Plaskeren 3711 Skrevet 10. Maj, 2014 Nævn mig en eneste af de ting jeg nævner som ikke er fakta Misforstå mig ikke. Jeg er bedøvende ligeglad med om du og din nabo køber Apple eller ej. Jeg prøver blot at forklare hvordan tingene hænger sammen. Og gør det fordi jeg har en anseelig viden på området. Det har intet at gøre med hvad jeg personligt foretrækker. Selv min datter er glad for bling, og er indehaver af en Mac book Pro og en Iphone 5s. Men i det mindste står hun ved at det ikke er fordi det er bedre. Men ganske enkelt fordi det ser lækkert ud. Så fred være med det. Selvfølgelig vil din Iphone, Ipad eller Mac book kunne leve op til det du skal bruge det til. Min pointe er at du kunne have opnået det samme, og mere til for mindre penge Som jeg oprindeligt startede med at sige. Hvorfor betale mere for noget der kan mindre? Du misforstår helt hvad jeg siger, og hvorfor folk køber Apple. Og mange andre ting. Jeg kan nemlig ikke finde, og jeg har ledt og prøvet andet, den samme slutbruger oplevelse og glæde ved et produkt. Og så er det jo ligegyldigt for mig, at den ikke har ugens nyeste gtx9500 xtzpxtx grafik kort, for det vil ikke øge glæden ved produktet for mig. Så jeg får jo ikke mindre. JEG får netop mere end hvis jeg havde købt en megadødsmaskine af en pc'er, jeg skal bokse med konstant. Det er det du glemmer. Jeg, og mange andre, betaler gerne mere for et produkt der giver en ultimativ slutbruger oplevelse, der bare kører og er så nem at bruge at et barn kan finde ud af det. Og ved vi at Apple tager sig godt betalt, selvfølgelig. Og ved vi at vi betaler for navnet, selvfølgelig. Og så tror jeg vist begge vores holdninger er klart og tydeligt ridset op. Så nu vil jeg kravle i seng med min ipad air og være super glad for det :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Sunny the best Skrevet 10. Maj, 2014 (edited) Det er så nu jeg sidder her og tænker. Spurgte om noget. Nævnte ordet Ipad. Og så kørte strengen af sporet. Hi hi mænd altså !!! Nå men jeg valgte one note. Redigeret 10. Maj, 2014 af Sunny the best Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3711 Skrevet 10. Maj, 2014 Det er så nu jeg sidder her og tænker. Spurgte om noget. Nævnte ordet Ipad. Og så kørte strengen af sporet. Hi hi mænd altså !!! Nå men jeg valgte one note.image.jpg Super du fandt en løsning :-) Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Jasmin 8533 Skrevet 10. Maj, 2014 Jeg må så erklære mig enig med missetanden.... men fair nok - var også nørd(et) i et tidligere liv mine telefoner er også allesammen androids - HTCere Samsungs... og det samme med mine tablets... jeg er ganske enkelt alt for nærig til at punge ud til noget der står "i" på velvidende at det ikke kan mere end det jeg har men ok - hjemme hos mig er det nu også primært misserne der bruger tabletten... lidt ala det her og så bruger man altså ikke et par tusinde ekstra for at have en "i"cat Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 10. Maj, 2014 appels understykker windows. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 10. Maj, 2014 appels understykker windows. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
fafnersbane 7623 Skrevet 10. Maj, 2014 Appels? Understykker? Tag nu lige at læse dit indlæg igennem, før du sender det. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 10. Maj, 2014 Lige her og nu, vil jeg sige at en surface 2, men windows er det bedste køb. Jeg har selv en og valgte den helt klart frem for ipad Full hd skærm, quad core cpu, mulighed for at udvide mem Det er en væsentligt hurtigere tablet en ipad og med mulighed for at udvide og så slipper man for at være "låst" i apple Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
