Hop til indhold

Chikane // mobning i branchen.

Featured Replies

Skrevet

Jeg har lĂŠnge overvejet, om jeg skulle skrive dette, men nu gĂžr jeg det.

I en periode har jeg oplevet, at der dukker negative anmeldelser op af mig fra nyoprettede profiler, som efterfÞlgende bliver fjernet af administratorerne. Samtidig hÞrer jeg fra gÊster, at der bliver spredt rygter og usandheder om bÄde mig og andre piger i branchen.

Det, der fÄr mig til at undre mig, er, at hver gang disse profiler dukker op med negative kommentarer om mig, kommer der ofte samtidig meget positive anmeldelser af en pige, som jeg tidligere har arbejdet sammen med, men ikke lÊngere har nogen tilknytning til. Jeg kan selvfÞlgelig ikke vide, om der er en sammenhÊng, men nÄr det samme mÞnster gentager sig igen og igen, er det svÊrt ikke at fÄ sine mistanker.

Jeg synes ĂŠrligt talt, det er trist.

Vi arbejder i et erhverv, hvor vi piger burde stÄ sammen, respektere hinanden og fokusere pÄ vores egen service, frem for at nedgÞre andre eller forsÞge at skade andres omdÞmme. Der er plads til os alle, og gÊsterne skal nok selv vurdere, hvem de Þnsker at besÞge.

Jeg er efterhÄnden erfaren nok til ikke at lade mig slÄ ud af det, men det Êndrer ikke pÄ, at det er ubehageligt at opleve. IsÊr nÄr det virker til, at det ikke kun rammer mig, men ogsÄ andre.

Er der andre, der har oplevet lignende? Hvordan hÄndterer I det, nÄr mistanken om mÄlrettet chikane bliver ved med at dukke op?

Skrevet

Du skriver som om det muligvis har noget at gÞre med en tidligere kollega men samtidig ogsÄ at andre ogsÄ oplever det.. Er det sÄ samme kollega der ogsÄ chikanerer dem eller hvad tÊnker du.?

Jeg oplever ikke noget mĂ„lrettet chikane.. De gange jeg har haft tanken har jeg mindet mig selv om at jeg ikke er jordens centrum og hvorfor skulle folk sidde og gĂžre sĂ„dan noget.. Spild af tid tĂŠnker jeg.. Det plejer at hjĂŠlpe mig for det er nemt at se mĂžnstre hvis man leder efter demđŸ’â€â™€ïžâ€ïž..

Jeg snakker dog generelt ikke med mine gĂŠster omkring andre piger og jeg tror det er de fĂŠrreste af mine gĂŠster der har indgĂ„ende kendskab i “vores verden”.. I hvertfald ville de fĂŠrreste kende nok det til at de ville hĂžrer hvad der bliver sagt om os sĂ„dan sladder agtigt😅.. SĂ„ lige der ved jeg ikke hvad de ved hellerđŸ€·đŸŒâ€â™€ïžđŸ€Ł..

Skrevet
  • Author

Nej, jeg siger ikke, at jeg ved med sikkerhed, hvem der stÄr bag. Jeg beskriver blot et mÞnster, som jeg finder bemÊrkelsesvÊrdigt.

NÄr det er sagt, sÄ er det heller ikke kun noget, jeg selv har tÊnkt. Jeg er flere gange blevet kontaktet af andre piger i branchen, som fortÊller, at min tidligere veninde gÄr og spreder rygter og usandheder om mig til gÊster. Derfor er det svÊrt for mig helt at afvise, at der kan vÊre en sammenhÊng.

Jeg har aldrig haft behov for at tale dÄrligt om andre piger. TvÊrtimod. Hvis jeg ikke har overskud, tid eller lyst til en bestemt booking, sÄ sender jeg ofte gerne gÊster videre til en kollega, som jeg mener vil vÊre et godt match. Jeg ser ingen grund til at nedgÞre andre for selv at fremstÄ bedre.

Derfor undrer det mig ogsÄ, at der bruges sÄ meget energi pÄ rygter, falske profiler og negative kommentarer. Vi arbejder i samme branche, og efter min mening burde vi stÞtte hinanden mere, end vi modarbejder hinanden.

Om der er en sammenhĂŠng eller ej, kan jeg naturligvis ikke bevise. Men nĂ„r bĂ„de andre piger og gĂŠster uafhĂŠngigt af hinanden fortĂŠller mig de samme ting, sĂ„ synes jeg heller ikke, det er mĂŠrkeligt, at jeg bliver eftertĂŠnksom. đŸ€­đŸ«¶đŸŒâ€ïž

Skrevet

@MissMelanie Ăžv for dig at vĂŠre i sĂ„dan en situation.. Jeg havde da klart taget fat i personen hvis jeg var dig.. Hjalp det ikke havde jeg nok bedt en med bedre “pĂŠdagogiske” evner end mig der mĂ„ske er lidt bredere over skuldrene ogsĂ„đŸ˜đŸ«ŁđŸ€Łâ€ïž..

Skrevet
  • Author

Tak for omsorgen đŸ˜‚â€ïž

Det sjove er faktisk, at personen allerede har forsĂžgt sig med trusler om “bredskuldrede mĂŠnd” tidligere 😅 SĂ„ den del imponerer mig ikke rigtig lĂŠngere. Og dette skrĂŠmmer mig slet ikke, da jeg kender hende, og hendes omgangskreds.

