Hop til indhold
DenRødeBaron

Sex-sælgere og sex-købere...

Recommended Posts

Det ligger stærkt i mandens gener at han har et behov for fisse. Meget stærkere end behovet hos kvinder er for pik.

Omvendt ligger ønsket om børn meget stærkere i kvindens gener end i mandens.

Vitterligt vås.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Prostitutionsmodstandere argumenterer altid mod trafficking og menneskehandel.

Jeg tvivler stærkt på at mænd bliver handlet... :P

Betyder den smiley, at du er ironisk? For mænd udgør en ret stor del af de handlede. Se fx:

http://www.stopthetraffik.org/spot/statistics

Hvor de konkrete ofre der findes er mænd i ca.  1 tilfælde ud af 3 i den ældste periode, men i nyere perioder er andelen af mænd højere (over 40 %).

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mennesket er en sær størrelse. I de tidlige stadier af vores race levede vi ligesom gorillaer - altså i flokke med en "silver back" eller alfahan. Han der var den eneste der parrede sig med hunnerne. Det var den stærkeste der havde denne position, og de andre hanner i flokken kæmpede indbyrdes for at blive stærke nok til at udfordre ham. At have retten til at parre sig var ensbetydende med magt og status - og vigtigst af alt, at kunne føre sin slægt videre.

Af uransaglige årsager lever vi ikke sådan længere, men trangen til magt og status og videreførelse af vores gener ved at have lov til at parre sig med hunnerne lever fortsat i os mænd. 

Cirkulært argumenterende godnathistorie for kastrererede mænd.

PS: det hedder "art", ikke "race". Art er rimeligt veldefineret i modsætning til det noget tvivlsomme "race".

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

jamen det er jo heller ikke charmerende fordi der er en akut mangel på romantik i sammenhængen...  men sådan er det...  jeg snupser en fyr, har skøn sex.. end of story :)

efter dengang med transaktionen... så syntes jeg alligevel det havde været lidt dyrt, så en overgang sørgede jeg altid for at tage med ham hjem... så sagde jeg at jeg ville hente morgenmad men glemte at komme tilbage... 

det var jo heller ikke så pænt så det stoppede jeg så med da jeg blev gammel nok til at finde ud af at hans følelser nok havde det bedst med at få at vide ligeud at nu var legen overstået og han gerne måtte gå igen :)

i de perioder jeg var double var det nemt nok - der sagde jeg bare "tak for legen sweetie - jeg vil se at komme hjem til manden igen " ... og gik... 

bottom line - der er ikke noget voldsomt romantisk over at sige til en anden at man ikke gider se ham igen fordi jagten var det sjove og byttet er spist :)  men det skal jo gøres :)

nu er jeg blevet single til fingerspidserne... jeg har venner og tonsvis af bekendte og mangler ikke noget... så jeg har virkelig bare ikke plads til en mand i huset... og nu er jeg blevet gammel nok til ikke at gå op i hvordan han tager afvisningen dagen derpå.... det er bare noget der er der :)

han har fået super sex, det har jeg også... og så må han leve med at den ikke er længere *gg*   omkring 75% tager det da også pænt nok :)

Øhhh og hvor stor en procentdel synes det er helt fantastisk at de bare skal smutte bagefter??? :-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Øhhh og hvor stor en procentdel synes det er helt fantastisk at de bare skal smutte bagefter??? :smile:

Det er vel bare et udtryk for generationens brug-og-smid-væk kultur :P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Øhhh og hvor stor en procentdel synes det er helt fantastisk at de bare skal smutte bagefter??? :smile:

Det afgørende er om der er tale om at stikke nogen blår i øjnene. Hvis jeg forfører en kvinde ved at sige at jeg er forelsket og mere i den dur, men blot vil have sex og så aldrig se hende, så er jeg et dumt svin. Men hvis jeg ikke direkte eller indirekte lover noget jeg ikke vil overholde, så er der ikke noget problem.

I nogle tilfælde har jeg personligt valgt at gøre det ret klart inden det blev til sex,at det næppe blev til mere. Nogle gange har det betydet at det ikke blev til sex, men ikke hver gang. Det kommer an på hvor "lige" man er i legen ...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Elsevier: det er jo en ret ukonkret opfordring. Men hvis du mener at jeg bør dokumentere påstanden, så kig f.eks. her: http://www.information.dk/282711

Bemærk spidsfindigheden: At flere mænd end kvinder har solgt sex er ikke det samme som, at de fleste sexsalg har en mand som sælger ...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Cirkulært argumenterende godnathistorie for kastrererede mænd.

PS: det hedder "art", ikke "race". Art er rimeligt veldefineret i modsætning til det noget tvivlsomme "race".

Du er i dit sædvanlige sprudlende humør kan jeg se :)

Hvordan du kommer frem til, at det understregede skulle være cirkulært begriber jeg simpelthen ikke. Kan du forklare mig helt præcist, hvor præmissen for udsagnet afhænger af konklusionen?

Det er ren oplistning af fakta. Slå det op!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alt andet lige bliver hunner nødt til at være mere selektive for at bære den omkostning på en måde der sikrer det bedste afkom. Det kan måske tolkes som om de har mindre lyst, men det er ikke det der er tale om. De har bare ikke lige meget lyst til alle :)Sådan er det alle steder i dyreverdenen - også hos mennesker. Vi har nemlig slet ikke har levet med børnepenge og statsamt længe nok til, at det har overskrevet vores biologi :).

Lige netop!!

Og som tiden er forløbet, er kvinders selektion blevet mere og mere skarp.

I takt med  at kvinder - og hurra for dét - er blevet frigjorte og selvforsørgende.

Så ganske mange mænd vælges mere eller mindre fra - seksuelt og til parforhold ...

Det er ikke på nogen måde kvinders "skyld", det er vores biologi, sådan er dét bare.

Men det giver da et kraftigt trivselsproblem for de mænd.

Og kan man stille noget op med dét?

Ikke at trivslen var bedre for de mænd før i tiden - da levede mange af dem med en kone der foragtede dem ... og de koner var ikke altid for flinke ... 

"Alt andet lige bliver hunner nødt til at være mere selektive for at bære den omkostning på en måde der sikrer det bedste afkom."

Uha ja .. jeg er bange for, at det netop er dérfor, mange mennesker - og den almindelige samfundsmoral - tit er så hård ved de piger, man ikke oplever, er selektive nok ..

Som for eksempel glædespiger ... 

Det er delvist biologisk betinget, det stikker meget dybere end bare 'fordomme'... 

Og desværre har eksistensen af prævention heller ikke overskrevet vores biologi ..... ;)

Redigeret af sneræven

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Liderligfyr

Det er vel bare et udtryk for generationens brug-og-smid-væk kultur :P

jo men lige i denne sammenhæng kan jeg mægtig godt lide brug-og-smid-væk kulturen  :-P

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du er i dit sædvanlige sprudlende humør kan jeg se :)

Hvordan du kommer frem til, at det understregede skulle være cirkulært begriber jeg simpelthen ikke. Kan du forklare mig helt præcist, hvor præmissen for udsagnet afhænger af konklusionen?

Det handler om overgangen fra dyr til menneske: Du hævder at et adfærdsmønster/en samfundsform eksisterede tidligt i artens udvikling, men hvordan kan du hævde det uden at fastslå overgangen fra en art til en anden? Det kan du ikke, når arten i sin slutudformning (menneske) også er kendetegnet ved sin adfærd (det der gør mennesker til netop mennesker og ikke bare hominider er blandt andet vores måde at danne samfund på). Så får du en cirkularitet, fordi du bliver nødt til at indskrive den postulerede adfærd i artskendetegnene og ikke er i stand til at adskille det ene fra det andet, for de bliver hinandens forudsætninger. Derfor siger det intet om menneskearten.

Derudover er det beskrevne mønster et eventyr, som al anden forhistorisk antropologi. Der er mange der har forsøgt sig i genren, men de fleste står dog under skønlitteratur på biblioteket, hvor de hører til. Der er dog for tiden en række evolutionsbiologer, der bliver grebet af sagen og begynder at teoretisere helt vildt. Som regel handler det om deres egne fordomme og videnskabshistorisk kan man tydeligt se, hvordan den slags er et produkt af samtiden. Se fx Freud i "Kulturens byrde" eller den nutidige Lovejoy, der i øvrigt citeres her i denne historie, der modsiger din fortælling (men det ene gæt er lige så godt som det andet):

http://www.huffingtonpost.com/2013/04/02/evolution-sex-monogamy_n_2994888.html

Del dette indlæg

Link til indlæg

Derudover er der i dyreverden meget stor forskel på den risiko hanner og hunner tager når de har sex. Manden mister højst et par hundrede kalorier, hvorimod kvinden bruger flere millioner kalorier på at bære, føde og opfostre unger. Alt andet lige bliver hunner nødt til at være mere selektive for at bære den omkostning på en måde der sikrer det bedste afkom. Det kan måske tolkes som om de har mindre lyst, men det er ikke det der er tale om. De har bare ikke lige meget lyst til alle :)Sådan er det alle steder i dyreverdenen - også hos mennesker. Vi har nemlig slet ikke har levet med børnepenge og statsamt længe nok til, at det har overskrevet vores biologi :).

Lad mig lige begrave den her, nu jeg er i gang: Det er en teori. Som i "inferens ud fra selekterede fakta mikset med fordomme."

Fx spermkrigen modsiger jo den teori. Iflg. spermkrigsteorien har kvinder incitament til flere partnere (fordi sædcellerne kæmper og den bedste vinder)-

Der er også The Selfish Gene, der ser det hele fra genernes synspunkt. Her kan man nå frem til begge teorier eller en tredje, fordi geners interesse ikke altid falder sammen med organismers.

Alt sammen er imidlertid økonomiske teorier. Og økonomi er altså en skodvidenskab,når det handler om at modellere menneskelig adfærd. Beklager.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mandlige prostituerede findes skam.....

Jeg har en bekendt der ud over sit normale job, en gang imellem sælger sig selv til kvinder, der - ligesom mange mænd - ikke gider alt det bøvlede med at finde dét i byen etc. men blot vil have noget uforpligtende sex.  

Del dette indlæg

Link til indlæg

Mandlige prostituerede findes skam.....

Jeg har en bekendt der ud over sit normale job, en gang imellem sælger sig selv til kvinder, der - ligesom mange mænd - ikke gider alt det bøvlede med at finde dét i byen etc. men blot vil have noget uforpligtende sex.  

Her kunne det da være et interessant indspark i debatten at høre fra ham, eller en som ham, hvordan det i det hele taget foregår. Ligner det det, vi kender fra os selv og pigerne, der sælger? Ligner hans bevæggrunde for at gøre det, det vi har hørt fra pigerne her? Jeg vidste godt på forhånd at det findes, men hvor almindeligt er det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

og kan jeg ikke få det gratis (enten med en eller med mange) som jeg kan nu  - så køber jeg mig til det... 

Uden at det skal gøres til en større problemstilling og for nogen en kønskamp, så vil jeg være tilbøjelig til at mene, at vi her har fat i en kønsbestemt forskel.

Jeg er føler ikke det store behov for at skjule at jeg køber seksuelle oplevelser. Som jeg vist indikerede i en anden tråd, har jeg såmænd aldrig haft de store udfordringer ved at finde og udvikle relationer som inkludere "gratis" sex. Da er rimelig åben omkring dette, kombineret med kvinders ufattelige nysgerrighed, har jeg tit oplevet ganske nærgående spørgsmål alá "Jamen hvorfor vil du betale for noget som du kan få gratis"

Uden at komme med en længere forklaring på hvorfor jeg og mange andre mænd køber sex, må jeg blot konstatere at mange kvinder har et meget anstrengt forhold til at betale for seksuelle oplevelser. Det ligger ligesom i luften at hvis de skal hoste op med nogle monetter ja så må det jo klart skyldes, at de ikke vurderes som særligt attraktive, og det er sgu godt nok under lavmålet hvis man skal betale nogen for at ville dyrke sex med dem.

Jeg fornemmer også tit den med "Jamen gratis sex er jo bare bedre sex". Jeg ved så ikke helt om de så også mener, at et gratis måltid mad, altid er bedre end et betalt måltid mad på en restaurant. ;)

Og for at undgå evt. misforståelser så er der tale om generelle betragtninger, jeg brugte blot Jasmins sætning til at dreje emnet

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...