Hop til indhold

Hvor går din grænse? En debat om aldersforskel ved købesex

Featured Replies

Skrevet
Pink Peach skrev, for 9 minutter siden:

Ja, men det jeg mener er at jeg ikke oplever det er gjort af ondskabsfuldhed, men et andet menneskesyn.

Ondskabsfuldhed findes nok ligeligt i alle aldre.

Den den mangel på respekt jeg oplever kommer ikke af ondskabsfuldhed, men at de simpelthen tror det er deres ret/de kan slippe afsted med det/detnok ikke er så slemt, fordi de er vokset op i en tidsalder hvor mænd lettere slap afsted med at overskride kvinders grænser og krænkelser blev bagetaliseret.

Men jeg mener selvfølgelig ikke alle ældre mænd har det synspunkt. Heldigvis er langt de fleste ældre mænd også søde og rare mænd ;)

Pink Peach skrev, for 9 minutter siden:

Den den mangel på respekt jeg oplever kommer ikke af ondskabsfuldhed,

Pink Peach skrev, for 10 minutter siden:

Den den mangel på respekt jeg oplever kommer ikke af ondskabsfuldhed

Pink Peach skrev, for 11 minutter siden:

Ja, men det jeg mener er at jeg ikke oplever det er gjort af ondskabsfuldhed, men et andet menneskesyn.

Ondskabsfuldhed findes nok ligeligt i alle aldre.

Den den mangel på respekt jeg oplever kommer ikke af ondskabsfuldhed, men at de simpelthen tror det er deres ret/de kan slippe afsted med det/detnok ikke er så slemt, fordi de er vokset op i en tidsalder hvor mænd lettere slap afsted med at overskride kvinders grænser og krænkelser blev bagetaliseret.

Men jeg mener selvfølgelig ikke alle ældre mænd har det synspunkt. Heldigvis er langt de fleste ældre mænd også søde og rare mænd ;)

Den den mangel på respekt jeg oplever kommer ikke af ondskabsfuldhed.

Så er vores oplevelse/opfattelse forskellige - og anderledes måde at leve på. Man kan få psykisk syge af det, hvis man bliver ofte behandlet dårligt - hvis jeg bliver behandlet ikke respekt for den person jeg er, mener jeg at jeg har mødt en ondskabsfuld mand.

Redigeret af Mook

• Svar 61
  • Visninger 6.6k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Pink Peach
    Pink Peach

Jeg har en nedre aldersgrænse på 25, da jeg synes under bliver for mærkeligt. Jeg har ikke noget øvre aldersgrænse som sådan, har oplevet en noget ældre herre som var virkelig flot og viril. Havde ald

• køb dansk
    køb dansk

Jeg har vist altid syntes, kvinder omkring 30 er vældig attraktive, og det synes jeg stadig nu, hvor jeg selv er mere end dobbelt så gammel. Det er jo ikke et kæresteforhold, vi snakker om, det handle

• Unrusted
    Unrusted

Interessant emne. Rigtig mange sexkøbere er modne mænd over 40 år. Jeg er selv omkring de 50, så langt de fleste GP’er er yngre end mig. Jeg har ingen grænse for aldersforskel, så længe det er indenfo

Skrevet

så sort/hvid oplever jeg ikke verden.

Mennesker kan sagtens begå åndssvage handlinger, være vokset op med skævt menneskesyn osv uden at der ligger en ondskabsfuld intention bag. For nogle handler det om uvidenhed, hjernevask, tillærte holdninger, afmagt osv.

det samme ser man f.eks. men vold. Der skældner man mellem kold og varm vold. Kold vold er når den voldelige er ligeglad med ofret, bruger det som magt over andre osv. hvor varm vold bliver gjort i afmagt, manglende viden, tillærte holdninger osv. men hvor man ikke er ligeglad med den person man slår. Forældre slog jo deres børn i gamle dag fordi de havde lært at det var det rigtige. Det betyder jo ikke at stort set alle forældre dengang var onde.

men det skal også lige siges at jeg ikke har oplevet nogen voldsom mangel på respekt, det har været i den milde ende. Jeg ved ikke hvad du har oplevet og det kan jo værre meget være og dermed ondskabsfuld.

Redigeret af Pink Peach

Skrevet
Pink Peach skrev, for 4 timer siden:

Ældre mænd på omkring 70 år f.eks. voksede op i nogle helt andre kønsroller og det kan altså mærkes.

