellige svar, på hvorfor jeg er livsglad. ja har livsglæde her er de. Naturen, at have et godt arbejde, tøj, musik, at være glad for det man gør, solskinsvejr, at alle er glade, frihed, at komme på arbejde, en masse glade mennesker, at man kan mærke at man er glad, at grine, at spise, hunde, fodbold, at køre i bil hver morgen til jobbet, venner, familien, ferie, sol på ansigtet efter en lang vinter, smil, kærlighed, fuglesang, at se fjernsyn, at gøre noget godt, at fordybe sig i noget, at folk omkring en er glade, at være sund og rask, at være positiv, at være sammen med positive mennesker, At være glad for livet fordi der er mange gode ting i livet. Det er også dejligt at have en boblende fornemmelse i maven.Jeg siger også at man selv kan vælge om man vil være glad eller bekymret, eller sur det er en ret god ting! Er du sur eller møder du en der er det. Så tag personen i hånden og begynd, at hoppe. Det ser åndsvagt ud, men man kan ikke være sur og hoppe samtidigt. Prøv det. Det hjælper sku. det er sku livsglæde hehehe. Hvordan har i det. derude på Eroguide? Hvilke ting gør jer livsglade? Hvordan gør i andre glade ? Inden der nu kommer nogen og spørger mig. Sig mig er du aldrig sur, ked af det, og alle de trælse ting. Jo for fanden da. men min livsglæde overstråler alle de negative ting med mange mange mil. Kan kun sige. Vi skal leve i nutiden.Glem alt om de dårlige ting du har været udsat for det er nu mit motto. Ja hvem siger det bedre end Stig Møller. Om hvordan mit humør er i tiden. Tak fordi i læste dette indlæg. Skriv gerne en kommentar. Ingen har mere ret end andre. Men tonen afgør jo, hvordan vi mennesker gerne vil ses og høres. KK 6 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheLadyMylena 435 Skrevet 27. Maj, 2014 Hey Kanon Tak for at du deler din glæde her Kort sagt, at læse dit meget positive indlæg, har lige gjort mig lidt extra glad idag "To have joy, one must share it. Happiness was born a twin" * Mylena * 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 27. Maj, 2014 Hej med dig. TheLadyMylena. Tak for Dit dejlige svar. Og er da glad for et lille indlæg. Kan gøre din dag ekstra god. og glad. Nå ja dit citat siger jo det hele. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 27. Maj, 2014 LOVE IT!!! Virkelig god karma der, så skønt så skønt... De små ting gør livet til en stor fornøjelse.. Tak og må alt lykke og held komme til dig... Du er kærlighed og du bliver i kærlighed... Smukt og rart at du deler. Stort smil og kram af den lange slags. Line Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 27. Maj, 2014 Tak fordi i læste dette indlæg. Skriv gerne en kommentar. Jeg tror faktisk, at kommentarer her er overflødig. Dit indlæg taler for sig selv. Tak for det. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 27. Maj, 2014 Hej Line. Mange tak for de søde ord. Og alt mulig held og lykke til dig også Line. Må alt smile til os der søger det. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 27. Maj, 2014 Takker BX. For de dejlige ord. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Maj, 2014 Ja men for pokker da - Du levere jo det ene fantastiske indlæg efter det andet - Dyb respekt og glæde herfra. Nu skriver du jo ofte, at dine små grå har været i gang eller sat på en prøve. Jeg kunne nu fristes til at tro, at du bestemt også sætte tænker i gang hos mange profiler på EG. Det gør du i hvert fald hos mig. Jeg er nok ikke i stand til som dig, at sætte så mange ord på min livsglæde, og beskrive det således, at vi alle ved lige præcis hvad du taler om. Jeg vil tage udgangspunkt i noget af det du har skrevet, som er karakteristisk for mit liv, og som har stor betydning for, at jeg trives og er glad og tilfreds med min hverdag og livet som sådan. Jeg er helt enig i, at man skal leve i nutiden og ikke blive hængende i fortiden. Nu er det så ikke fordi der har været mange kedelige episoder og oplevelser i min fortid, måske snarere tværtimod. Det vigtige er jo at man fremadrettet