Hop til indhold

Har MeToo og samtykkeloven ændret den måde I opsøger og dyrker sex på?

Featured Replies

Skrevet
  • Author
sneræven skrev, 1 time siden:

For mig har det altid været svært.
Især som 'voksen'.
Hvis en pige virker flirtende, er det faktisk ret svært at afkode, hvad der ligger i det.
Og hvis man misforstår på den ene eller anden måde, kan det ødelægge en god stemning eller et godt kammeratskab.
Så jeg har været - nok lidt - overforsigtig.
Min erfaring fra da jeg var ung, var, at det var lidt nemmere, hvis jeg gik i byen.
Så kan man få en klar kontakt på dansegulvet.
Men ellers kan det blive akavet.
Om MeToo og Samtykkeloven har gjort det sværere kan jeg ikke vurdere ud fra egen erfaring.
Men jeg tror de unge oplever det - det gør tilnærmelser til et nervøst foretagende, for både drenge og piger, tror jeg.

Jeg synes ikke det er et problem i forhold til GP'er.
Her føler jeg mig forholdsvis tryg.
Også fordi jeg mest er til SlowSex / Hyggesex, og så falder det mere naturligt lige at spørge ind undervejs.

Jeg har hørt fra flere - skal vi sige modne mænd (40+) at det var noget lettere at gå i byen og score dengang for 20-30 år siden. Det skulle vidst være noget helt andet i dag. Jeg går ikke selv i byen på den måde længere, så jeg har ingen nylig erfaring, hvad det angår.

Det er egentlig ikke som gp at jeg oplever det mest, men de gange det er sket i forbindelse med købesex - har jeg selvfølgelig gjort mig mange reflektioner over det, særligt da jeg er typen der lader mig rive med, og der plejer ikke at være tvivl om min lyst eller samtykke. Det er heldigvis ikke sket mange gange, men stadig noget der har gjort indtryk hos mig.

Der hvor jeg hører mest om det er i mit privatliv. Dels da jeg i en kort periode skulle arbejde med mænd, der arbejdede med andre mænd i terapeutisk kontekst og dels de mænd jeg har talt med i andre sammenhænge. Mange beretter om at fx dating er sværere efter MeToo.

Jeg har dog ikke tænkt over om det er aldersspecifikt, men nu du siger det, så har de mænd der har spurgt om jeg “stadig har lyst” været relativt unge.

sneræven skrev, for 1 time siden:

For mig har det altid været svært.
Især som 'voksen'.
Hvis en pige virker flirtende, er det faktisk ret svært at afkode, hvad der ligger i det.
Og hvis man misforstår på den ene eller anden måde, kan det ødelægge en god stemning eller et godt kammeratskab.
Så jeg har været - nok lidt - overforsigtig.
Min erfaring fra da jeg var ung, var, at det var lidt nemmere, hvis jeg gik i byen.
Så kan man få en klar kontakt på dansegulvet.
Men ellers kan det blive akavet.
Om MeToo og Samtykkeloven har gjort det sværere kan jeg ikke vurdere ud fra egen erfaring.
Men jeg tror de unge oplever det - det gør tilnærmelser til et nervøst foretagende, for både drenge og piger, tror jeg.

Jeg synes ikke det er et problem i forhold til GP'er.
Her føler jeg mig forholdsvis tryg.
Også fordi jeg mest er til SlowSex / Hyggesex, og så falder det mere naturligt lige at spørge ind undervejs.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.