Hop til indhold

Humoristiske indslag

Featured Replies

Skrevet

Apropos mit indlæg i advarsler, så er her eksempler på, hvad jeg mener, er acceptabel humor, sarkasme og hårfin balance.

Ud fra brugernavnet, @aarhus1999, må vi antage, at brugeren er et ungt menneske, og stiller et for ham seriøst spørgsmål i tråden om beskyttelse.

Efter min mening er indlægget fra @TheVoice over stregen, og gør grin med TS spørgsmål.
@LK12345 stiller et seriøst spørgsmål til TS. TS svarer ikke, sikkert fordi han ikke ønsker at blive latterliggjort, og ikke ønsker flere grine emojis som i hovedindlægget.
@W.C. Fields indlæg er godkendt humor, og dybest set også et seriøst svar.
@sweetstone giver seriøs feedback til TS.
@LarsTysker er lige på grænsen overfor TS. Et klip fra en rablende gal film, som alle over 40 morer sig over, men som TS sikkert ikke kender, og måske igen føler sig lidt til grin.

Alle kommentarerne får sikkert TS til at holde sig lidt tilbage med spørgsmål, og indlæg generelt, i fremtiden. Det er egentlig en skam og ikke en værdig velkomst på EG.

Indlægget her er ikke en opfordring til advarsler til de forskellige brugere, heller ikke kritik af de enkelte, blot eksempler på humor og hårfin balance.

Redigeret af Julius

Skrevet

Humor er en svær ting. At få folk til at smile eller grine er ikke nødvendig det samme som at nedgøre en folk 

Skrevet
  • Author

Ja det er det, det modtages forskelligt, og derfor er kursen stram for humoristiske indslag i trådene.
Dit indlæg i tråden ses helt sikkert som morskab for alle andre end TS, det kan vi jo se med de emojis du har fået, men sammen med de fire grine emojis i hovedindlægget, føles det sikkert som latterliggørelse for TS.

Det er en svær balancegang.

Skrevet

Jeg er enig med dig i at det er en svær og hårfin balancegang, det der humor.

Jeg er til gengæld ikke enig med dig i hvor højt (eller lavt) til loftet her bør være. Der skal være plads til lidt sjove indlæg og hygge-drilleri af/med hinanden, hvis timing og kontekst er 2 ting man evner. Hvis jeg ikke må bruge ironi som humor herinde vil jeg hellere hoppe ud af vinduet :P

Dit eksempel i tråden om beskyttelse er et godt udgangspunkt for denne debat. Jeg synes slet ikke at @TheVoice er gået over stregen, men i stedet sidder hans indlæg lige i skabet og fik da mig til at grine. TS starter en tråd og stiller et spørgsmål som 95% af alle kan se er helt ude i skoven. Der er et meget passende ordsprog som lyder noget alá "hvis man stiller dumme spørgsmål, får man dumme svar" og TS spørgsmål er da noget fjollet.

Ikke ensbetydende med at TS fra omtalte tråd er en tosse, tværtimod er han rimelig velformuleret og MEGET eftertænksom omkring sine handlinger. 

Jeg mener ikke han er blevet latterliggjort eller hånet med de indlæg som laver sjov på hans bekostning, men han kan forhåbentlig se at hans bekymring var stærkt overvurderet :)

Det er jo ikke ham som person der gøres grin med, men hans, efter min mening, helt ubegrundede frygt for smitte. 

Julius skrev, for 6 timer siden:

Alle kommentarerne får sikkert TS til at holde sig lidt tilbage med spørgsmål, og indlæg generelt, i fremtiden. Det er egentlig en skam og ikke en værdig velkomst på EG.

Mit gæt er at TS ville forlade os alligevel, også hvis hans spørgsmål var blevet taget seriøst af os alle. Han har 3 indlæg som kredser om samme emne og hans ængstelige samvittighed gør at han næppe besøger en GP igen. Denne verden er ikke for alle, nok heller ikke for TS som jeg tror er en (måske alt for) sød fyr.  Ud fra hans 2 første indlæg bunder hans frygt for smitte nok mere i dårlig samvittighed og frygt for at blive afsløret.

Nå. tilbage til humoren; efter at have været en tur i blækhuset ;)<3

Julius skrev, for 7 timer siden:

At man ikke lige får bynavn eller måske landsdel med i overskriften, det bør moderator se helt bort fra, og andre brugere bør nok også lige vende skråen, inden de farer i kridthuset over det.

Skrevet
  • Author
Den erfarne skrev, for 39 minutter siden:

Der skal være plads til lidt sjove indlæg og hygge-drilleri af/med hinanden, hvis timing og kontekst er 2 ting man evner.

Det er også det, jeg skriver i "Advarsel" tråden. Der skal være plads til humoristiske indlæg uden de skal betragtes som afsporing og evt. udløse en advarsel. Men balancegangen er svær.
En ting er, hvordan det humoristiske indlæg skrives og menes, en anden er, hvordan det læses og modtages.

Det er egentlig ikke så meget "Beskyttelse" tråden, det handler om, den er bare et godt eksempel på, synes jeg selv, hvad og hvornår man kan skrive humoristisk og sarkastisk, og hvornår man hellere bør tie. Jeg er slet ikke i tvivl om @TheVoice hensigt i tråden, men modtageren følte sig sikkert unødvendigt latterliggjort.

Jeg er selv stor tilhænger af humor, sarkasme og ironi, det skal være rette tid og sted.

Den erfarne skrev, for 40 minutter siden:

Nå. tilbage til humoren; efter at have været en tur i blækhuset ;)<3

Dit drilleri her er absolut godkendt og et meget fint eksempel på sarkasme, men man kan altså også skrive med kridt :D

Skrevet

En replik i Patrice Lecontes meget morsomme film "Ridicule" (se den): “the French have jokes but do they have a sense of Humour?"
Jeg har det med danskere som briterne havde det med franskmændene den gang: Har i virkelig nogen sans for humor derovre? Den her tråd skaber tvivl.
@TheVoice svarer med humor. Længere er den vel ikke? For den som har humoristisk sans.

TS i den tråd er på den anden side så langt ude så humor er den eneste måde at håndtere indlægget. Vel...? Er det virkelig noget at analysere?

Skrevet
  • Author
Bananas skrev, for 12 timer siden:

Er det virkelig noget at analysere?

Jeg analyserer ikke "Beskyttelse" tråden!
Jeg bruger den som eksempel på, hvad jeg mener, kan være tilladte humoristiske indlæg her på EG.
Det synes jeg egentlig, jeg har skrevet flere gange.

Jeg oprettede udelukkende denne tråd som følge af min kommentar om humor i "Advarsel" tråden, for ikke at afspore den tråd.

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.