Hop til indhold
Missetand

Herlig uge i Tyrkiet

Recommended Posts

Hvor er det dog trist, når en skøn oplevelse og en dejlig beretning, skal ende ud i diskussion om politik og menneskerettigheder osv.

At i ikke skammer jer.

Jeg syntes at det er en dejlig beretning og tror at den får rigtigt mange af os til at mindes lignende oplevelser og jeg må indrømme, at hvis jeg nogensinde bliver så gammel, sur, tvær og træt af livet, at det første jeg tænker på når jeg læser en historie af den slags er politik, så kan det sgu være lige meget med alt sammen, for så er livet ikke mere værd at leve.

Jeg håber at det varer rigtigt længe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Århh det ser lækkert ud.... Har jeg fortalt dig jeg kan holde vejret under vand i meget meget langt tid?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Århh det ser lækkert ud.... Har jeg fortalt dig jeg kan holde vejret under vand i meget meget langt tid?

Hææææhæhæhæ. Yderst brugbar information :P:D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu er det ikke det, der er det vigtigste i denne debat eller i mit indlæg, det er faktisk ikke specielt vigtig men okay : lad være med at hyle op i andre debatter når du selv kan være perfid i andre debatter, eller som i denne debat hyle op om at debatten blev afsporet, når du bød selv op til den dans og kritiserede alle danskerne fordi vi ikke er som alle tyrkerne iflg dig  ;) Så medvirkede du selv til at folk kunne reagerer på din udtalelser fremfor du bare holdte dig til den oplevelse du havde uden at skyde løs på danskerne med slet skjulte undertoner.

Det må jo være af en hvis vigtighed siden du bragte det på bane....

Og nej. Du valgte at tage en lille kommentar om, at vi som danskere kunne lære noget af tyrkerne (gud forbyde det right?). Og så gøre det til en komplet afsporet debat, der rækker langt ud over både meningen og hensigten med kommentaren.

I rest my case......

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvis du fremkommer med sådanne kritiske udtalelser om den danske befolkning og laver en sammenligning med en befolkningsgruppe som har en sådan en kultur og normer, så kan du forvente et svar og du har selv deltaget flittigt i diskussionen og i dit forsvar af din udtalelse, så noget har du jo ment med det. Nu er en ferieflirt jo almindeligt så ja det fik mig ikke til at reagere. Nu var det også andre end mig der stillede mig kritisk overfor din kommentar. I rest my case. ;)

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hovsa, så var man fraværende under cykelløbet og forventede lidt af hvert ved tilbagekomsten, fordi jeg ikke var her og fulgte op på min afsporing.

Men til alt held har Fraiser så været så venlig at holde gryden i kog med nogle fremragende indlæg, som kunne være skrevet af mig selv, indlæg, som røber stor indsigt i Tyrkiets politiske og kulturelle situation.

Dette i skarp modsætning til Misses jublen over sin egen fantasiverden.

Kære Tissemand, for det er vel det, dit nick er synonym for, hvis du er så træt af det samfund, som dine forfædre har opbygget i deres ansigters fodsved, og da du helt klart har større sympati for anatolske fårehyrders klankultur med alt, hvad det indebærer, så vil jeg da anbefale dig at flytte ned til en hverdag blandt disse fantastiske mennesker.

Men gør det med værdighed uden at pisse i den rede, hvori du er opfostret.

Og husk, Danmark er et kristent land, ikke sådan at forstå, at Indre Mission eller De Sidste Dages Hellige sætter dagsordenen, men at det er inkluderende begreber som:

"Vær mod andre, som du ønsker, andre skal være mod dig og dine."

I modsætning hertil står så lovreligionen Islam, som kræver betingelsesløs underkastelse eller drab, hvis dette ikke efterkommes.

Og mere besværligt er det faktisk ikke, og dette tåbelige fremmedfjendske land tager såmænd også imod dig igen, når du får nok af "venligheden og åbenheden" der nede.

Gak bort i fred, min ven. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu blander, jeg mig sjældent i person fnidder, forskellige måder man omtaler hinanden på. Men, at en linje, Kan få folk sådan op af sofaen. og der kommer beskyldninger fra begge parter om alt og ingenting. Det undre mig.

Men lad os nu bare glæde os over Missetand, har haft en fed uge i Tyrkiet, Se han har sit synspunkt om hans tur de mennesker han mødte såvel danskere og tyrkiske. Og i andre har jeres. 

At dømme mennesker på forhånd, er som at læse den sidste side af en bog og forvente at man kender hele historien ..

Nu også bedre bare at nyde solen, varmen og kolde øl. :-P  :-P

God dag til alle.

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hovsa, så var man fraværende under cykelløbet og forventede lidt af hvert ved tilbagekomsten, fordi jeg ikke var her og fulgte op på min afsporing.

Men til alt held har Fraiser så været så venlig at holde gryden i kog med nogle fremragende indlæg, som kunne være skrevet af mig selv, indlæg, som røber stor indsigt i Tyrkiets politiske og kulturelle situation.

