Hop til indhold

Et samvittigheds spørgsmål - ved sex uden kondom

Featured Replies

Skrevet

I forlængelse af tråden "Gangbangs: Den sidste bastion for de danske kvinder? " hvor der hos nogle tilbydes sex uden og det at være sygdomsfri er baseret på gensidig tillid.

Mit spørgsmål til både GPer og GB deltagere er, hvis I får konstateret en STD, vil I så kontakte hhv GPen eller deltagerne?

Skrevet

Nu er jeg ikke til GB tror jeg. Men jeg ville da altid kontakte tidligere sex partnere hvis jeg konstaterede noget var galt.

Skrevet

Jeg ville kontakte GP og er selv blevet kontaktet af en GP så jeg kunne testesefter at hun var testet positiv.

Og indtil at jeg var testet negativt på alt deltog jeg ikke i GB eller havde aftaler.

Skrevet

Naturligvis informere gæst hurtigst muligt, hvis der skulle være noget, i et tilfælde hvor man havde droppet kondomet.. Ting spreder sig, og jo klarere og hurtigere man kommunikerer, jo langsommere spredes ting - så slå endelig et slag for dette, så folk ikke ender med at være antibiotika-resistente.

Skrevet

Jeg er enig, @Vixenida. Men hvordan ville du (og andre GPer) rent praktisk gribe det an, hvis du var konstateret smittet med noget og ville informere dem, du potentielt kunne have smittet videre efterfølgende, førend du blev klar over det? Altså: Hvad ville du skrive i en sms til de kunder, som risikerer at få sms’en på et for dem dårligt tidspunkt?

Skrevet

Det er klart jeg ville informere dem helt diskret fra hvad end informationsplatform de foretrækker. Ret simpelt🙂

Men jeg vil lige slå fast, at det er ikke noget jeg er rutineret i, da jeg generelt er påpasselig ubeskyttet sex.

Redigeret af Vixenida

Skrevet
Vixenida skrev, 1 time siden:

Det er klart jeg ville informere dem helt diskret fra hvad end informationsplatform de foretrækker.

Jeg er ikke i tvivl om, at du er påpasselig og gerne vil opretholde diskretionen. Jeg tænkte mere rent praktisk. Hvis du fx har haft en kunde i uge 14, som har booket via mobil. I uge 15 får du konstateret et eller andet, så har du jo kun hans mobil at gå ud fra, når du skal have fat i ham. Og at sende en sms med teksten “Gå til lægen” uden at skrive afsender, er ganske vist anonymt men måske ikke den mest diskrete løsning.

Jeg beklager, hvis det er for bøvlet at forholde sig til, når problemstillingen ikke er aktuel. Jeg var bare nysgerrig på, hvad der egentlig i praksis er muligt for jer GPer at gøre.

Skrevet

Det skal man selvfølgelig gøre. Først og fremmest selvfølgelig af hensyn til den, man har haft sex med. Men pågældende kan jo også smitte videre, hvis man er for stor en kujon til at sige det.

• 2 weeks later...
Skrevet
Stor i munden skrev, den 12.5.2026 at 23:40:

Men pågældende kan jo også smitte videre, hvis man er for stor en kujon til at sige det.

Præcis.. man skal ALTID oplyse sådan noget. Er for egoistisk at lade som ingenting..

Vi skal passe på hinanden <3

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.