Hop til indhold

Hvordan fungerer blokering

Featured Replies

Skrevet

Ved godt hvordan man blokerer en person.

Men har undladt at bruge det, da jeg tænker der kan komme til at medføre debatter kommer til at virke usammenhængende. Nogen svarer på noget man ikke kan se, kan man stadig se en blokeret persons skriv hvis andre citerer det og “så forfatteren ændres”

Er der nogen der bruger det som vil berette lidt om det giver mere forvirring end gavn.

Der er jo væsentligt forskel på at blokere en person på mail/sms 1-1 kontakt og så herinde hvor indlæggene så mangler i en given sammenhæng.

Skrevet

Tarveligt at plante den tanke i mit hoved...

Det går der da let et par dage med at spekulere over, dels hvordan det mon virker og dels hvordan det kunne virke optimalt 🤣

Skrevet
  • Author
Refresh skrev, for 10 minutter siden:

Tarveligt at plante den tanke i mit hoved...

Åh undskyld, er bare blevet bedt undlade at skrive til en person. Og eftersom jeg husker ret dårligt, kan bloker eller ignorer som det hedder herinde blive nødvendigt. Men spekulerer, som du kan se, selv i hvordan det reelt fungerer.

På opfordring i PB har jeg søgt lidt i indlæg fra administrationen og feedback og læser der funktionen ikke fungerer optimalt. Men det er en 5 år gammel tråd.

Skrevet

det fungerer perfekt i min optik, det minimerer unødig støj fra nogen man af en eller anden årsag bare er enten lodret uenig med eller man bare finder personens indlæg irrelevante eller irriterende. jeg smider mest nye spammer på der ofte kun bidrager med klart selvpromoverende indlæg og ja man burde måske rapportere det i stedet men det gider jeg ærlig talt ikke med den måde det drives på pt.

Skrevet
SweettieDK skrev, for 5 timer siden:

er bare blevet bedt undlade at skrive til en person

Så burde det vel nærmere være den person der burde blokere dig! 🤔

Skrevet
  • Author
Refresh skrev, for 10 timer siden:

Så burde det vel nærmere være den person der burde blokere dig! 🤔

Ja måske. Men ønsker at passe på mig selv i forhold til ikke at blive irriteret og skrive dumme ting.

På F.eks. FB gælder blokering begge veje, hvis blot den ene part blokerer den anden.

Som jeg forstår “ignorer” herinde, forhindrer man kun sig selv i at se modpartens aktivitet.

Og er stadig i tvivl om citeringer er skjult. Men må selv teste det af.

Skrevet

Jeg blev nysgerrig, da du skrev denne tråd, @SweettieDK , så jeg testede det af og kunne konstatere: Hvis du blokerer en bruger, så vil du stadig kunne se, hvis nogle har citeret brugeren du har blokeret.

Jeg er enig i din opfattelse at, hvis den man har blokeret har været meget aktiv i en tråd og mange har interageret med den person, der er blokeret, så kan tråden godt virke usammenhængende.

SweettieDK skrev, for 19 timer siden:

..................

Og er stadig i tvivl om citeringer er skjult. Men må selv teste det af.

Redigeret af Stapler

Skrevet
  • Author
Stapler skrev, for 4 timer siden:

så vil du stadig kunne se, hvis nogle har citeret brugeren

Ja og alle steder personen har skrevet, er der nu en boks “you have choosen to ignore content from xxx”. Som også er irriterende at se på. Men i det her tilfælde i det mindste en påmindelse om ikke at interagere med xxx

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.