Dette i skarp modsætning til Misses jublen over sin egen fantasiverden.

Kære Tissemand, for det er vel det, dit nick er synonym for, hvis du er så træt af det samfund, som dine forfædre har opbygget i deres ansigters fodsved, og da du helt klart har større sympati for anatolske fårehyrders klankultur med alt, hvad det indebærer, så vil jeg da anbefale dig at flytte ned til en hverdag blandt disse fantastiske mennesker.

Men gør det med værdighed uden at pisse i den rede, hvori du er opfostret.

Og husk, Danmark er et kristent land, ikke sådan at forstå, at Indre Mission eller De Sidste Dages Hellige sætter dagsordenen, men at det er inkluderende begreber som:

"Vær mod andre, som du ønsker, andre skal være mod dig og dine."

I modsætning hertil står så lovreligionen Islam, som kræver betingelsesløs underkastelse eller drab, hvis dette ikke efterkommes.

Og mere besværligt er det faktisk ikke, og dette tåbelige fremmedfjendske land tager såmænd også imod dig igen, når du får nok af "venligheden og åbenheden" der nede.

Gak bort i fred, min ven. :)

Hvor fanden i skuret har jeg pisset på danmark og danskerne Hr. Fedberg? (faldt for fristelsen til at lege med dit nick som du du gjorde med mit)

Jeg sagde vi kunne lære noget af tyrkerne. Lige så vel som de kan lære noget af os. Det er dog utroligt som nogen kan fordreje ting, og blæse det helt ud af proportioner. Er det virkelig så slemt at indrømme at man kan lære af andre folkeslag? Også selvom de er muslimer?

Desuden bør du nok studere det gamle testamente lidt nøjere. Så vil du finde ud af at Kristendommen ikke er en tøddel bedre end Islam. At reglerne så ikke efterleves er en helt anden historie.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Misse,

når du tillader dig den luksus at betegne enhver islamskeptiker og DF'er som totalt forstokkede (dine ord), så pisser du i den grad i din egen rede!

Og hvad er det, vi alle ved omkring "virkeligheden" i kristne normer og regler, og som er ganske anderledes?

Jeg skal gerne medgive, at de universelle kristne ideer omkring næstekærlighed og omsorg fylder meget i min hverdag, og jeg vil til enhver tid påstå, at det er den ballast, der har formet det velfærdssamfund, vi havde, indtil verdensfjerne politikere med Mother Theresa i maven besluttede at forære det væk til alverdens lykkeriddere på bekostning af de generationer, der har opbygget det.

Og hvorfor drager du Det Gamle Testamente ind i debatten? Er det fordi du ønsker at afsløre en lige så manglende viden omkring folkekirken, som du åbenbarer omkring de politiske, religiøse og kulturelle forhold i Tyrkiet? Eller forveksler du bare moderne protestantisk kristendom med jødedommen?

Nuvel, jeg glæder mig over, at du har haft en god ferie, men jeg forstår bare ikke, at dit valg faldt på et fundamentalistisk at afholde den i, ud fra mine erfaringer er folk i de civiliserede sydeuropæiske lande sørme også flinke, venlige og rare overfor én, når man kommer som turist, det har jeg i hvert fald oplevet i både Spanien, Italien, Slovenien, Kroatien og Grækenland. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nu blander, jeg mig sjældent i person fnidder, forskellige måder man omtaler hinanden på. Men, at en linje, Kan få folk sådan op af sofaen. og der kommer beskyldninger fra begge parter om alt og ingenting. Det undre mig.

Men lad os nu bare glæde os over Missetand, har haft en fed uge i Tyrkiet, Se han har sit synspunkt om hans tur de mennesker han mødte såvel danskere og tyrkiske. Og i andre har jeres. 

Kanske nogle har ondt i røven over Tands frække ferieoplevelse ?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg er såmænd opdraget i en kristen familie og gået i en kristen privat skole. Heldigvis blev jeg med alderen meget klogere, og lagde det lykkeligt bag mig. Men jeg ved nu vist nok hvad der er værd at vide om kristendommen grundet nævnte opvækst ;)

Jeg drager det gamle testamente ind i billedet, for at forklare dig at kristendommen helt grundlæggende ikke er meget bedre end islam. Du prøver at danne et billede af at kristendom er uskyldigheden selv, og islam det modsatte. Det er ganske enkelt ikke virkeligheden. Og det gamle testamente er trods alt stadig en del af kristendommen. At såkaldte troende kristne så selektivt vælger punkter i biblen de følger, er jo bare herligt (og lidt morsomt).

Jeg er selv Islam kritiker. Det ville du også vide hvis du havde læst mine indlæg i tråden om hvorfor glædespiger ikke vil tage muslimer ind. Jeg afskyr religion da den uanset form og navn intet godt bringer med sig, men jeg elsker generelt mennesker. Og igen igen. Det var en LILLE kommentar om at vi rent faktisk KAN lære noget fra tyrkerne. Det blev blæst helt op i skyerne til noget det slet ikke er eller var ment som. Det er jo direkte latterligt. Og egentlig lige så latterligt at jeg fortsat tager del i "debatten".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kanske nogle har ondt i røven over Tands frække ferieoplevelse ?

Højst sansynligt. Min oplevelse bliver jo også forsøgt gjort til noget ligegyldigt og helt normalt. Gu er det da ikke specielt som sådan. Men det var yderst specielt for MIG. Både fordi hun var så meget ældre, men også pga stedet, stemningen og det faktum at vi var et mega godt match rent sexuelt.

Utroligt hvordan man kan blive sablet ned ikke?..... Haha :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jamen, så er vi jo ikke så uenige endda. :)

Ulempen ved netdebatter er jo som bekendt, at man ikke kan se modpartens mimik og kropssprog, som jo ofte siger mere/noget andet end det udtalte.

God aften til dig. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

ja, misundelse og nationalisme er grimme ting... Tand jeg er glad på dine vegne over din frække ferieoplevelse, så op på hesten igen og knald videre... :D

Ferieflirt er altid dejlig, hvad skulle man ellers lave på ferie ? :P

Jeg mødte en amerikansk pige på en ferie, vi flirtede, hun fortalte mig at hun skulle giftes om få mdr. 

Vi blev mere og mere intime som aften gik og vi endte i sengen sammen, hun ville give den max. gas på den ferie inden hun skulle giftes.

Resten af ferien var vi på tur, på stranden, på bar, i sengen sammen...hun var helt fantastisk, jeg havde lidt dårlig samvittighed over hendes forlovede, som var hjemme og arbejdede... haha !  

Alt godt får en ende, ferien sluttede vi rejste hjem hver for sig, nogle mdr. senere sendte hun mig sit bryllupsbillede :D

Jeg så hende aldrig igen...

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og husk, Danmark er et kristent land

Husk at Danmark blev kristent, fordi en præst syd fra, der havde adopteret den mellemøstlige religion kristendommen, kom og fravristede danerne asatroen - godt hjulpet af en mand med en misfarvet tand!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Nu er der hverken nationalisme eller misundelse over en ferieflirt (hvorfor dog det ?) i denne streng fra mig. Jeg har udtrykkeligt givet udtryk og argumenteret for hvorfor jeg reagerede på Missetands påstand om danskerne og kritik af dem samtidig med at han roste den tyrkiske befolkning - begge dele hvor han skar alle over en kam. Jeg har intet problem med at folk så bagefter går efter mig personligt fremfor argumenterne, det må I gerne alt det I vil  ;):mrgreen: Se mit lille efterskrift, jeg er fuldkommen ligeglad hvad folk måtte skrive personligt til mig og om mig, og jeg er ikke sart eller hyler op ;):mrgreen:

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Ironman

Prostitution og bordeller er fuldt ud lovelige i Tyrkerland :D
På det punkt er de da lysår fremme, her er det kun "ikke forbudt"..
Der må ligge et kæmpe bordel 250 meter væk fra stormoskéen.. Det er de færreste lande som tillader det :D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Husk at Danmark blev kristent, fordi en præst syd fra, der havde adopteret den mellemøstlige religion kristendommen, kom og fravristede danerne asatroen - godt hjulpet af en mand med en misfarvet tand!

Når jeg nu skal svare i overensstemmelse med mit 'nick', så vil jeg mene at det danerne gjorde en stor fejl på det tidspunkt :wink:

Det gode ved den gamle ase-tro var, at der ikke rigtigt var nogen religiøse fanatikere ligesom i kristendommen og islam.

Næææh - en viking gejlet op med besærkermjød (i.e. mjød med rød fluesvamp), klar til at gå besærkergang - det var tider!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hva fanden skete der lige her...

Jeg troede at det var en ferie fortælling, men det var vist kun på side 1

Jamen jeg syntes jo det var dejligt at Missetand har haft en dejlig tur til Tyrkiet...men jeg ville nok overveje om en ferie i Tyrkiet er nok så rar for en kvinde som en mand.

Var for et par år siden i Ægypten, og alt på den den pæne Turist overflade var fin, Men når man krassede lidt i overfladen, og kom til at snakke lidt med de unge mennesker, rundt omkring, sagde de alle, det samme, " Det her varer ikke ved, der kommer til at ske forandringer, folk vil ikke finder sig i det her mere!...! de ord blev hvisket, for at vagter osv ikke hørte dem. Vagter som konstant overvågede hoteller og hotelområder.

Hele teatershowet for turisterene, som indtægtskilde for Ægypten med befolkningen, som skuespillere, til ussel løn, blev holdt i skak af deres imaner og deres regering.

Det Eksploderet så sidste år....(eller var det forrig år?)

Mig?.....Jamen jeg fandt så ud af jeg aldrig kom til at se pyramiderne i Giza!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...