Hop til indhold
Missetand

Herlig uge i Tyrkiet

Recommended Posts

Gæst

Jeg betragtede det som sort humor når nogen efterlyser almindelige tyrkiske kvinder i Danmark, altså ikke massagepiger. Der findes adskillige områder i Danmark hvor man kan møde tusindvis af tyrkiske kvinder.

At vi danskere kan lære noget at tyrkerne og deres venlighed mv. Jeg går ikke ud fra at man mener at det er den undertrykkelse af kvinden som er udbredt i det tyrkiske samfund islamiske samfund man mener, eller den mangel på basale menneskerettigheder der eksisterer i landet, og deres undertrykkelse af kurderne osv osv osv. Adskillige menneskerettighedsorg retter konstant en kritik af det der foregår i Tyrkiet men befolkningen bliver ved med at genvælge deres islamiske antidemokratiske regering...

I turistområderne er tyrkerne da sikkert venlige, de vil jo gerne have vores penge. Men at de og deres kvindeundertrykkende og antidemokratiske holdninger skulle være noget vi skulle stræbe efter er langt ude og er næsten på linje med det den svenske konge udtalte http://politiken.dk/udland/ECE79122/den-svenske-konge-i-staerk-modvind/

Man skal ikke stræbe efter at være som befolkningsgruppe som er islamiske, antidemokratiske og kvindeundertrykkende som ikke alle men flertallet af tyrkerne er.

At score på en ferie er dejligt, men vil heller ikke noget specielt i sig selv. Alle vil gerne hygge sig og pigerne synes da også at en uforpligtende oplevelse kan være fedt, det er generelt nemmere at score på en ferie end hjemme, synes jeg.

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det var dog en mærkværdig post Onslow.
For det første er Tyrkiet på ingen måde på vej mod sharia lov. For det andet kan det tælles på EN hånd hvor mange tyrkiske kvinder jeg så med så meget som bare et lille tørklæde. Rent faktisk rendte mange af dem rundt lige så let påklædte som turisterne. De er modsat mange af de arabiske "bønder" der er emigreret til Danmark, særdeles åbne og frit tænkende mennesker. De er uddannede og vel oplyste.
Hvis der er noget der gir brækfornemmelse, så er det da at høre sådan en gang (ja undskyld ordvalget) ævl du der fik slynget ud. Skuffende Onslow.....
Hvem siger forøvrigt det var økonomiferie?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ja, jeg er klar til at få øretæver igen igen.

I min verden er det komplet uforståeligt, at såkaldt selvstændigt tænkende mennesker selv i den vildeste brandert kan finde på så meget som at overveje at holde ferie i et muslimsk land som Tyrkiet. :(

Ja selv udøvende piger herinde fra er tanken ikke fjern.

Tænk lige tanken om at holde ferie i et land, som med syvmileskridt er på vej mod kalifatet med tvungen burka og piskestraf til "løsagtige" kvinder, voldtægt eller ej.

Jeg må tilstå, at der her er tale om en dobbeltmoral, der får mig til at kæmpe med brækfornemmelserne.

Men nuvel. når I kommer hjem fra jeres økonomiferie, så er I vel også klare til at ligge med røven i vejret 5 gange om dagen

Tyrkiet er ikke (endnu) et muslimsk land. Formelt er religion og stat adskilt - noget vi burde få indført i DK.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Den udvikling Tyrkiet går hen imod er den forkerte vej, det der sker i Tyrkiet mange steder er forfærdeligt, du kan ikke bedømme Tyrkiet ud fra en ferierejse i turistområderne.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den udvikling Tyrkiet går hen imod er den forkerte vej, det der sker i Tyrkiet mange steder er forfærdeligt, du kan ikke bedømme Tyrkiet ud fra en ferierejse i turistområderne.

Selvfølgelig kan man ikke det. Og jeg er udemærket klar over hvilke problemer de slås med. Men på den anden side er det billede Onslow prøver at male ligeså langt fra virkeligheden. Og jeg var skam en tur langt væk fra turist området. Og selvom de var radikalt anderledes, så var de stadig utrolig åbne og rare. Og langt mere fordomsfrie end gennemsnits danskeren.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tyrkiet er ikke (endnu) et muslimsk land.

Nej, for militæret plejer at tage magten, når det ser sådan ud.

Del dette indlæg

Link til indlæg

langt mere fordomsfrie end gennemsnits danskeren.

