Hop til indhold
Martyren

Nøgne er vi alle ens......

Recommended Posts

Og i øvrigt er der tale om en demokratisk folkevalgt politiker som naturligvis har et højt moralsk ansvar, det har alle landets politikere, uanset partifarve, det mener jeg ikke man kan diskutere.

Men lad os nu se om han har betalt skat af den charterferie som han, incl familie, har nydt på skatteborgernes regning.......

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er skarp modstander af den holdning at fordi man er politiker, så skal man være moralens vogter og være hævet over enhver tvivl... 

En ting er at Cæsar som politiker tog tingene til grænsen og satte "dignitas" over alt andet og var moralens vogter i en sådan grad at få kunne være med... men dette er ikke Romerriget og Løkke er ikke diktator

Det er DK og folk er fejlbarlige og vi vælger dem SELV med de fejl og mangler de har.... når vi stemmer en politiker ind, så nytter det ikke at vi tror vi får en helgen på posten... vi får et menneske... 

og det er i min optik temmeligt utåleligt at se hvordan befolkningen indigneres over noget de aldrig ville have tøvet 2 sekunder med at gøre selv havde situationen været omvendt... 

jeg afskyr dette hykleri og dobbeltmoralen... familien DK har intet at have denne "hellighed" i... det er i sandhed tiden hvor udtrykke "lad den der er ren kaste den første sten...." kommer til sin ret

Del dette indlæg

Link til indlæg

Vi kommer ikke længere kan jeg forstå...... Men med din holdning må vi krydse fingre for at politikere, embedsmænd, spindoktorer og andre ledende figurer overholder lovens rammer og holder moralen høj....... Desværre er der utallige eksempler på at dette ikke tilfældet, specielt i lande hvor der er længere mellem samfundet og "toppen" .....

Del dette indlæg

Link til indlæg

Som i færdslen er du nød til at have regler, grænser!

Hvis alle kører efter forholdene, var det ikke nødvendigt, det gør alle bare ikke?

Derfor er du nød til at sætte spilleregler op - også for vore politikere. De skal være loyale over for samfundet og deres vælgere - og for den sags skyld også overfor dem der ikke har stemt på dem - det er en del af demokratiet.

Man skal være sikker på, at de ikke lader sig "lokke" til at tage beslutninger på baggrund af lobbyister og hvad der nu kan falde af.

Derfor mener jeg, at man skal holde sig for god til at lade andre betale for sig.

Skal der betales for noget, så må det være ministeriet, eller den folketingsgruppe der arbejdes i, der betaler.

Alt er åbent, jeg kan altså ikke lade være med at tænke på Inger Støjbergs udtalelse, at hun da sandelig ikke bare viste sine eksamens papirer frem!!!

Gud fader bevares, kan jeg søge stilling som læge og nævne, at man da sandelig må stole på mig, når jeg siger jeg har en eksamen???

Del dette indlæg

Link til indlæg

Man skal være sikker på, at de ikke lader sig "lokke" til at tage beslutninger på baggrund af lobbyister og hvad der nu kan falde af.

jamen det kan du ikke være sikker på  og som Martyren skriver - så må vi krydse fingre for at de opfører sig eksemplarisk 

men at næsten hele nationen skider grønne grise fordi de er mennesker og IKKE opfører sig eksemplarisk - det er total spild af energi 

og der er en ting at sige til det - din analogi med færdslen er fejlbehæftet... for der VAR retningslinier internt i partier der tillod at det var muligt - og han har såvidt vides ikke brudt nogen hverken partiets egne eller skats

vi kan debattere etik og moral til vi er grønne i hovedet og du har principielt fuldstændig ret i at han burde holde sig for god - men sålænge han ikke beviseligt har brudt reglerne - så er det meget svært at sige ham noget på andet end at "du burde have gjort noget andet"

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jasmin,

jeg er dybt uenig med dig!

Jo squ kan man forvente en højere moralsk standard for personer, der bestrider et embede de er valgt til p.g.a. tillid.

Hvis en politiker stillede op til et valg med udtalelsen om, at jeg vil benytte mit mandat til at skaffe mig flest mulige personlige fordele og gratisydelser, samtidig med at jeg prædiker mådehold for alle andre, hvor mange stemmer tror du så seriøst, den person ville få?

Et gammelt ord siger:

"Det er menneskeligt at fejle, men utilgiveligt at fremture."

Og i tilfældet LLR er der jo i den grad tale om fremturing, der vælter og har væltet skeletter ud af skabet, der vidner om en helt dårlig situationsfornemmelse og forståelse for, hvad menigmand finder ret og rimeligt.

Tværtimod vidner hans handlinger og bilag om, at intet er for småt eller for stort til at blive tørret af på andre og selv undgå at betale.

Du indikerer, at det er at gå i små sko at hænge sig i tøj og sko for kr. 152.000, et i parentes bemærket beløb, som vel svarer til mit forbrug i hele mit 60 årige liv.

Så jeg er nok lidt småtskåret, men vil lige spørge dig om, hvor vidt du ønsker at lægge landets skæbne i hænderne på en person, som finder det betimeligt i sit afregningsregnskab at inddrage en pakke cigaretter og 2 fadøl? Eller er du enig med mig i, at der her er tale om småtskårethed i 3. potens?

Ikke at mss Kinnock er stort bedre, men i min optik er det sådan, at hvis jeg giver en øl, uanset om det er på arbejde eller privat, så skal jeg nok selv tage pungen op af lommen, også hvis jeg finder det betimeligt at drikke 2 bamser selv, at ryge har jeg aldrig fået lært.

Hele forløbet med LLR helt fra tiderne i VU vidner i mine øjne om en person med akut manglende situationsfornemmelse, og historien om solkongen, der ikke mener, at de rygeregler, han selv har stemt for, gælder for ham selv, gør det for mig snapseklart, at der er tale om et mentalt meget lille menneske, af hvem jeg ikke ville købe en brugt herrecykel, endsige betro landets ledelse til.

Som dybt borgerligt orienteret er jeg qua ovenstående kommet frem til, at jeg hellere tager 4 år mere med Mette Frederiksen, end at jeg overlader styret til en mand med så udtalt mangel på dømmekraft.

Og tiden er desværre ikke inde til, at en kapacitet som Thulesen kan sætte sig for bordenden, dertil skal vi først have borgerkrigslignende tilstande som på Nørrebro, Vol(d)smose og Gellerup i større dele af landet, desværre. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du indikerer, at det er at gå i små sko at hænge sig i tøj og sko for kr. 152.000, et i parentes bemærket beløb, som vel svarer til mit forbrug i hele mit 60 årige

Det er da at gå i små sko

Hvad tror du ikke at det koster i

resurser at bare lave alt den ballade om sagen

Hele den her sag er ikke andet end en gang valg

fnidder hvor der er nogle ynkelige mennesker

der prøver at score sig lidt medietid

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sorry Toddy,

du har bare ikke fattet en tøddel af, hvad jeg skriver!

Det er ikke et spørgsmål om kroner og ører, men et spørgsmål om dømmekraft!

En person, der GENTAGNE gang udviser total mangel på dette samt situationsfornemmelse, samtidig med at han vist nok fra folketingets talerstol udviser nedladenhed overfor folk med en anstrengt økonomi ved med et dumt grin at spørge om, hvad pokker 2.000 kr om måneden er til, et par sko, en sådan personage ønsker jeg og en meget stor del af befolkningen ikke skal stå i spidsen for vort land.

Og som uden at blinke vedtager love, som gælder for alle undtagen ham selv, har jeg kun foragt tilovers for.

Hvis du ikke har forstået mit ærinde nu, så er jeg ikke den rette til at hjælpe dig hermed!

God sommerdag til alle!

Del dette indlæg

Link til indlæg

Og den her er RIGTIG god!

Løgn PÅ løgn!!

"Det sjoveste er, at han påstår, han ikke kendte til Zornig før venstre sendte ham derhen i 2010. Ikke desto mindre skrev avisen.dk allerede i februar 2009, at han havde bestilt 10 skræddersyede habitter netop hos Zornig. HOV! Endnu en løgn. Gad vide hvem der betalte DE habitter?"

http://www.avisen.dk/lars-loekke-opgraderer-garderoben_104003.aspx

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sorry Toddy,

En person, der GENTAGNE gang udviser total mangel på dette samt situationsfornemmelse, samtidig med at han vist nok fra folketingets talerstol udviser nedladenhed overfor folk med en anstrengt økonomi ved med et dumt grin at spørge om, hvad pokker 2.000 kr om måneden er til, et par sko, en sådan personage ønsker jeg og en meget stor del af befolkningen ikke skal stå i spidsen for vort land.

Og som uden at blinke vedtager love, som gælder for alle undtagen ham selv, har jeg kun foragt tilovers for.

Hvis du ikke har forstået mit ærinde nu, så er jeg ikke den rette til at hjælpe dig hermed!

God sommerdag til alle!

Skal jeg være helt ærlig, så tror jeg faktisk ikke at jeg har brug for din hjælp

Jeg har ganske udemærket forstået hvad du mener og det gjorde jeg

faktisk også første gang du skrev

Jeg er så bare ikke enig med dig og det kan jeg skam helt selv finde ud af

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg er skarp modstander af den holdning at fordi man er politiker, så skal man være moralens vogter og være hævet over enhver tvivl... 

En ting er at Cæsar som politiker tog tingene til grænsen og satte "dignitas" over alt andet og var moralens vogter i en sådan grad at få kunne være med... men dette er ikke Romerriget og Løkke er ikke diktator

Det er DK og folk er fejlbarlige og vi vælger dem SELV med de fejl og mangler de har.... når vi stemmer en politiker ind, så nytter det ikke at vi tror vi får en helgen på posten... vi får et menneske... 

og det er i min optik temmeligt utåleligt at se hvordan befolkningen indigneres over noget de aldrig ville have tøvet 2 sekunder med at gøre selv havde situationen været omvendt... 

jeg afskyr dette hykleri og dobbeltmoralen... familien DK har intet at have denne "hellighed" i... det er i sandhed tiden hvor udtrykke "lad den der er ren kaste den første sten...." kommer til sin ret

Det er da et synspunkt.

Du har ret i, at folk er fejlbarlige, og at vi ikke får helgener, når vi sætter krydset. Der, hvor jeg har et problem med Løkke, er, at han ikke har lært en pind af sine tidligere "skødesløse" omgang med bilag.

Et enkelt fejltrin med fadbamser kan være ok, men så kommer GGGI-skandalen, hvor han må "beklage" en snes gange i et timelangt pressemøde. Der blev rigtigt filet på fiolen. Vi kunne forstå, at han lovede bod og bedring.

Men nu kommer så tøjsagen. Og var der ikke noget med en Mallorcarejse? Hvor meget mere ligger der mon, som det (indtil nu) er lykkedes at skjule?

.... det er i sandhed tiden hvor udtrykke "lad den der er ren kaste den første sten...." kommer til sin ret.

Ja, men hvor finder vi den "rene"? For det var da Venstrefolk - se min ironiske kommentar ovenfor - der lige før et folketingsvalg havde travlt med at puste og hvirvle op i Thornings skattesag, og meget tyder på, at trådene gik helt til tops i Venstre.

Hvordan reagerede Løkke dengang? Jo, han var tavs som en østers og tog ikke engang afstand fra metoderne, så hvor han dengang såede vind, høster han nu storm.

Redigeret af Borende X

Del dette indlæg

Link til indlæg

Sorry Toddy,

God sommerdag til alle!

Jeg tror du har ret, men det er ren Lykke, eller som på gæssene, det preller bare af

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det er da et synspunkt.

Du har ret i, at folk er fejlbarlige, og at vi ikke får helgener, når vi sætter krydset. Der, hvor jeg har et problem med Løkke, er, at han ikke har lært en pind af sine tidligere "skødesløse" omgang med bilag.

Et enkelt fejltrin med fadbamser kan være ok, men så kommer GGGI-skandalen, hvor han må "beklage" en snes gange i et timelangt pressemøde. Der blev rigtigt filet på fiolen. Vi kunne forstå, at han lovede bod og bedring.

Men nu kommer så tøjsagen. Og var der ikke noget med en Mallorcarejse? Hvor meget mere ligger der mon, som det (indtil nu) er lykkedes at skjule?

Ja, men hvor finder vi den "rene"? For det var da Venstrefolk - se min ironiske kommentar ovenfor - der lige før et folketingsvalg havde travlt med at puste og hvirvle op i Thornings skattesag, og meget tyder på, at trådene gik helt til tops i Venstre.

Hvordan reagerede Løkke dengang? Jo, han var tavs som en østers og tog ikke engang afstand fra metoderne, så hvor han dengang såede vind, høster han nu storm.

hvis jeg har læst denne sag korrekt - så er det faktisk ikke rod i LLRs bilag... det er bare kommet for en dag at den embedsmand der stod for kassen - underskrev disse bilag - med partiets velsignelse.. 

jeg siger det ikke for at tage LLR i forsvar som sådan - men ikke engang der kan man sige han har rod i bilagene... for det er ikke ham der har godkendt dem - det er en helt anden

og igen... tøjet og privatturen til Mallorca er sket med partiets velsignelse - men alligvel udser alle sig LLR i stedet for Venstre som helhed.... 

det er som om at et kobbel hunde har lugtet fersk kød og kaster sig over LLR uden at se på hvem det egentlig er der burde få skylden....   og hvem siger det har været skjult... jeg kan dælme godt skjule sådan noget hvis det er det jeg vil...det er ikke særlig svært... 

hvis de havde villet skjule det var det aldrig kommet frem... og det var deres politik at det var ok - så hvem siger de overhovedet PRØVEDE at skjule det... det er såvidt jeg har kunnet læse noget sensationspressen har fundet på

og at venstre og LLR mente noget om Thorning den gang - retfærdiggør det at HELE dk spilder kostbar tid og uendelige ressourcer på lidt tøj og en rejse... fordi nogen har været idioter for tid tilbage så må hele DK også gerne eller ??? 

jeg synes ærlig talt hele sagen er inderlig ligegyldig for ingen har gjort noget ulovligt (så vidt vides pt) ingen har forbrudt sig mod det de måtte internt på det tidspunkt og ingen har gjort nogen skade som sådan

fair nok - LLR er ligesom den gennemsnitlige dansker - temmelig blakket når det kommer til penge (om det er sort arbejde eller bilag - skatteundragelse er skatteundragelse)  så i virkeligheden er han ganske repræsentativ for den almindelige befolkning

men der ligger en forventning om at han skal være bedre end gennemsnittet.... og det er ret komisk at folk forlanger det i mine øjne... for dels bliver de nok skuffede og dels - så er det hykleri af format 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Tywin Lannister

Jeg har lidt på fornemmelsen, at dem der er mest forargede på LLR nok i forvejen ikke havde lyst til at tage lange varme bade med manden :)

Det her er en intern sag i Venstre; et parti jeg ikke stemmer på, og formentlig aldrig vil komme til at stemme på. 152.000 kroner i tøj er ret offensiv brug af partimidler, men det kommer aldrig til at flytte min stemme det ene eller det andet sted hen. Og da slet ikke over til de "røje".

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg synes, du bagateliserer sagerne en kende.

Det er vel ikke nogen goder, som embedsmændene har prakket Løkke på uden dennes vidende? Hvis han virkelig har denne gyldne glorie over sit hoved, er der et par ting, jeg ikke forstår:

1) Hvorfor der er en sådan uro i Venstres eget bagland?

2) Hvorfor Løkke ikke vil dokumentere, at der er betalt skat af beløbene? Det havde sparet megen fnidder.

I øvrigt kan det næppe være embedsmænd – ansatte i centraladministrationen – der skal underskrive tøj og Mallorcarejser. Det må være Venstres egne regnedrenge og partiets egen kaserer/revision.

Jeg synes, at disse gentagne sager vidner om alvorlige fejlskøn fra en regeringsleder in spe. Fra en partikasse koster det måske ikke så meget i kr. relativt set, men det kommer til gengæld til at koste meget på den politiske konto.

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis jeg skulle gætte ?? 

1 fordi det er en chance til at score personlige stemmer... 

2. fordi det er uhørt at man skal bevise at man er uskyldig.... vi har altså omvendt bevisbyrde her i danmark 

og det gælder vel også politikere... også selv om de ikke er førstegangsforbrydere! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Er der noget, der kan få sindene i kog herinde, så må det da være politik og kvinder  -  eller kvinder og politik.

Godt man hverken er kvinde eller politiker.

Jeg betaler skat med penge og glæde  -  mit tøj betaler jeg selv  -  og er ellers godt tilfreds med tilværelsen.

Vi går sommeren i møde  -  om en måned bli´r dagene kortere.

Gå nu ud og nyd det danske vejr. Det it så rin endda.

Bortset fra det,  så har jeg altså føs´dag i dag.

Redigeret af Krølle Bølle

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis jeg har læst denne sag korrekt - så er det faktisk ikke rod i LLRs bilag... det er bare kommet for en dag at den embedsmand der stod for kassen - underskrev disse bilag - med partiets velsignelse..

jeg siger det ikke for at tage LLR i forsvar som sådan - men ikke engang der kan man sige han har rod i bilagene... for det er ikke ham der har godkendt dem - det er en helt anden

og igen... tøjet og privatturen til Mallorca er sket med partiets velsignelse - men alligvel udser alle sig LLR i stedet for Venstre som helhed....

det er som om at et kobbel hunde har lugtet fersk kød og kaster sig over LLR uden at se på hvem det egentlig er der burde få skylden.... og hvem siger det har været skjult... jeg kan dælme godt skjule sådan noget hvis det er det jeg vil...det er ikke særlig svært...

hvis de havde villet skjule det var det aldrig kommet frem... og det var deres politik at det var ok - så hvem siger de overhovedet PRØVEDE at skjule det... det er såvidt jeg har kunnet læse noget sensationspressen har fundet på

og at venstre og LLR mente noget om Thorning den gang - retfærdiggør det at HELE dk spilder kostbar tid og uendelige ressourcer på lidt tøj og en rejse... fordi nogen har været idioter for tid tilbage så må hele DK også gerne eller ???

jeg synes ærlig talt hele sagen er inderlig ligegyldig for ingen har gjort noget ulovligt (så vidt vides pt) ingen har forbrudt sig mod det de måtte internt på det tidspunkt og ingen har gjort nogen skade som sådan

fair nok - LLR er ligesom den gennemsnitlige dansker - temmelig blakket når det kommer til penge (om det er sort arbejde eller bilag - skatteundragelse er skatteundragelse) så i virkeligheden er han ganske repræsentativ for den almindelige befolkning

men der ligger en forventning om at han skal være bedre end gennemsnittet.... og det er ret komisk at folk forlanger det i mine øjne... for dels bliver de nok skuffede og dels - så er det hykleri af format

Meget tyder på skattemæssige problemer....og det er alvorligt!

Del dette indlæg

Link til indlæg

hvis jeg skulle gætte ?? 

1 fordi det er en chance til at score personlige stemmer... 

2. fordi det er uhørt at man skal bevise at man er uskyldig.... vi har altså omvendt bevisbyrde her i danmark 

og det gælder vel også politikere... også selv om de ikke er førstegangsforbrydere! 

Ikke helt.

Tingene fungerer lidt anderledes i den politiske verden. Her har de deres helt egen dynamik, og jeg vil æde mit gamle storsejl på, at denne sag vil blive ved med at rulle, indtil Løkke dokumenterer, at der er betalt skat af "gaverne".

Omvendt bevisbyrde eller ej.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...