knallert 3425 Skrevet 10. Maj, 2014 Appels? Understykker? Tag nu lige at læse dit indlæg igennem, før du sender det. 3 indlæg for at fortælle at jeg ikke kan stave, flot klaret det kan andre klare med et indlæg 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Missetand 763 Skrevet 10. Maj, 2014 (edited) Du misforstår helt hvad jeg siger, og hvorfor folk køber Apple. Og mange andre ting. Jeg kan nemlig ikke finde, og jeg har ledt og prøvet andet, den samme slutbruger oplevelse og glæde ved et produkt. Og så er det jo ligegyldigt for mig, at den ikke har ugens nyeste gtx9500 xtzpxtx grafik kort, for det vil ikke øge glæden ved produktet for mig. Så jeg får jo ikke mindre. JEG får netop mere end hvis jeg havde købt en megadødsmaskine af en pc'er, jeg skal bokse med konstant. Det er det du glemmer. Jeg, og mange andre, betaler gerne mere for et produkt der giver en ultimativ slutbruger oplevelse, der bare kører og er så nem at bruge at et barn kan finde ud af det. Og ved vi at Apple tager sig godt betalt, selvfølgelig. Og ved vi at vi betaler for navnet, selvfølgelig. Og så tror jeg vist begge vores holdninger er klart og tydeligt ridset op. Så nu vil jeg kravle i seng med min ipad air og være super glad for det 9500GT(findes ikke som GTX) er både ældgammelt og har altid været et low end kort..... Geek stuff.... Fnis kunne ikke dy mig Men den ultimative slutbruger oplevelse? Det kan næppe være længere fra sandheden. Og altså hvis man køber sin pc i Aldi, så spørger man ligefrem om problemer. Hvis du holder mig til min pointe, og sammenligner tingene i samme prisklasse, så vil du opleve at du kommer væsentlig tættere på denne ultimative oplevelse du snakker om, med andet end æble saft Og LOL Jasmin. Katte har alligevel ikke godt af for meget vegetar kost Redigeret 10. Maj, 2014 af Missetand Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3711 Skrevet 11. Maj, 2014 9500GT(findes ikke som GTX) er både ældgammelt og har altid været et low end kort..... Geek stuff.... Fnis kunne ikke dy mig Men den ultimative slutbruger oplevelse? Det kan næppe være længere fra sandheden. Og altså hvis man køber sin pc i Aldi, så spørger man ligefrem om problemer. Hvis du holder mig til min pointe, og sammenligner tingene i samme prisklasse, så vil du opleve at du kommer væsentlig tættere på denne ultimative oplevelse du snakker om, med andet end æble saft Og LOL Jasmin. Katte har alligevel ikke godt af for meget vegetar kost Men det er jo sandheden. Bare fordi du er forblændet af mega hertz og skal blære dig med hvor mange kerner din computer har, så er det ikke nødvendigvis det der giver andre stå dreng på? Der er produkter for alle, og ikke kun en løsning. Og bare fordi at du ikke deler den holdning, så er alle andre jo ikke dumme. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3711 Skrevet 11. Maj, 2014 Lige her og nu, vil jeg sige at en surface 2, men windows er det bedste køb. Jeg har selv en og valgte den helt klart frem for ipad Full hd skærm, quad core cpu, mulighed for at udvide mem Det er en væsentligt hurtigere tablet en ipad og med mulighed for at udvide og så slipper man for at være "låst" i apple Jeg vil så give dig ret i at Surface 2 er en dejlig tablet. Jeg havde den første Surface, som var noget skrammel, så jeg venter på surface 3. Jeg havde også en af de første nye lumia telefoner, og var dog ret glad for den. Den havde dog en del tekniske defekter som ødelagde oplevelsen. Samsung og htc har aldrig rigtig fanget mig. De nye kan en masse, og er også steget i ret godt i bygge kvalitet og "feel" de senere år, de tidligere modeller var noget værre knirke-plastik. Men android det er bare ikke rigtig mig. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Elprebsi 1791 Skrevet 11. Maj, 2014 Apple er såmænd ligeså brugervenligt som det altid har været... Der hvor den går gal for Apple-fans (var der nogen der sagde iSheeps ), er at de ikke vil anerkende, at Android er kommet rigtig godt med på brugervenligheden også. Der er meget langt tilbage til de tidlige versioner af Android, som ja, var lidt nørdet... Det samme kan siges om pc'er. Det er samme hardware, der er i, hvilket også er årsagen til, at du uden problemer kan installere windows på en mac, hvis du ønsker dette. Samtidig er windows med særligt Windows 7 blevet mindst ligeså brugervenligt, stabilt og sikkert som Mac. Ja, folk må selv om hvad de køber og bruger deres penge på, men fakta er altså, at der hardwaremæssigt ikke er nogen forskel, og at styresystemerne er ret ens også, hvad angår stabilitet, ydelse og sikkerhed. Om man så er til den ene eller anden brugeroplevelse må være op til den enkelte... 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Toddy 1422 Skrevet 11. Maj, 2014 Jeg har selv arbejdet med IT som pro i over 20 år og har derigennem haft ret meget med både apple og mange andre producenter at gøre. Helt personligt, ser jeg både fordele og ulemper ved apple. De største ulemper ligger i deres styresystem og den måde man bliver låst på. Jeg har selv haft flere mobiler og tablets fra Apple og har "breaket! dem alle, for at få det ud af dem, som jeg ønskede. Misse har ret i at komponenterne i Apples produkter ikke er bedre end i andre, men jeg kan godt lide designet og i visse tilfælde funktionaliteten. Lige nu har jeg Iphone 5, ipad 2, surface 2, en lenovo bærbar og en Dell bærbar og mine unger har Iphone 4s, så jeg har en ret blandet landhandel. Iphones er købt pga blære effekten og det gælder både for mine børn og mig selv, for snakker man mobil, så er det "sejest" at have Iphone og det samme gælder nok også med tablets. Jeg ved godt at det på det nærmeste er en religion for folk hvad der er bedst. For mig er der mest "bling" i apple, men det er også lidt dyrere end de fleste andre produkter og sådan er det jo med rigtigt mange ting. Det her er kun min personlige mening, for jeg er godt klar over at der er mange der vil være uenige med det jeg skriver (Det er jo religion) 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Plaskeren 3711 Skrevet 11. Maj, 2014 (edited) Helt enig med de Elprebsi og Toddy. Det er et farligt emne at komme ind på, og meget religiøst for nogen. Jeg har også en meget varieret maskin park, og er på ingen måde et blindt får Det kommer vel, som så meget andet, ud på hvilke behov man har. Jeg har ikke det store behov for st skulle rode med tingene, så at apple er "låst" passer mig helt fint. Men om det er "sejest" at have apple, sådan var det måske engang, men ikke mere. Hardcore Apple fans har dog altid været en særskilt skare, med en heftig religiøs holdning til deres produkter, og vil købe en poleret lort, bare der et æble logo på. På den samme måde er der mange android brugere, og specielt samsung ejere, der mener at deres er den enste "voksne" løsning, og at købere af i-dimser er blændet af "bling" effekten. Redigeret 11. Maj, 2014 af Plaskeren Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Heine 1644 Skrevet 11. Maj, 2014 vi har så valgt ikke at have en blandet maskin-park men rendyrket Apple.. Virksomhederne, hustruen, børnene og mig... Ikke udelukkende pga det fysiske design (selvom lækkerhedsfaktoren er ganske væsentlig) men fordi det nu en gang er lettest at skifte mellem forskellige produkter når man har den samme funktionalitet. Og i løbet af en dag er jeg på tablet,telefon, bærbar, og stationær - Og på det område er Apple stadigt second to none - brugerfladeren er intuitive og logiske - og det tæller meget i min verden. I den sammehæng betyder det mindre om maskinen er lidt dyrere i anskaffelse - for den kan til gengæld sælges igen som brugt - uden den afskrivning som den teknologiske forældelse ellers ville give - samlet set tror jeg økonomien i Apples produkter (med afskrivningerne in manet) er bedre end så mange andre. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg