Hop til indhold

Ny alkoholfri gourmet restaurant

Featured Replies

Skrevet

Grundet en personlig historik med at jeg er udfordret af mit forhold til alkohol.
Der går jeg nu meget op i at afprøve tidens nye trend, med innovative kvalitets alternativer til at drikke alkohol.

Jeg er nærmest ubeskrivelig begejstret for dette nye helt igennem fantastiske nye initiativ!

Restaurant Lev
Bøgetvej 138
4913 Horslunde
https://www.facebook.com/p/Restaurant-Lev-61571409031466/

På Google maps
https://www.google.com/maps/place/B%C3%B8getvej+138,+4913+Horslunde/@54.9435882,11.1997766,566m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x47b2aaed3a4e4481:0x7891e7e6bae7edd!8m2!3d54.9435882!4d11.2023515!16s%2Fg%2F11c1y0ctvt?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDUxMi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Hold øje med!

Her kommer:

www.restaurant-lev.dk

Den restaurant skal jeg bare besøge, og drikke menuerne må gerne ligge i den dyre ende for mig.

Jeg er med i en spiseklub sammen med nogle, der er brugere på EG.
Vi planlægger nye træf ad andre kanaler end i forum på EG, får se om de vil med?

Jeg er klar over at alene det at jeg lægger denne opfordring i forum på EG, kan gøre at nogle ikke vil med.
For nu kan alle jo læse, at der måske en dag møder sådan nogle som os op for at spise sammen på restauranten.

Men skulle der være nogle der vil med, så tilkendegiv det gerne i denne tråd.
Vi får så se om det er muligt, eller ikke at arrangere en tur sammen til Lolland?

Restauranten er beliggende et sted, hvor jeg tænker at det ikke er muligt at benytte offentlig transport til og fra den?

Derfor kommer vi formentlig til at arrangere noget samkørsel, mellem restauranten og nærmeste togstation?

Gerne dele taxi.

Togstation
https://www.google.com/maps/search/togstation/@54.9162029,10.9040945,72498m/data=!3m2!1e3!4b1!4m8!2m7!3m6!1stogstation!2sB%C3%B8getvej+138,+4913+Horslunde!3s0x47b2aaed3a4e4481:0x7891e7e6bae7edd!4m2!1d11.2023515!2d54.9435882?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDUxMi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Hvis nødvendigt er jeg villig til at bekoste en overnatning, for at kunne deltage:

Overnatning
https://www.google.com/maps/search/overnatning/@54.8599329,11.227047,11z/data=!3m1!4b1!4m7!2m6!3m5!2sB%C3%B8getvej+138,+4913+Horslunde!3s0x47b2aaed3a4e4481:0x7891e7e6bae7edd!4m2!1d11.2023515!2d54.9435882?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDUxMi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Skrevet

Held og lykke med projektet. Mine sociale kompetencer er desværre noget udfordrede grundet autisme og meget andet, så jeg tager nok ikke med. Men jeg har stor forståelse for behovet for at være alkoholfri, idet jeg selv holdt op med at drikke for 31 år siden grundet et problematisk forhold til alkohol. Jeg kunne simpelthen ikke nyde spiritus, øl og vin på en sund og fornuftig måde. Endte altid med druk.

Skrevet
  • Author

Jeg håber på den ene side inderligt, at oplandet er stort nok til at efterspørgslen kan møde udbuddet i kraft af denne restaurant.
På den anden side så synes jeg at det er lidt ærgerligt, at et så unikt koncept som det første tilbud af sin art er så afsides beliggende.

Det bliver heldigvis aldrig et problem for indehaveren, hvis efterspørgslen vedvarende vil overstige stedets kapacitet.
Hvilket jeg håber vil forblive tilfældet, og jeg håber også at han vil kunne vækste hvis der opstår et behov for at udvide kapaciteten.

Eksempelvis med mulighed for overnatning.

I situationen er det os fra storbyen uden bil der har en logistisk udfordring, hvis vi ønsker at besøge denne restaurant.
Personligt helmer jeg ikke, skal nok finde ud af at komme til og fra Lolland på den ene eller den anden måde uanset prisen.

Men helst i godt selskab med delekørsel, til og fra en eller anden togstation.

Han skriver på facebook!

"Til maden serverer jeg Europas bedste alkoholfri vine og øl, af samme kvalitet som på førende Michelinrestauranter.
Drikkevarerne er udvalgt som en vinmenu, så smagene følger retterne hele vejen."

Det er jeg ret spændt på, for det har hidtil været min oplevelse at kun alkoholfri øl virkelig kan træde i stedet for øl med alkohol.
Alt hvad jeg til nu har smagt, særligt alkoholfri rødvin har skuffet mig.
Det har ikke smagt af meget andet end saft, bortset fra en enkelt god oplevelse med alkoholfri hvidvin.

Derfor fokuserer jeg på eksklusive dyre niche saft alternativer til vin, der er nogle virkeligt gode køb.
Det er desværre ikke udbredt med saft menuer på restauranter, men tak til dem der tilbyder det.

Tænker at det også handler om alt den tid, og det arbejde der er forbundet med at lave egne safter.
Det er nok svært at få økonomi i, i sammenligning med at servere en flaske fra et vinkort.

Men jeg kan jo blive positivt overrasket på Lolland, og hvis jeg ikke bliver det så er det prøvet.

Danmarks første alkoholfri gourmetrestaurant slår dørene op
https://www.tv2east.dk/lolland/danmarks-forste-alkoholfri-gourmetrestaurant-slar-dorene-op-9213f

Kontroversielt tiltag: Ja, jeg vil da miste kunder
Ny lokal restaurant på Lolland har valgt at være alkoholfri. Det kan skræmme kunder væk, men ukuelige Thorbjørn Kristensen er optimist på sit lille spisesteds vegne.
https://www.folketidende.dk/nyheder/kontroversielt-tiltag-ja-jeg-vil-da-miste-kunder/5247197

Hvis nu stedet bliver en succes, så håber jeg at nogle tager udfordringen op og skaber lignende tilbud i storbyer/større byer.
Så det bliver nemt ud og hjem med offentlig transport.

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.