Hop til indhold
Guest Sunny the best

Tanja Rahm. Come on !!!

Recommended Posts

Guest Sunny the best

Tanja Rahm. Hmmmmm. Hun er i mine øjne en kvinde der står stille, ment på den måde at det er meget nemt at give alle andre skylden for noget man har gjort, for derefter at finde ud af at det var rigtigt dumt. I stedet for at være ansvarlig for sit eget liv og forsøge at komme videre.

Hun fortæller i programmet at hun som meget ung, altså da 0059 eksisterede, sammen med en blev overtalt til at møde en mand der spurgte efter et kys for 20 kr. Han gramsede på hende. Tog på hendes bryster og stak hånden ned i hendes trusser.

I min verden så er der ikke tale om at være prostitueret, men om en klam ( lad os kalde ham børnelokker) og nej det er sgu ikke okay.

Meeeeen jeg syntes sgu det er lidt tamt af hende at nævne det i forbindelse med købesex.

Tanja valgte at forsøge sig i faget i en alder af 23 år, og hun har på det tidspunkt ikke været moden nok, eller vidst hvad hun gik ind til. Dermed ikke sagt at andre 23 årige ikke kan være modne nok, de skal jo blot vide hvad de går ind til, og det gør de fleste heldigvis.

Og jo selvfølgelig kan man tage skade af at sælge sig selv, især hvis hun gør det i et par år. Og igen med den indstilling om at alle mænd var klamme, beskidte svin, hun nævner at der i nogle tilfælde var tale om direkte voldtægt.

Og jo det er sgu sørgeligt alt det hun nævner. Men det er sgu da endnu mere sørgeligt at hun i sit sind er så selvdestruktiv at hun bliver ved med det i par år??

At hun står på landsdækkende tv og fortæller hvor meget vi sexarbejdere bliver udnyttet og hvor klamme og voldlige sexkøbere er osv...

Kan jeg kun sidde og ryste på hovedet af. Hvor ville livet dog være nemt hvis man kunne give alle andre skylden for at man har har rodet sig ud i noget snavs. For derefter at dømme alt og alle. Tanja burde tage sig sammen og få noget hjælp så hun kan komme af med den bitterhed hun ligger inde med.

I stedet vælger hun at stå frem som et kæmpe offer. Og ikke nok med det. Hun vælger at vi alle er ofre fordi hun har taget skade af faget. Og det er hun nok ikke den sidste der gør.

Men så kan vi der har det fint med faget sidde med horn i panden og fråde om munden i galskab over at hun tillader sig at stå der og ikke vil indrømme at der eksisterer kvinder der gør det frivilligt, har det fint med det, og oven i købet har søde og rare gæster.

Fuck det pisser mig af. Og jeg syntes det ville være mere på sin plads hvis Tanja stod frem og sagde at hun i en ung alder tog et forkert valg, som havde givet hende ar på sjælen, fordi hun ikke vidste hvad hun gik ind til, og da hun fandt ud af det valgte hun på trods af det at forsætte i 2 eller 3 år. Og det var dumt. Rigtigt dumt,og at hun ikke ville anbefale nogen piger at starte op med mindre man havde undersøgt hvad jobbet drejer sig om.

Hun kunne eks. Have valgt at hjælpe andre piger der har begået den samme fejl. I stedet for at bruge energier på at prøve at overbevise befolkningen om at alle sexarbejdere er selvdestruktive og syge i sjælen, og sexkøbere er totale perverse, klamme psykopater.

Man kan jo kun håbe at der er en psykiater der forbarmer sig over hende, og tilbyder hende noget gratis hjælp. Så hun kan lære at hun er en stor pige nu, at man er ansvarlig for sit eget liv og valg. Og at det måske er pga af de sociale forhold hun voksede op under der har gjort at hun blev en selvdestruktivt ung pige der valgte at straffe sig selv på den måde, og forventede at hendes kunder skulle se at hun var en stakkels ung kvinde der havde taget et forkert valg. Arhhhhh come on. Det er sgu en ommer Tanja.

Accepter at vi er nogle kvinder der er noget stærkere og klogere end du var, vi lader os ikke udnytte osv....

Det er Tanja der har brug for hjælp ikke os.

Vh en kvinde der ved hvad hun laver og ikke ser sig selv som et offer og har lært at man er ansvarlig for sine valg.

Sunny.

Redigeret af Sunny the best

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Smuk Enlig Mor

Kære Sunny,

Har lige læst dit indlæg, men kan ikke kommentere på det, da jeg ikke har set programmet. - Har du evt. et link hertil, da jeg er overordentlig nysgerrig på hende Tanja...? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Kære Sunny,

Har lige læst dit indlæg, men kan ikke kommentere på det, da jeg ikke har set programmet. - Har du evt. et link hertil, da jeg er overordentlig nysgerrig på hende Tanja...? :)

Der var to programmer på samtidigt på hhv. DR2 og DR3 og Tanja optræder i den første:

http://www.dr.dk/tv/se/man-koeber-da-ikke-sex/man-koeber-da-ikke-sex

http://www.dr.dk/tv/se/sex-er-da-noget-man-koeber/sex-er-da-noget-man-koeber

Og her den efterfølgende debat:

http://www.dr.dk/tv/se/koebesex/koebesex

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

hun har jo en pointe, undersøgelser som jeg læst viser jo at over 92% af pigerne får nogle skader enten fysisk/psykisk..

samt det sjove ved det er, at kunderne som besøgte hende heller ikke mente hun tog skade og hun elske det...