Lidt ældre, tror jeg ...
Jeg er selv i gruppen omkring 70 år.
Og jeg var ung i præcis den tid hvor der var enorm opbrud i kønsrollerne, og kultur og omgangsformer i det hele taget. Ungdomsoprøret.
Det var så pludseligt og så voldsomt at det er svært at sætte sig ind i, for dem der ikke oplevede det.
Der er stor forskel , sådan gennemsnitligt set, på os, og på dem der er fem-ti år ældre - det har jeg kunnet mærke livet igennem.
Men selv om de udvendige ændringer skete hurtigt, så var der mange af de gamle normer der hang ved i baggrunden.
Og især den seksuelle revolution blev hurtigt overtaget af gamle kønsroller.
Konsekvenserne af det har ramt os lige i nakken i de her år.

Men ellers vil jeg sige lidt som det @Refresh nævner.
Jeg synes jeg har en god kontakt til de GP'er jeg besøger - typisk danske piger de 30 - og jeg har netop været meget overrasket over at de er så imødekommende, trods min alder.

Redigeret af sneræven

Skrevet
Pink Peach skrev, for 4 timer siden:

Har alle dage oplevet ældre mænd der tror de er hævet over kvinder, også i ikke seksuelle situationer. På en måde jeg aldrig oplever fra yngre mænd.

Interessant. Jeg kan godt genkende den adfærd/menneskesyn du beskriver, men jeg synes både jeg har oplevet det i unge mænd og har hørt andre kvinder i branchen beskrive det...

Tænker også på hele incel bevægelsen.

Men håber da sådan set at du har ret. Det ville være dejligt at vi blev klogere med tiden.

Skrevet
Refresh skrev, for 6 timer siden:

Interessant. Jeg kan godt genkende den adfærd/menneskesyn du beskriver, men jeg synes både jeg har oplevet det i unge mænd og har hørt andre kvinder i branchen beskrive det...

Tænker også på hele incel bevægelsen.

Men håber da sådan set at du har ret. Det ville være dejligt at vi blev klogere med tiden.

Ser lidt anderledes på incell-bevægelsen . Det er ikke ud af tillærte holdninger eller uvidenhed, men af kvindehad. Det er enten deres narcissisme og/eller dårlige selvværd der får dem til at have en forskruet holdning, hvor deres mangler projiceres over på andre. Men du har ret det er desværre en tendens der vokser. De ældre mænd jeg beskriver, har jeg ikke indtryk af kommer af kvibdehad, men at de har lært at de var mere værd/havde mere magt. For det havde mænd jo dengang. Og kvinders grænser blev ikke respekteret i samme grad.

Dem jeg beskriver er også dem der er i “små-tings-afdelingen”, jeg har ikke oplevet noget vildt grænseoverskridende. Og min holdning er selvfølgelig præget af egne oplevelser, jeg ved ikke om det er sådan generelt for andre.

Men jeg oplever det langt oftere fra ældre mænd. Som sagt ikke kun i seksuelle relationer. Men jeg fik også skrevet det dumt, så det lød som om det var alle eller mange ældre mænd der opfører sig på den måde, hvilket ikke er min oplevelse. Langt de fleste er super søde og respektfulde. Og når ældre mænd er det, er de det ofte på en mere galant måde, der er rigtig charmerende og rar.

Redigeret af Pink Peach

Skrevet

Jeg læste lige hvad @Mook skrev

Mook skrev, den 4.4.2026 at 12:57:

Jeg har ikke noget imod aldersforskel, jeg synes alderdom og personlighed er en stor forskel ifht, hvem man er. Så længe de behandler mig ordentligt så er de mine gæster. Mændene har deres egen spidskompetencer, det er de ting der tæller når jeg møder med dem.

Jeg har det på lidt lignende måde, fra en spejlvendt, mandlig vinkel. Jeg har ikke noget imod aldersforskel. Jeg søger den ikke, men har en bred smag. Der er andre parametre end alderen der tæller.

Redigeret af midtvestagurken2

Skrevet
midtvestagurken2 skrev, for 1 time siden:

Jeg læste lige hvad @Mook skrev

Jeg har det på lidt lignende måde, fra en spejlvendt, mandlig vinkel. Jeg har ikke noget imod aldersforskel. Jeg søger den ikke, men har en bred smag. Der er andre parametre end alderen der tæller.

Ja, , exactly : )

Skrevet

Hej @Mook

Siden vi nu lader til at være på bølgelængde (i hvert med hensyn til visse ting angående aldersforskel), bliver jeg lidt nysgerrig på hvor man egentlig kan møde dig henne? 😉

Men jeg kan ikke skrive PB til dig. Du er velkommen til at svare i PB.

Venligst, Midtvestagurken

Redigeret af midtvestagurken2

Skrevet
Pink Peach skrev, den 19.4.2026 at 18:39:

Mennesker kan sagtens begå åndssvage handlinger, være vokset op med skævt menneskesyn osv uden at der ligger en ondskabsfuld intention bag. For nogle handler det om uvidenhed, hjernevask, tillærte holdninger, afmagt osv.

Det er en rigtig god pointe, og jeg tænker i lidt andre retninger også.
Dårlig opførsel og forkerte handlinger, måske især i parforhold, skyldes, tror jeg, mange gange afmagt.
Desperation.
Angst for ensomhed.

Redigeret af sneræven

Skrevet

Jeg går typisk efter nogle der er yngre end mig - en flot spændstig krop kan noget. Jeg er fascineret af de unge, men lægger vægt på at deres service virker til indeholde noget der får dem til at virke som mennesker.

Nogen af de bedste har jeg haft med kvinder i begyndelsen af 30'erne og det har lært mig at lidt livserfaring blandet i stor sex lyst hos pigen er en god kombi.

Jeg troede jeg ville holde mig fra piger der er yngre end mine børn, men må erkende at lysten til de flotte unge stadig er intakt...

Skrevet

Har en kammerat som ikke besøger gp'er men dog er af den holdning, at han ikke kan, eller rettere ønsker at sexe med kvinder, som er jævnaldrende med hans datter.

Nu bliver hverken han eller datteren yngre, og han har netop scoret en, for ham, meget ung kvinde, som et tæt på 30 år yngre end ham. Med den livs indstilling, er han selvsagt også nødt til at afsøge markedet for kvinder, der gradvis bliver ældre, nøjagtig som ham selv. Han datede en kvinde på over 50 på et tidspunkt, og det kunne han slet ikke, selvom han nok selv var 12 år ældre.

Som Erik Clausen udtalte i en af sine film - " af alle livets tilbud, er kvinden der bedste".

Skruer jeg tiden tilbage, da jeg for første gang, ikke kunne modstå fristelsen fra det modsatte køn, var kvinden i 30'erne, og dengang synes jeg selvfølgelig hun var lidt gammel.

Det kan man skraldgrine af i dag.

Men tilbage på sporet, så er det meget svært for ut at finde en GP, hvor det med stor sandsynlighed, fra hendes side er et bevidst valg, at sælge sin tid og krop, til mig.

Så her er alderen selvsagt noget, som spiller ind.

Jeg tror simpelthen ikke på at jeg kan møde ret mange "naboens datter" på omkring de 20 år, som er her helt af egen fri vilje - men selvfølgelig er de her også, der er bare langt mellem snapsene.

Besøgte en moden og noget populær kvinde, for et par år siden, hvor vi bare slet slet ikke havde kemi.

Jeg kunne simpelthen ikke få blod ned til dyret.

Hun fortalte ellers stolt om en kunde, en ældre mand, som hun måtte hjælpe både af og i tøjet, men pikken stod strunk og flot, allerede fra han trådte ind af døren - det gjorde min ikke ...

Don' t you like me, spurgte hun - jeg løj, for det gjorde jeg faktisk ikke.

Så kemi, er vel principielt mere vigtig end alder, i hvertfald for ut.

Skrevet

Har nu ikke set annoncer fra GP’er på min alder, så de har altid været yngre. Bedst har det været med unge danske i ca 50-års alderen.(!) Heldigvis findes der i denne aldersgruppe sympatiske, empatiske og kloge kvinder, der også er smukke og sportstrænede. De unges hvalpefedt, som skjuler kvindelige former og muskler, synes jeg ikke er tiltrækkende - ja, der er nogle rynker i ansigtet på de 50-årige, men er det smilerynker, så synes jeg kun det er titrækkende. De har også erfaring og kan aflæse kunderne og bedre ramme deres fantasier; faren for mig er at jeg nemt ku blive forelsket …

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.