Krølle Bølle 1122 Skrevet 24. Maj, 2014 Affødt af anden tråd herinde har jeg tænkt lidt over det europæiske sprogkort. Jeg fandt ud af at polsk, det er sex i armhulen. Jeg ved hvad dansk, svensk, fransk osv er. Men hvad er hollandsk? Sex med blomster? Belgisk? Sex med chokolade? (Wellness med chokolade skulle være formidabelt). Hvad er tjekkisk? Rumænsk? Er det at blive bestjålet under akten? AK AK JA. Europa-valget er godt nok svært. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
McQueen 5064 Skrevet 24. Maj, 2014 (edited) Norsk = olie indsmurt sex? Redigeret 24. Maj, 2014 af McQueen Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Ironman Skrevet 27. Maj, 2014 San Marino = Knalde til "pungen" er tom Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jernsvinet 13991 Skrevet 27. Maj, 2014 Jeg fandt ud af at polsk, det er sex i armhulen. Men hvad er hollandsk? Sex i armhulen - det troede jeg var italiensk. Men Hollandsk - det er ligesom russisk - bare med træsko på 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 27. Maj, 2014 Sex i armhulen - det troede jeg var italiensk. Men Hollandsk - det er ligesom russisk - bare med træsko på Ingen af delene - Armhulen har da vist altid været norsk, og hollandsk har jeg aldrig hørt om, så det tramper du vist også lidt rundt i. Med eller uden træsko. A propos, vidste du iøvrigt, at begrebet "sabotør" er hollandsk? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. Maj, 2014 du har glemt en tysker og ikke at forglemme græsk italiensk ??? udenfor Europa er der amerikansk og russisk Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 27. Maj, 2014 du har glemt en tysker og ikke at forglemme græsk italiensk ??? udenfor Europa er der amerikansk og russisk Er Rusland nu overgået til en anden verdensdel??? Ja, der sker så meget ude i den store verden. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nille 6301 Skrevet 27. Maj, 2014 Er Rusland nu overgået til en anden verdensdel??? Ja, der sker så meget ude i den store verden. Tja, det er vel et spørgsmål om definition, Øst- eller Vestrusland. http://da.wikipedia.org/wiki/Asien Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 28. Maj, 2014 Det geografiske Europa har da altid gået til Ural. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bundstokken 2138 Skrevet 28. Maj, 2014 Ingen af delene - Armhulen har da vist altid været norsk, og hollandsk har jeg aldrig hørt om, så det tramper du vist også lidt rundt i. Med eller uden træsko. A propos, vidste du iøvrigt, at begrebet "sabotør" er hollandsk? Mjahh BX, - nu ved jeg godt at man jo skal passe gevaldigt på med at korrigere folk der befinder sig på et højere intellektuelt niveau end een selv - og særlig hvis de kan latin - men jeg vover alligevel Begrebet "sabotør" må være fransk, og komme fra 'sabot' fransk for træsko : http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sabotere En myte jeg har læst flere steder går på at franske håndvævere i industrialiseringens barndom kastede deres træsko i fabrikkernes nyopstillede maskinvæve for at ødelægge (sabotere) dem, af frygt for at blive arbejdsløse. Venligst Spunsen/Bundstokken Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 28. Maj, 2014 Mjahh BX, - nu ved jeg godt at man jo skal passe gevaldigt på med at korrigere folk der befinder sig på et højere intellektuelt niveau end een selv - og særlig hvis de kan latin - men jeg vover alligevel Begrebet "sabotør" må være fransk, og komme fra 'sabot' fransk for træsko : http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sabotere En myte jeg har læst flere steder går på at franske håndvævere i industrialiseringens barndom kastede deres træsko i fabrikkernes nyopstillede maskinvæve for at ødelægge (sabotere) dem, af frygt for at blive arbejdsløse. Venligst Spunsen/Bundstokken Ja, du er på sporet. Jeg har hørt den version, at ordet opstod under Napoleons besættelse af Holland. Nogle hollændere begyndte at modarbejde besættelsesmagten med alle midler. Franskmændene kaldte da disse træskoklædte hærværksfolk for "saboteurs". Men jeg er ikke blind for, at der kan være andre versioner . Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 28. Maj, 2014 Serbisk er når den bliver gnedet ind i glasuld Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg