Hop til indhold

Feedback med eller uden ord

Featured Replies

Skrevet

Lidt flere tanker om bevidst seksualitet og erfaring.

Hvordan har i det med feedback ifm. sex?

Skal/kan det foregå under agten eller er det bedre efter eller på et helt andet tidspunkt?

I agten vil du så helst "korrigeres" med eller uden ord?

Min egen historie, bag tankerne:

I starten af vores forhold korrigerede min kone mig ofte i sengen. Mest ifm. at jeg skulle give hende klitorisorgasme med fingrene.

Men i stedet for at guide mig med ord, så prøvede hun at vise mig det, ved at lægge min hånd i en anden vinkel eller at lægge sin hånd ovenpå min og demonstrere hvordan. Det var meget problematisk for mig og vi havde mange samtaler om det, før jeg kunne få hende til at guide mig med ord i stedet, hvilket fungerer langt bedre for mig.

Jeg oplever 3 forskellige problemer ved den fysiske guidance:

1. Hun kan jo ikke mærke om den position hun trækker min hånd hen i er behagelig for mig. Hun ville virkelige gerne have min hånd ind på midten med fingrene lige ned fra hendes venusbjerg, men sådan kunne jeg slet ikke ligge uden at være totalt fastlåst og få kramper.

2. Jeg forstod ikke hvad det var hun prøvede at vise mig, når hun lagde hånden ovenpå og brugte min hånd. Skulle det være hårdere? Større eller mindre cirkler? Et andet tempo? Placeringen? For mig føltes det som om hun gjorde præcis det samme som jeg havde gjort hele tiden!

3. Jeg følte mig voldsomt kritiseret og nærmest umyndiggjort, når hun bare flyttede rundt på mig på den måde.

Som en del af vores udvikling har vi også talt om hvordan man korrigerer med ord der guider uden at kritisere.

Idag bruger hun f.eks. "lidt langsommere" eller "helt langsomt" i stedet for "rolig nu!". "Rolig nu" lander i mig som en kritik af at jeg har for travlt, men mit eneste ønske er at gøre det så godt som muligt for hende, så det er bare fordi det kan være rigtig svært at vide hvor hun er og hvilket tempo der er bedst.

I dag er det meget sjældent at jeg bliver korrigeret, men jeg var sammen med en GP for et par år siden, som regne ville nusses et helt bestem sted i hovedbunden og flyttede mine hænder i stedet for at guide mig med ord. Jeg frøs nærmest og var direkte tilbage i følelsen af at være kritiseret. Det kom ret meget bag på mig at jeg reagere sådan, så jeg arbejder på dels ikke at tage det personligt og dels at sætte ord på at jeg hellere vil guides verbalt.

Håber i har lyst til at dele jeres perspektiver 🙏

Skrevet

Sex er for mig bedst når det er nydelse for begge parter. Jeg bliver mere opstemt når jeg kan mærke at hendes nydelse er ægte (eller virkelig godt skuespil…). Rammer man med held er det jo fint, men ellers er man jo nødt til at kommunikere. Jeg vil derfor ikke kalde det “korrektion” men bare “kommunikation”

Jeg var vandt til kommunikationsløs sex, men var så sammen med en dansk GP, som kommunikerede meget med ord, “brug din finger imens”, “hurtigere, hårdere”, “klitoris nu!”... osv. Det var virkelig godt, så hun lærte mig at kommunikere. Og det er jo ord i byde-form = ordre, men det synes jeg er sexet. Så det bruger jeg selv og jeg synes GP’erne tager rigtig godt imod det i form af de lægger mere energi i det jeg nu vil have dem til - og der kommer så kommunikation den anden vej.

Jeg har ikke prøvet at blive “flyttet på”, men når jeg tænker over det, synes jeg bare at det lyder endnu mere sexet… men det skal klart følges med ord for, hvordan kan man ellers vide hvad hensigten er - også netop for at undgå at det så bliver dårligt for den ene eller endda begge, så her er jeg klart enig med @Refresh

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.