Hop til indhold

Whatsapp er det kun spam/svindlere?

Featured Replies

Skrevet

Jeg har nu kontaktet flere profiler Annonceligt på de angivne numre. Spørger om hvor jeg kan besøge dem, og hvad de tilbyder.

får altid samme svar:: Hvilken by bor du i?

jeg svarer: hvor er du??

kun en enkelt gang fik jeg oplyst at hun boede i Nysted, og at jeg skulle betale med et Paysafecard, der kunne købes på en OK+ tank.

dels har jeg aldrig et Paysafecard, dels er OK tankstationer ofte ubemandede, så jeg stoppede dér, hvilket jeg skrev, og så hørte jeg ikke mere!

Er der hoven, der har andre erfaringer?

Skrevet

De annoncer hvor der står " svarer kun på whatsapp " spring dem over fup og svindel.

Man bliver sku så træt og trist af al den svindel.

Skrevet
sweetstone skrev, for 38 minutter siden:

De annoncer hvor der står " svarer kun på whatsapp " spring dem over fup og svindel.

Man bliver sku så træt og trist af al den svindel.

tror du her ret , og så har det et privat nr , de kan forsøge at svindle dig på , med trusler og chikane 

Skrevet

Jeg har nu brugt WhatsApp med godt resultat flere gange. Men det har også været i Københavnsområdet, så jeg ved ikke om der er nogen regionale forskelle. Det virker som om WhatsApp er det foretrukne for udenlandske GPer.

Skrevet
ilovewomen2 skrev, for 7 minutter siden:

Jeg har nu brugt WhatsApp med godt resultat flere gange. Men det har også været i Københavnsområdet, så jeg ved ikke om der er nogen regionale forskelle. Det virker som om WhatsApp er det foretrukne for udenlandske GPer.

Er helt enig. Langt de fleste af mine aftaler er blevet indgået via WhatsApp. Det har jeg både haft succes med i København, Aarhus, Flensborg og et par andre steder i Jylland.

Jeg har på ingen måde indtryk af, at der er mere svindel her end ved almindelige SMS. 

Skrevet

I use WhatsApp, SMS, email and Telegram.

I definitely prefer WhatsApp because the functionality is much better for communication.

I also use WhatsApp for my private communication.

Most men in Copenhagen also write on WhatsApp, but there seems to be a geographical difference, because in Jutland, where I have been briefly, most people write on SMS (and in Danish 😄).

But in general, WhatsApp is much better and easier to use. I don't understand why there should be more scams on WhatsApp.

Skrevet

Jeg bruger WhatsApp en del til kommunikation og oplever ikke de store problemer - og kommer der en scam’er eller useriøs på anden måde er det rimelig nemt at spotte for det meste. 

Skrevet
Oleboy skrev, for 4 timer siden:

kun en enkelt gang fik jeg oplyst at hun boede i Nysted, og at jeg skulle betale med et Paysafecard, der kunne købes på en OK+ tank.

dels har jeg aldrig et Paysafecard, dels er OK tankstationer ofte ubemandede, så jeg stoppede dér, hvilket jeg skrev, og så hørte jeg ikke mere!

OK+ er det ikke netop de OK-tankstationer, hvor der er en butik? Så er der jo ikke noget mærkeligt i, at hun fortæller dig, at det kan købes der.

Din bemærkning: "dels har jeg aldrig et Paysafecard" er jo lidt mærkeligt, for det er jo netop det, som hun ønsker, at du skal købe. Jeg tror ikke, at hun forventer, at du allerede har et parat.

Men Paysafecard er vist generelt et advarselslys. Så er der en god chance for, at hun bare vil malke dig.

Skrevet

Der er ingen gode beretninger om paysafecard. 
“Problemet “ er ikke paysafecard, men at folk oplever at blive bedt om at sende koden for at bevise at de har det. Og med koden kan det indløses. 

Skrevet
  • Author
ensomfyr skrev, for 3 minutter siden:

OK+ er det ikke netop de OK-tankstationer, hvor der er en butik? Så er der jo ikke noget mærkeligt i, at hun fortæller dig, at det kan købes der.

Din bemærkning: "dels har jeg aldrig et Paysafecard" er jo lidt mærkeligt, for det er jo netop det, som hun ønsker, at du skal købe. Jeg tror ikke, at hun forventer, at du allerede har et parat.

Men Paysafecard er vist generelt et advarselslys. Så er der en god chance for, at hun bare vil malke dig.

Korrekt med OK+

Skrevet
pekan skrev, den 22.3.2026 at 11:00:

tror du her ret , og så har det et privat nr , de kan forsøge at svindle dig på , med trusler og chikane 

Korrekt. Det var præcis min oplevelse med WhatsApp (afpresning - se anden tråd). 

Skrevet
pekan skrev, den 22.3.2026 at 11:00:

Jeg har to WhatsApp. En til privat brug med mit almindelige nummer og så en med bollofonens nummer.
Det fungerer meget fint, og jeg er lige så anonym som med bollofonen.

Skrevet
Hr Lille Niels skrev, for 1 time siden:

Jeg har to WhatsApp. En til privat brug med mit almindelige nummer og så en med bollofonens nummer.
Det fungerer meget fint, og jeg er lige så anonym som med bollofonen.

Jeg siger bare Jeg ikke har det. Kun snap !

Skrevet

Jeg bryder mig ikke om Whats App, da jeg f.eks. har oplevet at en pige, som jeg ellers havde mutet/blokeret - stadig kunne ringe til mig.

Jeg har netop været på Phillipinerne, hvor pigerne bruger Whats App - men så snart jeg kommer ud i lufthavnen, sætter jeg mig ned og blokerer dem, da de har det med at sende tiggerbreve. En enkelt havde jeg dog undladt, da jeg ikke rigtig kunne huske hvem hun var og ikke kunne genkende hende på hendes profilbillede - og ellers tænkte jeg at hun nok ikke ville kontakte mig - men for et stykke tid siden begyndte hun lige så stille at skrive - og jeg blev efterhånden klar over hvem hun var - og ganske rigtigt efter et par beskeder frem og tilbage kom en bøn om ikke jeg kunne sende hende nogen penge, så hun kunne købe flere data til sin telefon, så vi kunne skrive mere sammen - hvorefter jeg blokerede hende.

I Thailand bruger pigerne som regel LINE, som fungerer meget bedre og pigerne kan ikke se mit privatnummer og søge min profil på facebook - desuden kan man effektivt mute og/eller skjule profiler efter behov.

Redigeret af Jernsvinet

Skrevet

Jeg bruger mest WhatsApp synes det virker bedst, og har ikke oplevet flere problemer her, end hvad man har med sms aftaler/kommunikation.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.