Jeg vĂŠlger dog ikke at gĂ„ sĂ„ langt ud med det, for jeg ved, hvem jeg er, og hvad jeg stĂ„r for. Og efter at have kendt hende gennem lĂŠngere tid, ved jeg ogsĂ„, at der som regel er lĂŠngere fra ord til handling, end man lige skulle tro 😅

Jeg har faktisk prĂžvet den pĂŠdagogiske vej og forsĂžgt at tage en voksen og ordentlig dialog. DesvĂŠrre kom der ikke rigtig noget konstruktivt ud af det. Trods kvinden er 20 Ă„r ĂŠldre end jeg er đŸ€­đŸ˜‚

SĂ„ pĂ„ nuvĂŠrende tidspunkt holder jeg mig mest til at passe mit eget, behandle folk ordentligt og lade mine gĂŠster danne deres egne indtryk. Det er trods alt det eneste, jeg reelt har kontrol over ❀

Men tak for dig, du er altid sĂ„ rar og stĂžttende i alle situationer đŸ«¶đŸŒâ€ïž

Skrevet

Jeg har ikke set negative anmeldelser om dig fra nye profiler og samtidig positive om en anden? Der er mÄske en anden side end Eroguide som jeg ikke kender til, da jeg lÊser med her hver dag?

Jeg undre mig bare, da jeg vel burde have hĂžrt om alt det du skriver om, da vi jo er tidligere kollegaer. Eller er det efter vi har vĂŠret i det samme hus, det er sket?

-Camilla

Skrevet

Hej MissMeline

Der er desvĂŠrre nogle mennesker, der er uden for pĂŠdagogisk rĂŠkkevidde.

Som ondt sidder og opfinder rygter og andre ting, som er svĂŠre at modbevise....fordi de finder det lidt sjovt!

Eller de bare er misundelige!

For den mulighed, mÄ du ikke underkende.

Men lad vére med, at lad det det komme ind i din hjerne...sluk puteren... (hvis du kan)😁

Stol pÄ dig selv.

Du ved, hvad du kan i dit fag...lad ikke nogen, nedgĂžre det.

Jeg ved, det du oplever, gĂžr ondt, derfor rĂŠkker du ud til os, andre piger...

SĂ„ fint.❀

Skrevet

Oplever selv, hvad jeg betragter som chikane, men ikke pÄ den mÄde du beskriver. Og tror ikke der er en pige bag.

Det sker ofte i forbindelse med jeg sÊtter rÞven for meget i klaske hÞjde her pÄ EG.

SÄ bliver jeg tilmeldt alverdens nyhedsbreve med min mail. Det fylder unÞdvendigt i indbakken. Men kan kun grine af det, tror Êrligt det tager mig kortere tid at trykke afmeld, bloker, slet. Som det gÞr for vedkommende at sidde og taste information ind pÄ diverse hjemmesider. Nogen behÞver jeg ikke engang reagere pÄ da der er bekrÊftelses link og trykker jeg ikke pÄ det bliver jeg ikke tilmeldt. SÄ der kan jeg nÞjes med slet.

Dit er logisk nok vĂŠrre da det kan ĂždelĂŠgge dit omdĂžmme. Godt det blev slettet herinde.

Kram herfra hold modet oppe.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 45 minutter siden:

Og tror ikke der er en pige bag.

Jeg har ogsÄ pÄ fornemmelsen at det ikke er andre piger bag, men mÊnd nÄr det er chikane.

Jeg/vi oplever at det er mÊnd der bruger uanet tid pÄ at ville sprede utryghed, ved at de lader som om, at de ved hvem man er osv.

Skrevet
  • Author
CamillaHusmor skrev, for 4 timer siden:

Jeg har ogsÄ pÄ fornemmelsen at det ikke er andre piger bag, men mÊnd nÄr det er chikane.

Jeg/vi oplever at det er mÊnd der bruger uanet tid pÄ at ville sprede utryghed, ved at de lader som om, at de ved hvem man er osv.

I denne situation ved jeg desvÊrre det er en kvinde, men tror ogsÄ mange mÊnd gÞr det, for at chikanerer.

Men lige i min situation ved jeg hvem det er, da jeg kan lĂŠse pĂ„ mĂ„den det er skrevet pĂ„, at det ikke er en dansk pige, men en pige der blot kan tale og skrive dansk(men med typiske stavefejl som jeg ved hun laver) đŸ„Č❀

HĂ„ber du har det dejligt ❀ lĂŠnge siden vi sidst har set hinanden.

Skrevet
  • Author
CamillaHusmor skrev, for 6 timer siden:

Jeg har ikke set negative anmeldelser om dig fra nye profiler og samtidig positive om en anden? Der er mÄske en anden side end Eroguide som jeg ikke kender til, da jeg lÊser med her hver dag?

Jeg undre mig bare, da jeg vel burde have hĂžrt om alt det du skriver om, da vi jo er tidligere kollegaer. Eller er det efter vi har vĂŠret i det samme hus, det er sket?

-Camilla

Vel og mĂŠrke, som jeg skriver er det slettet - eller noget af det er, mine negative er slettet.

Men jo vi har siddet i hus sammen, og det har altid vĂŠret en fornĂžjelse at sidde med dig đŸ«¶đŸŒâ€ïž

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlÊg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, sÄ log ind her for at oprette et indlÊg med den bruger.

GĂŠst
Svar pÄ denne trÄd...

Account

Navigation

SĂžg

SĂžg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.