Vi har set før at stærke luder, efter holdt karriere har vist ikke at være så stærke,så det er et problem man skal tage alvorligt og forholde sig til det..

hun er så en meget grelt eksempel på en pige som ikke burde være starte i faget..men hvor mange af dem starter og er "stærke" luder, og bare har styre på det,

lige meget hvem og hvor stærk du er, vil det påvirke en at du bliver knalde af mange forskellig mænd, og købt af dem regelmæssigt...

der var en på VL som var meget populær, var stærk på VL og generelt var populær pige, jeg besøgte hende også, men hun var ikke så stærke som alle troede mv hun valgte at slutte det hele..

så din måde bare at sige hun ikke så stærk er ikke godt nok Sunny... det er et problem som luderne og kunderne må tage alvorlige, og gør vi ikke det, så ender det med et forbud,

hvad man skal gøre for at løse problemet har jeg så ikke lige svaret på..

men at bare afvise hende fortælling som ikke stærke nok, er ikke produktive...

så kunder og de aktive luder har en opgave her...

samme med ryger, ikke alle ryger får KOL eller cancer, men mange får problemer med rygning...så derfor vi advare imod det forbyder det mange steder...

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

hun har jo en pointe, undersøgelser som jeg læst viser jo at over 92% af pigerne får nogle skader enten fysisk/psykisk..

samt det sjove ved det er, at kunderne som besøgte hende heller ikke mente hun tog skade og hun elske det...

Vi har set før at stærke luder, efter holdt karriere har vist ikke at være så stærke,så det er et problem man skal tage alvorligt og forholde sig til det..

hun er så en meget grelt eksempel på en pige som ikke burde være starte i faget..men hvor mange af dem starter og er "stærke" luder, og bare har styre på det,

lige meget hvem og hvor stærk du er, vil det påvirke en at du bliver knalde af mange forskellig mænd, og købt af dem regelmæssigt...

der var en på VL som var meget populær, var stærk på VL og generelt var populær pige, jeg besøgte hende også, men hun var ikke så stærke som alle troede mv hun valgte at slutte det hele..

så din måde bare at sige hun ikke så stærk er ikke godt nok Sunny... det er et problem som luderne og kunderne må tage alvorlige, og gør vi ikke det, så ender det med et forbud,

hvad man skal gøre for at løse problemet har jeg så ikke lige svaret på..

men at bare afvise hende fortælling som ikke stærke nok, er ikke produktive...

så kunder og de aktive luder har en opgave her...

samme med ryger, ikke alle ryger får KOL eller cancer, men mange får problemer med rygning...så derfor vi advare imod det forbyder det mange steder...

prøvemanden

Den undersøgelse med de 92 procent må du da meget gerne linke, for det tror jeg simpelthen ikke på.... Jeg anerkender at mange piger tager skade af det, men tror tallet der ikke gør er højere, og det simpelthen drejer sig om, at kunderne også skal forsøge at tyde hvem de har med at gøre... Og selvfølgelig holde sig fra gadepiger og de meget billige, hvor risikoen for handlede og tvungne er størst...

Del dette indlæg

Link til indlæg

hej,

desværre ikke linke til det, den er lidt gamle, men fra Ålborg universitet...

men luder spille game og er gode til det, ellers tjener de ingen penge...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

jeg hader virkelig den fordom..... og jeg kan slet ikke have de mænd og kvinder der uden kritik og nuancer af nogen art tror på det og fremsætter det som sandheden.....

bliv mig fra livet med jeres begrænsninger og jeres lomme-psykologi og lomme-filosofi og lomme-psykiatri....  

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

prøvemanden

Hej Prøvemanden. 

Linker lige denne til dig fra socialstyrrelsen. 

http://www.socialstyrelsen.dk/udsatte/prostitution/om-prostitution

Specielt et afsnit. Synes jeg giver en vigtig pointe. Jeg, har også meget svært ved, at se det er 92 procent der skulle blive skadet, Benægter ikke. At der er piger i branchen der, har eller kunne få nogle udfordringer, at slås med senere i livet.

Dokumentation af risici ved prostitution

Der er forskellige risici ved prostitution. Generelt set bliver prostituerede stigmatiserede (set ned på). Mange prostituerede skjuler derfor, at de prostituerer sig. Men selvom en del prostituerede har en række forskellige og komplekse sociale problemstillinger, er der ikke dokumentation for entydige sammenhænge mellem prostitution og bestemte fysiske, psykiske og sociale problemstillinger. Målgruppen for Kompetencecenter Prostitutions arbejde er personer med prostitutionserfaring, der oplever forskellige sociale problemer relateret til prostitution.

Her kan du downloade den seneste og nyeste dokumentation der er lavet. den udkom i 2011. 

http://www.sfi.dk/Default.aspx?ID=4681&Action=1&NewsId=3013&PID=9267

KK

Del dette indlæg

Link til indlæg

Alle ..alle mennesker har en forpligtelse til at tage ansvar for sit eget liv.Nogen har svære ved det end andre.

Mange går ned med stress...nogen dør af det!

Mange får arbejdsskader, især ryggen er udsat...og for mange betyder det at de må finde et andet arbejde, gå ned i tid, få fleksjob eller helt stoppe med at arbejde.

Mange fortstter med et arbejde i mange mange år,- selvom de slides voldsomt af det.

Lige som at være stilladsarbejder er sexsælger et risiko job. Det er vel bla. derfor prisener som den er.

Det burde være sådan at vi som arbejder i brancen advarer om de risikoer der,- SÆRLIGT til unge piger OG piger som gør jobbet som eneste levebrød.

Jeg er utrolig glad for mit job,- der som alle i andre jobs gode og dårlige dage.....jeg oplever flest gode dage....de dårlige dage, er dårlige fordi der ikke kommer så mange gæster. Aldrig fordi jeg har en dårlig oplevelse med en gæst.

Altså hende Tanja........godt jeg ikke møder hende i virkleligheden...det ville ikke være sundt for nogen af os....

Parterapeut Tanja Rahm 

https://www.blogger.com/profile/16463526068164106838

Hvordan kan man have par i terapi når man taler sådan om mænd uden nogen form for selvindsigt?

Men måske er det kvinde par hun henvender sig til.

Voksen kvinde som har være gennem så mange uddannelse og kurser og så udtaler hun sig som hun gør.........

Hun må have være pain in the ass at gå til undervisning med.....

Føj hvor unuanceret kan man være og samtidigt være terapeut????????

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

jeg ikke i tvivl om at stigmatisering påvirker luder i en negativ retning, og det må man arbejde på, men desværre er luderne her inde og generelt med at fastholde stigmatisering og ønsker ikke rigtigt at arbejde med at mindske den.

dette finder jeg meget beklageligt...

jeg læser lige SFI dokumentation..

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

jeg ikke i tvivl om at stigmatisering påvirker luder i en negativ retning, og det må man arbejde på, men desværre er luderne her inde og generelt med at fastholde stigmatisering og ønsker ikke rigtigt at arbejde med at mindske den.

dette finder jeg meget beklageligt...

prøvemanden

Hej Prøvemanden.

Når du her snakker om, at pigerne. Selv stigmatisere sig selv. Er jeg lige nødt til, at kommentere dette også. Se ingen steder synes, jeg at læse de piger herinde gør det med mindre du, kan overbevise mig om noget andet.

Men min definition, af ordet Stigmation er sådan.

stigmatisering, inden for samfundsvidenskaberne et begreb, der anvendes i forbindelse med beskrivelse af social afvigelse.

Stigmatisering udspringer af social interaktion mennesker imellem og indebærer, at de, der opleves som afvigende, anses for moralsk mindreværdige. 

Det centrale element i stigmatiserings- eller stemplingsteorien er, at afvigelse ikke ses som en kvalitet ved personens handlinger, men snarere som en konsekvens af, at nogen stempler personen som generelt afvigende.

Stemplingen kan medvirke til at fastholde en person i en afvigende adfærd, da den indebærer forventninger om fortsat afvigelse, hvilket kan skabe en selvopfyldende profeti og i sin yderste konsekvens medføre identitetsændring hos den stemplede.

Tvivler da stærkt på pigerne ser sådan på sig selv  :-P  Synes da netop pigerne i den grad prøver, at få folk til, ikke at stigmatisere dem f. eks i den måde man agere overfor dem, taler til dem i sprog og skrift. Ja igen bare min mening.

KK

Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg

Link til indlæg

hej,

jeg siger de med at fastholde stigmatisering... og ikke arbejder for at mindske den...

det jeg taler om, er at de lader samfundet holdning/ideer om hvordan en typisk luder ser ud...

de eneste som arbejder aktive for at mindske/fjerne stigmatisering omkring luder, er Susanne Møller  nogle få flere de stået frem med billeder mv og forklaret sådan ser moderne luder ud, voksne kvinder, helt normale, de nabo/skolekammerat mv kan de være, de aktive valgte det her en med børn mand osv...

de som ellers er her inde, gemmer sig, de om alle burde være de stærk luder de siger de er, og arbejde aktive for at mindske fordommen, så alle kan hov det min nabokone som er luder, hende vi har haft gode snakke om børneopdragelse osv mv, hun virker til at være glad og til freds med det, eller min søde veninde fra folkeskolen eller min datter osv... 

så netop din ide om at afvigelse bliver skamfuld og dermed stempler andre folk luder som afvigende mv fordi man ikke aktive arbejder for at fjerne den...

prøvemanden

Redigeret af prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest youknowwho

*Prøver ikke at lade mig irritere af den konsekvente brug af l-ordet*

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der er en bagside af alt tænkeligt her i verden. intet lever eller eksisterer uden det modsatte. der er prostitueret der tager varige skade ergo må der også være prostitueret, hvor det faktisk bliver styrket af det, det kan så aldrig blive ligevægt, jeg kender ikke procentsatserne og det er hellere ikke afgørende. Men det er langt fra alle der kan klare det erhverv jeg tror faktisk det er de langt de færreste. Hvis man ser glædespiger som sportsudøver eller kunstner eller noget andet hvor evner og talent spiller virkelig ind for ens karriere så er der virkelig forskel på bund og top. Der er Leonardo Da Vinci og så er der alle de andre. Genier som Leonardo da Vinci er meget sjældne, men de findes.

Men synes at 92% lyder ret voldsomt. men hvis det skulle være rigtigt så må vi ikke glemme de resterende 8 %.

Det er svært med den her debat. man skal hverken tegne et romantiserende eller for glamourøst billede af denne branche. men omvendt skal man hellere ikke tegne et for dystert billede af det og hvor skrækkeligt det er. men helt objektivt igen det ene eksistere uden det andet. problemet er at Tanja og andre der er imod prostitution vil så gerne, oftest af personlig erfaringer og traumer sige at det moralsk forkasteligt, mens dem der ikke går inden for købesex mener at de ikke ved hvad de snakker om og at forsøger at tegne et skræmmebillede. 

det bliver til mudderkastning en holdningskamp, og med det taber man sandheden på gulvet. sandheden om den virkelig sag, for eller imod købesex. lad os smide alle følelser for en stund og går analytiske til værks, ingen skal glemmes. alle skal tages lige seriøs. Et forbud mod købesex og prostitution er skridt i en fuldstændig forkert retning man skal ikke lovgive om hvad og hvordan vi vil bruges vores relationer til voksne og voksne så længe man har indgået en form for kontrakt og vi begge kan stå inde for det.

hvis det kommer et forbud må det næste forbud være at man skal lave et forbud over hvad vi ikke skal lave forbud mod.

jeg ønsker jer god store bededagsferie.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

romantikeren, du helt ret:-).

jeg tror og håber heller ikke på et forbud...

der hvor det bedst argument er kommet, må være Susanne møller i en debat, hvor hun siger, og det her frit fra hukommelsen, at hvorfor skal overklassen kvinder bestemmer over arbejder klassen kvinder og hvad de gør, (så citeret fra hukommelse)

og det siger det hele, man må selv vælge, men lade os som R overfor skriver, ikke glemme de dårlige sidder, ej heller de gode...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg

Der bliver skåret for meget over en kam !

Åbenhed, ordnede forhold og hjælp er vejen frem...

Der er umiddelbart ret langt fra en lys villavej i Hvidovre til det hummer som hende Rosa der var med i programmet boede i, det var sgu ikke "ordnede forhold", jeg ville være betænkelig bare ved at tage skoene af i den lejlighed...uanset hvad mit derinde måtte være derinde.

Gade pigerne - man ved jo godt at de ikke står og venter på kæresten som har inviteret dem til spisning på Noma,

det må ikke være sjovt at alle der går forbi kigger og udemærket ved hvorfor DU står på fortovet hele dagen.

Piger fra udlandet der ender som gade pige - det kan godt være at de kommer hertil for at blive prostitueret, men gaden var nok ikke første prioritet.

Og generelt piger som ikke længere synes at det er sjovt, men ikke lige ved hvordan de skal komme ud af det, af flere grunde de skal da have hjælp til at komme videre.

Men lad dem som kan klare sig selv, gøre det !

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg

Link til indlæg

Et forbud vil ikke hjælpe, nærmere flytte hele branchen ind i skumle bag gårde og under fordækte forhold.

Alt den energi skulle hellere bruges på at bekæmpe menneske handel.

Og så ellers stable initiativer på benene der kan hjælpe dem der gerne vil ud af branchen, men ikke kan se sig ud af det. Og hjælpe dem der får problemer senere i livet.

Åbenhed og ordentlige forhold.

Ikke nogen formynderstat tak.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

ja åbenheden, ja men ingen af pigerne ønsker at arbejde for at få den?, ordne forhold hvad er det klinik hvor pigerne betaler 2000kr om dage for at være? eller vælger pigerne selv hvad der er ordne forhold..

en der er jo netop at pigerne ikke ønsker at arbejde for åbenheden i branchen.... det vi jo se i flere debatter her inde...

hvilke er trist...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

Kære Prøve.

Jeg har vist ikke lagt skjul på at jeg godt ved at man kan tage skade af faget, især hvis man som Tanja starter i en ung alder og ikke ved hvad hun går indtil.

Det problem der er med Tanja er at hun bla dømmer os og vores gæster udfra handlinger eks børnelokkeren. Hun har været udsat for allerede som 11 årig. Den holder jo ikke vel prøve.

Vi kan da sagtens blive enige om at hun har haft et lorte liv. Og har det tydeligvis endnu. Må sgu ikke være nemt at leve med sådan en bitterhed mm.

Hun skal bare lade være med at stå frem og sige at vi er/ har/ får det sådan. For det er ikke sandt.

Jow jow jeg har da også mine off dage, det kan endda blive perioder. Men det kan jeg altså ikke give mit job eller mine gæster skylden for. Sådan har jeg altid haft det. Nævner så lige igen at jeg var 34 da jeg startede. Nu kan folk så tro det eller lade være, men det har faktisk gjort at jeg har en noget bedre psyke i dag.

Vi er alle forskellige. Vi tager alle forskellige valg. Nogle er ansvarlige for deres handlinger, andre er tydeligvis ikke.

Altså en kvinde der har stået ved et samlebånd og set på om de tomme flasker var rene nok gennem 25 år. Er sikkert fuldstændig slidt ned af at sidde og glo på de skide flasker. Hvis hun stod frem og sagde. Hoooooold jer væk fra de flasker, i kommer til at drømme om dem om natten, du får traumer når du handler, for der er flasker over alt. Og der er grimme direktører der ikke sørgede for at jeg skulle

Stå/ sidde så jeg ikke tog skade af det.

Tror du ikke også at der ville være nogle kvinder der ville rejse sig op og modsige hende. Sige at kunne have passet på sig selv osv..

Sådan er det inde for alle fag. Lige meget hvad man jobber med så er der svage og stærke personer, nogle der egner sig mere til det end andre.

Og ved du hvad hvis det ikke var fordi jeg havde et meget grimt sprog når jeg står og skal diskutere med eks en femmenist ala eks Annegrethe, og Tanja som eks kalder os fisse huller. På åben tv. Så havde skam gerne stået frem igen. Og der er sgu nok en rigtig god grund til at SIO ikke er stået frem her. Igen tager jeg hatten af for Susanne Møller som sad stille og roligt og fandt sig i at blive svinet til på den måde i godmorgen Danmark.

Selv havde jeg nok siddet inde med en voldsdom på min. 10 år. Selv hvis det var sket, kunne jeg aldrig finde på at sige : jamen jeg rev hende i håret fordi jeg har haft en hård barndom, jeg fik smæk af min far når jeg var slem, jeg gav en mand et kys over kolonihaverne for at få et æble som 8 årig, så blev jeg luder og har været det i 14 år, så må i da forstå at jeg har lov til at tage den ene af de femmenister og banke den anden med.

Sunny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

ja åbenheden, ja men ingen af pigerne ønsker at arbejde for at få den?, ordne forhold hvad er det klinik hvor pigerne betaler 2000kr om dage for at være? eller vælger pigerne selv hvad der er ordne forhold..

en der er jo netop at pigerne ikke ønsker at arbejde for åbenheden i branchen.... det vi jo se i flere debatter her inde...

hvilke er trist...

prøvemanden

Det er nemt at sige. Det er jo ikke dig der har en leve vej, eller en hobby, du holder skjult for familien. Og igennem tiderne, så er der faktisk en del der har stillet op til interviews i medierne.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

Alle ..alle mennesker har en forpligtelse til at tage ansvar for sit eget liv.Nogen har svære ved det end andre.

Mange går ned med stress...nogen dør af det!

Mange får arbejdsskader, især ryggen er udsat...og for mange betyder det at de må finde et andet arbejde, gå ned i tid, få fleksjob eller helt stoppe med at arbejde.

Mange fortstter med et arbejde i mange mange år,- selvom de slides voldsomt af det.

Lige som at være stilladsarbejder er sexsælger et risiko job. Det er vel bla. derfor prisener som den er.

Det burde være sådan at vi som arbejder i brancen advarer om de risikoer der,- SÆRLIGT til unge piger OG piger som gør jobbet som eneste levebrød.

Jeg er utrolig glad for mit job,- der som alle i andre jobs gode og dårlige dage.....jeg oplever flest gode dage....de dårlige dage, er dårlige fordi der ikke kommer så mange gæster. Aldrig fordi jeg har en dårlig oplevelse med en gæst.

Altså hende Tanja........godt jeg ikke møder hende i virkleligheden...det ville ikke være sundt for nogen af os....

Parterapeut Tanja Rahm

https://www.blogger.com/profile/16463526068164106838

Hvordan kan man have par i terapi når man taler sådan om mænd uden nogen form for selvindsigt?

Men måske er det kvinde par hun henvender sig til.

Voksen kvinde som har være gennem så mange uddannelse og kurser og så udtaler hun sig som hun gør.........

Hun må have være pain in the ass at gå til undervisning med.....

Føj hvor unuanceret kan man være og samtidigt være terapeut????????

Jeg er SÅ enig med dig!!! Jeg tænker at den meget dyre selvbestaltede uddannelse, om det er ved Carl mare eller Johan ørting,(som for øvrigt er dygtige, men pengene er nok største drivkraft her...) må indse, at her er der gået en person igennem, der i hvert fald skulle have betalt sig fra mere egen terapi... Dette er for øvrigt er et krav i uddannelserne... Jeg ser ingen selvindsigt , bearbejdelse, ansvar for eget liv og virke, eller sundheds tegn på, at den kære Tanja har klare sig igennem med ug...

Jeg ser en person i offer rollen, vred og ude på dybt vand i forhold til hendes egen tilstand og bedømmelse af andres... Må det gå hende vel og må de, der lytter/ læser med, have de kritiske / overbærende briller på..

Mange knus Line

Del dette indlæg

Link til indlæg

God indlæg Sunny.

Jeg smider et link til Tanjas hjemmeside hvor hun beskriver sin historie.

Som jeg læser det, slutter hun efter tre år som 23 årig.

Det kan undre at de tre år i faget er skyld i al ulykke når man ser på hendes barndom og ungdom.

http://tanjarahm.dk/om-tanja/

Kære Prøve.
Jeg har vist ikke lagt skjul på at jeg godt ved at man kan tage skade af faget, især hvis man som Tanja starter i en ung alder og ikke ved hvad hun går indtil.

Det problem der er med Tanja er at hun bla dømmer os og vores gæster udfra handlinger eks børnelokkeren. Hun har været udsat for allerede som 11 årig. Den holder jo ikke vel prøve.

Vi kan da sagtens blive enige om at hun har haft et lorte liv. Og har det tydeligvis endnu. Må sgu ikke være nemt at leve med sådan en bitterhed mm.

Hun skal bare lade være med at stå frem og sige at vi er/ har/ får det sådan. For det er ikke sandt.

Jow jow jeg har da også mine off dage, det kan endda blive perioder. Men det kan jeg altså ikke give mit job eller mine gæster skylden for. Sådan har jeg altid haft det. Nævner så lige igen at jeg var 34 da jeg startede. Nu kan folk så tro det eller lade være, men det har faktisk gjort at jeg har en noget bedre psyke i dag.

Vi er alle forskellige. Vi tager alle forskellige valg. Nogle er ansvarlige for deres handlinger, andre er tydeligvis ikke.

Altså en kvinde der har stået ved et samlebånd og set på om de tomme flasker var rene nok gennem 25 år. Er sikkert fuldstændig slidt ned af at sidde og glo på de skide flasker. Hvis hun stod frem og sagde. Hoooooold jer væk fra de flasker, i kommer til at drømme om dem om natten, du får traumer når du handler, for der er flasker over alt. Og der er grimme direktører der ikke sørgede for at jeg skulle
Stå/ sidde så jeg ikke tog skade af det.

Tror du ikke også at der ville være nogle kvinder der ville rejse sig op og modsige hende. Sige at kunne have passet på sig selv osv..
Sådan er det inde for alle fag. Lige meget hvad man jobber med så er der svage og stærke personer, nogle der egner sig mere til det end andre.

Og ved du hvad hvis det ikke var fordi jeg havde et meget grimt sprog når jeg står og skal diskutere med eks en femmenist ala eks Annegrethe, og Tanja som eks kalder os fisse huller. På åben tv. Så havde skam gerne stået frem igen. Og der er sgu nok en rigtig god grund til at SIO ikke er stået frem her. Igen tager jeg hatten af for Susanne Møller som sad stille og roligt og fandt sig i at blive svinet til på den måde i godmorgen Danmark.

Selv havde jeg nok siddet inde med en voldsdom på min. 10 år. Selv hvis det var sket, kunne jeg aldrig finde på at sige : jamen jeg rev hende i håret fordi jeg har haft en hård barndom, jeg fik smæk af min far når jeg var slem, jeg gav en mand et kys over kolonihaverne for at få et æble som 8 årig, så blev jeg luder og har været det i 14 år, så må i da forstå at jeg har lov til at tage den ene af de femmenister og banke den anden med.

Sunny :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hej,

bare så lige hvis stilasarbejder og luder er lige , skal jeres løn sættes noget ned... :ugeek:

men hvis ikke de piger som arbejder som luder, begynder at knuse fordomme, ved at stå frem, og ja jeg har ikke noget at miste så direkte... men de "stærke" luder, kan vise samfundet at der er normale piger som vælger det...

og ja det vil gøre ondt på de som står, men som flere gør det vil samfundet holdninger ændre sig.. når de ser hvad for nogle piger som arbejder som luder, husmor, studenten, ufaglært, faglært mv... ellers ændre intet... derfor jeg mener de piger her inde er med at fastholde stigmatisering, Sussanne Møller med de få andre, forsøger at ændre holdninger.

Sunny fint at du har fået det bedre, så følge af din arbejde som luder, men som du selv skriver, så var det oppe i 30'erne før du starte, ved ikke om det er svaret, men min personligt erfaringer med de piger som jeg kender/har kendt som arbejder som luder, har de som var oppe i alder, haft/har det bedre med deres valg...

alder grænsen på 35 år før man lovligt kan arbejde som luder, for at mindske gener ved arbejde, måske svaret... kunne være det som man skal arbejde på i SIO...

jeg har ikke svaret på hvad løsningen er, men jeg ser ikke at afvisning af de tanja som også havde problemer før hun starte, dem er der tros alt en del af i branchen, det beklageligt men et fakta...

og tage ansvar for eget liv, jo det skal vi aller, men vi siger jo også du skal køre med selen i bilen, der tager staten ansvar for dig, fordi de fleste som har selerne på faktisk ikke har de store skader, modsat de som er ude, selv om der er set folk som overlevet fordi de ikke havde seler på...

prøvemanden

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Sunny the best

God indlæg Sunny.

Jeg smider et link til Tanjas hjemmeside hvor hun beskriver sin historie.

Som jeg læser det, slutter hun efter tre år som 23 årig.

Det kan undre at de tre år i faget er skyld i al ulykke når man ser på hendes barndom og ungdom.

http://tanjarahm.dk/om-tanja/

Tak skal du have, den vil jeg da lige lure lidt på senere i dag.

Hej,

bare så lige hvis stilasarbejder og luder er lige , skal jeres løn sættes noget ned... :ugeek:

men hvis ikke de piger som arbejder som luder, begynder at knuse fordomme, ved at stå frem, og ja jeg har ikke noget at miste så direkte... men de "stærke" luder, kan vise samfundet at der er normale piger som vælger det...

og ja det vil gøre ondt på de som står, men som flere gør det vil samfundet holdninger ændre sig.. når de ser hvad for nogle piger som arbejder som luder, husmor, studenten, ufaglært, faglært mv... ellers ændre intet... derfor jeg mener de piger her inde er med at fastholde stigmatisering, Sussanne Møller med de få andre, forsøger at ændre holdninger.

Sunny fint at du har fået det bedre, så følge af din arbejde som luder, men som du selv skriver, så var det oppe i 30'erne før du starte, ved ikke om det er svaret, men min personligt erfaringer med de piger som jeg kender/har kendt som arbejder som luder, har de som var oppe i alder, haft/har det bedre med deres valg...

alder grænsen på 35 år før man lovligt kan arbejde som luder, for at mindske gener ved arbejde, måske svaret... kunne være det som man skal arbejde på i SIO...

jeg har ikke svaret på hvad løsningen er, men jeg ser ikke at afvisning af de tanja som også havde problemer før hun starte, dem er der tros alt en del af i branchen, det beklageligt men et fakta...

og tage ansvar for eget liv, jo det skal vi aller, men vi siger jo også du skal køre med selen i bilen, der tager staten ansvar for dig, fordi de fleste som har selerne på faktisk ikke har de store skader, modsat de som er ude, selv om der er set folk som overlevet fordi de ikke havde seler på...

prøvemanden

Uanset hvor du gammel du er når du starter i faget så er der en risiko for at man kan tage skade. Ikke mindst de unge piger.

I mit første indlæg nævnte jeg netop at det nok var de helt unge piger vi skulle passe på. Gik på chatten fordi jeg så at der var nogle som lige kunne gå op i debat for at se om heg evt havde misfforstået noget, eller om jeg udtalte mig noget jeg ikke vidste en skid om.

Jeg blev gjort opmærksom på at mange ( nu siger vi bare lige) 21-25 årige kan være mere modne end eks en kvinde på 35-50 årig.

Og det kunne jeg jo kun give ham lidt ret i. Jeg skal ihverfald ikke sidde og gøre mig klog på om at de unge piger ikke kan klare det på ligefod med mig selv.

Og nej jeg tror ikke at SIO skal arbejde for at få en lov om at man skal være så og så gamle, for at starte i branchen. Men det er ikke en tosset ide at der evt kom nogle hjemmesider hvor kvinder i alle aldre kunne gå ind og finde oplysninger om alt fra betaling af skat til de ting man selv kan gøre for at passe på sig selv, ligeledes udtalelser fra både den lykkelige sexarbejder som har det fint med faget, men også fra de piger hvor set er endt galt. Oplysninger om hvordan man kan undgå skumle bagmænd osv...

Men altså i bund og grund tror jeg først at en kvinde kan tage stilling til om hvorvidt hun kan kapere faget eller ej. Når hun har prøvet det. Og så kan man oplyse herfra og til langt bortistand.

Men jeg har da et håb om at nogle piger vælger at kigge på info om faget og ud fra de oplysninger der kan sige aiiii hvis det er sådan så er det sgu ikke noget for mig. I en anden streng har jeg lavet et indlæg om hvordan man kan hjælpe pigerne inden opstart og hvis skaden sker, og der nævner jeg om man eks kunne lave et firma hvor de kunne henvende sig.

Det med firma blev hurtigt skudt i sænk. Men hvad hjemmeside, frivilligt arbejde osv.. Angår har både piger og mænd herinde fra tilbudt deres hjælp. Bla en til at hjælpe med at lave selve siden, en der kunne tale og lytte til pigerne inden opstart, samt piger det ville hjælpe med at oplyse. Så jeg er gået i tænkeboks. Prøver at finde et godt navn til siden ? Skal der være et forum ?? Osv .....

Jeg orker ikke at sidde og gentage mig selv. Da jeg i forvejen blander mig i mange indlæg herinde, og tror de fleste ved hvad jeg mener om det ene og det andet. I mit indlæg Er du luder mor ?? Kommer jeg bla andet ind folks fordomme og mange andre ting

Og nej jeg mener absolut ikke selv at jeg er frk den klogeste, eller frk altvidende.

Men jeg mener ikke at det gør noget at dele ud af erfaring, og for mit vedkommende nævne eller fortælle nogle private ting omkring kvinden bag Sunny.

Og prøve jeg skal jo egentlig heller ikke sidde her og bilde mig ind at jeg kan få dig omvendt til at have samme mening som mig, og at det eneste rigtige er det jeg siger og før.

Og skal vi så ikke lige droppe L.ordet. Ved godt at jeg selv startede med det. Det ord kan let få drejet debatten i mudderkast mm.

Kh Sunny. :)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Tak skal du have, den vil jeg da lige lure lidt på senere i dag.

Uanset hvor du gammel du er når du starter i faget så er der en risiko for at man kan tage skade. Ikke mindst de unge piger.

I mit første indlæg nævnte jeg netop at det nok var de helt unge piger vi skulle passe på. Gik på chatten fordi jeg så at der var nogle som lige kunne gå op i debat for at se om heg evt havde misfforstået noget, eller om jeg udtalte mig noget jeg ikke vidste en skid om.

Jeg blev gjort opmærksom på at mange ( nu siger vi bare lige) 21-25 årige kan være mere modne end eks en kvinde på 35-50 årig.

Og det kunne jeg jo kun give ham lidt ret i. Jeg skal ihverfald ikke sidde og gøre mig klog på om at de unge piger ikke kan klare det på ligefod med mig selv.

Og nej jeg tror ikke at SIO skal arbejde for at få en lov om at man skal være så og så gamle, for at starte i branchen. Men det er ikke en tosset ide at der evt kom nogle hjemmesider hvor kvinder i alle aldre kunne gå ind og finde oplysninger om alt fra betaling af skat til de ting man selv kan gøre for at passe på sig selv, ligeledes udtalelser fra både den lykkelige sexarbejder som har det fint med faget, men også fra de piger hvor set er endt galt. Oplysninger om hvordan man kan undgå skumle bagmænd osv...

Men altså i bund og grund tror jeg først at en kvinde kan tage stilling til om hvorvidt hun kan kapere faget eller ej. Når hun har prøvet det. Og så kan man oplyse herfra og til langt bortistand.

Men jeg har da et håb om at nogle piger vælger at kigge på info om faget og ud fra de oplysninger der kan sige aiiii hvis det er sådan så er det sgu ikke noget for mig. I en anden streng har jeg lavet et indlæg om hvordan man kan hjælpe pigerne inden opstart og hvis skaden sker, og der nævner jeg om man eks kunne lave et firma hvor de kunne henvende sig.

Det med firma blev hurtigt skudt i sænk. Men hvad hjemmeside, frivilligt arbejde osv.. Angår har både piger og mænd herinde fra tilbudt deres hjælp. Bla en til at hjælpe med at lave selve siden, en der kunne tale og lytte til pigerne inden opstart, samt piger det ville hjælpe med at oplyse. Så jeg er gået i tænkeboks. Prøver at finde et godt navn til siden ? Skal der være et forum ?? Osv .....

Jeg orker ikke at sidde og gentage mig selv. Da jeg i forvejen blander mig i mange indlæg herinde, og tror de fleste ved hvad jeg mener om det ene og det andet. I mit indlæg Er du luder mor ?? Kommer jeg bla andet ind folks fordomme og mange andre ting

Og nej jeg mener absolut ikke selv at jeg er frk den klogeste, eller frk altvidende.

Men jeg mener ikke at det gør noget at dele ud af erfaring, og for mit vedkommende nævne eller fortælle nogle private ting omkring kvinden bag Sunny.

Og prøve jeg skal jo egentlig heller ikke sidde her og bilde mig ind at jeg kan få dig omvendt til at have samme mening som mig, og at det eneste rigtige er det jeg siger og før.

Og skal vi så ikke lige droppe L.ordet. Ved godt at jeg selv startede med det. Det ord kan let få drejet debatten i mudderkast mm.

Kh Sunny. :)

Hmmm, måske man skulle indføre læretid i branchen?

Var det ikke noget, sådan at blive "mester" for en lærling eller 2? ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...