Hop til indhold

Superbrugere og overskrifter

Featured Replies

Skrevet

Det fungerer tilsyneladende fint med, at Superbrugere kan ændre overskrifter, og det er jo rigtig godt, når et indlæg blot har overskriften "Hjælp"
Men jeg har lagt mærke til, at en overskrift sagtens kan blive ændret 3-4 gange. Måske hver gang en Superbruger logger på. Er det nu også nødvendigt?

Et frisk eksempel er denne, som i løbet af et par timer blev ændret 3 gange:
https://www.eroguide.dk/forum/topic/214482-nogen-der-har-erfaringer-med-natasa-i-sydjylland/

Først stod der "Natasa" i overskriften. By/område manglede altså.
Overskriften blev så ændret til "Natasa Sønderjylland". Vældig fint.
Senere blev det til "Natasa Sydjylland". Nok mere præcis, når man kigger annoncen.
Og nu "Nogen der har erfaringer med Natasa i Sydjylland". Nærmest hele indlægget er kopieret op som overskrift.

Jeg er godt klar over, at mennesker er forskellige, og Superbrugere har også hver deres mening om, hvad der er rigtigt og forkert, men er det virkelig nødvendigt at overskriften nærmest består af hele indlægget?
Og behøver overskriften bestå af mere end navn og by/område, når anmeldelsen eller efterlysningen er oprettet i rette forum – eller flyttet dertil – af en Superbruger?

I eksemplet ville Natasa Sønderjylland eller Natasa Sydjylland være rigeligt.
Det er jo lige før, at brugeren som har oprettet indlægget, har svært ved at finde det igen.

Jeg så også et andet indlæg, hvor et komma i overskriften blev ændret til en bindestreg!
Er det ikke at gå i lidt for små sko, Hr. Superbruger?

Kan systemet ikke programmeres sådan, at en overskrift kun kan ændres én eller max to gange? Eller at Superbrugere kan se, når en overskrift er blevet ændret af en anden Superbruger, uden der nødvendigvis står af hvem?
Superbrugere må respektere andre Superbrugere, og flere ændringer er unødvendige.

Skrevet

Meget enig i dit indlæg @Julius har også undret mig over gentagne ændringer, overskrift burde kunne holdes til: Navn/ydelse/ eller nationalitet og dernæst lokation. Så vil der naturligvis altid være undtagelser, hvor ovenstående ikke er dækkende. Og som du foreslår, mulighed for at superbrugere kan se overskriften allerede er rettet.

Redigeret af Kirneh86

Skrevet

Jeg er af den opfattelse at alle kan foreslå ændringer af overskrifter, men kun superbrugere kan godkende dem. Så de gentagne ændringer kan komme fra enhver bruger.

Skrevet
  • Author

Ja alle kan foreslå en anden overskrift, men det er Superbrugere der ændrer overskriften ved at godkende forslaget.

Der kan sagtens ligge et nyt forslag på et enkelt indlæg hvert 5. minut, og hver gang en Superbruger logger på, kan det så ændres igen og igen.

Superbrugere kan selvfølgelig også selv foreslå en anden overskrift, og hvis en bruger f.eks. har anmeldt en pige i Silkeborg med overskriften "Lille Lise let på tå", så kan en bruger foreslå "Lise i Silkeborg", en anden bruger foreslår "Lille Lise i Silkeborg".
Her mener jeg, Superbrugeren bør afvise begge, og selv foreslå "Lille Lise let på tå i Silkeborg", og så bør overskriften være låst, så den ikke kan ændres til "Lille Lise let på tå i Silkeborg øst".
Overskriften bør ikke ændres til noget der afviger for meget fra den overskrift, anmelderen har valgt, og heller ikke være mere detaljeret end nødvendigt.

Men som jeg skrev, så er der lige så mange forskellige meninger blandt Superbrugere som blandt alle andre mennesker. Superbrugere bør bare være lidt mere kritisk overfor de forslag der stilles. Er det nu nødvendigt at ændre, eller er den nuværende overskrift egentlig god nok.

Det indlæg jeg refererer til med tre ændringer på et par timer, ville være OK med tilføjelse af Sønderjylland eller Sydjylland.
Jeg kan selvfølgelig bare foreslå at ændre den igen 😉

• 4 weeks later...
Skrevet

I forlængelse af dette emne har jeg de sidste par uger bemærket, og undret mig over, at mange overskrifter i de forskellige efterlysningsfora bliver ændret, så ordet "Erfaringer" eller "Jeres erfaringer" nu indgår.

Feks. lige før blev en overskrift ændret fra "Brystfagre Veronica FRB" til "Jeres erfaringer med brystfagre Veronica på Frederiksberg/Kbh."

Er det ikke indforstået at en tråd i efterlysningsfora er en efterspørgsel efter erfaringer? Det er i min verden rigeligt at overskriften indeholder hvem-hvad-hvor.
Nogle overskrifter bliver derfor ret lange uden at blive mere præcise. Måske er det bare mig...? 🤓

Skrevet
  • Author
Den erfarne skrev, for 41 minutter siden:

Det er i min verden rigeligt at overskriften indeholder hvem-hvad-hvor.

Jeg er helt enig, det er lidt skørt at ændre overskriften til noget unødvendigt, når den i forvejen er indlysende.
Tilføjelse af by/område, ja, men andet er nærmest mere forstyrrende end oplysende.

For et par dage siden, havde en bruger oprettet to enslydende efterlysninger i to fora. En i "almindelig" efterlysning og en i Thai efterlysning, samme tekst, samme fyldestgørende overskrift. De kom lige efter hinanden på forsiden. Kort tid efter blev den ene overskrift ændret til "nyere erfaring med" (eller tilsvarende), men ikke den anden.
Det er sgu skørt.

Overskriften i denne efterlysning, var først "Slug", den blev så ændret til "Hvem sluger?" og nu "Søger thai kvinde der sluger?"
For helvede altså! Efterlysningen er oprettet i "Thai efterlysning", så der er nok ngen tvivl om, hvad brugeren efterlyser.
I øvrigt skal der ikke være spørgsmålstegn i nuværende overskrift 😉

Tænk jer nu lidt om Superbrugere, det handler ikke om at lave flest ændringer, og man skal ikke ændre noget, bare fordi man kan!

Skrevet
Julius skrev, den 15.6.2026 at 13:15:

Tænk jer nu lidt om Superbrugere, det handler ikke om at lave flest ændringer, og man skal ikke ændre noget, bare fordi man kan!

Det er alletiders at I gør opmærksom på det her!
Personligt hælder jeg til, at det måske ikke er et menneske der foretager disse ændringer manuelt?

Måske er vi vidne til en automatiseret proces ved hjælp af kunstig intelligens?

Det er i udgangspunktet også helt fint at bruge AI, i det omfang det er muligt uden menneskelig medvirken.
Men hvis jeg har ret, så er det også vigtigt at der bliver holdt øje med hvad AI foretager sig, og at der bliver grebet ind af et menneske ved behov.

Jeg tænker også at processen med at træne AI til at kunne bruges til mest muligt, uden at mennesker skal bruge tid på det.
Der bør fokus nok ligge et andet sted, end om overskrifter er så korrekte som muligt.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Skrevet
  • Administrator
Rejsenetværk skrev, for 5 timer siden:

Det er alletiders at I gør opmærksom på det her!
Personligt hælder jeg til, at det måske ikke er et menneske der foretager disse ændringer manuelt?

Måske er vi vidne til en automatiseret proces ved hjælp af kunstig intelligens?

Vi benytter ikke AI til at foreslå overskrifter.

Lige nu benyttes AI primært i forbindelse med at undgå SPAM forummet. Hvilket den generelt gør rigtig godt, hvor den fjerner mellem 30-50 spam-indlæg daglig, før de overhovedet bliver synlige for andre brugere. Det sker dog stadig en gang imellem, at en uskyldig bruger bliver ramt. Men systemet flere hele tiden bedre og bedre.

Derudover er vi lige startet med at bruge AI, til at hjælpe med at håndtere support. Lige nu ved at den forslår svar, til nogle af de mest almindelige spørgsmål, men hvor disse stadig bliver manuelt gennemgået før der svares. Senere er håbet at den kan svare automatisk på måske 80% af ting der kommer ind på supporten.

Vi bruger ligeledes AI aktivt, i vores fejlsøgning, når der opleves fejl på forummet. Fordelen ved AI, er jo at den kan gennemgå logs og kode, meget hurtigere en vi selv kan.

Men der er også ting, som AI simpelthen ikke klare godt nok (endnu). Vi har tidligere testet om AI automatisk kunne flytte tråde, til de korrekte forums. Men den test vi kørte, hvor alle nye indlæg bliver kigget igennem af AI og den skulle fortælle om den mente de lå korrekt eller hvilket forum, den mente var det korrekte. Var det kun omkring 8-10%, hvor vi var enige med dens beslutning. Så den idé blev droppet igen.

Skrevet
  • Author

Jeg kan se på forsiden, at alle efterlysninger her i aften har fået et spørgsmålstegn i enden - dem hvor brugeren ikke selv havde sat det.
Det er faktisk en god idé. Nu er det nemt at skelne mellem anmeldelser og efterlysninger for alle, og overskriften er ikke ændret til ukendelighed for brugeren der oprettede indlægget 👍

Skrevet

Det lyder til at være den helt rigtige fremgangsmåde, at afprøve AI på en måde hvor man ikke overlader det til AI at arbejde på egen hånd, før resultaterne er gode nok til at gøre det.
Held og lykke med det, jeg er overbevist om at AI brugt på den rigtige måde, på sigt vil øge produktiviteten, spare omkostninger og menneskers arbejdstid.

AI kan være med til at langtidssikre at EG kan overleve.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.