bruger de livserfaringer man har opsamlet igennem livet, til netop at skabe et godt og velfungerende liv, eller blot fastholde et godt liv. Det er jo svært at være glad og tilfreds hvis ens ønsker ikke opfyldes i tilstrækkelig grad. Det forudsætter selvfølgelig også, at man er lidt reflekterende og konkret omkring, hvad der betyder noget for en. Dette bringer man så frem til det vigtige issue fra dit indlæg. Det er ikke nok at dagdrømme om hvad man kunne tænke sig, der skal handling til. Det man ønsker kommer sjældent plumpende ned fra himlen. Man ser desværre ofte, at mange "kronisk utilfredse", har det med at dagdrømme og når det ikke går som forventet, så er deres forklaringer og ansvaret herfor typisk smidt i hovedet på alle mulige andre end dem selv. For mit vedkommende tænker jeg en del over hvordan jeg bruger og anvender den tid, jeg er blevet tildelt, man lever jo ikke evigt. Det gør jeg selvfølgelig ikke hver dag, men evaluere livet med passende mellemrum. Jeg har så for mit vedkommende bemærket at ønskerne til fremtiden er noget anderledes end hvad jeg rendte rundt og jagtede i mine unge dage. Ikke fordi jeg jagtede det forkerte nok snarere fordi, mange at mine større ønsker dengang er blevet indfriet. Jeg tænker på børn, karriere og dens slags. Jeg ved såmænd ikke om jeg kan bidrage med noget klogt i en tråd omkring livsglæde og det at skabe sig et godt og velfungerende liv. Når snakken så falder på, hvad skal/kan jeg gøre konkret for at få "succes", så handler det jo ofte om noget metode-noget. Jeg har erfaret og bruger det konstruktivt "Hvis en handling og metode giver et bestemt resultat, hver gang den anvendes, skal man finde på en ny metode hvis man ønsker et andet resultat". Det gælder både i kærlighed, job og i ens bestræbelser på at løse de konflikter man løbende bliver part i. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 28. Maj, 2014 Det forudsætter selvfølgelig også, at man er lidt reflekterende og konkret omkring, hvad der betyder noget for en. Dette bringer man så frem til det vigtige issue fra dit indlæg. Det er ikke nok at dagdrømme om hvad man kunne tænke sig, der skal handling til. Det man ønsker kommer sjældent plumpende ned fra himlen. Man ser desværre ofte, at mange "kronisk utilfredse", har det med at dagdrømme og når det ikke går som forventet, så er deres forklaringer og ansvaret herfor typisk smidt i hovedet på alle mulige andre end dem selv. For mit vedkommende tænker jeg en del over hvordan jeg bruger og anvender den tid, jeg er blevet tildelt, man lever jo ikke evigt. Det gør jeg selvfølgelig ikke hver dag, men evaluere livet med passende mellemrum. Jeg har så for mit vedkommende bemærket at ønskerne til fremtiden er noget anderledes end hvad jeg rendte rundt og jagtede i mine unge dage. Ikke fordi jeg jagtede det forkerte nok snarere fordi, mange at mine større ønsker dengang er blevet indfriet. Jeg tænker på børn, karriere og dens slags. Hej Blue. ven. Meget god refleksioner, du her bringer til vejs. Se det der er en, god ting ved livet, er at man som sagt ikke ved hvad der sker. Jeg tror dog på, man igennem de valg man tager i livet, selvfølgelig. Godt kan påvirke de fremadrettede ting. Ja sygdom, dødsfald, (med mindre det er selvmord), kærlighed kan man jo ikke som sådan forudse. Det kan være en af livets dumme ting. Når det så er skrevet, og som jeg lidt forstår på det du skiver i dit indlæg, Bør man engang imellem. Stoppe op og træffe nogle valg i livet.Det kunne være. Valg af venner. Engang imellem ser jeg lidt omkring dem, jeg kender. Kan de bruge mig til noget/kan jeg bruge dem (lyder hårdt) men tror bare ikke man bare skal pakke noget ind. Og så vælger jeg nogle fra, og vælger nye til. Hvad kan jeg ændre for, jeg får det bedre. Økonomi. behøver man den nye bil, fladskærm osv. Og sikkert mange andre valg man tager i livet. Hjernen står lidt stille her hehehehe. Blue du, har tydeligvis, reflekteret en del over livet og hvad den gør ved dig. Vi er meget ens her. Min last/styrke. er jeg ofte tænker enhver situation igennem analysere. og gør mig en masse delmål i hvordan, jeg gerne vil have tingene. til, at være. Ja har ikke, fundet de vise sten endnu. F. eks. med kærligheden den er sku spøjst for mig. Men mange delmål, har jeg sku. Og arbejder med de svagheder jeg har. Blue, jeg er rigtig glad for dit indlæg, det viser en handlekraftig mand, der ved hvad han vil med sin karriere, børn, økonomi, Dem du elsker (familie, venner, bekendte osv.) Du virker meget ærekær over de mål du har nået i livet. Se det giver mange store plusser i mit univers. Nå ja respekt helt sikkert respekt. Du er aldrig fordømmende i de svar du kommer med i andre indlæg. Når jeg lidt læser imellem linierne på det du skriver. Giver det stor mening, at du også bliver anerkendt i de tråde du deltager i Blue. Og det er bestem en stor ting, at opnå den respekt. Og ingen tvivl om du er respekteret herinde. Kan du have en helt igennem fantastisk onsdag. Og igen mange tak for dit skriv i dette indlæg. KK 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 28. Maj, 2014 (edited) I dag på jobbet, kommer en af mine kollegaer hen til mig. Hej Kk, har lige brug for, at sige noget. Av for søren hvad, har jeg nu lavet tænkte jeg. Så siger han. Har lige, brug for, at sige. Dejligt med en kollega der, altid smiler, er glad og tænker meget på os andre. Amen for søren da. Kom der lige en tårer frem der hos mig. Hvor blev, jeg dog glad for den anerkendelse, han kom med. Se det boostede, da lige min livsglæde. Da jeg så kørte hjem, fra job. poppede udsagnet livsglad frem. Jamen hvad er det for mig ? hvad er det for jer?. Ja så kørte de små grå igen på højtryk Ja måtte så dele det med jer. Livsglad er de fleste mennesker, jeg møder, heldigvis. Men lægger jeg så mærke til det, er det ofte de mest utrolige steder og hos de mest utrolige mennesker, man slet ikke havde forventet det hos, at man møder en fantastisk livsglæde! Ja det synes jeg. Har mødt nye bekendtskaber som i den grad besidder livsglæde. Og de øger min livsglæde Som de personer de nu er. Og tak for det alle i mennesker der beriger mit liv. Det er bare SÅ livsbekræftende for mig at møde livsglade, stærke mennesker, der finder det søde, sjove, glæden, ofte i de små ting. Det kan såmænd bare være, hver gang, man kigger på hinanden og bare griner uden at vide hvorfor. Eller se sine venner der har det godt. Der skal ikke altid så meget til; bare det at solen skinner; det hjælper som regel altid på humøret! (eller er i uenige i det ) For jer, der er forældre (det er jeg desværre ikke) må det være en livsglæde At se sine børn lege og grine, især når det er sammen med jer forældre, bedsteforældre eller andre, det er da SÅ livsbekræftende. ja, jeg kan blive dybt misundelig på dette. Der er mange forskellige svar, på hvorfor jeg er livsglad. ja har livsglæde her er de. Naturen, at have et godt arbejde, tøj, musik, at være glad for det man gør, solskinsvejr, at alle er glade, frihed, at komme på arbejde, en masse glade mennesker, at man kan mærke at man er glad, at grine, at spise, hunde, fodbold, at køre i bil hver morgen til jobbet, venner, familien, ferie, sol på ansigtet efter en lang vinter, smil, kærlighed, fuglesang, at se fjernsyn, at gøre noget godt, at fordybe sig i noget, at folk omkring en er glade, at være sund og rask, at være positiv, at være sammen med positive mennesker, At være glad for livet fordi der er mange gode ting i livet. Det er også dejligt at have en boblende fornemmelse i maven.Jeg siger også at man selv kan vælge om man vil være glad eller bekymret, eller sur det er en ret god ting! Er du sur eller møder du en der er det. Så tag personen i hånden og begynd, at hoppe. Det ser åndsvagt ud, men man kan ikke være sur og hoppe samtidigt. Prøv det. Det hjælper sku. det er sku livsglæde hehehe. Hvordan har i det. derude på Eroguide? Hvilke ting gør jer livsglade? Hvordan gør i andre glade ? Inden der nu kommer nogen og spørger mig. Sig mig