Hop til indhold

Login med brugernavn frem for email

Featured Replies

Skrevet

Det ville være skønt hvis vi kunne bruge brugernavn fremfor e-mail ved login som i det gamle layout

kh bigfoot

Skrevet

Helt enig. Tog mig flere timer at finde ud af hvilken mail adresse jeg havde brugt..

Skrevet

Det er lidt noget rod med skift til brug af mail uden support for brugernavn.
Kan ikke finde den mail jeg anvendte til at oprette mit gamle brugernavn, så nu må jeg forfra og oprettet et nyt ... det er altså noget æv.

Skrevet

Jeg kan godt se det er ærgerligt, især for dem som ikke har styr på deres e-mail. I kan ikke ha haft slået mange notifikationer til.

Men som en der flere gange har været under angreb på at få “gættet”/hacket sit kodeord. Synes jeg det er en kærkommen øgning af sikkerheden. Mailen er hemmelig. Selvom ingen andre har meldt sig på banen da jeg for noget tid siden nævnte problemet, tænker jeg ikke jeg kan ha været den eneste.

Skrevet
SweettieDK skrev, den 25.3.2026 at 14:30:

Jeg kan godt se det er ærgerligt, især for dem som ikke har styr på deres e-mail. I kan ikke ha haft slået mange notifikationer til.

Men som en der flere gange har været under angreb på at få “gættet”/hacket sit kodeord. Synes jeg det er en kærkommen øgning af sikkerheden. Mailen er hemmelig. Selvom ingen andre har meldt sig på banen da jeg for noget tid siden nævnte problemet, tænker jeg ikke jeg kan ha været den eneste.

@SweettieDK : Den argumentation, forstår jeg altså ikke helt. 🤔
Jeg har for +4-5 år siden oprettet en bruger med en ikke-prioriteret / "funny" mailbox, som man typisk anvender, hvis man ikke er sikker på, at det site man opretter en bruger på, har styr på sikkerheden eller at man ikke vil spammes ihjel med info - kort sagt privacy. Denne metodik anvendes af mange andre mennesker samt af mail udbydere, se fx Proton Mail's "hide-my-email" aliases.
Da jeg ikke anvender mine "funny" mailboxes på daglig basis, faktisk sjældent, hjælper det jo ikke at slå notifikationer til.

Ja, der er bestemt en mulighed for af få “gættet”/hacket sit kodeord hvis man anvender "password123" eller lignede, men vælger man fx et 16 tegn password (https://www.staysafeonline.org/articles/passwords) så er man godt kørende sikkerhedsmæssigt med mindre man anvender en public computer eller har diverse vira- og keyboard loggers installeret på sit device 😉.

Mit spørgsmål er egentlig ganske enkelt: Hvordan får jeg restoret min gamle konto, når jeg kender mit brugnanvn og password, så jeg dernæst kan ændre mail adresse ?

Skrevet
redwildbear skrev, for 25 minutter siden:

når jeg kender mit brugnanvn og password

Lille_peter skriver i denne tråd

https://www.eroguide.dk/forum/topic/212392-nyt-look/

At han blot havde kontaktet support.

(Og Ps de har ikke haft gættet kodeordet, men stadig rart de nu ikke bare kan sidde med brugernavnet og prøve igen og igen og igen. Så jeg slipper for mail om “var det dig der tastede forkert”. )

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.