Det er desværre heller ikke så svært efterhånden. Fordomme og nationalistiske holdninger har det forbløffende godt i DK!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du kan heller ikke bedømme Tyrkiet ved at sidde hjemme i sofaen og læse om det,

Jeg har været en del gange i Tyrkiet (ikke kun i turistområderne) og den alm. mand og kvinde er søde og imødekommende.

At de har en korrupt regering og politikere er en anden sag,

jeg synes ikke man skal skære alle tyrkere over en kam, det er for unuanceret.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Selvfølgelig kan man ikke det. Og jeg er udemærket klar over hvilke problemer de slås med. Men på den anden side er det billede Onslow prøver at male ligeså langt fra virkeligheden. Og jeg var skam en tur langt væk fra turist området. Og selvom de var radikalt anderledes, så var de stadig utrolig åbne og rare. Og langt mere fordomsfrie end gennemsnits danskeren.

Du er stadigvæk en turist. De kan virke på dig måske åbne og rare og fordomsfrie. Men du bør jo også forholde dig kritisk til dem så.  En tur væk fra turisområderne giver ikke et rimeligt indblik i det tyrkiske samfund. Det bekymrer mig når nogen slynger ud med dårlig begrundede påstande, medmindre du som flertallet af tyrkerne synes om det der foregår i det tyrkiske samfund, og som 99 ud af 100 i Danmark tager dyb afstand fra. Men det bekymrer ikke dig alverden, hvad der foregår af forfærdelige i ting i landet, og du vælger i stedet at mene at vi skal lære fra flertallet af disse mennesker, som har holdninger der ligger så langt fra hvad et demokratisksindet menneske vil mene.

Hvis du kender bare en anelse til Tyrkiet, en anelse til den kritik menneskerrighedsorg. konstant retter konstant mod Tyrkiet, har fulgt en anelse med i hvilken retning den folkevalgte islamiske tyrkiske regering er ved at trække landet i, den måde kvinderne og kurderne bliver behandlet på, så stemmer det ikke overens med at flertallet af tyrkerne er præget af åbenhed, fordomsfrihed og alt det andet. Og den regering genvælger Tyrkerne gang på gang.

Igen oplever man påstanden om at religion og stat er adskildt i Tyrkiet. Hvis man rent faktisk ved noget om landet, så ved man også at Departementet for Religiøse Anliggende (Diyanet) er styret og aflønnet af den tyrkiske stat. Hvad laver så Departementet for Religiøse Anliggende (Diyanet) - de aflønner imamerne og de islamiske organisationer så de kan oplyse befolkningen om islam og forkynde religionen.

Men på papiret er Tyrkiet det man kalder en sekulær stat, men realiteten er en anden.

Der er derudover netop kommet en rapport, som henviser til en bog fra Bogazici Universitet, og deri fremgår det, at utilslørede kvinder i de mest ekstreme tilfælde ikke bliver tilbudt pladser i busser eller at folk taler dårligt om dem, der ikke faster i ramadanen. Så meget for Missetands oplevelser.

Som det fremgår af bogen "Tyrkiet 1923-2013 – fra Atatürk til Erdogan" og andre steder så har Tyrkiet nedbrændt 3000 kurdiske landsbyer, fordrevet millioner, brugt vilkårlig tortur og bombet landsbyen Roboskî i december 2011, hvor børn ned til 12-årsalderen

døde.

Det er alt sammen herligt, ikke også ? Og befolkningen genvælger og genvælger denne regering.

Så går vi videre til tvangsægteskaber, udbredt fænomen i Tyrkiet, æresvold  og drab, manglende demokratiske rettigheder osv osv.

Men jo jo, befolkningen virker da rare og fordomsfrie når vi kommer med vores pengebælte og kamera og smiler høfligt.

Ærlig talt jeg forstår godt Onslows harme, man skal tænke sig lidt om inden man kritiserer os herhjemme og fremhæver tyrkerne og deres holdninger som et eksempel til efterlevelse. Ellers dummer man sig ligesom den svenske konge gjorde.

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Du kan heller ikke bedømme Tyrkiet ved at sidde hjemme i sofaen og læse om det,

Jeg har været en del gange i Tyrkiet (ikke kun i turistområderne) og den alm. mand og kvinde er søde og imødekommende.

At de har en korrupt regering og politikere er en anden sag,

jeg synes ikke man skal skære alle tyrkere over en kam, det er for unuanceret.

Du kan heller ikke udtale dig om hvad jeg kender til Tyrkiet eller ej. Jeg kender en hel del til Tyrkiet på den ene og anden måde og jeg gætter på jeg har kender en del mere til landet end du gør.

Jeg skærer ikke alle tyrkere over en kam, jeg skriver flertallet, men når de fremhæves som noget vi danskere kan lære noget af og flertallet af dem genvælger en antidemokratisk regering som forfølger og myrder løs af kurderne f.eks. og når tvangsægteskaber og æresvold til stadighed er en del af kulturen hos flertallet, så siger jeg fra. Det var sådan set Missetand der skar alle tyrkerne over en kam ved at skrive at deres måde at være på var et eksempel til efterlevelse.

Men selvfølgelig kan vi alle sammen bare være Radigale og være ligeglad og ikke forholde os til sådanne forfærdelige ting der sker i det tyrkiske samfund, det vedrører jo ikke os eller gør det ? Eller burde det ?

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvis man rent faktisk ved noget om landet, så ved man også at Departementet for Religiøse Anliggende (Diyanet) er styret og aflønnet af den tyrkiske stat. Hvad laver så Departementet for Religiøse Anliggende (Diyanet) - de aflønner imamerne og de islamiske organisationer så de kan oplyse befolkningen om islam og forkynde religionen.

Sådan et departement har vi også i Danmark. Det hedder Kirkeministeriet! Så på det punkt er vi vel sammenlignelige.

Ellers har du ret i, at der er meget tilbage at ønske omkring menneske- og frihedsrettigheder. Der er bare meget store regionale forskelle og forskelle mellem land(sbyer) og storbyer.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Hortlak

Bum, og så blev hele tråden, som den man ser på Eb's hjemmeside, under kommentarer.

Altså, når det handler om islam og muslimere.

Selv gode historier, fra muslimske lande, og eller om personer med muslims baggrund dukker op, så kommer der altid kommentarer fra typer som dem vi lige har set, altid!

Sørgeligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Sådan et departement har vi også i Danmark. Det hedder Kirkeministeriet! Så på det punkt er vi vel sammenlignelige.

Ellers har du ret i, at der er meget tilbage at ønske omkring menneske- og frihedsrettigheder. Der er bare meget store regionale forskelle og forskelle mellem land(sbyer) og storbyer.

Ja det har jeg heller ikke benægtet. Men så skal man heller ikke påstå at religion og stat er adskilt i Tyrkiet. Det er ingenlunde tilfældet, hvis man kender en anelse til samfundet. Du har ret i at der er store forskelle på de største byer og landsbyerne, det ser man tit i sådanne stater og også Iran, Egypten mv, grundet at den mere veluddannede befolkning holder til i storbyerne, hvor også mange unge søger til og hvor læreranstalterne ofte hører hjemme.

Men jeg er enig i at der er store forskelle, jeg reagerer blot når tyrkerne generelt fremhæves som et eksempel til efterlevelse for os andre. Dertil er der for mange ting i den tyrkiske kultur, religion, normer og den folkevalgte regerings politik, der gør, at jeg bare uden videre stiltiende kan sidde sådanne udtalelser overhørig.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sådan er der jo så meget. Dansk Folkeparti nyder mere opbakning end nogensinde i Danmark. Og de er om nogen partier forstokkede. Den kristne tro er en total entigreret del af partiets dagligdag. Der bedes bønner. Der synges kirke salmer osv. De proklamerer at Danmark ER et kristent land med kristne dyder, normer og "regler". Men vi ved alle at virkeligheden i vores lille land er en helt anden end dette...... Heldigvis.

Tyrkiet har da så afgjort til stadighed store og alvorlige problem stillinger. Det kan der ikke stilles spørgsmåltegn ved. Men det ændrer altså ikke på at der er mere under overfladen hos det tyrkiske folk end religion. Og det ændrer ikke på min opfattelse af tyrkere generelt. Dem jeg kender både her og udenlands ER bare generelt mindre fordomsfulde end danskere. Mere åbne og venlige generelt set. De adskiller sig (efter min bedste opfattelse) markant fra den mellemøstlige kultur.

Desuden blæser der nye vinde. Jeg tvivler kraftigt på at Erdogan har lang tid tilbage som top politiker. Hvad der så kommer i hans sted må tiden vise. Indtil da må tvivlen komme dem tilgode.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Sådan er der jo så meget. Dansk Folkeparti nyder mere opbakning end nogensinde i Danmark. Og de er om nogen partier forstokkede. Den kristne tro er en total entigreret del af partiets dagligdag. Der bedes bønner. Der synges kirke salmer osv. De proklamerer at Danmark ER et kristent land med kristne dyder, normer og "regler". Men vi ved alle at virkeligheden i vores lille land er en helt anden end dette...... Heldigvis.

Tyrkiet har da så afgjort til stadighed store og alvorlige problem stillinger. Det kan der ikke stilles spørgsmåltegn ved. Men det ændrer altså ikke på at der er mere under overfladen hos det tyrkiske folk end religion. Og det ændrer ikke på min opfattelse af tyrkere generelt. Dem jeg kender både her og udenlands ER bare generelt mindre fordomsfulde end danskere. Mere åbne og venlige generelt set. De adskiller sig (efter min bedste opfattelse) markant fra den mellemøstlige kultur.

Desuden blæser der nye vinde. Jeg tvivler kraftigt på at Erdogan har lang tid tilbage som top politiker. Hvad der så kommer i hans sted må tiden vise. Indtil da må tvivlen komme dem tilgode.

Nu er det jo ligesom dig selv der har rodet dig ud i dette her.

Du hylder en hel befolkningsgruppe som et forbillede på grund af en sølle turistrejse i landet.

Hvis det ikke var fordi denne befolkningsgruppe er så sammensat og har så mange normer og traditioner som ethvert civiliseret mennesker tager afstand fra, så var det nok også gået endda.

Som sædvanlig er det mest saglige argument når man rent faktisk forholder sig til hvad der foregår i Tyrkiet - at sige DF og mørkemænd. Ikke turde forholde sig sagligt eller til sagens kendsgerninger.

Tyrkiet er et sammensat land på godt og ondt, men et flertal af befolkningen har en kultur og et normsæt som de fleste tager afstand fra:

Det kan være tvangsægteskaber, som alle jo ved er udbredt i Tyrkiet og desværre oplyser flere offentlige myndigheder og væresteder at de har alt for mange henvendelser fra tyrkiske piger i Danmark

Det kan være æresvold og -drab (og vi har set æresdrab i Danmark blandt tyrkerne også for mange gange !, så den norm har visse tyrkere taget med)

Det kan være kvindeundertrykkelsen, som tydeligvis stadig er i Tyrkiet

Det kan være den grove nazilignende undertrykkelse af kurderne, som både regeringen og visse dele af befolkningsgrupperne deltager i, regeringen stopper dog ikke ved undertrykkelsen af kurderne, de både totourer og myrder løs af dem, fordriver dem og nedbrænder deres byer, og denne regering nyder så stor opbakning blandt befolkningen

Der er en islamisk regering i Tyrkiet som tydeligvis ikke er demokratisk indstillet, og i de sidste mange år har regeringen ført en politik der bevæger sig længere og længere væk fra demokratiet med befolkningens støtte.

Missetand påstår nu, at Erdogan står ikke stærkt i befolkningen og der blæser nye vinde. Dette er heller ikke korrekt. Hans parti er netop gået sejrrigt ud af forårets lokalvalg og han står generelt stærkt i store dele af den tyrkiske befolkning og de gik ved lokalvalget frem fra 38 % til 45 % af vælgerne på landsplan, så det er direkte forkert når Missetand påstår at Erdogan støtte er svigtende og at der blæser nye vinde. Den vind der blæser er mere opbakning til Erdogan, og det ville Missetand vide hvis han vidste lidt mere om landet end bare hvad han oplever på en turistrejse.

Hvad er Erdogans regering så for en slags ? Udover at de ynder at myrde løs på kurderne, fordrive dem, nedbrænde deres landsbyer har Erdogan utrætteligt arbejdet for at mindske demokratiet og hellige den mørke middelalderlige fortolkning af islam.

Vi starter med det blide : Staten har blandet sig i medieverdnen, fået fyret journalister og chefredaktører, forbud mod Youtube og Twitter, forbyde udskænkning af alkohol mellem 22-06, og demonstrationer som den i Geziparki bliver der med ekstrem hårde midler slået ned på fra regeringsside med fængslinger, politivold og folk der bare forsvinder, og andre døde på åben gade grundet hvordan regerings troppe opførte sig. Erdogan er igang med en proces hvor regeringen skal have styrket kontrol med og indflydelse på domstolene, internettet og retsvæsenet, direkte stik imod hvad vi definerer som et demokrati, derudover er der sagen om hvordan Tyrkerne behandler kurderne. Ingen der har fulgt med i Tyrkiet og har blandet sig i den offentlig debat herhjemme er i tvivl om hvilken kedelig islamisk retning Tyrkiet er på vej imod.

Det mest pudsige er faktisk at der er flere aktive tyrkiske debattører i Danmark der tør og forholder sig kritisk til Tyrkiets normer, kultur og regereringens politik. På Ergouide oplever vi stedet forkerte påstande og at vi bare skal hylde dem, fordi vi synes at de på en ferierejser virker så søde.

Der er sikkert også mange tyrkere der er nogle flinke mennesker, det betvivler jeg ikke. Men man skal ikke hylde dem som en befolkningsruppe sålænge flertallet af dem har den kultur og normsæt, der er kvindeundertrykkende og hvor tvangsægteskaber mv er en del af livet, og hvor de konstant genvælger Ergodan, som arbejder for at mindske demokratiet, kvindernes rettigheder og kører den politik som han gør overfor kurderne, som udgør et mindretal i Tyrkiet.

Hvis man taler om danskerne og at det er forfærdeligt for nogen at de stemmer på DF og det siger noget om danskerne og deres fordomsfrihed mv. Hvad så med tyrkerne når de stemmer på Ergodan i langt højere grad end danskerne stemmer på DF ? En boomerang lige i hovedet på dem der kommer med det dårlige argument.

Det har generelt intet med DF at gøre. Det har noget at gøre med hvem man ser som et forbillede, og ens værdier og moral.

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er da om noget sammenligneligt med DF. Ikke fordi det er DF, men fordi religion er en stensat del af deres værdiprogram. Og med den vælger tilgang de har, så kan det ikke bagetaliseres. Man kan så spørge sig selv om hvorvidt deres vælgere tænker over dette. Eller de blot stemmer ud fra et eller flere punkter i deres dagsorden de har sympati for. Det samme kan der stilles spørgsmåltegn ved hos Erdogans stemmer.

Jeg giver dig jo direkte ret i at de har store problemer i Tyrkiet. Så jeg forstår ikke du så desperat prøver at udpensle hvad den almene dansker allerede så udemærket ved. Ja Erdogans parti har haft fremgang. Men samtidig har vi også set større og større protester mod hans beslutninger. Du står stadig med en kæmpe stor del af befolkningen som IKKE er enige i hans måde at regere på.
Min påstand står stadig (kan aldrig være andet end en påstand) ved magt. Vi kan lære meget af den enkelte tyrker når det kommer sig til åbenhed mod andre folk. Ligesom tyrkerne med sikkerhed kan lære meget af os når det kommer sig til demokrati. Men i den sammenhæng har eksempelvis USA stadig meget at lære. I år 2014 har de stadig ikke "rigtig" demokrati.

Desuden synes jeg det er trist at en post om et dejligt sommer eventyr (som var med en dansk kvinde) skal udvikle sig til dette. Hensigten var at sprede glæde og smil. Det er så blevet gevaldigt afsporet.... Øv

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det er da om noget sammenligneligt med DF. Ikke fordi det er DF, men fordi religion er en stensat del af deres værdiprogram. Og med den vælger tilgang de har, så kan det ikke bagetaliseres. Man kan så spørge sig selv om hvorvidt deres vælgere tænker over dette. Eller de blot stemmer ud fra et eller flere punkter i deres dagsorden de har sympati for. Det samme kan der stilles spørgsmåltegn ved hos Erdogans stemmer.

Jeg giver dig jo direkte ret i at de har store problemer i Tyrkiet. Så jeg forstår ikke du så desperat prøver at udpensle hvad den almene dansker allerede så udemærket ved. Ja Erdogans parti har haft fremgang. Men samtidig har vi også set større og større protester mod hans beslutninger. Du står stadig med en kæmpe stor del af befolkningen som IKKE er enige i hans måde at regere på.

Min påstand står stadig (kan aldrig være andet end en påstand) ved magt. Vi kan lære meget af den enkelte tyrker når det kommer sig til åbenhed mod andre folk. Ligesom tyrkerne med sikkerhed kan lære meget af os når det kommer sig til demokrati. Men i den sammenhæng har eksempelvis USA stadig meget at lære. I år 2014 har de stadig ikke "rigtig" demokrati.

Desuden synes jeg det er trist at en post om et dejligt sommer eventyr (som var med en dansk kvinde) skal udvikle sig til dette. Hensigten var at sprede glæde og smil. Det er så blevet gevaldigt afsporet.... Øv

Du startede selv med at afspore din egen oplevelse ved at fremhæve tyrkerne som noget vi danskere kunne lære noget af. Nu var det en stor oplevelse for dig at score en ældre dame på en ferierejse, og havde du bare holdt dig til det, så havde ingen afsporet noget gætter jeg på, jeg havde ikke, men du skulle lige krydre det lidt med kritik af danskerne. Det der barnlige jamren du altid kommer med i debatterne gi'r jeg intet for, når du selv byder op til dans.

Det er korrekt at folk protesterer mod regeringen, men hvad hjælper det når det menige tyrker i højere og højere grad bakker om regeringen, på trods af protesterne ? Derudover er protesterne faldet markant grundet regeringens behandling af protestranterne.

Vi kan ikke lære noget af tyrkerne, når en stor del af dem helliger tvangsægteskaber, kvindeundertrykkelse, æresdrab og vold mv. Hvis de viser åbenhed overfor andre men ikke selv besidder nogen åbenhed overfor deres egne døtre af kød og blod, så giver jeg intet for den påståede åbenhed, det er overfladiskhed - og det er bare et eksempel.

Men jeg husker da også at Anker Jørensen sagde at Saddam Hussein virker jovial og munter da han mødte ham. Sådan er det sikkert med mange mennesker, på overfladen virker de flinke og rare, men det er på handlingerne de skal bedømmes.

(Alt dit snak om DF er både noget uforståeligt og for mig at se ligegyldigt i denne diskussion, jeg føler mig ikke ramt.)

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hvor er det dejligt at høre om ferieflirter, de to gange jeg har haft dem har også været i Tyrkiet, -en hot fængselsbetjent fra Danmark der var pivfræk, det hele var uforpligtende, vi delte aldrig telefonnr eller mail, men århh, hvor jeg stadig smiler når jeg tænker på ham, en af aftnerne trak han mig med til poolen, personalet var gået hjem, jeg sad på kanten med benene i vandet, han var i vandet, og gav mig den lækreste slikketur, vandet, stjernerne og ham, perfekt setup, har tit overvejet og lave noget ulovligt for at se ham igen, men det kun blevet ved tanken ;) Den anden var også en dansk fyr, han fik hevet mig med til stranden, hvor vi hyggede til vi skulle spise morgenmad, ham har jeg dog mødt et par gange i Danmark efterfølgende. Jahh, varmen får det frækkeste frem i os ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vrøvl Fraiser. Du gør et stort nummer ud af at gøre opmærksom på din overvældende viden om Tyrkerne. Alligevel skinner det igennem, at størstedelen af din viden kommer fra nøjagtig samme sted som det meste stereotype information. Nemlig medierne. Du evner ikke at se mangfoldighed i en befolkning som Tyrkerne. Min oplevelse af tyrkere har konsekvent været den samme. Åbne og venlige mennesker. Igen er det blot min påstand. Ligesom dit "konklusion" aldrig vil være mere end en påstand. Og vi bliver sikkert aldrig enige. Lad os slutte her. Jeg har ihvertfald sagt det jeg vil om emnet.

Forøvrigt var det amerikanerne der gav Saddam magten :)

Barnlig jammer?....... Gooooood riddance siger jeg bare. Det siger KUN noget om din egen intolerance overfor folk du ikke er enig med ;)

Redigeret af Missetand

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvor er det dejligt at høre om ferieflirter, de to gange jeg har haft dem har også været i Tyrkiet, -en hot fængselsbetjent fra Danmark der var pivfræk, det hele var uforpligtende, vi delte aldrig telefonnr eller mail, men århh, hvor jeg stadig smiler når jeg tænker på ham, en af aftnerne trak han mig med til poolen, personalet var gået hjem, jeg sad på kanten med benene i vandet, han var i vandet, og gav mig den lækreste slikketur, vandet, stjernerne og ham, perfekt setup, har tit overvejet og lave noget ulovligt for at se ham igen, men det kun blevet ved tanken ;) Den anden var også en dansk fyr, han fik hevet mig med til stranden, hvor vi hyggede til vi skulle spise morgenmad, ham har jeg dog mødt et par gange i Danmark efterfølgende. Jahh, varmen får det frækkeste frem i os ;)

Tak for at bringe emnet tilbage on track Molly. Der findes ikke noget så godt som uventede erotiske/romantiske eventyr :)

Skal vi ikke tage til Tyrkiet sammen?...Hahaha :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Hihi, joda, -så også og akut mangler en god tan ;) -Bare hiv mig med til noget vand, så jeg klar, dejligt afkølede i kampens hede ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Vrøvl Fraiser. Du gør et stort nummer ud af at gøre opmærksom på din overvældende viden om Tyrkerne. Alligevel skinner det igennem, at størstedelen af din viden kommer fra nøjagtig samme sted som det meste stereotype information. Nemlig medierne. Du evner ikke at se mangfoldighed i en befolkning som Tyrkerne. Min oplevelse af tyrkere har konsekvent været den samme. Åbne og venlige mennesker. Igen er det blot min påstand. Ligesom dit "konklusion" aldrig vil være mere end en påstand. Og vi bliver sikkert aldrig enige. Lad os slutte her. Jeg har ihvertfald sagt det jeg vil om emnet.

Vrøvl Missetand. Jeg har en viden om tyrkerne, også fra andet steds end det du siger, og det har du tydeligvis ikke. Som sædvanlig er dine indlæg i denne debat præget af naivitet og fejltolkninger. Det er fint at du synes de er venlige og åbne mennesker. Det er din opfattelse.

Jeg påpeger blot hvilken kultur og normsæt disse mennesker har og praktiserer overfor deres nærmeste, noget som jeg ud fra mit menneskelige værdisæt tager dyb afstand fra. Jeg påpeger blot hvad der sker i landet, hvilket politik det regime som tyrkerne så massivt bakker op om, fører. Så kan de vise åbenhed overfor en turist med kamera og pengebælte alt det de vil når en dansker er dernede på en uges ferierejse :D

Jeg har såmænd tidligere skrevet at det ikke er alle tyrkerne, der er sådan, men kun en for stor del af dem. Derfor tog jeg afstand fra da du roste og roste den tyrkiske befolkning generelt. Det har jeg meget svært ved at se man kan gøre på grund af en uges ferierejse i et land hvor der er sådan en kultur og normsæt hos en del af befolkningen, men det kan vi jo se forskelligt på. Det er dig der generaliserer og ikke evner nuancerne når du slår alle danskerne og tyrkerne over en kam i din hyldning af tyrkerne og kritik af danskerne, som startede denne diskussion. Du evner nemlig igen ikke at se nuancerne og se nuanceret på det, men slår alle over en kam i dine første udtalelser, både danskere og tyrkere.

Ja barnlig jamren, det gør du jo altid, tuder når nogen siger dig imod eller der sker noget du ikke kan li'. ;)

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det du kalder barnlig jammer, er hvad jeg kalder en reaktion på ubehøvlede små perfide og uopdragne folk (taler ikke om denne tråd). Kald det hvad du vil. Det rør mig ikke :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hihi, joda, -så også og akut mangler en god tan ;) -Bare hiv mig med til noget vand, så jeg klar, dejligt afkølede i kampens hede ;)

Hehe. Jeg har en super tan efter min tur derned :D

Hvad med denne lille lagune? Perfekt sted for et lille "eventyr"..... Right? Ja det er mit eget billede :P

https://www.dropbox.com/s/8hk8tmofz5rjfev/10403754_10203977588139358_4727983978436422717_o.jpg

Redigeret af Missetand

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Det du kalder barnlig jammer, er hvad jeg kalder en reaktion på ubehøvlede små perfide og uopdragne folk (taler ikke om denne tråd). Kald det hvad du vil. Det rør mig ikke :)

Nu er det ikke det, der er det vigtigste i denne debat eller i mit indlæg, det er faktisk ikke specielt vigtig men okay : lad være med at hyle op i andre debatter når du selv kan være perfid i andre debatter, eller som i denne debat hyle op om at debatten blev afsporet, når du bød selv op til den dans og kritiserede alle danskerne fordi vi ikke er som alle tyrkerne iflg dig  ;) Så medvirkede du selv til at folk kunne reagerer på din udtalelser fremfor du bare holdte dig til den oplevelse du havde uden at skyde løs på danskerne med slet skjulte undertoner.

Redigeret af Fraiser

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...