er du aldrig sur, ked af det, og alle de trælse ting. Jo for fanden da. men min livsglæde overstråler alle de negative ting med mange mange mil. Kan kun sige. Vi skal leve i nutiden.Glem alt om de dårlige ting du har været udsat for det er nu mit motto. Ja hvem siger det bedre end Stig Møller. Om hvordan mit humør er i tiden. Tak fordi i læste dette indlæg. Skriv gerne en kommentar. Ingen har mere ret end andre. Men tonen afgør jo, hvordan vi mennesker gerne vil ses og høres. KK Sikke da et skønt og helt igennem glad-i-låget indlæg, KK. For mig er livsglæde først og fremmest mine børn. Betragte dem, lytte til deres latter, studse over deres underfundigheder, spøjse spørgsmål og kommentarer, mærke deres små buttede arme omkring min hals, et spontant - men velment - "jeg elsker dig, mor", lytte til deres hjerteslag, når de langt om længe har overgivet sig til søvnen.... og jeg kunne blive ved... Men livsglæde er også at have selve livet tilgængeligt. At have mulighed for at være aktør fremfor rekvisit. Det gode helbred og den raske hjerne må vi aldrig undervurdere... En vandretur i skoven, duften af forår og sommenes kommen, fuglenes pippen og biernes summen... Is på molen, på næsen og i håret... Solbrune, beskidte hænder og fødder... Duftene, lydende og stemningen... Bare tæer i regnvejr og vand i gummistøvlerne... Rødvin og dybe samtaler til langt ud på natten... Og hovedpine dagen derpå... Min familie og mine venner... ja, jeg kunne blive ved... ALT dette er livsglæde og livskvalitet for mig, og jeg forstår heldigvis at værdsætte det hele... Det er de små ting, der gør den store forskel... Redigeret 28. Maj, 2014 af Smuk Enlig Mor 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 28. Maj, 2014 Kære SEM. Ja det med børnene, har jeg jo til gode, at prøve, altså mine egne Ingen tvivl om de bhv og andre institutioner, bestemt har mødt nogen af de ting du skriver og det gør jo en blød om hjertet. Møder ofte nogen jeg passede for 15 år siden. Hvor de kommer hen og hilser. Det bliver jeg glad i låget over. Ja svært at være uenige i det ting du skriver SEM. Vi ligner meget hinanden på disse ting. (ja inden nogen skriver noget plat i know SEM er meget mere tiltrækkende og køn. men vi har hjertet begge to på rette sted ) Og det må være det vigtigste. Glad for, du bruger din tid på, at reflektere over din livsglæde takker SEM KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor Skrevet 28. Maj, 2014 Kære SEM. Ja det med børnene, har jeg jo til gode, at prøve, altså mine egne Ingen tvivl om de bhv og andre institutioner, bestemt har mødt nogen af de ting du skriver og det gør jo en blød om hjertet. Møder ofte nogen jeg passede for 15 år siden. Hvor de kommer hen og hilser. Det bliver jeg glad i låget over. Ja svært at være uenige i det ting du skriver SEM. Vi ligner meget hinanden på disse ting. (ja inden nogen skriver noget plat i know SEM er meget mere tiltrækkende og køn. men vi har hjertet begge to på rette sted ) Og det må være det vigtigste. Glad for, du bruger din tid på, at reflektere over din livsglæde takker SEM KK ... Og kære KK.... Husk på én ting... Den virkelige og værdifulde skønhed kommer indefra - ikke fra et blankpoleret ydre... Så jeg gætter på, at vi er helt på linje der... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 28. Maj, 2014 Sem vi er helt på linie der. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Gæst Skrevet 28. Maj, 2014 Kanonkongen Tak for dine komplimenter og speciel tak for dine refleksioner over det jeg skrev. Uden at jeg skal skrive en længere smøre, så vil jeg gerne kvittere med at sige "Det er rigtigt spottet, at jeg er ganske ærekær omkring det du nævner samt at jeg værner meget omkring familie, og de værdier der kan hænges op på det. Det gælder i øvrigt også dem jeg elsker og dem jeg holder meget af. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 28. Maj, 2014 Blue det,jeg rigtig glad for, at høre. KK Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg