Hop til indhold

Chikane // mobning i branchen.

Featured Replies

Skrevet

Jeg har længe overvejet, om jeg skulle skrive dette, men nu gør jeg det.

I en periode har jeg oplevet, at der dukker negative anmeldelser op af mig fra nyoprettede profiler, som efterfølgende bliver fjernet af administratorerne. Samtidig hører jeg fra gæster, at der bliver spredt rygter og usandheder om både mig og andre piger i branchen.

Det, der får mig til at undre mig, er, at hver gang disse profiler dukker op med negative kommentarer om mig, kommer der ofte samtidig meget positive anmeldelser af en pige, som jeg tidligere har arbejdet sammen med, men ikke længere har nogen tilknytning til. Jeg kan selvfølgelig ikke vide, om der er en sammenhæng, men når det samme mønster gentager sig igen og igen, er det svært ikke at få sine mistanker.

Jeg synes ærligt talt, det er trist.

Vi arbejder i et erhverv, hvor vi piger burde stå sammen, respektere hinanden og fokusere på vores egen service, frem for at nedgøre andre eller forsøge at skade andres omdømme. Der er plads til os alle, og gæsterne skal nok selv vurdere, hvem de ønsker at besøge.

Jeg er efterhånden erfaren nok til ikke at lade mig slå ud af det, men det ændrer ikke på, at det er ubehageligt at opleve. Især når det virker til, at det ikke kun rammer mig, men også andre.

Er der andre, der har oplevet lignende? Hvordan håndterer I det, når mistanken om målrettet chikane bliver ved med at dukke op?

Skrevet

Du skriver som om det muligvis har noget at gøre med en tidligere kollega men samtidig også at andre også oplever det.. Er det så samme kollega der også chikanerer dem eller hvad tænker du.?

Jeg oplever ikke noget målrettet chikane.. De gange jeg har haft tanken har jeg mindet mig selv om at jeg ikke er jordens centrum og hvorfor skulle folk sidde og gøre sådan noget.. Spild af tid tænker jeg.. Det plejer at hjælpe mig for det er nemt at se mønstre hvis man leder efter dem💁‍♀️❤️..

Jeg snakker dog generelt ikke med mine gæster omkring andre piger og jeg tror det er de færreste af mine gæster der har indgående kendskab i “vores verden”.. I hvertfald ville de færreste kende nok det til at de ville hører hvad der bliver sagt om os sådan sladder agtigt😅.. Så lige der ved jeg ikke hvad de ved heller🤷🏼‍♀️🤣..

Skrevet
  • Author

Nej, jeg siger ikke, at jeg ved med sikkerhed, hvem der står bag. Jeg beskriver blot et mønster, som jeg finder bemærkelsesværdigt.

Når det er sagt, så er det heller ikke kun noget, jeg selv har tænkt. Jeg er flere gange blevet kontaktet af andre piger i branchen, som fortæller, at min tidligere veninde går og spreder rygter og usandheder om mig til gæster. Derfor er det svært for mig helt at afvise, at der kan være en sammenhæng.

Jeg har aldrig haft behov for at tale dårligt om andre piger. Tværtimod. Hvis jeg ikke har overskud, tid eller lyst til en bestemt booking, så sender jeg ofte gerne gæster videre til en kollega, som jeg mener vil være et godt match. Jeg ser ingen grund til at nedgøre andre for selv at fremstå bedre.

Derfor undrer det mig også, at der bruges så meget energi på rygter, falske profiler og negative kommentarer. Vi arbejder i samme branche, og efter min mening burde vi støtte hinanden mere, end vi modarbejder hinanden.

Om der er en sammenhæng eller ej, kan jeg naturligvis ikke bevise. Men når både andre piger og gæster uafhængigt af hinanden fortæller mig de samme ting, så synes jeg heller ikke, det er mærkeligt, at jeg bliver eftertænksom. 🤭🫶🏼❤️

Skrevet

@MissMelanie øv for dig at være i sådan en situation.. Jeg havde da klart taget fat i personen hvis jeg var dig.. Hjalp det ikke havde jeg nok bedt en med bedre “pædagogiske” evner end mig der måske er lidt bredere over skuldrene også😝🫣🤣❤️..

Skrevet
  • Author

Tak for omsorgen 😂❤️

Det sjove er faktisk, at personen allerede har forsøgt sig med trusler om “bredskuldrede mænd” tidligere 😅 Så den del imponerer mig ikke rigtig længere. Og dette skræmmer mig slet ikke, da jeg kender hende, og hendes omgangskreds.

Jeg vælger dog ikke at gå så langt ud med det, for jeg ved, hvem jeg er, og hvad jeg står for. Og efter at have kendt hende gennem længere tid, ved jeg også, at der som regel er længere fra ord til handling, end man lige skulle tro 😅

Jeg har faktisk prøvet den pædagogiske vej og forsøgt at tage en voksen og ordentlig dialog. Desværre kom der ikke rigtig noget konstruktivt ud af det. Trods kvinden er 20 år ældre end jeg er 🤭😂

Så på nuværende tidspunkt holder jeg mig mest til at passe mit eget, behandle folk ordentligt og lade mine gæster danne deres egne indtryk. Det er trods alt det eneste, jeg reelt har kontrol over ❤️

Men tak for dig, du er altid så rar og støttende i alle situationer 🫶🏼❤️

Skrevet

Jeg har ikke set negative anmeldelser om dig fra nye profiler og samtidig positive om en anden? Der er måske en anden side end Eroguide som jeg ikke kender til, da jeg læser med her hver dag?

Jeg undre mig bare, da jeg vel burde have hørt om alt det du skriver om, da vi jo er tidligere kollegaer. Eller er det efter vi har været i det samme hus, det er sket?

-Camilla

Skrevet

Hej MissMeline

Der er desværre nogle mennesker, der er uden for pædagogisk rækkevidde.

Som ondt sidder og opfinder rygter og andre ting, som er svære at modbevise....fordi de finder det lidt sjovt!

Eller de bare er misundelige!

For den mulighed, må du ikke underkende.

Men lad være med, at lad det det komme ind i din hjerne...sluk puteren... (hvis du kan)😁

Stol på dig selv.

Du ved, hvad du kan i dit fag...lad ikke nogen, nedgøre det.

Jeg ved, det du oplever, gør ondt, derfor rækker du ud til os, andre piger...

Så fint.❤️

Skrevet

Oplever selv, hvad jeg betragter som chikane, men ikke på den måde du beskriver. Og tror ikke der er en pige bag.

Det sker ofte i forbindelse med jeg sætter røven for meget i klaske højde her på EG.

Så bliver jeg tilmeldt alverdens nyhedsbreve med min mail. Det fylder unødvendigt i indbakken. Men kan kun grine af det, tror ærligt det tager mig kortere tid at trykke afmeld, bloker, slet. Som det gør for vedkommende at sidde og taste information ind på diverse hjemmesider. Nogen behøver jeg ikke engang reagere på da der er bekræftelses link og trykker jeg ikke på det bliver jeg ikke tilmeldt. Så der kan jeg nøjes med slet.

Dit er logisk nok værre da det kan ødelægge dit omdømme. Godt det blev slettet herinde.

Kram herfra hold modet oppe.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 45 minutter siden:

Og tror ikke der er en pige bag.

Jeg har også på fornemmelsen at det ikke er andre piger bag, men mænd når det er chikane.

Jeg/vi oplever at det er mænd der bruger uanet tid på at ville sprede utryghed, ved at de lader som om, at de ved hvem man er osv.

Skrevet
  • Author
CamillaHusmor skrev, for 4 timer siden:

Jeg har også på fornemmelsen at det ikke er andre piger bag, men mænd når det er chikane.

Jeg/vi oplever at det er mænd der bruger uanet tid på at ville sprede utryghed, ved at de lader som om, at de ved hvem man er osv.

I denne situation ved jeg desværre det er en kvinde, men tror også mange mænd gør det, for at chikanerer.

Men lige i min situation ved jeg hvem det er, da jeg kan læse på måden det er skrevet på, at det ikke er en dansk pige, men en pige der blot kan tale og skrive dansk(men med typiske stavefejl som jeg ved hun laver) 🥲❤️

Håber du har det dejligt ❤️ længe siden vi sidst har set hinanden.

Skrevet
  • Author
CamillaHusmor skrev, for 6 timer siden:

Jeg har ikke set negative anmeldelser om dig fra nye profiler og samtidig positive om en anden? Der er måske en anden side end Eroguide som jeg ikke kender til, da jeg læser med her hver dag?

Jeg undre mig bare, da jeg vel burde have hørt om alt det du skriver om, da vi jo er tidligere kollegaer. Eller er det efter vi har været i det samme hus, det er sket?

-Camilla

Vel og mærke, som jeg skriver er det slettet - eller noget af det er, mine negative er slettet.

Men jo vi har siddet i hus sammen, og det har altid været en fornøjelse at sidde med dig 🫶🏼❤️

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.